Zwanger?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Bloempjeee, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjeee

    Bloempjeee Actief lid

    21 jul 2008
    256
    0
    0
    Hallo :rolleyes: ,

    ik wou even iets kwijt..ik weet niet of deze site ook bestemd is voor niet moeders maar wou dit ff kwijt,weet ook dat het geen goede zet geweest is :oops: :

    Ik ben gewoon ongesteld geworden, daarna moest ik weer de pil slikken.
    heb me
    week 1 - op ma.di.wo de pil geslikt..do,vrij,za niet geslikt..en zaterdag onveilige sex gehad,
    hy is niet in me klaargekomen.zondag wel weer geslikt.

    week2- ma,di,wo wel gewoon me pil geslikt.
    do,vrij,za,zo ook niet geslikt.

    3e week- ben gewoon weer goed bezig met slikken.

    de oorzaak hier van is dat ik veel ben weggeweest en mn pil strip vergat en over de
    onveilige sex..we hadden een feest en hebben daarna sex gehad, best erg van de wereld.
    zonder ged8es aan de pil.
    mn vriend zei dat hy niet in mij zou komen, maar aangezien ik heb gelezen dat het voorvocht ook erg is.

    dit verhaal had ik ook op sexwoordenboek neergezet maar krijg zowat geen duidelijkheid!

    Ondertussen is het zo dat ik de derde week tot vandaag goed geslikt heb,en nu afw8en of ik ongesteld word
    heb zwangerschapstesten al liggen.
    ik ga woensdag testen.
    En heb bruinescheiding gehad paar dagen achter elkaar en heb soms buikpijn en mn stemming wisselt nog al snel,
    misschien dat het dr nix mee te maken heb gehad maar het zet me iig aan t denken.



    Is dr iemand die denkt dat ik zwanger ben of..?
     
  2. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Die vraag kan niemand voor je beantwoorden. Je zult echt moeten wachten tot de dag dat je ongesteld hoort te worden.
    De kwaaltjes die jij beschrijft kunnen ook komen van een aantal keer de pil niet slikken, maar zekerheid heb je pas als je wel of niet ongesteld bent geworden.
    Het is zeker mogelijk in ieder geval.
    Heel veel sterkte/succes
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik sluit me aan bij Majel. Je kan zwanger zijn, maar het hoeft niet. Ik heb begrepen dat het juist belangrijk is om de eerste week de pil goed te slikken, en dat het daarna minder erg is om een keer te vergeten. Jij hebt echter 6 x vergeten de pil te nemen, dan is de werking van de pil, niet veilig meer te noemen. Even afwachten dus nog, tot de dag dat je ongesteld moet worden.

    Die bruinige afscheiding en stemmingswisselingen kunnen komen, door de onregelmatigheid van slikken (een soort ontpillingsreactie).
    Heel veel sterkte bij het afwachten.

    Misschien de volgende keren, een condoom gebruiken?
     
  4. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Je zult even af moeten wachten.

    Wel vind ik het erg te lezen dat je zo onverantwoordelijk omgaat met de anticonceptie en dus ook eventueel met het leven van een klein nieuw mensje :(
     
  5. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    tsja, als je de verantwoordelijkheid van de pil niet aankunt zou ik de volgende keren een condoom gebruiken.

    Of je zwanger bent? De kans is klein, maar toch ook weer groot. (Je leest hier het hele forum dat er eeerst maaaanden van ontpillen nodig zijn en ga zo maar door, maar je zult zien, ben jij weer een uitzondering....).

    Ik hoop voor je dat je gewoon nega test, en laat de onzekerheid je behoeden voor gemakzucht (oooooo wat klink ik wijs ;) )
     
  6. Edelweisje

    Edelweisje Actief lid

    22 nov 2007
    451
    0
    0
    Eerst en vooral een goede tip: Neem je pil altijd 's morgens. Dan hoef je hem niet te vergeten als je een keertje uit geweest bent, dan kun je hem gewoon nemen als je wakker bent.

    Ik vind het wel jammer te moeten lezen dat je zo onvoorzichtig bent geweest. Jonge meisjes klagen altijd dat ze "bestempeld worden" als ze onverwacht zwanger worden. Maar het ligt jammer genoeg wel aan henzelf.
    Hij is niet in je gekomen maar zoals je zelf al zegt: voorvocht bevat ook risico's.
    Ik hoop dat je al met je vriend er over gepraat hebt dat er een kans bestaat dat je zwanger bent. En is het dit geval dan hoop ik dat je je verantwoordelijkheid neemt.

    gr.
     
  7. Vlerkje

    Vlerkje Actief lid

    14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Zonde dat je zo onverantwoord met je pil, en daarmee dus ook met de toekomst van een eventueel kindje om gaat. Je hebt namelijk een behoorlijke kans dat je zwanger bent geraakt, je pil 6x vergeten is dan ook niet niets.
     
  8. Bloempjeee

    Bloempjeee Actief lid

    21 jul 2008
    256
    0
    0
    ik heb m altijd al normaal geslikt dus ga me niet vertellen dat ik NIET weet hoe ik er mee om moet gaan.

    de laatste keer met slikken TOEN ben ik stom geweest ja, maar dat geef ik zelf al toe dus het hoeft me niet nog een x verteld te worden.

    Deze week moet ik ongesteld worden en woensdag ga ik testen.
    Mocht ik zwanger wezen dan laat ik het weghalen voor dat het echt iets word.
    En al zal ik het houden had ik het ook makkelijk gekunt..tis niet omdat ik 17 jaar ben gelijk onverantwoordelijk ben.
    Kwoon trouwns byna samen heb een baan en studeer.
    het is echt niet dat alsk een kindje krijg dat ik dr onverantwoordelijk mee om ga omdat ik het ook met de laatste pil strippen gedaan had, het zit zo bij jullie : Je gaat keer onverantwoordelijk met de pil om dus zal ik overal wel onverantwoordelijk mee omgaan:S.

    Ik slik al 3jaar de pil en ben m anders NOOIT vergeten..TOT LAATST.

    mn vriend weet dit trouwens ook allemaal zelfs mn moeder.
     
  9. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    denk dat dit meisje wel weet wat ze gedaan heeft en het niet slim was, maar dat hoeft toch niet iedere keer herhaald te worden ;)
     
  10. Bloempjeee

    Bloempjeee Actief lid

    21 jul 2008
    256
    0
    0
    Indd, dankjewel :).
     
  11. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    geen dank meis

    maar als je zwanger bent denk er goed over naar voor je het weg laten halen heb ervaring met een vriendin van me hoop dat je het advies aan wil nemen(K)
     
  12. Bloempjeee

    Bloempjeee Actief lid

    21 jul 2008
    256
    0
    0
    Ik moet deze week eigk ongesteld worden..dus ik hoop eigk dat ik gewoon ongesteld word! en dat als ik zwanger word over een tijd dat ik dan een eigen huisje heb en een gezin kan gaan vormen.

    Maar ik zal je advies aannemen:)..dankjewel!
    jij was ook redelijk jong zie ik :rolleyes:
    (K).
     
  13. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ja klopt ben nu 19 me kleine bijna anderhalf ik was 17 toen ik zwanger raakte en nog net geen 18 toen ik beviel 4 dagen later werd ik 18 ik woon samen met me vriend van bijna 28 , en ben helemaal happy.

    wens je suc6 en als je wat wil vragen dat mag altijd!
     
  14. Bloempjeee

    Bloempjeee Actief lid

    21 jul 2008
    256
    0
    0


    Leeftijd zegt nooit alles, hoe je bent en wat je doet, hoe je het aanpakt telt ook allemaal mee.
    Je hebt het helemaal goed voor elkaar;)!
    ik ben trouwens byna 18.

    Dankjewell! zal dr zeker gebruik van maken :D .
     
  15. 4days

    4days Niet meer actief

    Heey meid,

    de kans dat je zwanger bent is echt heel erg klein hoor. Hij is er wel, maar als het precies zo is als je zegt lijkt het me onwaarschijnlijk. Je hebt de pil zo vaak vergeten dat je waarschijnlijk wel een eisprong hebt, maar met maar 1 keer sex terwijl hij ook niet is klaargekomen... Ik bedoel, anderen hebben elke dag actief sex zonder pil in de hoop dat ze zwanger worden, en zelfs dat kan maanden, of zelfs jaren duren. Maarja, ondanks dat kan het natuurlijk altijd, want er zijn ook mensen die gewoon dwars door de pil heen zwanger worden (daar ben ik er overigens ook een van...)

    En andere mensen hebben makkelijk praten dat je onverantwoordelijk was.... Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die nog NOOIT de pil zijn vergeten. Als ik soms lees hoeveel meiden hier per ongeluk zwanger raakten (terwijl pil EN condoom?!) denk ik ook wel eens van yeah right...

    Succes ermee he meid! Als je niet zwanger bent dan zul je voorlopig ook wel beter uitkijken denk ik? ;) En als je wel zwanger bent is er ook altijd wel een oplossing hoor, geen paniek! :)

    Groetjes Cossy
     
  16. Lieee

    Lieee Lid

    22 jul 2008
    17
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben hier nieuw omdat ik een vraagje had.
    Ik heb sex gehad maar ben niet aan de pil we hebben wel een condoom gebruikt. Ik ben bang dat ik zwanger ben. Ik heb de laatste tijd kleine krampjes in me buik en heb wat dunnere ontlasting dan normaal. Zou ik zwanger kunnen zijn?

    Groetjes,
     
  17. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik denk dat je gewoon een buikgriepje hebt, hihi. Er is natuurlijk altijd een kansje dat je zwanger bent als je sex hebt gehad, maar met condoom lijkt me die kans echt minimaal (tenzij het gescheurd is natuurlijk maar dat is niet zo toch?).
     
  18. Lieee

    Lieee Lid

    22 jul 2008
    17
    0
    0
    Nee condoom is niet gescheurd. maar omdat ik gewoon bang ben dat het wel zo is. :rolleyes: bedankt voor je reactie.
     
  19. 4days

    4days Niet meer actief

    Jah ik kan je angst wel begrijpen hoor, heb zelf ook wel eens van die situaties gehad dat ik dacht van ojee... Maar een condoom is voor 97% veilig en volgens mij zijn die 3% vooral wanneer het condoom scheurt.
     
  20. Bloempjeee

    Bloempjeee Actief lid

    21 jul 2008
    256
    0
    0
    ho sorry :$.
    ik had perongeluk bij de verkeerde een berichtje achtergelaten..dat hebk ookf f gewijsigd na dit berichtje.:$.
    sorryx.
     

Deel Deze Pagina