Zwanger?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Bloempjeee, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Nou bloempjee, dan hoop ik dat het doorzet!
    HEft dat etos zwanger worden echt geholpen ja? Misschien dat ik dat dan ook over een paar maanden maaar ga geburien...
    Hoe lang heb je dat gebruikt voordat je zwanger was?

Wij 'moeten' nog 3,5maand wachten vor we weer voor een tweede gaan!

DOeg!

2. vlademira

vlademira Niet meer actief

he bloempje wat zonde zeg dat je bloed .
    ik wil niet gemeen doen hoor maal als je 2 streepjes hebt gehad betekend dat wel positie dus zal het betekenen dat je een miskraam hebt gehad dan moet je zeker wel naar de vk gaan om te kijken van hoe of wat in ieder geval succes
    ik hoop dat ik ook snel zwanger mag zijn wij gaan voor de 2e misschien zijn we wel gezellig samen zwanger ;)

3. Bloempjeee

Bloempjeee Actief lid

21 jul 2008
    256
    0
    0
    sinds eergister heb ik dus allemaal steken in me buik en heel opgezet en had eergister ook roze waterig spul..
    sinds gister is alles veel pijnlijker geworden door heel em buik voel ik t opzetten..voornamelijk aan de rechterkant.
    en heb onwijs veel last van me onderrug echt ONWIJS veel pijn.

nu was ik net bij me buurvrouw tegen wie ik t vertelde..en ze zei wss ben ej t gwn hoor. . maar toen zei ik ja was negatief.zegt ze ja ik ken nog iemand die 3 maanden negatief had getest maar die had na 9 maanden tog echt een zoontje.

dus ik ga afw8en.. ik verga nu van de pijn de hele tijd gevoel of ik moet kotsen maar toch weer niet.

pfffffffff

oja en al aantal weken last van me kuiten..voelt als spierpijn.. maar k heb t al een paar weken.. dat houd dan paar dagen aan is t paar dagen over en begint het weer.

liefs

4. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Spannende tijden hoor meid!
    Ik hoop dat dit alles voor een goed doel is!
    Woensdag gaan ze een echo maken toch?

Liefs

5. vlademira

6. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
  7. vlademira

8. inbetween

inbetween Niet meer actief

Bloempjeee, morgen is het dan eindelijk woensdag, VK dag! Spannend hoor, ik ben erg benieuwd! Laat je het weten hoe het was?

Liefs

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ik ben benieuwd....

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Spannend Bloempjeee..
    Ik ben ook benieuwd.. :D

11. vlademira

en bloempje weet je al meer

12. Bloempjeee

Bloempjeee Actief lid

21 jul 2008
    256
    0
    0
    Ben bij verloskundige geweest.. eerst een heel gesprek met vraagjes over erfelijke ziektes in de familie enz enz. na jullie snappen t wel!
    en gewoon over andere dingen hoe ik me voel enz enz.
    Daarna bloeddruk gemeten en die was goed.
    Daarna moest ik liggen .. ze ging kijken of ze de baarmoeder kon voelen.. maar die zat iets naar onder toe.
    Toen besloot ze maar dr ding te pakken..weet niet hoe zown ding heet..waarmee je hartje van je kindje kan beluisteren..
    Zij legt dat ding op me buik.. en je hoorde echt al het bloed stromen!
    het was echt heel intressant.
    Ik hoorde ineens een hart.. ze zegt tegen mij: dit is jou hart en dat is een positief iets.. want alleen bij zwangere vrouwen hoor je t hart heel goed.
    dus ik d8.. OH :|.
    maar van t kindje was nix te horen.. als die dr zit dan :oops:.
    me moeder was met me mee.. en we hadden voor de rest een leuk gesprek met zn allen.. ik zei ook nog dat ik denk dat ik het niet ben om paar redenen.
    de verloskundige zei tegen mij.. je zit nog beetje in een ontkenningsfase maar weet bijna wel degelijk dat dr daar binnen iets groeit.
    Morgen ga ik bloed laten afnemen voor t geval ik ergens aan leid/ziek ben waar ze me vanaf kunnen helpen om het kindje te beschermen, al zal t zo wezen.
    En sochtends vroeg eerst even mij urine afgeven bij de dokter.. want steeds als ik BIJNA klaar ben met plassen dan gaat het zeer doen daar beneden..ze denken aan een blaasontsteking en als dat blijkt krijg ik antibiotica dat niet schadelijk is voor mn kindje.. maar ja dat is dus ook een sympthoom.

ben gaan nadenken toen de verloskundige zei:
    Bij NIETzwangere vrouwen kan je je eigen hart niet eens horen..zo goed als niet.
    alleen bij zwangere vrouwen daar kan wel hun eigen hart van gehoord worden met zown ding.
    Omdat dr dan veel meer bloedstroomt enz enz.

me baarmoeder zat nog btje naar 8tre ofzo toen ze wou voele ;P.

Kga mrogen gelijk bellen voor de echo!
    ben door gestuurd naar echoscopie.( hoe je t ook schrijft.)

maar goed ik denk nog steeds van niet.. maar kan heel goed wezen van wel..
    ze heeft me toen ik wegging en ergens midden in het gesprek verteld dat ik in een ontkenningsfase zit en ze dus vrijwel zeker weet dat dr wat in zit :|
    nu alleen nog echo want weet mngod niet van waneer t dan raak was ;$ ja een van de afgelopen weken/maanden. maar WELKE dag ongeveer? haahha daar zal ik allemaal wel 8trkomen mocht ik me echo hebben gehad.
    hopelijk is dr wat op te zien.

mja in mn ontkenningsfase zit ik toch hoor.. geloof dr nix van of t nou wel zo is of niet :p :oops:

kreeg gelijk allemaal boekjes mee en een cd-rom over zwangerschap en een heeeel lief knuffeltje!

Liefs.

13. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Spannend bloempje!
    Maar waarom kreeg je vandaag niet meteen een echo dan?
    En wel een lef van die vrouw om zulke dingen te zeggen!
    Als jij straks niet zwanger bent is het een hele teleursstelling naar alles wat zei heeft gezegd(lijkt mij dan)
    Ik ben benieuwd!

Liefs

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja wat vreemd dat ze jou al zo zwanger praat en al dingen meegeeft.. en waarom was die afspraak dan eigelijk want meestal gaan ze pas hartje luisteren vanaf 12-14 week en dan nog kan je hem soms niet vinden... ga jezelf geen dingen aanpraten en wacht gewoon die echo af..

15. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ja nu weet je nog steeds niets..
    Ik snap ook niet zo goed waarom ze al die dingen gezegd heeft alleen omdat jij symptomen hebt.. Er is nog geen bloedonderzoek gedaan en ze weet nu al zeker dat er iets in je groeit..?
    Wanneer zou je een echo kunnen krijgen?

16. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ja idd! Bij mij konden ze met 16 weken zelfs het hartje niet horen(i.v.m voorliggende placenta...

17. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    ik heb met 8weken het hartje zien kloppen en met 11 weken Horen kloppen

Bloempjee, ik vind het een beetje een raar verhaal, ik bedoel daarmee dat die verloskundige normaalgesproken ook een echo apparaat hebben staan, en dat ze daar ook een echo had kunnen doen.
    Waarom praat ze jou al zwanger?

Nogmaals ik geloof je wel hoor maar....

18. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @verena: ze hebben niet bij elke vk praktijk echo apparaten hoor.. bij die van mij toen niet in elk geval

19. Niet meer actief

Wazig, want volgens mij kun je op een echo pas vanaf 6 weken wat zien. Dus ook als er niets te zien is, kan het alsnog zo zijn. Onzeker allemaal. Spannend. Belangrijk iig, als het zo is, dat het kindje welkom is toch. Maar wel vervelend voor jou dat je zo in onzekerheid zit. Kunnen ze geen bloedtest doen voor hcg?

20. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Het spijt me, misschien mag ik het niet zeggen, maar het verhaal KLOPT gewoon niet. Met de beste wil van de wereld kan ik niet geloven dat alles bij jou gaat zoals het gaat. Een huisarts zal jou NOOIT doorsturen naar de verloskundige zonder dat hij BEWIJS heeft dat jij zwanger bent (been there, done that) en zelfs als jij ZELF een verloskundige benadert, zullen zij jou vragen om OF een positieve test, OF bloedresultaten, OF een doorverwijzing van huisarts of ziekenhuis. Verloskundigen spreken NOOIT een 'vaag vermoeden' uit, zij gaan enkel uit van FEITEN. Een hartje luisteren PROBEREN zij niet eens voordat zij een goede echo hebben gezien. Ook niet bij normale, 'echte' zwangerschappen. Dus sorry, maar het gaat er bij mij allemaal niet in. Ik kan het me voorstellen als je het gewoon erg graag wil allemaal, maar je fantasie is wat dit alles betreft danig met je op de loop gegaan.

Deel Deze Pagina