Zwanger?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Bloempjeee, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Nou, ze luisteren wel naar het hartje hoor, maar wel als je al rond de 12 weken zit. En je kan ook zonder doorverwijzing hoor. Ik moest zelf bellen. Maar het is idd een vreemd iets. Of die vk spoort niet.

2. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Precies, en voor de 12 weken proberen ze het niet eens. Tenzij ze een goede echo hebben gezien. Je krijgt het er bij mij niet in dat ze een meisje dat niet eens weet of ze zwanger is, waarbij geen baarmoeder te voelen en geen hartje te horen is, die geen echo, bloedonderzoek of positieve test heeft gehad, onderwerpen aan een doppleronderzoek en haar vervolgens de tas vol goodies mee gaan geven. Klopt niet, en ik geloof er geen barst van. Sorry. Ik was bij mijn oudste 9 weken zwanger voordat de test positief was, ik was gefrustreerd bij het leven, maar geen arts en geen verloskundige die mij wou helpen VOORDAT ik ofwel een dik positieve test, ofwel een positieve bloedtest had gehad. HET KLOPT NIET, de fantasie neemt een loopje met bloempjeee.

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik vind het ook erg vreemd hoor. want waarom zou je bij een zwangere vrouw de hartslag beter horen via een doptone dan bij een niet zwangere vrouw? of is dit iets wat ik gewoon nooit heb geweten

4. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Da's kolder, dat zou betekenen dat bij een niet-zwangere vrouw het bloed onhoorbaar stroomt. Als je de doppler toevallig op een slagader zet (en het menselijk lichaam heeft honderden van die dingen) hoor je het kloppen, of je nou zwanger bent of niet.

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    dat dacht ik al... mocht dit allemaal waar zijn dan vind ik het wel onprofessionele manier van werken :rolleyes:

6. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    En dat is dus precies waarom ik wel durf te stellen dat het NIET waar is. Precies wat ik zeg: ik kan me heel goed voorstellen dat bloempjeee het allemaal ontzettend graag wil en dat ze er veel over loopt na te denken, maar haar fantasie neemt nu toch echt een loopje met haar.

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    vrees het ook :(

8. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik lees af en toe mee. Maar snap hier echt een drol meer van. Vind het allemaal maar erg vreemd. Ook voor Bloempjee.. maar ook de aanpak van de vk en dokter :(

9. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Om eerlijk te zijn vind ik het hele verhaal vreemd vanaf pagina 1!
    En wat jij als zegt daya een dokter stuurd je niet zomaar door maar die zal dan zelf eerst bloedafnemen!
    Ik was in maart als 3 maanden niet ongi geweest en ik dacht dat ik zwanger was maar hij stuurde me echt niet door! Ik moest langs komen hoe voelde aan me buik en een test gedaan, toen die negatief was zei die dat ik voor de zekerheid bloed moest laten prikken!
    Maar ik mag natuurlijk neit oordelen want straks is het wel waar

10. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Dat is dan ook de grote reden dat ik nog nooit eerder op dit topic heb gereageerd.......

Precies wat ik bedoel! Bij mijn oudste hebben ze me 5 weken in onzekerheid laten zitten (tot op 9 weken zwangerschap) en zelfs toen kreeg ik EERST een afspraak voor een echo, waar ik nog TWEE WEKEN op moest wachten! Na mijn tweede dochter gingen wij direct door voor de derde, en drie weken na de bevalling had ik een positieve test. Maar om ZEKER te weten dat ik zwanger was (en het dus geen positieve test met oud HCG van de zwangerschap ervoor was) kreeg ik EERST een bloedonderzoek voordat ze me wilden doorsturen of wat dan ook! Ik kreeg de bloedtest en ik was NIET zwanger! Een arts zal je ALTIJD EERST een bloedtest geven! Jij zegt "ik mag niet oordelen want straks is het wel waar", maar ik oordeel dan weer wel. Ik geloof het gewoon niet, het klopt niet en geen arts noch verloskundige zal OOIT deze werkwijze hanteren. Dit is gewoon een gevalletje van goed via internet uitzoeken wat er allemaal gebeurt bij een eerste bezoek aan de verloskundige (intakevragen, goodiestas, 'hartje luisteren',...) en er een leuk verhaaltje van maken dat zogenaamd over jezelf gaat. Jammer alleen dat het allemaal nét niet klopt, dan val je door de mand.

11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja snap het ook niet... waarom zou een huisarts geen bloedtest laten doen? uiteindelijk doen ze dat als eerste en niet een bezoekje aan de vk waar je niks mee opschiet... en idd dat hartje luistseren of spulletje meegeven.. heb trouwens nog niet eerder gehoord dat je een cd mee krijgt over zwangerschap maar goed dat zal dan wel verschillen per praktijk...

12. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Nee, alle praktijken geven hetzelfde mee, dat is geregeld vanuit het KNOV. Die CD-rom kreeg je anderhalf/twee jaar geleden WEL (en ik kan het weten) maar nu allang niet meer. Daarom denk ik ook dat madam gewoon via internet heeft uitgezocht wat ze hier moest neertypen. Het is gewoon NIET WAAR.

Inderdaad, een arts zal ALTIJD eerst een bloedtest geven. Dat is 100% zeker. Weer een reden waarom dit verhaal gewoon kolder is.

Nogmaals: ik snap heus dat bloempjeee het gewoon heel graag wil, ik weet hoe overweldigend (soms zelfs verstikkend, als je moet wachten) een kinderwens kan zijn, maar dit is haar fantasie die een loopje met haar (en met ons!) neemt.

13. vlademira

vlademira Niet meer actief

ik heb ook een cd rom meegekregen toen ik zwanger was hoor

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Dat kan, ik heb 'm gehad toen ik zwanger was van Naeyyssa en daarna zal dat ook vast nog wel een poosje zijn doorgegaan. Maar NU krijg je 'm in ieder geval niet meer! Je krijgt nu een tas van Zwitsal met boekjes en monstertjes en dat tutpopje (die ik inmiddels in oranje, blauw en lime heb). Enige reden die ik zou kunnen bedenken waarom je die cd-rom nu nog zou krijgen, is als vk-praktijken nog exemplaren over hebben. Maar over het algemeen krijg je 'm niet meer.

15. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

haha ik vind wel dat je gelijk heb hoor daya!
    Gewoon ff goed internet doorspitten!
    Wat ik ook al zo gek vind is dat ze gingen vragen of ziektes die in de familie zitten, dat kreeg ik ook toen ik ZWANGER was en voor de eerste keer naar de vk ging. Ik geloof niet dat als ze nog niet weten of je zwanger bent ze dit allemaal doen :rolleyes:

16. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Precies wat ik bedoel. Bloempjeee beweert gewoon dat zij voor een complete intake bij de verloskundige is geweest en dat die intake gewoon volledig is uitgevoerd zonder dat er ook maar op de één of andere manier (eindelijk eens) is uitgezocht of ze uberhaupt zwanger is. Kolder. Op internet hoef je helemaal niet zo ver te zoeken als je wil weten hoe een intake bij de verloskundige gaat. Het staat hier zelfs (waarschijnlijk honderden keren) gewoon op zwangerschapspagina. Brouw er een verhaaltje omheen en voilá, de 'zwangerschap' van Bloempjeee is daar. Zo lust ik er nog wel tien........

17. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik heb mijn eerste echo gehad met 4weken, en daar zagen ze al ene vruchtje zitten. Met 8weken zagen ze het hartje kloppenen met 1weken konden we het hartje horen!
    Omdat ff recht te zetten. ik ben zelf maar 1x bij een vk geweest. verder alles in het zh gehad.

ga ff verder lezen

18. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

met 1 week het hartje luisteren! Dat is snel hihi

we zullen zien! Als ze niet meer op dit forum verschijnt zegt het genoeg

19. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Verena, waarom moet je dat rechtzetten? Wat heb ik gemist?

Ik kon zelf bij mijn zwangerschap van Naeyyssa (en nu ook trouwens) het hartje al vinden met de Angelsound voordat ik 10 weken was, maar het gaat erom dat de verloskundige het gewoon nog niet doet omdat ze eventuele stress bij de toekomstige moeder wil voorkomen, mocht het hartje NIET gevonden worden!

Het gaat gewoon om het hele verhaal van Bloempjeee.. Dat ik snap dat ze het wil etcetc ga ik niet nog eens herhalen.. Maar het is gewoon kolder. Niks meer, niks minder.

20. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Wat ok grappig is, ze heeft om 7.33 het berciht geplaats en om 10.12 is ze online geweest en toen hadden een paar al wat gezegd...

Deel Deze Pagina