als iedereen zo doet kan ik me voorstellen dat ze niet weer komt. een vriendin van mij is ook zwanger wist ze niet zij is ook doorgestuurd naar een vk en die heeft oo eerst naar het hartje gluisterd of er al wat te horen was ze had zelf geen echo apparatuur maar ze wou kijken of als ze zwanger was ze het hartje al kon horen i.v.m met de duur van de zwangerschap i.v.m bloedprikken op bepaalde ziektes dus het verhaal van bloempje is het zelfde als dat van mijn beste vriendin en ik ben met haar meegeweest dus heb het zelf gehoord
Als iedereen zo doet? ............ Ik zeg meestal; "De waarheid is hard, maar ik ben harder".. Nu niet, want A) ik druk het keurig uit en B) ik zeg dit niet om haar te kwetsen, maar gewoon omdat ik het niet eerlijk vind dat iedereen hier voor het lapje gehouden wordt. Als het verhaal van jouw vriendin hetzelfde is als dat van Bloempjeee, vraag ik me af of zij dezelfde incompetente huisarts hebben. Want iedere normale arts zou eerst een bloedonderzoek HCG aanvragen en geen doorverwijzing voor een verloskundige.
er werd gezegt dta er tot 6weken neits te zien was op een echo, maar dat is dus wel zo. Dat wilde ik even rechtzetten 8) Ok, ik zal mijn verhaal hier eens even zetten: Ik zou begin september ongi moeten worden, niet geworden, contact genomen met de HA. die zei me: kijk het nog 1week aan anders hierheen. Dus een week later daarnaar toe gegaan, huisarts onderzoekje gedaan, en bleek ik geen vergrote baarmoeder te hebben, bloed onderzoek gedaan. op zwangerschap en andere dingen. Uitslag van de zwangerschap was negatief, de andere testen kreeg ik wel het een en ander uit te horen wat ook terug te lezen is op de site. Uiteindelijk menstruatieopwekkers gehad, ook niet geholpen. Gyneacoloog (geen verloskundoge want ikw as niet zwanger) Daar een inwendige echo gehad en daar kwam uit dat mijn pil TE goed werkt..... 8) Sow en dat doen ze normaal gesproken (lijkt mij) als je voorbehoedsmiddelen gebruikt(te) en dat lijkt mij ook vrij wel elke ander huisarts te doen. Maar goed, dat is wat ik er van weet... Het verhaal begin ik steeds meer in twijfel te trekken deed ik al, maar nu alleen maar meer. Nogmaals ik weet neit precies hioe het bij een verloskundige werkt, omdat ik 36weken zwanger was toen ik daar kwam, en zij hoefden dus echt geen test meer te doen hoor... Had een bowlingbal ingeslikt! Mijn buik was echt giga
Weet ik, een kennisje van mij heeft een echo gehad op NOG NIET EENS vier weken zwangerschap en zelfs daar was al wat op te zien..! Ik heb toen ik zwanger was van Yashyra eens voor de grap met mijn gigantische buik (inclusief strakke kleding) met een stalen gezicht een zwangerschapstest gekocht en bij het weglopen liet ik dan nog even vallen "Ben benieuwd of het nou mijn darmen zijn of wat anders"........... Oh geweldig was dat!
wat echtwar, leeuw? dat mijn buik giga was? yep... ze dachten aan een 8ponder maar er kwam er maar ene uit van goed 6 pond en 50cm fOf dat ik nog steeds niet ongi ben?
He, was even verkeerd neergezet van mij. Klopt wel dat je wat kan zien voor 6 weken, maar soms zie je nog niets voor 6 weken. Het is dus niet zeker of ze wat zien. Was er met mijn gedachten niet helemaal bij. Mijn excuses hiervoor.
hahahah Fans dat maaktneits uit hoor SOms zie je hidd nog niets, maar tegenwooridg is de apparatuur zo goed dat ze het wel kunnen zien
Klopt! Zelfs al is er nog geen vruchtje te zien (meestal <5weken zwangerschap) dan nog is meestal de zgn. zwangerschapsring en/of het flink verdikte baarmoederslijmvlies wel te zien..
mischien kan bloempje even reageren op onze reacties en mischien wat dingen uitleggen? waarom er bijv. geen bloedtest is gedaan?
idd, Ik weet trouwens niet hoe zo'n angelsound werkte tegen de tijd dat ik weer graag het hartje wilde horen moest ikd edag erop naar het ZH. Ik ben benieuwd of Bloempjee nog hier komt. Ze kan minstens even duidelijk laten weten dat haar verhaal waar of neit waar is... Ik vind het gewoon allemaal vreemd. Mijn mening
Kan me wel voorstellen dat ze je raar aan keken.... TOen ik met die dikke toeter bij de verloskundige aan kwam zei ze: goh, zelfs je moeder had niet zo'n dikke buik van jou! (degene heeft mij ook gehaald) Maar ik hoef niet te twijfleen of je zwanger bent
Leuk joh dat je bij dezelfde VK als je moeder zat! Dat had ik niet, al had het in principe gekund.. Ik had bij mijn eerste bevalling wel dezelfde gynaecoloog die bij mijn moeder de nacontroles (en later de uitstrijkjes) heeft gedaan..!
Nee ik heb echt bij die verloskundige gezeten. ze stelde zichzelf voor, en toen kwam er gelijk wat dagen bij mij, dus ik vroeg dat , ja zegt ze dat weet k nog wel dat was een van haar eerste bevallingen als verloskundige.. nu 21jaar later doet ze het werk nog steeds, ze heeft mijn dochter dan (jammer genoeg) niet opd ewereld gezet, maar ik vond het wel leuk!
Is wel heel bijzonder ja! Praktiseert ze nu nog steeds? En zou je een eventuele volgende keer weer teruggaan?
Ik moet de volgende keer wederom in het ziekenhuis bevallen, ik heb nu een keizersnede gehad en dan ben je verplicht om in het ziekenhuis te bevallen. Dus nee, ze zal de volgende ook niet halen... Wel hoop ik dat ze bij devolgende weer de nacontroles komt doen
Ach ja, dat had ik weleens gelezen van jou inderdaad.. Wel jammer! Ik mag ook niet thuis bevallen vanwege VBV, maar ik zit toch een beetje te twijfelen.. Die VBV had ik alleen bij de eerste, bij de tweede en de derde niet eens gescheurd of wat dan ook! Dus misschien ga ik het toch maar weer eens thuis proberen.......... Maar ja dat is geen concrete gedachte, alleen een hersenspinseltje.. Hoe het uiteindelijk gaat lopen (of waar ik voor kies) is op deze termijn gewoon nog niet te zeggen he..!
* En viel het jullie ook op dat Bloempjeee net weer online was zonder een reactie achter te laten..? *