Zwanger?

Discussion in 'Jonge moeders' started by Bloempjeee, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Bloempjeee, weet je al wat meer?

2. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Iedereen een fijne pakjesavond gehad..! :D Hier was het gisteren 1 groot feest! :D

Ik zie dat er dingen verwijderd zijn die ik nog niet eens had gelezen, maar dat betekent ook dat het niet belangrijk was.. ;) :)

Ik maak Bloempjeee ook niet uit voor leugenaar, ik zeg alleen dat haar verhaal gewoon niet klopt en dat moet ERGENS vandaan komen. Ik weet inderdaad heel goed wat het is om uitgemaakt te worden voor leugenaar, en derhalve zal ik ALTIJD proberen zorgvuldig mijn woorden te kiezen. Inderdaad moet ik toegeven dat in mijn laatste berichten de zorgvuldigheid zo hier en daar te wensen overliet, MAAR de algemene boodschap is duidelijk; ik begrijp heel goed dat Bloempjeee het gewoon ontzettend graag wil en dat ze daarom misschien dingen hoort (de opmerking van de vk dat die eigenlijk wel zeker weet dat er wat zit, bijvoorbeeld) die eigenlijk niet gezegd zijn. Dat is gewoon een verschil in interpretatie, maar maakt het verhaal niet bepaald geloofwaardiger. Het is aan Bloempjeee om uit te leggen hoe het nou allemaal zit, zodat de vraagtekens verleden tijd zijn. En dat gaat niet met het geven van een naam en een telefoonnummer. Dat hoort te gebeuren door haar verhaal te vertellen, en nu dan eens niet 'verward' maar DUIDELIJK van A tot Z. Ik heb deze berichten niet geplaatst om haar te kwetsen of om haar uit te maken voor leugenaar, ik vind het gewoon oneerlijk dat er met een verhaal dat van geen kanten klopt een soort soap wordt gecreeerd (niet mijn woorden, die term is door anderen bedacht een stuk of 6/7 pagina's terug) waar iedereen supermeelevend in meegaat maar wat verdacht veel lijkt op fictie. Als ik zo iemand zou zijn die continu meeleeft met iemand en ik zou er ineens achterkomen dat het één grote berg gel*l is, dan zou ik me knap bedonderd voelen. En dat 'leed' wil ik Bloempjeee's lezers gewoon besparen. Nogmaals, aan Bloempjeee om uit te leggen hoe het nou zit, zodat alle vraagtekens weg zijn. (Zo, zorgvuldiger kan ik niet zijn in het kiezen van mijn woorden. :) )

En nu ga ik weer even verder lezen of ik wat gemist heb :)

3. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ja, ik heb bij de tweede en derde ook 'gewoon' zelf de VK benaderd. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat een huisarts je nooit zal DOORSTUREN naar een VK als hij (ok, of jij dan) niet verdomd zeker weet dat je ook daadwerkelijk zwanger bent. Bestaat er twijfel over een MOGELIJKE zwangerschap, dan zal hij een bloedtest aanvragen of onderzoeken in het ziekenhuis opstarten.

Een VK gaat er vanuit als je daar komt, dat je gewoon zwanger bent. Wat moet je er anders! Maar als jij al van tevoren hebt gezegd dat je niet WEET of je zwanger bent, zal een VK je ook nooit BENADEREN alsof je zwanger bent, laat staan dat zij er uitspraken over zal doen als 'ik weet eigenlijk wel zeker dat er wat zit'. Maak je mij niet wijs! Kan er ook niks aan doen.

Ja, dat kan ik wel gewoon zeggen, want ik geef mijn mening en zeg er duidelijk bij dat IK wel DURF te STELLEN DAT. Niet dat ze een leugenaar is, niet dat ze een slecht mens is, ik DURF ALLEEN TE STELLEN DAT het verhaal gewoon niet klopt. Niks mis mee, dat mag in discussies. Het verhaal van Bloempjeee gaat er bij mij gewoon niet in. En het is aan haar om het voor mij (ons, want ik ben niet de enige met twijfels) aannemelijk te maken. (Ik kan nu wel een voorbeeld gaan geven maar dat zou gaan over een nogal gevoelig onderwerp dus ik laat het maar achterwege.)

Fijn weekend iedereen! :D

4. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ben wel benieuwd hoe het met bloempje gaat.
    Ik vin ook niet alles kloppen wat ik al eerder zei maa rhet is internet dus mischien bedoelt ze het wel anders?

5. Bloempjeee

Bloempjeee Actief lid

Jul 21, 2008
    256
    0
    0
    Ik zal het nog 1x allemaal op rij zetten.
    Als jullie me niet willen geloven prima.. ik weet persoonlijk niet hoe dit in t ECHT allemaal gaat bij andere mensen en k vertel gewoon hoe het bij mij is gegaan.

Ten eerste werd ik niet ongesteld.
    na weken lang twijfelen ging ik naar de dokter toe.. k vond het allemaal wat spannend dus ik liet het erg lang afwachten en ben toen toch maar naar de dokter gegaan.
    daar heb ik heel het verhaal uitgelegd en gwn de vragen beantwoord.
    moest ook gaan liggen ging ze me buik een beetje voelen.
    Daarna Vroeg ze me of ik een test wou doen maar dat ik daar wel 12 euro voor moest betalen omdat ik geen andere medicijnen slik en t daarom niet vergoed word.
    Ze zei tegen mij anders doe je het gwn thuis want de testen van de dokter zijn net zo als de testen in de winkel niet allemaal 100%.
    ik zei zelf dat ik na paar weken terug zou komen als ik nog geen zekerheid had.

WEER paar weken later dacht ik nee ik ga niet naar de dokter IK BEL de verloskundige op.
    en ben niet doorgestuurd heb het gewoon zelf gedaan.
    Moest dus afgelope woensdag naar de verloskundige toe en daar heb ik weer hele lange verhalen gehad.
    en bloeddruk gemeten, gewicht gewogen.
    later moest ik weer liggen en ook zij ging mij buik voelen.. ze zei tegen mij als je het wil dan luister ik wel ff kijken of ik het hartje kan horen mocht het zo wezen.
    dus zij legt dat ding aan mn buik.. en mij eigen hart hoorde je heel hard en de bloedsomloop ging ook super snel.
    toen zei ze mij..meestal is dit alleen bij zwangere vrouwen alleen zo.
    en later nog wat gepraat enz.
    en toen zei ze tegen mij ik denk van wel maar ze durfde het niet zeker te zeggen..Indd omdat ik me dr anders op verheug en dan later niet zo blijkt te wezen.
    omdat ik dr de hele tijd omheen praat zei ze ook..ja als het wel zo is dan zit jij gwn nog in je ontkenningsfase.

Ik denk zelf dat ik het niet ben.. vraag me niet waarom.. maar heb me eigen voorgenomen me drniet al teveel te op verheugen voordat ik een echo laat maken en daar nix op te zien is en dat ik dan heel teleurstellend naar huis ga.
    nu heb ik wel de mazzel dat we dr voor gaan!
    maar alsnog als ik me dr NU op verheug dat ik nu echt zwanger ben.. dan kan ik of heel gelukkig naar huis gaan.. of het tegenovergestelde.
    kheb liever dat ik weer gwn normaal naar huis kan gaan zonder gejammer als t niet zo is.
    gewoon weer beginnen aan me nieuwe ronde..als ik tenminste weer ongesteld word.
    als het niet zo is ga ik weer naar de dokter omt e vragen of ik misschien wel van die pillen krijg die je ongesteldheid opwekken.. als dat bestaat dan.

maargoed, de verloskundige die had mij zown enveleopp gegeven met daarin brief voor het ziekenhuis voor bloed te laten prikken en brief voor echoscopie datk daar heen moet bellen voor een afspraak.
    Bloedprikken heb ik eergister gedaan.. en echoafspraak heb ik eergister OOK gemaakt.
    moet maandag om 10 voorhalf 1.

kheb trouwens heeel veel last van t plassen de dokter heeft me urine onderzocht en werd na anderhalfuur/2uurtjes teruggebeld..want had me urine gebr8 en ben weer gegaan omdat ze me zouden bellen.. dus slik nu antibiotica en heb ook voor de zekerheid foliumzuur in huis gehaald.

Dit is het verhaal..misschien vorige keer niet zo uitgebreid verteld waardoor de foutjes in zaten?
    maar kan dr ook niet meer van maken als ik dit echt heb meegemaakt.

6. Bloempjeee

Bloempjeee Actief lid

Jul 21, 2008
    256
    0
    0
    sh*t verhaal stond hier btje veel keer.. me pc spoort niet ;).

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ik geloof er nog steeds niks van. Alleen al je verhaal over je verloskundigenbezoekje. Dat je vanalles hebt meegekregen en dat zij zei dat ze bijna wel zeker wist dat je wel zwanger was. Gaat er bij mij gewoon niet in. En nu zeg je weer iets anders. Gaat er bij mij niet in. Maar sterkte met alles, ik hou het hier voor gezien.

8. Bloempjeee

Bloempjeee Actief lid

Jul 21, 2008
    256
    0
    0
    Ik heb een :

Knuffeltje gekregen..geel met groen.. Voor je de kleur OOK Nog wou weten.
    Cd-rom over zwangerschap
    Boekjes

Ik kwam bij de verloskundige omdat ik niet anders wist wat ik moest doen
    en nadat ik daar heb gepraat en ze ging luisteren toen kwam het uit haar mond hoor
    dat ze dat MEESTAL bij zwangere vrouwen hoort.
    komt niet uit mij mond vandaan.

Dus hou het indd maar voor gezien.
    Ik weet zelf wel wat mij gezegd word en wat niet.
    en hoe alles gaat en hoe niet.

9. verena87

verena87 Bekend lid

Dec 9, 2006
    605
    0
    0
    Bloempjee. wat ik dan niet snap: waarom ga je dan niet naar een gyn? die nemen een inwenige echo en dan weet je het 100%zeker of het wel zo is, of niet. Maaar daar moet je huisarts je wel voor doorsturen vorzover ik weet.
    Dan heb je zekerheid. en hoef je niet meer een beetje onduidelijk te zijn.
    Dan kun je gewoon met 100% zekerheid zeggen of je wel of niet zwangerbent, en dan zul je je zelf ook wel wat beter voelen 8)

En een verloskundige, gaat er inderdaad vrijwel altijd vanuit dat je zwanger bent omdat je anders eigenlijk niet naar een verlos hoeft ;)

tis maar een tip

10. verena87

verena87 Bekend lid

Dec 9, 2006
    605
    0
    0
    Bloempjee. wat ik dan niet snap: waarom ga je dan niet naar een gyn? die nemen een inwenige echo en dan weet je het 100%zeker of het wel zo is, of niet. Maaar daar moet je huisarts je wel voor doorsturen vorzover ik weet.
    Dan heb je zekerheid. en hoef je niet meer een beetje onduidelijk te zijn.
    Dan kun je gewoon met 100% zekerheid zeggen of je wel of niet zwangerbent, en dan zul je je zelf ook wel wat beter voelen 8)

En een verloskundige, gaat er inderdaad vrijwel altijd vanuit dat je zwanger bent omdat je anders eigenlijk niet naar een verlos hoeft ;)

tis maar een tip

11. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    @ Bloempjeee: Spannend dat je maandag voor een echo mag! :)
    Ik ben heel erg benieuwd wat het nu is! Heb je last van nog symptomen?

En dat moet je dan ook 10x herhalen in dit topic? Laat bloempjeee lekker haar verhaal doen..

12. 4days

4days Niet meer actief

Van de andere kant, als jij tegen de ha zegt dat je een licht positieve streep had (wat bloempjee eerder al zei) dan zegt die gewoon: positief is positief. Dan gaat ze echt niet nog eens testen... Dus dan is het logisch dat je meteen naar de vk wordt gestuurd. Was bij mij ook zo.

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    ja maar bloempje had ook veel negatieve testen dus erg betrouwbaar was die lichte niet maar ze is ook niet doorgestuurd maar heeft zelf gebeld

14. 4days

4days Niet meer actief

Jah dat is waar... Dan is het misschien een kwestie van hoe je het brengt?

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    ja precies.. kijk als zij de vk belt en zegt licht positieve te hebben gehad en niet ongi wordt dan gaat de vk er van uit dat ze waarschijnlijk zwanger is.. dan nog is het raar dat ze dan niet zo duidelijk is geweest.. beetje vreemd allemaal

16. Niet meer actief

Ik ben in ieder geval benieuwd wat er uitkomt met de echo. Laat je het weten?

17. Bloempjeee

Bloempjeee Actief lid

Jul 21, 2008
    256
    0
    0
    ik ben terug van echoscopie.
    ze zei tegen mij als je eerst 2 lichte streepjess heb gehad dan kan t wezen dat je heel kort zwanger ben geweest enz enz.
    maargoed ik kreeg een echo.. en ik zei al tegen dr dat ik denk dat het t ontpillen is.. echo gehad.. en ik had gelijk.. maar nu heb ik wel zekerheid.
    ik MOET morgen nog 1 test doen..terwijl ik dr al heeel veel gedaan heb.. ze zei als ie negatief is..dan ben je het niet.. en als ie positief is is het een buitenbaarmoederlijkezwangerscap en dan zou ik naar het ziekenhuis moeten.
    MAAR ze zei tegen mij ik denk toch wel dat ie negatief is maar ff voor de zekerheid.
    Dus morgenochtend dan nog maar 1x testen en dan maar hopen op een negatieve uitslag.
    ze had een foto gemaakt van me baarmeoder en overal de naaam bij gezet ofzo en zo kon ze het goed aan me uitleggen want was allemaal niet heel goed te zien.
    later vroeg ik hoelang het nog kan duren voor dat ik weer ongesteld zou worden.. ze zei tegen mij dat het per lichaam verschilt.. je kan dr nix van merken en gwn ongesteld worden t kan 1 maand,2 maanden,3 maanden tot een halfjaar duren voor ik ongesteld word.. ik w8 nu dus al 3 maanden en hoop toch echt wel dat t snel gebeurt..want w8 nu al zolang.
    we willen dr gewoon nou ECHT aan beginnen.. ontpillen mag snel weg zijn van mij!

me vriend vond het best jammer maar ik zei tegen hem dat ik het helemaal niet jammer vind want toen ik nog maar een weekje overtijd was toen was het zo dat t niet echt gepland was.. maar hoe meer we ons dr in gingen verdiepen hoe meer me vriend het wou (ik wou het natuurlk al me vriend ook maar die dacht dr iets anders over. maar gelukkig nu niet meer :oops:).
    maar nu kunnen we lekker opnieuw beginnen.
    en dan weet ik zelf hoe alles precies is gegaan zonder spanningen.
    "lekker" wachten tot ik ongesteld word.

weten jullie trouwens of je nu ook zwanger kan worden onder het ontpillen? of dat ik echt eerst ongesteld moet worden?
    ben ik vergeten te vragen daar :p.

eikg ben ik best opgelucht! en maar hopen dat ik weer negatief test..waar ik ook wel van uitga.
    op naar de volgende ronde.
    al was de eerste ronde echt een groot vraagteken...omdat ik natuurlk niet wist hoe en wat..en tis dus gwn het ontpillen.
    me vriend staat dr helemaal van te kijken dat ik best blij ben.
    maar hij geeft me ook wel weer gelijk al vind hij het jammer.
    maar we geven niet op.

Gr.

18. verena87

verena87 Bekend lid

Dec 9, 2006
    605
    0
    0
    Bleompje, wat fijn voor je dat je nu eindelijk bevestiging hebt!

IK heb wel eens gehoord dat vrouwen gelijk de eerste ronde zwanger waren!
    Maar goed verder heb ikd aar geen verstand van!

En dan kunnen jij en je vrend nu eindelijk voor het echie gaan

19. Alieke

Alieke Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,793
    157
    63
    Bloempje; Hehe eindelijk duidelijkheid! Nu kan je weer vooruit kijken. En tja het ontpillen, ontpillen hoeft in princiepe niet maar in jou situatie zal ik toch maar écht wachten totdat je ongi word want anders weet je niet vanaf wanneer je kan gaan rekenen ect ect. dan krijg je alsnog weer veel vraagtekens.

20. Bloempjeee

Bloempjeee Actief lid

Jul 21, 2008
    256
    0
    0

ja indd. ik test morgen dan omdat zij dat zo graag wou.
    ze zei ik weet dat ie toch negatief is.. maar voor de zekerheid.. en maar hopen dat ik het snel word.. dat ik niet bij het groepje mensen hoor die een halfjaar moeten w8en op hun ongi

Share This Page