Wie heeft er ervaring bij zo"n knaltest. Ben nu 4,3 wk zwanger en net getest met praktisch transparant plasje en veel drinken. Dacht ik doe het gewoon, maar nu zei m'n vriendin dat kan nooit goed zitten. Dat zou Welleens buitenbaarmoederlijk zijn. Nou ik zit hier dus nu volop in de stress. M'n cb digitale test zij 1 dag voor nod ' zwanger 2-3' Ik ben overigens zwanger door middel van ivf en heb twee verse embryo's teruggeplaatst gekregen. Dit is m'n test.
Nou ik zou zeker niet direct in de stress schieten hoor! De een maakt sneller hcg aan als de ander. Bovendien las ik dat jij ook prima zwanger kunt zijn geworden van een tweeling, dus dat zou een goede verklaring kunnen zijn van verhoogd HCG. Even rustig afwachten dus! In ieder geval, van harte gefeliciteerd!
Mijn test zag er op nod zo uit en dat is gewoon een normale goede zs geworden. Ik dacht dat bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap je juist weinig hcg aanmaakt? Geen zorgen maken
Dit staat er op de site van Freya: Het bloed onderzoeken op aanwezigheid van HCG (humaan chorion gonadotrofine hormoon) Dit is een zwangerschapsreactie in het bloed waardoor een zwangerschap wordt aangetoond. Door het herhaaldelijk prikken van het HCG kan men aan het dalen of het stijgen van de waarde zien of het vruchtje nog vitaal is of niet. De hoogte van de waarde van het HCG kan een indicatie geven over de grootte van het vruchtje. Bij een EUG stijgt het HCG vaak minder snel dan bij een gewone zwangerschap. Als de EUG eindigt in een spontane abortus worden ook lage waarden gemeten. Maar er kan ook een normale HCG waarde gemeten worden bij een EUG. De HCG-waarde geeft niet per definitie de diagnose EUG. Met EUG bedoelen ze de buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
ik zou indd eerder zeggen dat je 2 kanjers heb zitten als er al een verklaring voor zou moeten zijn... maar je kan natuurlijk altijd even het zh bellen om je zorgen uit te spreken hun hebben er ervaring mee... van harte gefeliciteerd hoor
Ehm meis; buiten de andere argumenten; bij een terugplaatsing, komt de embryo in de baarmoeder terecht dus hij kan niet meer vast komen te zitten in de eileider (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Dat kan alleen als je zelf de eisprong afwacht en de eicel bevrucht en wel daar gaat zitten.
Dank jullie wel voor jullie berichtjes. Voel me al wat kalmer. Ik test gewoon niet meer. Ik ben zwanger en wacht m'n echo gewoon af.
Snap ik jou nu goed? Want met IVF is het risico zelfs een stukje hoger. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap | GezondheidsNet Maar TS: heb je niet een afspraak bij de gynaecoloog staan? Ik zat in de test week in het ziekenhuis zodat ze bloed konden prikken en met 5 weken om een echo te maken. Wanneer heb jij de echo? Ik kan mij overigens die angst erg goed voorstellen. Jammer dat je vriendin je meteen bang maakt. Het zou ook zo een meerling kunnen zijn. Hoe dan ook blijft het vreselijk spannend....de hele weg. Probeer te genieten en alles te nemen zoals het komt.
Ik heb twee keer zo'n knal test gehad en tot nu toe zijn beide zwangerschappen goed gegaan, dus niet meteen stressen Gefeliciteerd!
Ik heb nog geen echo gepland staan. Ik bel pas als ik de 6 weken haal. Heb een verleden met heel veel miskramen. Eerste echo wil ik ook pas bij 8 weken, dan moet er duidelijke vruchtzak en vruchtje met kloppend hartje te zien zijn. Ga mezelf niet gek maken met hele vroege echo's want het is dan nog zo klein dat het precies opmeten lastig is en ik mezelf ken dat ik dan het hele forum afstruin om te kijken of het wel groot genoeg is. Bij 8 weken is het al een stuk makkelijker, maar eerst maar afwachten. Ik heb net gekeken wat de symptomen kunnen zijn bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik houd het verrrrr in m'n achterhoofd en probeer nu gewoon rustig te blijven.
Dat snap ik dan helemaal Joy85! Ik wens je ontzettend veel sterkte met wachten ik hoop dat je straks een prachtige echo zal zien met kloppend hartje!
Ik ben ook zwanger geworden via ivf. Er is er maar 1 teruggeplaatst. Mijn hcg stond op 4,4 weken op 700 (op 4 weken op 102). Ik had denk ik ook zo'n knaltest moeten hebben toen Geen zorgen maken, genieten!!!
Haha meid, ik denk eerder dat je zwanger bent van een tweeling! Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap duurt het namelijk wat langer voordat je test knalt
Ik vind het een super mooie test hoor ik teken er voor zo n test te krijgen. en als je twijfeld zou ik gewoon contact opnemen met die vk . En anders zet je het in de topic beneden aan de pagina vragen aan de vk. Ieder geval gefeliciteerd en lekker genieten er van.
Dit is niet waar. Bij een terugplaatsing kan je wel degelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijgen. Het hcg stijgt meestal minder snel bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij mij steeg beide keren het hcg te langzaam en bleek dus 2x buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben. Jouw test ziet er goed uit! Probeer je niet gek te laten maken. Gefeliciteerd!