Zwangere collega krijgt contract niet verlengd wegens ZW, nu ben ik zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Camila, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Het niet verlengen van het contract van je collega vind ik een logische zet van je werkgever. Iemand die meer thuis heeft gezeten dan gewerkt en tijdens haar herstelperiode 'oeps' zwanger is geworden en dan weer terug wil komen werken, was bij mij ook niet meer welkom.

Ik zou je adviseren nog een maandje te wachten tot je 12 weken grens en dan het dan eerlijk vertellen. Een zwangerschap mag geen reden zijn om een contract niet te verlengen. Probeer daarvoor een functioneringsgesprek/bila of iets dergelijks te krijgen waarmee je kunt aantonen dat je goed functioneert.

2. Camila

Camila Lid

27 nov 2015
    6
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties en felicitaties!

Aanzegplicht bij einde tijdelijk arbeidscontract vanaf 1 januari 2015 wat cd28 zegt vind ik wel erg interessant. Dus dat betekend dat mijn werkgever mij voor 1 februari moet laten weten wat er met mijn contract gebeurd. Maar dan ben ik ongeveer 17 weken zwanger en kan mijn buik niet zo lang verbergen. Maar volgens mij zijn ze van de aanzegplicht niet op de hoogte aangezien de een collega dit jaar nog 1 dag voor einde contract pas hebben laten weten dat ze mocht blijven.

Ga het begin van het nieuwe jaar vertellen en ze heel duidelijk maken dat ik heel graag wil blijven werken ook na mijn zwangerschapsverlof. Spannend!! Ben benieuwd!!

Please keep your fingers crossed for me

Deel Deze Pagina