Moet hij/zij morgen niet erg hard gaan duwen om het allemaal goed te kunnen zien? Vind het heerlijk om weer even te mogen kijken maar ben bang dat het pijn gaat doen ofzo... Bij de vorige echo's had ik soms echt zo'n plekje van auw dat voelt beurs aan. Nu word het echt goed en lang kijken uiterraard. Iemand bekend ermee?
Placenta hier ook voor, maar ze hoeven bij de echo niet harder te duwen hoor heb voor 2e keer placenta aan de voorkant en " gewoon normaal" de 20w echo kunnen laten doen
Bij mij moesten ze af en toe wel flink duwen en nee, dat voelt niet zo prettig. Maar 'pijn' vind ik ook weer een te groot woord hoor.
Bij mij deed t wel pijn vanaf een minuut of tien, uiteindelijk dik 45 min gelegen dus vond het echt geen pretje. Zei er ook een paar keer wat van toen de tranen me bijna in mn ogen sprongen maar ze moest er toch goed bij zei ze..
hier bij de 12wkn echo ook een 20min zitten duwen omdat beebje niet tegoei lag en overmorgen heb ik de 20wkn echo en zit ik met dezelfde vraag als ji eerlijk gezegd!! Maja alles voor het beebje zeker...
Zeker alles om onze kleine meid goed te zien maar vind het een enge gedachte het is toch de placenta ( angsthaast ik weet t)
Bij ons lag de kleine man ook wat onhandig om de rug goed te kunnen zien, met mijn rugklachten kon ik niet eventjes staan springen of gekke dingen doen dus ja, ze moest op een gegeven moment knoerthard duwen en dat was zeker geen prettig gevoel Maar goed, het belangrijkste is dat alles goed gezien kan worden bij de medische 20 weken echo natuurlijk.
Hier ook placenta voor en kindje dat 'diep' lag. Ze moest wel wat duwen en doen om alles te zien (helemaal omdat het kindje tegendraads deed en de andere kant op draaide). Was geen prettig gevoel, maar vond het belangrijkste dat ze alles goed ging bekijken. Als je dat voor ogen houdt lukt het je vast om de 45minuten door te komen Succes!
Bij mij hoefde er niet echt geduwd te worden. Af en toe een klein beetje maar totaal niet pijnlijk of vervelend hoor. Maar het ligt er wel aan hoe je kindje ligt lijkt me.
Het ligt er vooral aan hoe de kleine ligt.. Hier ook de placenta aan de voorkant én een kleine die niet zo goed meewerkte. Dus ze moest ook duwen, maar het deed niet zeer. Beetje vervelend gevoel, maar was goed te doen. Daarna moest ik ff wat 'oefeningen' doen en een stukje lopen daarna lag de kleine er wat beter voor. Als het zeer doet, gewoon aangeven, want een echo hoort geen pijn te doen.
Hier hetzelfde alleen duurde de echo wat korter maar de placenta lag achter dus lag niet daaraan. Eerder aan een niet meewerkende dochter Maar het is voor een goed doel. Succes straks.
Dochterlief helemaal goed gekeurd! Wel lag ze overdwars dus best duwen om goed te kunnen kijken. Gistermiddag en vannacht toch wel wat buikpijn gehad net onder me navel. Placenta ligt voor maar niet voor de uitgang 😆 Bedankt meiden voor de reacties