zwangere dames in het buitenland?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mojo, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mojo

mojo Nieuw lid

7 nov 2012
    3
    0
    0
    zweden
    hallo! zou het leuk vinden om ervaring uit te wissellen aangezien het hier al anders is dan NL ;)

2. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik woon in Duitsland.

Hoe ver ben je zwanger?

3. mojo

mojo Nieuw lid

7 nov 2012
    3
    0
    0
    zweden
    nog maar 8 weekjes heel kort... maar het zou onze 2de worden. kom er wel achter dat het in nl best goed geregeld is allemaal ook al is het hier verder goed geregeld voor kinderen krijg je hier pas met 18 weeken eerst echo... nog maar even wachten dan... woon je al lang in duitsland? en ward het jullie eerste?? :)

4. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Jee..met 18 weken pas, dat is laat!!! En pretecho's worden die aangeboden?

Ik woon al 2.5 ljaar hier. Woon jij al lang in Zweden?
    Dit wordt/is ons eerste kindje.

Hier met 8 weken al de eerste echo. Daarna boden ze een pakket aan waarmee je bij elke controle een echo erbij kreeg (120 euro als ik't me goed herinner). Dus hebben de kleine zeker 15+ keer gezien. Inmiddels wat groot om goed te zien ;) maar voor schatting gewicht en vruchtwatercontrole vind ik't nog steeds prettig.

Hoeveel echo's krijg je daar verder dan in't verloop van de zwangerschap?
    Was je eerste zwangerschap in Nederland?

Toch weer spannend allemaal he!

5. mojo

mojo Nieuw lid

7 nov 2012
    3
    0
    0
    zweden
    jaaa erg spannend weer...
    krijg hier maar een stuk of 5 echo's vond het zo jammer dat we het eerste deel van de zwangerschap de beeb niet konden zien dat ik internet heb afgespeurt naar een echocentrum en gevonden....100 km verderop maar daar zijn we geweest en vandaar dat we weten dat we 8 weekjes zijn. voor de rest word er hier niet veel aangeboden vrij standaart verder :(

wij wonen nog maar 8 maanden in zweden maar het bevalt goed de taal leren is wat minder :) de eerste zwangerschap was idd in nl erg goed gegaan allemaal onze kleine man word eind deze maand alweer 1 jaar hiep hiep hoera!!

wat een mazzel dat je zo'n keuze had en geweldig dat je je beeb zoveel hebt kunnen bewonderen! heb je verder een goeie zwangerschap gehad? en bevalt het in duitsland? en heb je ook al lekker verlof? weet je ook al waar je gaat bevallen? genietse van de laatste weeken ;)

Deel Deze Pagina