@linda, lieverd, je hebt 2 verschillende kindjes, die allebei een eigen karakter hebben. JIj als mama houdt van allebei even veel, maar natuurlijk doen je tegen de een anders dan tegen de ander. Als ze niet even oud zouden zijn, zou dat ook zo zijn hoor! Een grapjas vraagt anders aandacht dan een serieuze balkenende!!! Dus, jij bent een super mams en Evi wordt minister president @Makkie, ohhhh geen streepjes? super natuurlijk totaal onbelangrijk, maar wel aangenaam! Ook geen last van de buik in de zin van dat íe zwaar is? @ll, manlief is frietjes aan het bakken, jammie! Ben helemaal blij met mijn mannetje, normaal doet hij weinig huishouden, maar nu doet hij boodschappen, zorgt voor isa als hij thuis is en ik mag lekker chillen 's avonds! heerlijk! Ik zorg alleen nog voor het eten (haha, opwarmmaaltijden) en t huishouden... maard at schiet er erg bij in. Beetje vervelend om in dat ene uurtje dat je je wat beter voelt te moeten poetsen Liefss, Taliaa
Talia voor ons voelt het nu af ....kan me voorstellen dat we er ooit aan zullen twijfelen ....maar gezien hoe mijn zwpen verlopen ....beter van niet ...maar nu voelt het af ... Van een 2e houd je net zoveel ......ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden maar je houd van beide evenveel echt niet meer of minder als van de andere ..... Ik zou niet zonder mijn boefje kunnen en niet zonder mijn meisje ...ze is pas een week oud ....maar het voelt al langer ... Was vandaag ook best emo hoe ik heel de dag toch best nog wel met de bevalling heb omgepakt ...iedere keer als ik op de klok keek dacht ooh ja dit gebeurde toen en toen dit ....etc Als ik terug kijk naar hoe goed ik me vandaag eigenlijk voelde ....van 1400 tot 19.30 alleen met de kids ....jelmer uit bed eten geven, douchen weer naar bed ...Sanne voeden en naar bed ....etc .... En dat ging allemaal zo goed ....voel me zo ontzettend goed ....dat had ik nooit verwacht.. Maar er kwam ook schuldgevoel om de hoek kijken ...ik kon vandaag weer samen met Jelmer wat doen ...lekker kleuren en spelen ....en dat heb ik bijna dik 8 maanden niet kunnen doen ....en als ik dan zie hoe hij er van geniet dan voel ik me best schuldig eigenlijk ......
lieve MvJ+S niet schuldig voelen! je bent een supermam! geniet nu van de tijd samen! En super dat je je zo goed voelt!!! Heb je nacontrole bij degene die je bevalling heeft gedaan? dan kun je goed napraten misschien? of met iemand anders? Of anders iig een keer je verhaal op papier zetten, helpt ook vaak! En fijn om te horen, ik ben daar wel onzeker over. Ik houd zoveel van mn meissie, en kan me niet voorstellen dat ik dat nog een keer kan. Maar nu houd ik erover op, want iedereen vertelt hetzelfde en belooft me dat het wél zo is
Taliaa, o ik geloof dat echt meteen! Ik hou nu al net zoveel van mijn ventje in mijnbuik als van Seth!! Ik heb daar nooit over getwijfeld of dat wel kan.... dat gaat toch helemaal vanzelf! Mamaliefde heb je heel veeeeeeeeeeeeeeeeel!!!! (en ja, soms dan heb ik echt al het gevoel dat ik een zak aardappels meesjouw, maar andere dagen merk ik soms amper wat van mijn buik, heel wisselend dus!) MvJ, je klinkt heeeeeerlijk gelukkig meid! En voel je niet schuldig, je kon toch ook niet anders, als die maanden! Nu kun je lekker die tijd gaan inhalen, met je ventje en je meisje!!
ik heb het me wel tot de dag van de bevalling afgevraagd of ik het wel kon delen ....schaam maar ik denk dat iedere moeder van meerdere kinderen zich dat wel even een keer afvraagt ....
goedemorgen allemaal.Ik heb van 2100 tot 9.00 geslapen, kan je na gaan hoe moe ik was! Ik denk dat ik van een tweede kindje ook net zo veel zou kunnen houden hoor! Ik denk e stiekem wel over na, of we door gaan of niet. Maar sta er nog niet 100% achter. Wat me tegen houdt? Of ik het AANKAN, 2 kinderen, dat we het huis moeten verbouwen om ruimte te maken etc etc. Dat laatste is natuurlijk niet DE reden om niet door te gaan. Maar ik ben een praktisch mens en denk daar ook over na. Maar ben meer bang dat ik het TE druk krijg met 2. Met Jens is het best druk, al is hij vrij makkelijk....ik weet het gewoon niet! Daarnaast heb ik weinig "vangnet" om me heen. Mijn moeder woont een uur hier vandaan en die kan ik wel altijd bellen, maar verder heb ik weinig mensen om me heen waar ik Jens aan toe vertrouw. Buren zijn lief en die kan ik wel bellen als er echt iets is, maar om hele dagen op te passen ofzo.....nee. Vriendinnen wonen niet om de hoek en verdere familie heb ik niet echt. Klinkt wel zielig zo hoor! En ik heb nog geen jaloers gevoel als ik naar jullie kijk die weer zwanger zijn. dat is voor mij ook een teken dat ik er nog niet klaar voor ben. Maar oke, vandaag is het zaterdag, we hebben niets gepland. Mn vriend gaat zo naar de kapper en Jens ligt net in bed voor een ochtend dutje. We zien wel wat de dag brengt! @taliaa, heb je lekker geslapen, nu je weet dat de kleine het goed maakt? Vast wel! @mvj, hoe hebben jullie geslapen en lukt het nu met het andere flesje? @lot23, jee, jij gaat ook al weer richting de 20 weken echo! Willen jullie weten wat het wordt? ooh ja ,effe wat anders. Jens gaat 1x per week naar het kdv, ik zit nu te denken of ik hem dan volgend jaar nog een ochtendje naar de peuterspeelzaal zal brengen of niet. In principe vind ik het kdv en dat het zelfde idee hebben. Doen jullie het wel/niet?
Wij hebben hier heerlijk geslapen .... Gisteren 0m 13.30 65 cc om 18.00 65 cc om 21.30 65 cc om 03.30 65 cc en om 08.00 65 cc Dus ook super geslapen ! De vk is net geweest en heeft het kraambed afgesloten !!! Dus we hebben net even een vreugdedansje gedaan... Knip ziet er super uit en wijkt niet meer ! Ik voel amper mijn knip trouwens .....dus dit keer na een pittige zwp en een pittige bevalling eindelijk weer een normaal lichaam ! Zo nu ga ik de heppy de peppy hormonen weer dimmen Pooh ......als ik het kan kan jij het zeker ......er zullen heus wel momenten komen dat het even niet gaat ...persoonlijk had ik daarom ook altijd de wens om er meer tijd tussen te hebbem ...maar goed dit gaat ook wel lukken !
ik weet het mvj....Ik heb er een hekel aan als mensen me niet voor vol aan zien of me steeds herinneren aan die depressie tijd, maar ik merk dat ik het nu zelf ook gebruik als een reden om onzeker te zijn. Komt ook deels omdat ik alles perfect wil doen, de perfecte vriendin, de perfecte moeder. En ik ben zo bang dat ik mn kinderen niet goed opvoed of ze beschadig door een slechte moeder te zijn..... Vreselijk irritant ben ik!whahahaha
Perfect zijn valt niet mee maar ik ben ook wel een perfectionist ....alhoewel ik het niet meer zo goed onder de knie heb als vroeger ... Ik praat er ook echt met bijna niemand over dat ik niet lekker in mijn velletje zit met tijden .....maar denk dat ze het wel merken ...8)
lieve lieve pooh: je bent een topwijffie en een topmoeder! en weet je wat HET criterium is van een Topwijffie? dat je af en toe lekker een keer bitcht of een keer niet zo geduldig bent! Of dat je haar een keer niet goed zit en je lekker in je vieze trui een boodschap gaat doen! Af en toe moeten die dingen! dus probeer niet perfect te zijn, daar zit niemand op te wachten! Ik heb dan wel geen depressie gehad (dus ik hoor niet helemaal bij t clubje) maar ik heb ook mijn dips gehad (eetstoornis, burn out). en ken die drang naar perfectie... En die overkritische zelfreflectie. En dat speelt ook mee in mijn onzekerheid voor een 2e kindje.. Ik denk dat ik net als MvJ tot de dag van de geboorte blijf twijfelen... Je hebt geen drol aan dit berichtje, maar wou alleen zeggen dat je dus een topwijf bent en dat alles goed komt! (en met 1 kindje is een gezin ook af he!!!!) @mvj, ben zo blij voor je! dat je je lichamelijk en geestelijk goed voelt! heb ik tijden niet meer zulke vrolijke berichtjes gelezen! word er helemaal blij van! @ll, ja hoor, we hebben heerlijk geslapen! voel me super!!! nog erg moe enzo, maar emotioneel gezien echt helemaal prima!!! Heerlijk is dit! een roze wolk!!!! liefss, Taliaa
Taliaa lekker bijgeslapen na een stressvolle week? Ik voel me eigenlijk wel goed soms ietwat misselijk. En hoe voel jij je? Je huis komt wel weer hoor als je je goed voelt lekker even van genieten. Lekker blijven zitten op de roze wolk. En willen jullie weten wat voor kleur muisjes het worden? Mvj jij kan er niets aan doen dat je je zooooo slecht hebt gevoeld en Jelmer lijd daar echt niet onder hij heeft alle aandacht gehad van papa, opa en oma en op het kdv. Nu lekker van genieten dat je je zo goed voelt je hebt het echt dik verdient. Pooh je denkt erover na en als je het jaloerse gevoel krijgt vind ik toch wat zeggen en zo niet dan denk je er samen nog rustig over na. Je twijfel snap ik erg goed heb het zelf ook gehad. Ik denk dat we wel gaan spieken tussen de benen. Peuterspeelzaal heb ik ook over zitten twijfelen, maar Tygo gaat als mijn ouderschapsverlof erop zit 2 ochtenden en vind dat wel even genoeg of ik moet er tegen die tijd anders over denken om even een ochtendje met de kleine te zijn, dat zie ik dan wel. Dames ik dacht eergisteren al een plopje te voelen maar dacht vast mijn darmen omdat het zo vroeg is maar gisteravond lag ik in de bank en voelde weer wat dus misschien toch ons kleine wondertje. Net even lekker gewandeld naar het dorp in het zonnetje en nu even een mamamomentje
Taliaa Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ben echt mega blij voor je! Pooh snap je gedachten wel! maar je bent een super mama, en helemaal perfect kan je toch nooit worden! ook mama's kunnen wel wat fout doen en er weer van leren! net zoals een goede vriendin zij of een collega, dochter! we kunnen niet alles altijd maar ''goed'' doen! Lot wat leuk zeg! Zeker wel weer bijzonder dat moment! of denk je dan mteen terug aan je 1ste zwanger schap? MVS hoe is het met je? Meiden het was gister een onvergetelijke dag! We waren 04:30 thuis en om 08:30 stond Jesse weer voor onze neus dus we zijn lichtelijk op nu we duiken er ook niet te laat in!
@taliaa gefeliciteerd blij dat alles goed zit. O ja je had nog 2 vragen gesteld aan mij. Ik doe een opleiding doktersassistente aan het LOI. en thijs zit inderdaad op een kdv naast de kazerne waar het grootste gedeelte militaire kindjes zijn en nog een paar burger kindjes. Het is wel een verblijf van een grote organisatie. @mvj heerlijk dat je het zo goed gaat. @linda vergeet niet dat ze 2 verschillende karaktertjes hebben. De een is een lachebek en de anders is een serieuze. Maar als ze iets groter worden zullen ze wel gaan donderstenen met elkaar. Dat wordt echt leuk. @all ik weet nog steeds niet of we wel een tweede willen. Net als poohbear. Ik denk wel dat ik het aankan, maar 1 is wel zo makkelijk. Ik weet gewoon niet of we het financieel wel aankunnen. En ons vangnet is ook niet zo groot, want we wonen niet echt in de buurt van de familie. En ons huis is ook niet echt groot genoeg en die gaan we deze maand te koop zetten. Dus dat geeft ook wel stress met zich mee. En dan moeten we nog op zoek naar een ander huis. En daarbij ik heb helemaal geen zin in hormonen. het gaat nu allemaal zo lekker, maar ja ik moet toch binnenkort een beslissing nemen, want volgend jaar wordt ik al 40. Zucht het is moeilijk zo;n beslissing. Ach we zien wel. Vandaag in iedergeval een lekekr dagje gehad zo met zn tweetjes. Ik had het erger verwacht met thijs en mn man weg. Maar het lijkt wel of thijs het niet eens merkt. Ach nog 2 weken en dan is mn mannetje weer thuis. Gaan we hem lekker saampjes van het vliegveld halen. Dat zal thijs wel leuk vinden effe vliegtuigen kijken. Maandag begint trouwens ook mn nieuwe werktijden. Ik heb ze aangepast. Ik ga nu op maandag en vrijdag van 8 tot 14 werken. En dinsdag en donderdag de hele dag. Het was eerst de maandag de hele dag en de vrijdag ochtend. Maar dat was toch wel druk zo 3 dagen laat thuis. En op vrijdag wachten tot ie wakker was. Nu ga ik hem halen als ie klaar is na zn middagslaapje. Ik ben benieuwd of dat bevalt.
@sas, super zeg van je opleiding! lukt het een beetje?? knap hoor, dat je weer aan de studie bent! Over je kdv: wel fijn dat de leidsters daar dan goed met militaire kindjes om weten te gaan, met uitzending enzo. Succes nog, de komende 2 weken. En denk rustig na over een 2e! je komt er heus wel uit! @lot, fijn dat je je beter voelt! ik heb ook goede hoop dat mijn misselijkheid steeds minder gaat worden. De vorige keer was het met 12w precies helemaal over... @ll, ben zo moeoeoeoe. maar weet dat ik nog niet kan slapen, heel irri! Vanavond MOEST ik naar de mac, heeeeeerlijk! heb een nieuwe tic: quaterpounders! zoooooo lekker!!! hihi, als ik niet misselijk ben tenminste! fijne avond en zondag alvast! Taliaa
Pooh meid je een een super forum dinnetje! Een super mama voor Jens! Je moet jullie eigen gevoel laten spreken of jullie gezinnetje af is of niet. (perfect kunnen we nooit worden maar liefde kunnen we genoeg geven en dat is toch het belangrijkste) Taliaa wat heerlijk het bericht op je hyves!! Het besef begint wel een beetje te komen nu. Morgen gaan we het mijn schoonouders vertellen en ik denk volgend weekend mijn ouders. Makkie wat een mooie buik zeg! Lot ow wat super zeg! je hoort volgens mij vaker dat een tweede kindje vroeger gevoeld word in de zwangerschap. Sas jullie ook veel succes met jullie beslissing. Ik snap de twijfel en de druk voor je, maar zorg er voor dat jullie echt achter jullie beslissing staan. MVJ lieve lieve meid. Voel je niet schuldig. Het is niet jouw keuze geweest om zo'n zware zwangerschap te hebben. Neem lekker de tijd nu in je verlof voor jouw wondertjes en voor je eigen. Mvs een dikke knuffel!! Debjes slaapse! Zo had wat internet problemen maar gelukkig is het nog op tijd gelukt om het te fixen. Morgen gaan we mijn schoonouders vertellen dat we zwanger zijn. Ben zo benieuwd naar hun reactie. We gaan Jaimy een shirt aan doen met daarop I'M Bigbrother (logo). ben benieuwd of ze hem gelijk snappen anders laten we Jaimy een ingepakte test naar opa en oma brengen. Volgend weekend dan aan mijn ouders. Meiden welterusten allemaal!!
hallo allemaal taliaa ik vind het echt geweldig dat de echo goed is. ik ben vandaag ook weer voor de fm geweest maar er was weer niks te zien en ik mag dinsdag weer komen en dan gaan we waarschijnlijk ophogen naar honderd.
lief van je Cira, en leuk van dat shirt!!!!! @sas, wordt jij 40??????????? Had ik je niet gegeven! Ik wordt in september 35 en ook mijn leeftijd speelt mee. Tuurlijk kan het nog wel. Als ik nog een 20-ger was geweest zou ik zeggen, ik wacht een paar jaartjes. Maar de klok tikt door.