Zwangere dames van het PCO - clubje deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ryanne, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Thamara, ja dat worden zeker nog een paar weken genieten, lekker thuis met Seth! Ik vind het zo snel gaan, de ontwikkeling en het groot worden van Seth! Maar dat is bij jullie natuurlijk allemaal zo, Nomi is ook alweer ruim 15 maanden........ pffffff hoe kan dat toch??!!

2. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Thamara inderdaad Jesse wilde niet eens zijn speen in gisteravond toen hij wakker werdom 23:00 uur.
    is dat Aften???? hetzelfde als de 6de kinderziekte?
    En kreeg N er wat voor? jesse heeft een zalfje gekregen meot ik op zijn lippen smeren. Heel zijn tandvlees is opgezet, had N dat ook?
    Kan ook natuurlijk van die tanden komen;):( dat het tandvlees wat verdikt is!

3. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Nee aften zijn zweertjes in de mond.
    Dat kun je krijgen als je ziek ben en daardoor minder weerstand heb.
    En jou ventje heeft flinke koorts en daardoor is zijn weerstand dan ook minder.
    M had het, en volgens mij heb ik daar toen niets voor gekregen.
    JA alles was toen dik en onder de blaasjes, hij had ze zelfs op zijn tong zitten.
    Mij is toen gezegd dat de 6de ziekte alleen op de romp van het kindje voorkomt, kan mss ook wel op andere plaatsen maar ik heb er nog nooit van gehoord
    Normaal spoel je je mond dan met mondwater (als je aften heb) en dan moet het minder worden, maar ja dat kunnen die kleintjes niet.

4. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Oke ja ik vond het ook al raar dat het op zijn mond zat :S want ik ben natuurlijk best wle bekend met kinderziektes en op me werk hadden ze ook alleen uitslag op lichaamsdelen en niet op de mond! maar goed de zalf die ik heb gekregen helpt wel want de blaasjes op zijn lippen drogen uit.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @mvj, zou ze geen verborgen reflux kunnen hebben?? of iets anders waardoor ze minder drinkt?
    Ik vind wel dat de KA even verder moet kijken voor de sv opstarten, of tijdens de sv. Nou ik ga super hard duimen voor jullie schatje! hoe voel jij je eronder???

@ll, foto's volgen! ff ego: isabella is zo strontvervelend! alles is NEE. En ze doet alleen maar dingen die niet mogen, en als je er iets van zegt (en als zeg ik het poeslief) dan gaat ze krijsen, stampen, aan de haren trekken, zichzelf bijten, slaan, of mij slaan... jeetje, ze is nog geen 2?? iemand tips????? (kdv-ers????) HELP dus. ik ben wel wat gewend op mn werk, maar hier kan ik niet tegen hoor. misschien door mn hormonen, maar ik kan wel janken. zo is het niet leuk om thuis te komen:(
    Nu is ze op haar kamertje aan het spelen (kan ze zelf heen) en doet ze dus dingen die niet mogen, maar ik laat haar maar even... slecht he????

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Heel verhaal getypt en weg is het grrrrrr:

nu even wat korter sorry.

Taliaa hier soms ook zo'n boef en zoals mijn oma zegt soms moet je doen of je niet alles ziet anders blijf je aan het waarschuwen.

Makkie heerlijk eerder verlof, dan genieten van de laatste loodjes.

Mvj hier werkte de osteopaat ook erg goed, Tygo was onrustig en spuugde veel en na wat behandelingen ging het veel beter.

Debjes zielig dat jesse zo'n last heeft van zijn mond, hoop dat het snel opknapt.

Weer gewerkt vandaag tot laat dus Tygo maar een uurtje kunnen zien en morgen vroeg beginnen dus zie hem morgenavond om 5 uur pas, of hij moet vroeg wakker zijn morgen. Verder alles goed hier begin de kleine steeds iets meer te voelen, echt genieten weer. Over 2 weken de 20 weken echo vind het erg spannend en eng, hoop dat alles goed is met de kleine. Nu lekker even bankhangen.

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mvj, ik weet een goed osteopaat in Barendrecht, waar wij met Jens 2x zijn geweest. Kijk maar, als je het adres wilt....

@lot, ooooh dat gespartel in je buik, dat kan ik zo missen! Ik geniet met je mee hoor! :)

8. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Taliaa ik zou het krijsen en stampen negeren! laat maar even lekker uitrazen! (zolang je met niks gaat gooien, want die fase kreeg Jesse erna)
    En als ze iets niet mag! Zeg dan duidelijk dat ze het niet mag doen en waarom niet! En lijd haar af! Vaak is dat de beste manier! Ze gaan nu gewoon grens maken, hoever kan ik gaan bij mama???? En vaakis afleiden dan de beste manier, want zo'n spelletje van nee mag niet en wel doen kunnen ze lang volhouden! En natuurlijk hoef je niet alles te pikken! En kan straffen (hoekje,kamer,stoeltje) goed helpen! Jesse moet naar zijn kamer als hij de grens bereikt heeft! En hij weet dat donders goed nu! ik hoef alleen nu maar te zeggen! Als je door gaat ga je naar je kamer he dus ik waarschuw je nu niet meer! Snel zegt hij dan al Nee en loopt weg en ja soms probeert hij ook uit en dan houd ik mij helaas aan de afspraak en doe ik hem in zijn kamer.

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    meiden ik zwaai even ego voorbij ,....

Sanne heeft vandaag wederom slecht gedronken vandaag ....meer dan 70 a 80 cc per fles drinkt ze niet ......na 10 minuten is ze uitgeput en valt ze weer in slaap ....ik heb vandaag een koud washandje bij de hand gehouden en die zo nu en dan over haar gezichtje gehouden ....maar dat werkt ook niet ...ze heeft vandaag misschien een half uur haar oogjes open gehad ...al met al zeg maar ...
    morgenochtend moet ik naar het cb .....

Morgen ook nog maar eens even goed naar mijn kni kijken ...het is vrij pussig geloof ik en wijkt ...zegt mijn gevoel...maar doet niet echt zeer.....aambeitjes waren zo goed als weg maar zijn er weer ....dat ben ik eerlijk gezegd wel spuugzat ...maar weer even goed aan de curanol ....die tbletjes smaken naar laurierdrop ....wel grappig want mijn moeder zegt steeds eet nou laurierdrop dat is goed voor aambeien ....

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @mvj, blij nog even de curanol gebruiken! je hebt daar ook zetpillen van he! (mag samen met de tabletjes!). Als ik het zo hoor van Sanne denk ik dat sv een goede optie gaat zijn, ze zit nu in een vicieuze cirkel. Ze is moe, en drinkt niet genoeg en blijft daardoor ook moe... We samen op de couv wel meer van dit "soort" kindjes. Sterkte hoor!
    Ga met je onderkantje even in de badedas classic! Helpt erg goed en verzacht ook de huid! (gewoon even een zak over de wcbril heen trekken, daar het water is en dan poedelen maar;))

@sas, heb niks meer gehoord van je:) en manlief is nu met de auto naar t werk, dus vandaag kan ik ook niet meer:( snel een nieuwe date plannen en dan maar meteen concreet afspreken!!!!:):) vind het wel leuk, een dierentuin date!!! noem maar wat data!

@Lot, spannend hoor!!! Ik vind het ook allemaal zo spannend! pfft... maar dadelijk voel je je kleine wat duidelijker en dan is het misschien wat minder spannend? is het einde van de verbouwing al in zicht? En ja,is wel een goede: gewoon niet alles zien;)

@debjes, hoe is het met Jesse? isabella heeft ook de 6e kinderziekte gehad, paar dagen hele flinke koorts, de dag erna een behoorlijke ondertemp (35) en daarna begonnen de bultjes. ze had geen last van de bultjes trouwens!

@linda, hoe gaat het meid? weer aan het werk??

@ ervaren mama's en kdv leidsters: wat doen jullie als jullie kindjes zichzelf slaan/bijten/haren trekken??? heb hier wel echt tips in nodig, kan het niet aanzien hoor. vind het zo zielig...

@ll, gister was isabella heel hard gevallen. Had nu een serieuze "auwie". Ze viel met open mond op de tafelpunt. Meteen veel bloed enzo, afgeleid met een ijsje. Wilde ze niet, werd heel boos, nog harder huilen. wat bleek nu? ze wilde het ijsje zelf vasthouden... En ik maar denken dat ze zoveel pijn had dat ze zelfs geen ijs lustte. *zucht*;)
    Nou hopen dat het mooi weer wordt!!! Dan kunnen we lekker naar buiten vandaag!

Liefss, Taliaa

oja, dadelijk naar de vlos. Als ze het hartje maar kan horen.....brrrrrrrrr

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Talia heerlijk he zo´n koppig prinsesje ??? hihi Jelmer is er ook voor geslaagd !

OOh ja badedas ....

Zometeen naar het cb..... drinken van vanacht was ...laat ik er maar niks meer over zeggen ....het was gewoon platweg k*t

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    *knuff* en laat je niet zomaar wegsturen hoor!!!

13. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Taliaa Jesse heeft geen 6de ziekte daar ben ik nu wel achter! Thamara zei al hij heeft Aften! Zijn hele bovengebit zit onder de blaasjes en zijn boven lip en op zijn onder lip 1. Hij kan amper eten! meets vloeibare dingen want harde stukken doet gewoon zeer. Zijn tandvlees aan de bovenkant is helemaal opgezet en zitten ook blaasjes op.
    De 6de kinderziekte kent geen blaasjesin de mond etc. Dus het is echt aften. De antibiotica zalf die ik heb gekregen helpt wel tegen de blaasjes op zijn lip. Tegen de avond heeft Jesse steeds koorts overdag koorts vrij.

Jesse zitnu in zijn kinderstoel. Hij heeft wat aardbeitjes gegeten en en wat stukjes gekookt ei en wat kleine tomaatjes. je moet wat verzinnen om hem te laten eten;) want hij heeft onwijze honger.

14. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Helemaal vergeten dat het Linda haar eerste werkweek is!
    Ik hoop dat het allemaal mee valt voor haar!

15. @ debjes wat zielig zeg :( Hoe lang duurt t voordat die aften over zijn?

@ Talia spannedn zeg zo naar de vlos tuurlijk hoort ze een mooi hartje!!

@ osteopaat wij ook al een paar keer geweest, toevallig gister nog. En je merkt echt een reuze verschil.

@ makkie joepie nog maar 5 dagen wat fijn. Nu gaat t er echt op aankomen :D

@ linda hoe zijn je eerste twee dagen geweest?

@ me Roger net met Frédérique naar de KNO arts geweest en helaas weer aan beide kanten verstopt en ontsteking. Nu AB kuur en over drie weken terug voor gehoortest. Over 4 weken weer buisjes :( Bah voel me echt rot dat mijn meisje al zo lang pijn heeft :(

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @debjes, oh helemaal overheen gelezen! ach arme, doet echt pijn aften:( heb je btw ook verdovende zalf voor! heeft hij er last van:( beterschap!

@ll, ik mag mijn banner aanpassen: JOEHOE!!!! ik ben 5 dagen vooruit gezet, ondanks dat ik mijn eisprong weet. De vlos vond het meer voordelen dan nadelen hebben. Ik mag nu eerder met verlof en het kindje mag wat zwaarder zijn bij de geboorte. dat klinkt vreemd maar:
    bij 40 weken mag een 2e kindje (meisje) 4400 gr wegen voordat er glucose geprikt moet worden.
    Zouden ze de datum laten staan op 13 decemer, dan geldt dat dus op 13 december.
    NU heeft ze de datum naar 8 dec verzet, komt het kindje dan op 13 december, is ze bijna 41 weken en mag het kindje zwaarder zijn. ze verwacht wel dat het kindje íets zwaarder zal zijn dan isa, maar meestal niet veel. afwachten dus. Want wil heel graag thuis bevallen!:)
    verder was alles goed, 1 kg erbij:( en hartje klonk super.
    bloeddruk was voor mij wel aan de hoge kant (139/70) normaal komt bij bovendruk niet boven de 110 uit, maar zij vond het goed, dus ik heb niks gezegd;)

Nou ik ga een nieuwe banner zoeken:)

Liefss, Taliaa

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    oh ryanne, nee zeg:(:( wat erg! hoe kan dat toch?? zijn haar vorige buisjes er zelf uitgekomen?

18. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ryanne jeetje dat schiet ook niet op he :( Arme F! Snap heel goed hoe je, je voelt! ik hoop dat als ze over 4 weken weer buisjes heeft gekregen het beter mag gaan! Julliemogen nu ook wel is genieten!

Op internet stond dat Aften tussen de 10 a 30 dagen kan duren ;):( Misschien gaat het met kinderen sneller over?

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    maar hij heeft nu toch zalf? dan zal het wel sneller gaan! als ik aften heb duurt t een weekje ofzo. alleen bijt ik ze vaak stuk en dat duurt het iets langer...

20. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Taliaa jamaar de zalf kan ik niet in zijn mond gebruiken en in zijn mond zitten er echt heeel veel!
    Je heb 2 verschillende aften de erge variant en de normale! Het schijnt dat iedereen aften heeft alleen ja de 1 erger dan de ander.
    Jesse heeft echt een explosie van blaasjes en de 1 zijn nog groter dan de ander :S
    Ik hoop dat het van weekend minder is

Deel Deze Pagina