Zwangere dames van het PCO - clubje deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ryanne, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik zag ook leuke winterjassen maar weet nog niet echt welke maat ik nodig ga hebben.... ze dragen nu zeg maar net 68.

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Linda k heb voor Sanne maat 74 gekocht hihi

3. Milla

Milla Niet meer actief

B.irgit heeft nu maatje 74, is dat niet klein met 1 jaar?

Linda, ik zie het zkh gedoe ook niet zitten, maar als de wens sterk genoeg is hebben we er dat weer voor over. (net als bij elk ander kind denk ik).. mijn man wil ook heel graag, hij is er als eerste over begonnen. Ik kon er toen ik alleen M. en D. had ook niets bij voorstellen, maar tijd kan meningen doen veranderen. Wie weet gaat het bij jou ook wel weer eens kriebelen ;) dan heb je het er wie weet weer net zo hard voor over.:)

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Milla ik weet het niet....misschien heb ik de verkeerde maat wel gekocht.

Sanne zit nu nog in 50-56 soms al 62 en als iets heel klein valt 68.
    Maar dat ligt natuurlijk aan hoe het valt.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.246
    113
    Brabant
    isa droeg met een jaar 80/86. maar was ook groot hoor. scheelt zo per kindje en merk (van de kleding, niet van het kindje, haha)

@milla, jeetje, 4e... ja je hebt het wel gezegd hier al. Ik snap je wel hoor. Hier kriebelt het nu ook al weer, haha. alleen is onze wens voor een pleegkindje als 3e kindje. Maar desondanks heb ik niet het idee dat dit mijn laatste zwangerschap is. *grijns*.

@poohman, dit is niet de tijd om met principes aan te komen hoor!!!
    @pooh, ik zou naast het tempen ook ovutesten gebruiken. Tempen is altijd te laat zeg maar en ovutesten (mits je een cyclus hebt) zijn voor de eisprong positief. Ik gebruikte ze beiden. Alleen toen ik geen clomid slikte was mijn ovutest vaak positief zonder eisprong en mijn temp schommelde ook enorm.

@ll, haha, ik heb echt last van mijn hormonen. Ben zo'n twijfelkont geworden. Had ik van de week maatje 24 teva's gekocht voor volgend jaar (afgeprijsd dus) en was ik bang dat ze te groot zouden zijn, nu zit ik alweer te balen dat ze te klein gaan zijn. *zucht* word zo moe van mezelf. haha (en hubbie wordt nog veel meer van me..)

Verder voel ik prulleke elke dag wel even, maar alleen onderin. Zeg maar bij mn blaas, is dat niet gek? Morgen weer naar de vlos, ik zal het eens vragen.

Liefss, Taliaa

6. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Milla is niet klein hoor! Jesse heeft net maat 86 van shirts! En Jas 92.
    En verscheelt gewoon per merk!

Linda ik zou dan 74 nemen van jas als ik jouw was! kan beter iets te ruim zitten dan te strak ;)

Hier rustig dagje! Beetje soppen en opruimen! En heel veel STRIJKEN!

Jesse vanmorgen uit geslapen tot half 10:$ HEERLIJK weer!
    Vanaf gisteravond 20:00 uur.

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ja 74 lijkt me wel reeel ja als ze nu 68 dragen maar ik koop maar even nog niks.

@milla: ik denk dat ik best graag nog een keer zwanger zou willen zijn, en dan hopelijk allemaal wat onbevangener, diep van binnen hoop ik dat er een wonder gebeurd en ik ooit nog een keer spontaan zwanger zou raken...... tja die kans is wel erg klein maar we doen niet aan anticonceptie, wie weet krijgen we ooit eens een nakomertje ofzo of het moet inderdaad heel sterk gaan kriebelen over een paar jaar dat we toch nog eens langs het zkh gaan. Dat hele IVF maakt ook wel verschil denk ik want dat zou het dan toch direct worden en ik weet niet of ik dat allemaal nog een keer wil.

Zou het wel heel leuk voor jullie vinden trouwens wordt het vast weer een meisje ;)

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.246
    113
    Brabant
    @linda, dat snap ik wel hoor! het is hartstikke ingrijpend (geweest) voor jullie! En dat gaat je niet in de koude kleren zitten!
    Ik hoop dat er een heel mooi wonder gaat gebeuren bij jullie, de komende jaren:)

@debjes, ik heb ook nog strijk liggen: zin?

@ll, vakantie zit er nu echt op, helaas. Zie er tegenop om alles weer zelf te moeten doen. Hoop dat isab zich gedraagd, dan lukt het wel. heb gewoon enorm last van mn bekken en dan wil het allemaal niet meer zo. Volgende week naar de fysio(nu vakantie) dan eens eea aankaarten. Wil bv in sept naar de efteling, maar zie het niet zitten om te lopen (kan ong 15 min. lopen zonder te erge pijn..) Wat is dan verstandig? lopen en veel rust, of neerploffen in een rolstoel. En wat is wijs? Niet shoppen, of shoppen met pijn, of shoppen in rolstoel? of zouden er andere oplossingen zijn? Ik weet het gewoon niet meer... Ik kan nog prima uit de voeten, zolang het maar op mijn tempo gaat en ik kan zitten/liggen als ik dat wil. En dat gaat een beetje lastig in efteling of stad.
    En ook in huis: koken, strijken en andere "sta-dingen"kosten me gewoon te veel kruim. Op het werk gebruikte ik dan de sta-kruk, maar thuis heb ik dat niet..
    Lastiglastig.
    sorry voor mn gezever, maar met het einde van de vakantie zie ik dus weer op tegen het "normale leven".

zo en nu een rennie, hahahaha

Liefss, Taliaa

9. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa geeft niets dat je even je ei kwijt wilt en dat weer beginnengevoel na de vakantie ken ik heb er ook altijd erge moeite mee en dan helemaal als je lichamelijk snel pijn hebt. Goed dat je het even voorlegt aan de fysio en fijn dat je niet meer hoeft te werken dat scheelt al wat stress. Rustig aan meid en alles op je eigen tempo doen.

Wij zijn even lekker uit eten geweest, zaten dicht bij de speelkamer dus geen kind aan Tygo gehad. Ik gleed alleen bijna uit bij binnenkomen en heb nu gelijk pijn aan mijn schaambeen, heupen en rug dus echt goed verstapt.

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik zwaai even snel voorbij!

het gaat super met ons! Kai is een heel erg lief en tevreden mannetje (laat ons tot nu toe alle nachten doorslapen!! Drinkt 1x en slaapt weer verder tot een uurtje of 7/8!!) De borstvoeding is echt heel goed op gang en meneertje is al lekker aan het aankomen. Seth is werkelijk zoooo lief en gek op zijn broertje. We merken niets aan hem, hij doet niet anders als anders! De kraamhulp is een topwijf! Ga dr missen straks! Maar alleen gaan we het zeker reden, alles gaat zo lekker vanzelf. Ik voel me goed, beetje last van de onderkant, maar ja, wat wil je....

ik zwaai dr weer vandoor!!

(ps Taliaa, welkom thuis!)

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.246
    113
    Brabant
    @makkie, wat heerlijk joh! en wat fijn dat de bv goedloopt! het kan dus wel!(geeft de burger weer moed, zullen we maar zeggen, haha) Ik geniet helemaal op afstand met je mee!
    En wat een slaapkoppie! Super zeg!

@lot, thnx voor je lieve reactie! En jij ook voorzichtig hoor! ennuh, let goed op met je werk! je hebt thuis ook nog een kleintje die je moet tillen enzo!!!!

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @makke, ik weet iet of de 21ste nog door gaat bij jou, maar ik kan toch helaas net. We hebben het nog druk zat voordat we de 28ste op vakantie gaan. Sorry. Hoop jullie een keer na de vakantie te zien!

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @taliaa: heel herkenbaar alleen het is denk ik wel erg frusti als je bedenkt hoeveel weken er nog gaan komen. op een gegeven ogenblik heb ik toch maar besloten, ik kan nu gewoon het een en ander even niet meer en dat voelde toch wel goed. in huis heb ik afspraken gemaakt met Ivo wat betreft zwaar werk en idd pauzes inlassen wanneer je het zelf aanvoelt. Shoppen... tja internet shoppen? Heb ik veel gedaan toen, en bijv. een bestelling bij Hema plaatsen en dan wel ophalen op locatie net als bij babydump. Dus ik denk dat je maar veel waxinelichtjes moet gaan kopen en het lekker gezellig maken in huis. Nee makkelijk praten zo maar de knop moet echt om hoe graag we ook gewoon 'relax' zwanger zouden willen zijn.

Knuffff

14. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Makkie fijn dat alles goed gaat!
    Lekker he al doorslapen! mensen geloofde mij nooit toen ik dat vertelde met Jess!
    Geniet er mar van!

Taliaa lastig he als je zoveel pijn hebt! Ik zou gewoon alles op jouw tempo doen! En ja net wat Linda schreef misschien dingen op een makkelijker manier doen?

Lot jeetje bijna gevallen! je zal wel geschrokken zijn!

Hier weer normale werk dag! Van 14:30 to/m 18:30 :D
    vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot half 10! Jesse heeft het alweer 2 dagen onder vonden ;)
    Gaat om 20:00 uur naar bed tot vanmorgen 09:30 uur!
    Mag dus niet klagen! Kan zo weer anders zijn ;)

ga even koffie drinken en me douchen en aankleden!
    Jesse is al helemaal klaar!

Ikga tegenwoordig veel met mijn vaders auto naar mijn werk, scheelt me heel veel tijd ;) En hij kan voorlopig tch niet auto rijden!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.246
    113
    Brabant
    @debjes, heerlijk zo'n uitslaper! en wat fijn dat je weer normale tijden hebt!

@linda, thnx meis! Ik weet het, de knop moet om. Ben ook wel trots dat ik al gestopt ben met werken, want er is meer dan werk he? Hoe loopt het met de sollicitaties? En heerlijk dat je voor 3 dagen gaat! Ik zou ook echt geen 4 dagen kunnen werken hoor! (hoewel ik het wel deed, maar dan was ik daarna weer een week vrij ofzo...)

@Makkie, ja, meeting, wanneer? kraamvisite?:D Moeten we even op hyves een nieuwe date plannen? want jij zult nog wel midden in de drukke kraamtijd zitten, dan is het denk ik niet handig als wij met alle kids aan komen zetten!

@mvj, in september heb ik de hele maand de auto (manlief is thuis dan) zal ik dan een bakkie komen doen?? :) sorry dat het zo lang duurde, maar met vakantie enzo is het toch lastig. Roep maar een datum!
    En mbt werk enzo, heb je niet iemand waar je mee kan praten? En dan niet alleen je ha, maar ook een psych ofzo? want wie schrijft je ad voor? Het lijkt me toch niet wijs als je nu bij die stomme mensen moet gaan werken!!!! Je bent zelf nog aan het herstellen, body and mind, dus dat heeft tijd nodig!
    Ik zat te denken, is de thuiszorg niks voor jou? Hier is altijd vraag naar vig'ers wellicht bij jou ook? en je bent wat flexibeler qua werktijden enzo en je ziet ook weer een wat anders? Ik roep maar iets hoor! Ik zou echt op zoek gaan naar ander werk. Ik weet hoeveel invloed dat kan hebben, en hoe ongelukkig je daarvan kan worden!
    knufffff!!!

@ll, net naar de vlos geweest. alles oke! Bloeddruk weer naar beneden, dus weer normaal voor mij! En suiker was goed (3.9 na ontbijt, ik vind het laag, maar zij vond het goed). Was weer lekker aangekomen, nu 2,7 kilo in 4 weken, dus dat is wel beter! zit nu op 9 kilo. (shock). Heb het gehad over geboortegewicht, bloedprikken, bijvoeden, ziekenhuisopname. En ik vind dat als prulleke thuis geboren wordt, dat ik het niet nodig vind (mits alles goed is) om naar het ziekenhuis te gaan voor bloed te prikken (dus opname van ons). Ik zei: dan prik ik zelf wel en brengt O de buisjes maar naar het ziekenhuis (5min. rijden). En dat vond ze wel een goed punt. Moet nog bedenken of ik dat echt wil, maar goed.
    Ik vind het gewoon niet nodig om daarvoor naar het ziekenhuis te moeten en dat ze bijgevoed moet gaan worden.
    Dus... dat was mijn verhaal*grijns*

Liefss, Taliaa

16. Milla

Milla Niet meer actief

Taliaa en Lot, wat bekkenpijn betreft, wat mij heel erg geholpen heeft is het boek van Cecile Rost, met puntjes op de 'o' , maar dat doet mijn toetsenbord niet ;)
    Het heet bekkenpijn tijdens de zwangerschap, het is geschreven voor zowel fysiotherapeuten als zwangere vrouwen, door een vrouw die zelf fysiotherapeut is en hele heftige vorm van bekken instabiliteit heeft gehad, het is een nieuwe aanpak, met oefeningen die je thuis ook goed kunt doen. Zelf heb ik er enorm veel baat bij gehad..

Tijdens de zwangerschap van D. (tweede dochter) begon mijn bekkenpijn in week 22, het ging steeds slechter en slechter, ik had fysio, maar dat maakte het niet beter. Eerst kon ik alleen korte stukjes lopen met bekkenband, traplopen was hel en in bed omdraaien ook. In week 25 ofzo ging het zo slecht dat ik alleen nog maar met krukken kon lopen en niet de deur meer uitkwam. Rond week 28 belande ik in een rolstoel. Mijn man moest thuis komen en voor de oudste zorgen en ik kon niets meer, kwam nergens meer als alleen in het ziekenhuis voor de controles. Na de zwangerschap heb ik alles heel langzaam op moeten bouwen, gelukkig is het wel helemaal over gegaan.
    Toen ik zwanger was van B. begon ik met 8 weken al met fysio, preventief, want dat was het advies. Ook werd mij het boek aan geraden met 1 hele belangrijke oefening, ik zal hem zo even uitschrijven.. rond 11 weken kreeg ik last maar door de oefening voelde ik mijn bekken sterker worden, ik heb de oefening elke dag gedaan en ben de zwangerschap goed doorgekomen!!
    Ik ben er zelf heilig van overtuigd dat de aanpak van deze vrouw helpt.

Even de oefening:
    Je gaat op je rug liggen (gewoon op bed) dan trek je je knieen op terwijl je je voeten op het matras houdt, je voeten schuiven dan automatisch dichter naar je billen toe. Dan laat je je knieen openvallen allebei naar buiten toe. (Wel gelijkmatig dat is heel belangrijk) en kijk hoe ver je komt, het is niet erg als het een beetje pijn doet, maar je moet niet forceren. probeer met je handen eventueel zover mogelijk je knieen naar je matras toe te drukken als je kunt. Op deze manier stabiliseer je je bekken.
    Precieze houdingen en oefeningen en plaatjes staan in het boek.

Misschien hebben jullie er wat aan.

MvJ beterschap!!

Makkie super dat je zo aan het genieten bent, klinkt geweldig!!

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.246
    113
    Brabant
    @milla, versterk je dan je bekkenbodem? of wat?? ik zal het eens proberen, maar t doet al pijn als ik eraan denk, haha. En moet dat 1x per dag? (al moet ik elke dag een liter mayo eten, ik wil alles proberen*grijns*)
    heftig zeg wat jij had bij D! Ben je dan niet bang voor een volgende zw.schap? iK "moet" sowieso wachten met een evt. volgende tot alles wat is gestabiliseerd.
    Hoe is het met t huis? en de verkoop van je oude? al kijkers gehad?

Hier ligt de kleine lekker te schoppen, jeetje zeg.. Vind het niet eens fijn, lijkt wel of ze ergens in ligt te schoppen. In mn blaas ofzo, brrrrr. maar wel lief is ze hoor!
    Ik ga ff chillen en atwt kijken, heb ik 2 weken moeten missen!
    En dan een beetje opruimen en dan zit de dag er weer op!

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    een liter mayo...hihihi taliaa. :)

pffff zucht, wat een drukke dag.... Ja, heb ik zelf gedaan hoor, had schoonmaak woede.De hoes van het bankstel in de was gedaan, alles gezogen en gestoft, buitenkant van het huis gesopt, schuur opgeruimd... en dat alles terwijl jens wakker was. gelukkig kwam er een buurmeisje met hem spelen ,dan had ik 20 minuten mn handen even vrij. De lamellen in de woonkamer en de keuken heb ik er oo kal afgehaald wan tdie krijgen we 6 september nieuw met de nieuwe vloer.
    Ik merk dat ik erg moe ben en echt aan vakantie toe ben. Ach het schiet nu op, mar we moeten nog zo veel. Naar de stort, vakantie spullen kopen, kasten leeg halen en naar boven brengen etc etc etc ..... Sorry dat ik niet zoveel reageer, maar ik heb het gewoon druk en ben soms stik jaloers op alle zwangeren. Ben zo bang dat het nooit meer gaat lukken ..en zie er ook tegen op om weer in de mmm te stappen... :(

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Pooh: Dikke knuffel meid!!!!!

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547