@cira, helemaal uit jezelf ongesteld geworden? goed hoor! en nu weer spuiten. Oh meid, ik hoop het zo voor je! (wie niet he...) Hoe voel je je er nu onder? Het verlies van jullie wondertje. Kunnen jullie er over praten? of juist geen behoefte aan?? En 5 jaar alweer, wij aanstaande maandag 6 jaar. waar blijft de tijd??? @Pooh, hoe was je temp? en deed je nu wel of geen ovutesten? (sorry ben echt dement hoor...) @Nijntje, jeetje zeg... krijg je wel al die fysio vergoed? ik maar 18 behandelingen per jaar, dus knijp hem wel een beetje @ll, volgende week een gesprek met mijn baas over ouderschapsverlof. ik twijfel nog een beetje tussen de volgende opties: 6 maanden volledig 3 maanden volledige en dan nog 9 maanden half (en dus ook de helft van de diensten, dus maar 1 weekend in de maand) 12 maanden half En dit dus allemaal aansluitend op mn verlof (10 weken na bevalling) Vind het lastig. EIgenlijk is het ook om te kijken of stoppen een optie is, maar heeeeeel stiekem vind ik werken ook wel heel leuk. Lastig hoor... Iemand ideeën? Liefss, Taliaa
@ Taliaa: Effe vraagje he, maar kunnen jullie het je dan permiteren als jij helemaal stopt met werken?
taliaa. ik heb een goed pakket afgesloten met de zorgverzekeraar. ik wist dat ik zoveel nodig had omdat het chronisch is en toen de zorg allemaal anders werdt en ze niemand mochten weigeren heb ik een duurder pakket afgesloten. Ik denk dat ik niet voor volledige ouderschapsverlof zou kiezen, wij kunnen namelijk niet zonder mijn loon en ik denk dat ik het liever in mijn geval bijna 2 jaar 1 dag in de week zou hebben.
ik werk sowieso maar 20 uur in de week, en dat is incl om het weekend. Een dag vrij gaat bij ons niet ivm onregelmatig werken.. @meisje, financieel... tja, dat willen we dus uitproberen. vaste lasten moet lukken (manlief nieuwe baan*grijns*) maar de extra's, daar moeten we flink op korten. Maar ik vind die eerste jaren zo waardevol, dat ik daarbij wil zijn. Plus gezien het feit dat we mis. een pleegkindje willen, wil ik toch eigenlijk stoppen met werken. En dan maar flink inleveren, maar het het lukt, dat is me dat alles waard.... Dus tja, ik weet het nog niet helemaal zeker. Lastig hoor.... Voel je je weer wat beter? @nijntje, verstandig! ik neem volgend jaar ook een ander pakket. ben nu al 1 omhoog gegaan en wil volgende jaar weer 1 omhoog. Fysio wil overigens proberen om na de bevalling een tijdelijk chronische verklaring te krijgen, zodat ik 3 maanden onbeperkt krijg ofzo... maar dat moeten we nog uitzoeken.
de aantal keren fysio geldt volgens mij ook per "geval" dus als je met jouw fysio afspreekt dat het de bekken is en daarna je rug dan heb je al 2 keer het aantal behandelingen.
@ Taliaa: Mwah, ben niet echt 'ziek' meer net als gisteren, maar wel nog heel verkouden en kriebel in de keel. Maar dat komt zeker goed! Knap hoor, dat jullie bereid zijn behoorlijk wat in te leveren om bij de kids te zijn. Echt bewonderenswaardig!
Pooh het wordt weer direct IUI (scheelt gelukkig weer wat voor mijn gevoel) Taliaa heb nog steeds moeilijke momenten vooral nu het babybedje uitelkaar moet (staat al 3 weken op mijn to do lijstje) vind dat wel zwaar. Verder ja ergens was er iets niet goed en daar berusten we dan maar op. Ze hebben niks geks gevonden dus lijkt echt gevoel een geval van pech. Wij hebben ook ons loon nodig, maar wil ook wel blijven werken. Ik zou persoonlijk kiezen voor drie maanden geheel en dan 9 maanden half.
Taliaa ze masseert dan mijn bil ja. Thuis zitten vind ik ook heerlijk maar aan de slag gaan valt dan zo tegen vond ik misschien de 2de optie zodat je toch nog veel thuis bent en er weer een beetje inrolt na 3 maanden extra verlof, is maar een idee hoor zou zelf ook graag thuis blijven. Bij ons is het zo als je na je ouderschapsverlof besluit met die dag te stoppen dan moet je minstens een half jaar weer werken die dag(en) anders moet je het geld dat je kreeg tijdens je ouderschapsverlof terugbetalen. Als mijn baas akkoord gaat neem ik 2 maanden ouderschapsverlof achter mijn zwangerschapsverlof aan. Cira Tygo kijkt er niet echt naar om, soms zegt hij ineens baby en wijst ernaar Wat fijn dat je ongi werd uit jezelf en nu weer aan de slag met spuiten, veel succes en hoop dat jullie snel goed nieuws hebben. Vandaag nog een dagje thuis gebleven en als ik me rustig hou gaat het steeds iets beter met de pijn na de glijpartij.
@lot, ik krijg geen vergoeding tijdens mijn ouderschapsverlof. ik krijg alleen tijdens het eerste levensjaar 25%, maar ik neem op naam van isabella op, omdat ik anders idd terug moet betalen. Tja, 3 maanden is ook iets voor te zeggen. Maar eigenlijk hoop ik dat als ik 6 maanden neem, ik daarna niet meer terug hoef (dus een andere baan heb) lastiglastig.... Doe idd rustig aan met je rug! bijna vallen is erger voor je rug/bekken dan helemaal vallen! (maar voor beebje niet, dus goed gedaan, haha)
Lot doe nog maar lekekr rustig aan! Wel fijn dat het iets beter gaat nu je rust neemt! Cira fijn dat je ongi bent geworden! Snap best dat het allemaal nog vers is en vooral bedje uit elkaar halen! Ik hoop daarom ook dat het snel weer lukt bij jullie! Makkie las dta de kraamhulp weg was! Nu met zijn 4tjes! geniet ervan! Ben benieuwd naar de foto's weer Pooh hoe is het met je? heeft iemand nog wel is iets van MVS gehoord? heb haar wel in mijn hyves en lijkt goed te gaan(aan de foto'' te zien) met haar. Taliaa ja lastig he alsjullie leefsituatie het toelaat om thuis te blijven, zou ik dat ook doen! En een pleegkindje? Adoptiekindje? Wist dat je dta graag wilde. Wil je dan pleegkind uit nederland? Of een adoptie uit buitenland? Voor adoptie staat toch een enorme wachtlijst? Jesse is uit logeren sinds gisteravond! Ik uitgeslapen tot 12:00 uur vanmorgen net filmpje gekeken op de bank! Jeetje en nu mis ik me kleine man! Hij gaat nog een nachtje bij oma en opa logeren! Heb hem net wel aan de telefoon gehad, hij had het reuze naar zijn zin! Ga me nu maar is aankleden hahhahaha net het eten gedaan, alelen nog even opzetten dalijk en dan als mijn vriend terug komt kunnen we aan tafel vanavond even bakje doen bij mijn zus.
lekker debjes, even een dagje "vrij"! en idd, pleegzorg uit nederland. Geen adoptie, ook vanwege kosten. Pleegzorg heb je in allerlei varianten, weekendzorg, vakantiezorg, crisisplaatsing, langdurig We weten het allemaal nog niet hoor, maar na 2e kindje gaan we het serieus nazoeken en overwegen.
@debjes, het gaat goed hoor. Denk steeds me eierstokken te voelen en dan uren weer niet. Ik weet het niet hoor deze cyclus gaat lang duren vrees ik.. Ik werk nu langzaam naar de vakantie toe. Morgen ben ik vrij en zie ik wel wat we gaan doen. Volgende week zaterdag gaan we weg! @taliaa ,goed zeg ,een pleegkindje nemen!!!
willen he.... manlief is nog niet helemaal overtuigd, eerst maar eens bio-kindje 2 in t gezin en dan wil hij evt cursus starten etc. en je eierstokken, ik voelde ook steeds van alles. maar ook nog toen ik zwanger was, vaag zeg. En een langere cyclus hoeft echt niet erg te zijn!!! ik had met clomid nog steeds hele lange cyclussen!
Hallo! Twee dagen werken en ik loop alweer helemaal achter, een beetje snel bijgelezen en reageer vanaf morgen weer op iedereen! @Taliaa: die tweede optie lijkt mij heel mooi qua verlof! en die bil, zo herkenbaar, de laatste weken moest ik ook uit bad geholpen worden bij mij masseerde de gyn het idd weg, nog een tip voor jullie, bij mij kwam de fysio na de bevalling een aantal keer aan huis omdat ik nog wat last had... Hier nogal moe na twee dagen werken dus ik plof zo op de bank, hier weinig bijzonders alleen haalde ik gister de kinderen door elkaar hihi, kennelijk lijken ze toch ook wel op elkaar, ze lagen in de kinderwagen 's avonds (we waren op visiste) het was schemerig en er was er 1tje aan het mopperen in zijn/haar slaap dus ik aaide Evy even over haar bolletje maar keek even raar toen ik de jongenskleertjes zag onder de dekens hihi gebeurd niet heel vaak, vond het wel grappig. Oja nog een vraagje aan jullie, zit te dubben, over de dagen die ik wil gaan werken: di, woe, vrij (zo is het nu) di, do, vrij ik zit steeds af te wegen, nu gaan de kinderen twee dagen achter elkaar naar het kdv en dan zou er een dag tussen zitten want op vrijdag is Ivo altijd thuis. wat lijkt jullie fijn?
ik werk di, woe, vrijdag en jens gaat daarvan woensdag naar het kdv. Eerst werkte ik 3 dagen achter elkaar en dat vond ik zelf niets. Maar misschien is je 2e optie prettiger??
Linda als je denkt voor over een paar jaar waar je nog niet aan wilt denken dan zijn de kids op woensdagmiddag vrij van school dus dan is het wel lekker als ze thuis bij mama zijn ipv op de naschoolse opvang misschien.
Linda ik werk zelf niet op woensdag! Vind het heerlijk! Breek echt je week vind ik Pooh heb je al met je meoder gepraat over eventuele dichter bij elkaar wonen? Ik mis mijn kleine mannetje toch wel! hoor!het is zo stil! En voora'l 's avonds voor je naar bed gaat! Kijk dan altijd nog even bij hem
@debjes, ja heb wel gezegd dat ik dit niets vind. Ze zei dat ze niet moest denken aan weer verhuizen.Maar misschien zet het haar toch aan het denken. Ze moet in september weer naar de oogarts en die zei de laatste keer dat haar ogen zo achteruit gaan. Ze heeft al moeite met in het donker rijden. Wie weet gebeurd het nog wel eens. Maar in het gebouw waar ze nu woont staan er veelte koop en al lang ook.
Goeie morgen Wat goed Taliaa, dat je een pleegkindje wilt! De ouders van mijn beste vriendin hebben dat jaren lang gedaan, heel bijzonder.. Ook heel heftig als ik die verhalen hoor, en moeilijk.. zo'n kind is vrijwel altijd beschadigd, ook lijkt het me erg lastig om ze weer los te laten. Linda, ik zou ook de woensdag proberen vrij te houden. Als je nu de keuze hebt, hoef je dat later als ze naar school gaan niet weer opnieuw te ruilen, woensdag vrij is volgens mij een zeer gewilde dag voor ouders met schoolgaande kinderen. Debjes ga je J. vandaag weer ophalen? Pooh, lastig al die krampjes enz.. zo weet je nooit precies hoe het zit. Ik ben alleen de hele dag achter B. aan het rennen.. zit echt overál aan. Wel heel lief, dan ze ik neeeeeee en dan begint ze heel vrolijk te gillen. Volgende week heb ik een afspraak bij de gyn, ik ben laatst 6 weken achter elkaar ongesteld geweest, toen was het een week weg, en nu is het weer opnieuw begonnen, alleen stollingspillen helpen. Zal wel weer een pco kwaal zijn *zucht*