Zwangere dames van het PCO - clubje deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ryanne, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Hye meiden !

    Even een teken van leven van ons hier !

    Lot Gefeliciteerd met jullie meisje !

    Ryanne wat super zeg dat jullie zwanger zijn !


    Even een korte update van hier.
    Sanne heeft nog steeds behoorlijke problemen met het drinken ...of juist niet ;)
    Ze weigert vaak voedingen en als je dan alles er aan doet om haar te laten drinken spuugt ze de hele boel er onder.
    Icm diarree vorige week kregen wij het behoorlijk benauwd.
    Woensdagavond ben ik met haar naar de hap en de seh geweest.
    Gelukkig geen tekenen van uitdroging maar gewoon een koppig wijffie met een duidelijk eigen willetje :)
    Man oh man ik heb me kapot geschaamd in dat zh.
    Sindsdien drinkt ze ongeveer 3 flessen per dag ipv 5 en ze eet fruit en groente en diksap en liga dat blieft mw wel.
    Jelmer is nog steeds verkouden of onderweg.
    Verder is de ha aan het kijken of we verder nog iets kunnen doen aan Jelmer zijn lopen.
    Hij is al eens bij de kinderfysio geweest en daar bleek hij last hebben van hypermobiliteit maar dat mogen ze officiel niet zeggen tot 4 jaar.
    Maar goed zij zei niks te kunnen doen voor hem.
    Maar als Jelmer nu buiten loopt valt hij iedere 10 meter minimaal 1 keer.
    Maar goed daar zijn we naar aan het kijken.

    met mezelf gaat het steeds beter.
    Ik ben van de week weer gaan werken ik heb nog wel pijn maar vornamelijk s´nachts.
    Verder heb ik veel moeite met wel of geen 3e kindje.
    En het is hier superdruk met 2 monsters van me hihi Sanne is vandaag een half jaar oud :(
     
  2. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @lot gefeliciteerd met je dochter
    @debjes succes met de peuterpubertijd. Wij hebben dat een tijdje terug gehad. Gewoon effe lekker laten zeuren in bed. Dan houdt het best snel op. Of je moet net zo'n eigenwijze donder hebben als wij, die dan gewoon uit zn bed klimt en gaat zitten spelen op zn kamer. Ik moet wel zeggen dat het echt periodes zijn. Dan zijn ze weer anderhalve a 2 weken dwars en tegen de draad in, en dan zijn ze weer weken meegaand. Wij zitten nu gelukkig in de meegaande tijd op het eten na dan.
    @pooh meid ik weet precies hoe je je voelt, met dat werken van je man. Bij ons thuis is het ook altijd net effe anders. Maar jouw man komt nog thuis. Die van mij blijft soms wel eens slapen op zn werk als ie overwerkt tot 22.00 uur. Dan rolt ie daar zn slaapzak uit. Bij ons is het deze week ook weer gekkenhuis. We weten allebei dat we overwerk hebben. zowel manlief als ik. Dusseh dat wordt weer boetes oplopen bij het kdv. Hebben we begin nov ook gehad. Maar ja nu haalt manlief Thijs bij het kdv op en neemt hem dan mee naar zn werkplek, en dan haal ik thijs weer bij hem op. Toch wel makkelijk het kdv naast zijn werk. We hopen op deze manier de boetes te vermijden. (nu ook nog op de weg. grijns)
    @taliaa hou je haaks de laatste weken
    @linda ik zou ze gewoon lekker in de tobi's zetten en op de slaapstand. Dat is beter voor de ruggegraad. Je zult zien dat ze dan veel meer lol in het autorijden hebben. Ik had Thijs ook met 8 maanden zitten, maar op de slaapstand.
    @all sorry dat ik zo lang even niets van me heb, maar we hebben zo verschrikkelijk druk op het moment. Wanneer is het vakantie!!! Ik ben er zo aan toe. Nog even doorbijten maar. Gisteren nog helemaal naar Friesland geweest voor een verjaardag. Alleen met Thijs, want manlief was ziek. Thijs gewoon lekker in zn stoeltje naast me,d us dat was wel gezellig. En dan kan ik snel corrigeren als ie weer eens zn armpjes uit de schoudergordels haalt. Dat is het enige nadeel van de MC Tobi. Verder is het een fijn stoeltje. Ik zal proberen de komende tijd wat regelmatiger te schrijven. Ik lees wel mee.
     
  3. DebJes

    DebJes Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Sas wat bedoel je met boetes bij het KDV? krijg je boete als je te laat ben?
     
  4. DebJes

    DebJes Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Pooh las dat je griepje te pakken had?
    Daar dus misschien die kwaaltjes van?

    taliaahoe is het meid!

    MVJ jeetje wat een dametje dan he je kleine meid! En alweer half jaar! Herken in jouw verhaal van S veel in Jesse! Alleen Jesse spuugde nooit als hij iets had gedronken.

    Linda ik dacht dat je twins alweeer 9 maanden waren! Maar 8 maanden zie ik!
    Dus idd nog even beetje op de ligstand hahaah Jesse was 10,5 maand toen hij overstapte van de MC naar de grote autostoel! Dus die kon gewoon recht op zitten.

    Ik heb gister Jesse zijn kamer veranderd en hij heeft Heerlijk geslapen vanacht! Misschien toeval?
    Hij kwam 1x omdat zijn speen naast bed was gevallen! verder sliep hij uit tot 09:00 uur!
     
  5. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Yep extra uur betalen, en ze kijken dan ook niet al te vriendelijk. En vorige week kregen we ook al een standje omdat we geen handschoenen en muts meegegeven hadden. UHHH mama en papa hadden nog door dat het kouder geworden was. Mam en papa vinden het niet zo gauw koud. Maar ja nu handschoenen aan de jas van Thijs zitten, houd ie ze de hele tijd vast en kan daardoor niet spelen. Na een paar dagen zou je denken dat ie er wel aangewend is, dat ze eraan bungelen, maar helaas, hij houdt ze nog stees vast. Ik kijk het nog een paar dagen aan, anders haal ik ze er weer af.
     
  6. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    O ja vergeet nog helemaal te vertellen, dat Thijs al 2 weken zonder speen slaapt. jippie. Gewoon van de een op andere dag. Ik wilde hem al meegeven aan sinterklaas, maar die truuk hoef ik nu niet uit te halen.
     
  7. DebJes

    DebJes Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Sas wat goed dat hij zonder speen slaapt! hier is dta nog niet aan de orde hahah

    En jeetje die boetes mogen ze hier ook wel is ggan invoeren! En ja dat de leidsters niet vrolijk kijken kan ik me wel wat bij indenken hoor!
    Ik heb ELKE dag te laten ouders;)! Wij zijn tot 18:30 uur open!
    Wordt er gek van! En een excusses is al helemaal niet aan de orde! ze doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is!
    Soms zitten die ouders gewoon thuis op de bank en dan nog komen ze 5 minuten te laat!
    Maar boetes doen ze hier niet hoor!
     
  8. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hier ook boetes als je te laat op het kdv bent hoor! Gelukkig zit jens naast mijn werk en gaan we samen de file in naar huis. Anders zou ik het nooit halen!
    Ben vet aan de sjees b=vandaag en nog licht misselijk met steken in mn maag, denk dus dat het een virusje is bah!
    De glasman is net geweest om de voordeur te repareren en verder doe ik vandaag niets bijzonders. Heb nergens zin in. Net wat gestreken en was op gevouwen.
    Jens had zaterdag een jip en janneke boek verstopt in de wasmachine en dat had ik niet gezien. (hij vult de wasmachine namelijk ;) ) Dus de hele was zat onder het pluis/stof...pffff

    @sas, ja jammer he van al dat overwerken. k probeer thuis alles "normaal" te laten verlopen, maar ik merk dat Jens papa wel mist. Hij ziet hem met het ontbijt, thats it!En wat fijn dat Thijs van die nacht speen af is!!! :)


    Wij zitten ook in het begin van de peuter pubertijd. Meneer ontploft om niets en is ook uren lief en gezellig. Maar heeft zo;n eigen willetje.... Ach het hoort erbij, maar het echte opvoeden is nu wel begonnen.
     
  9. DebJes

    DebJes Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Pooh balen dat je niet lekker bent!
    En ook al boetes bij jullie op kdv! Jeetje moet toch is gaan praten op me werk hahahahaha ;)
    Nee weet je ik snap best als je een keer te laat bent! Maar altijd nee sorry dat gaat er voor mij niet in! Je weet de regels en tot hoelaat we open zijn! Ik wordt ook niet langer door betaald en mijn kind zit ook te wachten tot hij wordt opgehaald om gezellig mee naar huis te gaan!
    Maar helaas wordt dat door ouders vergeten dat de leidsters ook een eigen leven hebben! En daar baal ik vaak van! Ze zien je meer als oppas dan als een gewoon normaal mens!
     
  10. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @debjes, ja je mag 3 boetes in een half jaar krijgen geloof ik en dan staan er sancties op!! Dit staat er in zijn contract: elke keer te laat komen, wordt door juf geregistreerd. Daarna krijg je thuis een waarschuwing, daarna een boete
     
  11. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @debjes ik kom hem niet na sluitingstijd halen op het kdv. Maar wij hebben een militair contract en dan heb je andere tijden bv van 06.30 tot 17.30 uur. Het kdv zelf is tot 18.30 uur open voor de burgerkindjes. En wij kwamen dit week steeds pas om 18.00 uur. En dan moet je dus dat hele uur betalen. En vorige week dacht ik op tijd te zijn en ipv een kwartier rijden was ik een uur onderweg voor hetzelfde stukje, tja dan ben je dus ook te laat. Maar ik was toen niet de enige.
     
  12. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oje zeg, nou ik vind het ook gek als ouders hun kind structureel te laat ophalen. Hier kan ik ze maar tot kwart voor zes ophalen, het is dus 1x gebeurd dat we tien voor zes aankwamen, dat zag ik natuurlijk al aankomen omdater geen doorkomen aan was met het verkeer dus toen heb ik even gebeld dat ik er bijna was, vonden ze helemaal niet erg en ik voelde me mega schuldig.

    Volgens mij is het bij ons allemaal best relax, de leidster in de ochtend heeft ook altijd haar kindje van 5 bij zich, die wordt om half negen naar school gebracht, soms gaan er wat kindjes mee in de wandelwagen, vinden ze leuk.
     
  13. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hier uitrustdag, de kinderen zijn erg moe van het weekend en ik zit weer eens met een dilemma.

    we hebben vanaf maart plek op de maandag bij het kdv, voor de kindjes betekent dat in plaats van dinsdag en woensdag, maandag en dinsdag, niet heel veel verschil dus, voor mijn werk is het wel makkelijker

    nu zit ik alleen te dubben, voor straks naar de basisschool lijkt het me al wel relax dat ik dan al de woensdag thuis ben, al hoop ik dan wel ergens anders te werken. op zich ben ik er voor alleen krijgen ze dan twee andere leidster dan die van woensdag, de dinsdag zijn ook al andere, ze zijn tzt 1 jaar, zou dat erg zijn? op de woensdag heb ik met 1 leidster niet zo'n klik de ander is juist super..... mmmm lastig
     
  14. nijntje1

    nijntje1 Bekend lid

    25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Linda bij ons gaan ze met 2 jaar toch over naar een andere groep dus ook weer nieuwe leidsters. en momenteel is er hier 1 van de leidsters zwanger en dus nu is het iedere keer een verassing wie er is. het zijn allemaal inval krachten. maar voor onze meid maakt het niet veel uit. het gaat meer om de kindjes waar ze mee speelt.
     
  15. DebJes

    DebJes Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Linda denk niet dat het erg is hoor! Als de 4 gezichten maar wel elke week te zien zijn! En niet dat je elk week weer een ander gezicht hebt!


    Sas oh wat raar maar ze zijn toch gewoon tot 18:30 open dan ben je toch niet te laat?
    Of heb je contract opgesteld hoelaat je hem brengt en weer haalt?
    Heel apart dat heb ik nog nooit gehoord!
    En bedoelde jouw er ook niet mee hoor met steeds te laat ophalen ;)
    Vind het raar dan als de leidsters een raar gezicht naar je trekken terwijl zij neem ik aan gewoon tot 18:30 uur betaald worden toch????


    En linda als ouders bellen vind ik het ook NOOIT een probleem tenzij het elke dag gebeurd ;) maar bij mij bellen ouders dus niet! ze doen alsof hun neus bloed!
    Ik werk voor grote organisatie dus mijn manager vind het niet nodig om na 3x een gesprek te voeren met de te laat komen ouders, dan moeten wij als leidsters (pedagogisch medewerkster) maar doen.
     
  16. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    thnx voor jullie reacties, ik overleg morgen ook nog even met de pedagogisch medewerkster (debjes ;)) zij si ook het hoofd van de locatie.

    sas ik vind het ook heel raar als het kdv wel langer open is, dan is het vooral toch balen voor jullie dat je meer moeten betalen? eigenlijk is het dan niet eens een boete maar heb je gewoon langer als afgesproken gebruik gemaakt van het kdv.

    ik ga een pomp en plakspullen halen in de berging, band van kinderwagen is lek......
     
  17. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    ha meiden:)
    wat een dillema's met kdv enzo... Ben ergens wel blij dat we dat niet hebben, hoewel ik ook wel denk dat het voor isab geen kwaad zou kunnen hoor;)

    @sas, leuk van je te horen!!! knuff voor Thijs!
    Hoe staat het met je cyclus?

    @pooh, beterschap als het een virusje is:) *grijns*

    @makkie, hoe is het met je mannen? weer lekker in je eigen bedje geslapen?

    @cira hoe gaat het meid? is het grote nieuws al de wereld in??

    @ryanne, hoe is het met de misselijkheid??

    @marente, reacties gehad op het flyeren???

    @Lot, wat een droppie hebben jullie toch zeg!!!!!!!
    Hoe gaat het?? houdt ze haar gewicht goed??

    @ll, bij de vlos was alles goed! Ik was niet teveel aangekomen (4 ons) en bloeddruk was netjes, Kindje ligt nog mooi ingedaald en hartje klonk heeeeeeeeerlijk!!!! :)
    NOg eventjes genieten van mijn buik! van de vlos mag ze komen *grijns*. Dan heb ik een mooi kleintje zei ze:):)
    Mag dinsdag weer naar de vlos, heb er nu alweer zin in!!

    Liefss, Taliaa
     
  18. cira

    cira Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Taliaa heerlijk he het luisteren naar het hartje. Hier ook favoriet! Ga het toch maar eens op mijn hyves zetten alleen na het bloedverlies van vorige week ben ik nog voorzichtiger geworden.

    @ alle peuterpuber mama's Hier ook een echte Peuterpuber. Bij nijd gooit meneer tegenwoordig zelfs. Ook was het bijten weer even in maar gelukkig alweer afgeleerd. Ook alles moet naar meneer zijn zin. Ach is een fase zeggen ze al moet ik soms heel lang door tellen.

    Lot fijn dat Tygo lekker bij oma kan slapen kunnen jullie extra bij proberen te slapen.

    pffff nog even tot 18.00 uur werken heb het helemaal gehad. Ben al weer even alleen op kantoor is zo saai dan. Maar ja komt goed de drukke tijden komen weer snel.
     
  19. nijntje1

    nijntje1 Bekend lid

    25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    vandaag met de fert.arts gepraat dat we vanaf volgende cyclus beginnen met iui. maar ik hoop dat het niet nodig is en dat 2010 ,ook als is hij bijna voorbij, ons jaar is.

    @taliaa hoeveel ben je in totaal aangekomen, of wil je dat niet zeggen.
     
  20. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    nijntje ik duim dat het 2010 toch nog mag gebeuren. hoe voel je je onder de volgende stap?
     

Deel Deze Pagina