oh sterkte meid!!! jeetje, t zal wel schrikken zijn geweest.. (ik ben zelf erg bang voor alle dieren.....)sterkte met de beslissing!!!! @mvs dikke knuffel meid!!!
@ Debjes Jeetje wat een nachtmerrie. Hoe gaat het nou met Jesse en zijn gezicht ?? Ik zou een hond dan niet meer vertrouwen, maar begrijp jou ook dat zo'n beslissing dan toch nog wel moeilijk is. Heel veel succes en sterkte met alles. @ Mvs Hele dikke knuffel voor jou. Mijn wens voor een 2de was ook sterker/groter. Ik denk omdat we weten hoe moeilijk het allemaal is. Maar het gaat allemaal goedkomen meid. Jou Suze krijgt echt een BRUSJE. Hou je taai en weet dat we allemaal aan jou denken.
goedemorgen allemaal! Hie gaat het tot n toe goed. Gisteravond had hij 2 flinke diaree luiers maa hij heeft de hele nacht goed geslapen en had een redelijke plasluier toen hij wakker werd. Hij heeft 100 ml ors op een 100m l verdunde fles en dat zit er nu nog in! zo nog wat proberen en dan naar bed!!
goedemorgen meiden, zo zit nog lekker in mn charmante pyjama @Pooh, nou ik hoop dat het snel overgaat...beterschap voor jens!!! @thamaraa, weet eigenlijk niet of ik het al ooit gezegd heb, maar ik vind je onderschrift zooooo mooi!!! @debjes, hoe is het meid?? @mvs: meid ik weet hoe k*t de MMM is, ik dacht ook dat de 2e keer wel mee zou vallen, ook omdat ik er al eentje rond heb lopen... Maar nee hoor, ik wil zoooooo graag... Dikke knuff voor jou! we snappen je hier hoor!!!!
Mvs hele dikke knuffel van ons, en echt ontzettend balen dat er niets te zien was. Je wens is zo groot en dan veel tegenslagen, snap dat je je nu rot voelt. Hoop dat je toch een lichtpuntje ziet om kracht uit te halen om door te gaan, we denken aan je. Debjes jeetje schrok echt van je verhaal, het lijkt me ook zeker een moeilijke beslissing maar hoe raar het misschien ook klinkt je moet ook aan Jesse denken en je zegt zelf dat dit niet de eerste keer is, sterkte meid. Makkie leuke dag heb je gehad zo te lezen, leuk dat je je vriendinnen van school nog ziet. Gistermiddag 1de babydance nog gedaan hoor Pooh fijn dat het tot nu toe goed gaat met Jens, hoop dat hij nu alles binnenhoud. Gisteren lekker dagje gehad, even naar het dorp geweest. Gisteravond even bij een collega langs en daarna bij vrienden. Ik voel dat ik onzekerder ben dan vorige maand of ik nu wel of geen eisprong heb gehad stom he hij was 15 mm met de fm dus dan groeit hij volgens mij vast door, we zien het over een week of 2 ben er verder gelukkig wel rustig onder maar hoop iedere keer dat het raak is, dus we duimen eten op de wachtbank chocola en hopen! Hier ligt weer sneeuw dus Tygo heeft net met papa gewandeld en op de slee gezeten en zit nu te smullen van een manderijntje naast me.
@lot23, hebben jullie genoeg sneeuw om te sleeën?? Hier ligt alleen wat op de bomen en carport. Verder smelt het weg.
Mijn vader belde net, dat hij nog is wilt praten! Hij wilt Chubby in huis nemen. Maar wilt wel met haar in gedragstherapie! maar daar praten we morgen over met de arts. Chris en ik hebben net ook nog gepraat en we kunnen het ook niet over ons hart verkrijgen, om haar in te laten slapen! Helemaal niet na vanmorgen toen ze Jesse gewoon weer kwam op zoeken! Ik schreef wel dat Chubby al 2x iets had gedaan hiervoor, maar dat was geen buiten hoor! Jesseprikte ooit is in het oog van onze hond en toen gaf hij hem een neep en de 2de keer was net zo. Gister is er tus ook weer iets gebeurd waardoor jesse onze hond heeft pijn gedaan! En ik praat het gedrag niet goed, ze moet hier gewoon weg! Ze heeft nog nooit mijn neefje of nichtje gebeten oif gegromt!Zij weten ook dat ze Chubby niet zomaar moeten aaien, ze nergeren hem ook altijd !jesse kan je dat nog niet leren hij is daar te klein voor. Dus is de beste optie maar naar mijn ouders, die hebben grote tuin en kan ze daar vertoeven als jesse er is.
Moeilijk Debjes, wel lief als hij naar je vader mag. Het is ook een normale reactie als een hond pijn gedaan word om te reageren, maar snap dat jullie hem wel weg willen doen want je weet maar nooit. Sterkte Pooh er lag hier wel wat op de weg om te kunnen sleeen!
@mvs sterkte meid, op naar de volgende ronde. Echt het zit er voor jou heus nog in om een mooi kindje te krijgen. @debjes jeetje wat schrikken zeg, maar ik vind het wel heel moedig van je om deze beslissing te nemen. Ik denk ook dat dit de enige juiste beslissing is. Sterkte morgen. @taliaa nod 27 jan aha, vandaar dat ik het ook nog niet ben. We waren de vorige keer tegelijk ongi, maar ik ben nu ook nog niet ongi. Ik dacht dat ik het al had moeten worden, maar het moet dus nog gebeuren. Je merkt wel dat ik er echt mee bezig ben. not. en dat ik daardoor niet zo goed bij hou. Spannend he. @all bleh ik was vorige week al de hele week niet zo lekker, met een stevige verkoudheid en Thijs die s'nachts steeds huilt en een man die niet thuis was. Vrijdag was ik vrij en ziek. Oorpijn, keelpijn en hoofdpijn. Ik ben maar de ha gegaan en blijk dus oorontstekking, keelontstekking en voorhoofdholte ontstekking te hebben. Nu een antibiotica kuurtje gekregen. En ondanks mn vrije dag, heb ik me toch maar ziek gemeld, anders ben ik die vrije uren kwijt. Als ik had moeten werken, had ik me ook ziek gemeld. Nu gaat het wel weer, maar ik denk dat ik morgen nog maar een dagje thuis blijf om het goed uit te zieken. thijs gaat met papa mee naar het kdv, dus heb ik lekker het rijk alleen. Thijs is echt wel een beetje moeilijk de laatste 2 wken. Volgens mij zit ie in een sprongetje.
@debjes, het is altijd zo moeilijk om een goed advies te geven mbt honden en kindjes. De reactie van Chubby is heel begrijpelijk, een kindje kan een hond niet lezen en begrijpt de signalen niet die een hond afgeeft. en zelfs volwassenen kunnen niet altijd de signalen waarnemen. Het is een goede oplossing dat je ouders het willen proberen. Voor jullie is het heel moeilijk, je houd van de hond maar naar een kindje uitvallen geeft je zo'n knauw in het vertrouwen in je hond , je bent nu mega teleurgesteld en je schuld gevoel naar Jesse zal ook niet gering zijn. En Jesse kan er niks aan doen daarvoor is hij nog te klein. En ja dan trekt de hond aan het kortste eind. Wij hebben hier 3 honden, ze zijn mijn alles, maar kabouter is meer mijn alles dan hun. Een ongeluk zit in een klein hoekje, ik weet ook niet hoe ik zal reageren als kabouter "gepakt " zou worden. Welke beslissing je ook neemt Debjes, het is jullie beslissing en het is in het belang van beide. Jesse gaat nu eenmaal voor. Respect voor jullie!
@debjes, het klinkt idd als een goede oplossing! Zoals gezegd ben ik erg bang voor dieren en heb er ook helemaal niks mee (ik zit echt te griezelen van jouw berichtje...) maar ik kan wel snappen hoe je om jullie hondje geeft!!! ik hoop dat het door kan gaan naar je vader!!! @ll, net naar mn nichtje gaan kijken bij de hockey, leuk hoor, al die meiden isabelle vond het ook leuk, zat steeds te klappen. (ze waren niet zo goed, dus t publiek klapte ongeveer bij elke rake bal, hihi) mn nichtjes zijn ook zo gek met isab, echt leuk! Ik zeg steeds maar: over een paar jaar kunnen jullie samen op komen passen! (ze zijn nu 9 en 10) Oja, isab klimt op de bank *zucht*Nu ligt ze eventjes veilig in bed wat doen jullie met bankklimmers? ik vind het doodeng, en t mag niet, maar dat is niet duidelijk voor haar, want ze zit ook wel eens wel op de bank, naast me, of tussen ons in...lastig Liefss, Taliaa
@Taliaa, het bank klimmen word hier al een tijdje gedaan. Ze weet wat dan wel en niet mag. Ik heb er toen ook geleerd hoe ze er af kan. Ze heeft zo'n beetje leren lopen op de bank, we hebben een stuntkindje .
@taliaa goed met I oefenen hoe ze veilig op en van de bank af kan. Thijs is ook zo'n klimmert. Wij hebben het hem gelijk goed geleerd. Maareh in de kast mag ie niet klimmen. Als ie dat doet, moet in de hoek gaan staan. Zo wie zo als ie stoute dingen doet, moet hij in de hoek zn zonden overdenken. Lukt aardig moet ik zeggen. Stunten op de bank mag alleen als papa er is.
@talia : ik wou zeggen nu een pos ovutest wil geen ei betekenen ,...maar iets anders hihi Ik leer Jelmer ook veilig de bank af te klimmen ...zet hem op zijn knieen en zeg achteruit er af ....en zo gaat hij ook het hoogje bij opa en oma af ...gaat heel goed .. @debjes : dat lijkt me vreselijk .....maar je zegt ook wat voor littekens houd hij er volgende keer van over ....maar hoe gek het ookklinkt ...de volgende keer kan het nog anders aflopen ...en hond blijft een hond ... @pooh : ik heb het idee dat Jens best wel lang al overgeeft of niet ? of is het een griepje ? @all : het blijft twijfelachtig of ik volgende week naar de meeting kom ...denk eerder niet dan wel zeg maar .....
@mvj, we hopen dat je kunt komen!!! maar alleen als jij je goed genoeg voelt!!! anders komende meeting weer bij t pannenkoekenrest? is lekker dichtbij voor je en tja, geen ei, maar wat anders... wieweet, ik geloof t niet meer eerlijk gezegd.. hoe gaat het nu??? @Sas: ik heb mn NOD de 27e staan, op een cyclus van 34(!) dagen. weet niet hoelang jouw cyclus is? bij jou ook een ziekenboeg? Ik probeer haar t wel te leren, maar ze snapt er niks van Ze wil over de rugleuning heen klimmen, tja dat kan echt niet.. (nouja, kan wel, 1 x dan he...) @ll, heb veel puistjes en flinke ongikrampen, is nog een beetje vroeg, maar denk dus eerdaags ongesteld te worden. Vanochtend (2 dagen voor NOD) een test gedaan die 4 dagen voor NOD kan, maar helaas Oja, over dieren, misschien hebben jullie tips. Ik ben bang voor dieren, en dan bedoel ik echt bang. Goed getrainde honden gaat wel, muizen vind ik ook niet super eng en een spin die niet in mijn bed zit is ook prima (al gaat wel mn maatje 43 erop hoor) Maar.... katten Vooral die kleine tijgers hebben me al veel slapeloze nachten bezorgd. We moesten eens 100m de straat door en toen zat er een kat onder een auto die niet wegging toen ik stampte, toen ben ik dus huilend van angst op de rug van mn man gesprongen (gelukkig voor hem 10kg geleden) Ik was echt helemaal de weg kwijt.. Nu gaat het wel wat beter, maar ik zal dus nooit een dierenvriend worden... Maar.... hoe zorg ik ervoor dat isab deze idiote fobie niet krijgt?? Ik ga echt niet met haar naar dieren toe (kinderboerderij of een kat van iemand) maar wil wel dat zij leert dat dieren niet eng zijn... hoe ga ik dit aanpakken? en vanaf welke leeftijd zou dat zinvol zijn?? Mijn kattenfobie was op mijn 20e op zn hoogtepunt, als kindzijnde liep ik er gewoon langsaf. Liefss, Taliaa
@taliaa, ik heb ook veel fobieën gehad, niet van dieren. Maar je kan inderdaad je angst overbrengen op I!! Probeer anders wel naar de kinderboerderij te gaan. Je hoeft niet gelijk het geiten hok in te duiken, maar er naar kijken kan ook leuk zijn!! @mvj, Jens begon vrijdag, heeft zaterdag 3 x gekotst en 2 diaren luiers en alleen vanochtend nog 1x gekotst. Sindsdien blijft alles er in. We hebben we verdunde flessen gegeven en geen fruit. bambix ging goed, dus dat krijgt hij vanavond nog voor het slapen gaan. Als alles er in blijft krijgt hij morgen weer meer.
Taliaa het bankklimmen is hier al een poosje favoriet, we hebben Tygo gelijk geleerd er goed af te klimmen en moet zeggen dat hij er nu altijd zo af gaat. Alleen gaat hij ook staan in de bank dat vind ik eng. Mvj hoop dat je je goed genoeg voelt wel te komen.
ja Lot, dat is idd eng. maar ik ga idd meteen beginnen met leren van de bank af gaan. Maar heeft Tygo dan ook t besef dat hij er niet gewoon vooruit kruipend af kan/mag? En goed van de bank af is neem ik aan op de buik, achterstevoren? @pooh, ja ik denk zeker dat je angsten over kunt dragen. We zijn 1x naar de kinderboerderij geweest, hubbie was mee. Die gingen dus idd naar de geiten en mama had kluts-oksels van het angstzweet.... maar goed, blijven proberen! hoe is het met Jens nu?? @linda, hoe gaat het meid???? dinsdag weer controle he?? we denken aan je en doe rustig aan!! Liefss, Taliaa