Zwangere dames van het PCO-clubje deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lot23, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Debjes heb nooit primulat gehad (die andere wel) dus kan niks over bijwerkingen zeggen. Mooie taart!!

Sas dat is behoorlijk balen zeg dat Thijs kindjes bijt. Jaimy is nogal van het slaan als hij zijn zin niet krijgt. en als hij erg boos wordt gaat hij erbij schoppen. Ook hier komt dat met vlagen en heb ik het idee dat het idd uit frustratie is. Hopenlijk heeft de HA nog een goede tip/smeerseltje voor Thijs zijn billetjes.

Linda Sterkte vandaag!

Makkie ik vind die prkjes altijd zo zielig. Maar is wel nodig. Dus we moeten maar even doorbijten voor onze kleintjes en met goede moed naar het CB gaan. Ga zo eens even op hyves kijken.

Pooh wel rustig aan doen he!!

Ryanne hoe is het met jullie?

MArente lekker aan het genieten van de meiden?

Meisje fijn dat alles goed is en die kwaaltjes zijn het idd waard.

Taliaa hoe is het met jou?

Hier een rustig dagje even koffie gedronken bij mijn moeder. Beide jongens zijn niet fit en vragen een hoop aandacht. Gelukkig slapen ze nu beide even kan ik snel even bijlezen en is rond zoeken of ik nog wat kan boeken voor de vakantie.

Ruben blijft goed slapen 's nachts 7 a 8 uur achterelkaar. Het ligt er dan aan hoelaat hij 's avonds wil drinken of het vroeg in de ochtend weer is of ergens rond 2/3 uur 's nachts. Niks te klagen dus.

Jaimy heeft de laatste week alleen wel vaker een jaloers momentje, maar gelukkig doet hij niks raars en mag zijn broertje absoluut niet weg.

Met mij gaat het ook goed heb alleen wel last van mijn schildklier. Internist heeft me nu op een betablokker (om mijn hartslag omlaag te krijgen) gezet in de hoop verdere behandeling (met radioactief jodium) zo lang mogenlijk uit te stellen om borstvoeding te kunnen blijven geven. Ook vind hij Ruben nog te jong om mij 2 weken vanze te isoleren en daar ben ik het nog helemaal mee eens. Dus hoop dat we het nog even kunnen uitstellen. Wordt nu nauwlettend in de gaten gehouden en moet direct bellen als ik me slechter ga voelen.

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    nou de ha denkt dat Thijs een schimmeltje heeft dus ik heb nu 2 zalfjes gekregen. Enneh ik moet even zn poep goed nakijken of er geen wormen inzitten, anders moet ik even bellen voor 2 pilletjes. Verder vond ze thijs zn woordenschat geweldig alleen zn uitspraak zeer onduidelijk, dus ik kreeg het advies om na de vakantie eens contact op te nemen met logopedie. Nou dat zullen we dan maar doen. Ik wilde vanmiddag met thijs naar de binnenspeeltuin gaan, maar hij wilde lekker thuis blijven om daar te spelen, nou dan blijven we toch thuis. Geen probleem.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Cira, wat bedoel met je van ze te isoleren? heb ik wat gemist, moet je een behandeling ondergaan ofzo??!!??!!

Debjes, superrrrr taart!! heel knap hoor!

4. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Cira jij heb dus ook last van je schildklier! Mijn nicht ook! Ze is nu zwanger maar haar medicatie moet gelijk opgehoogd worden! had jij dat ook?

Wij zijn aan het versieren thuis! Nieuwe fiets staat klaar! Ben benieud morgen zijn reactie!

Jeetje vanmiddag zat ik op de bank (jesse sliep) en toen dacht ik 3 jaar geleden begon gewoon me bevalling! Wat gaat dat snel! maar toch weet je het nog zo goed!
    Rond deze tijd had ik al aardig wat weeen om de 8 a 10 minuten! En rond 23:30 uur kwamen ze om de 4 a 5 min.
    Uieindelijk is Jesse pas om 17:57 op 14 juli geboren haha! Maar goed je weet het allemaal nog zo goed! Voelt als gister! Wel even leuk omzo terug te zwijmelen!

5. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Debjes in mijn zwangerschap is mijn schildklier redelijk geweest dus heb ik geen medicijnen genomen omdat ik zo min mogenlijk medicijnen in mijn zwangerschap wou. Wat ik wel weet is dat het normaal i dat de emdicijnen nderdaad gedurende de hele zwangerschap aangepast kunnen worden. Maar nu beginnen de waardes weer slechter te worden. Medicijnen proberen we zoveel mogenlijk tegen te gaan wegens de borstvoeding. De Internist heeft dan liever dat ik geen borstvoeding meer geef.

Makkie in de zwangerschap van Jaimy is ontdekt dat ik een te snel werkende schildklier heb. De internist noemt het een chronische vorm van Graves. Hierdoor werkt mijn schildklier te snel en heb ik daardoor diverse klachten (overmatig zweten/ snel moe/ veel en snel afvallen/ trillingen door mijn lichaam / oogproblemen / en vooral een te snelle hartslag). Na de zwangerschap van Jaimy heb ik eens een scan gehad met radioactief jodium en hierdoor konden ze mijn schildklier in kaart brengen. Gunstig bijkomstigheid is dat radioactief jodium ook de activiteit van de schildklier remd. Bij Jaimy mocht ik wegens een lage dosering een aantal dagen geen direct contact en is hij de eerste 24 uur zelfs volledig bij mij weggeweest (Jaimy was dacht ik al een maand of acht). Nu wilt de internist mij een behandeling geven met radioactief jodium om wederom als resultaat een enigzins normaal werkende schildklier te krijgen. Alleen is de behandeling met een hogere dosis radioactieve zooi en mag ik de kids dus twee weken niet in directe nabijheid hebben en volwassen ook een bepaalde tijd, omdat de dosering vooral voor jonge kinderen schadelijk is. Zodoende isoleren ze mij dan. Zijn doel is nu om de borstvoeding 6 maanden aan te houden en ik wil het liefst als het dan nog goed gaat nog wat langer. Dus nu krijg ik tijdelijk een lage doseriing betablokker om mijn hartslag zo lager te krijgen.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Tjee, cira TWEE WEKEN!! das toch niet vol te houden voor je!! Maar wat moet moet natuurlijk... pfff heftig!!

Debjes, heerlijk even terugzwijmelen, doe ik nu ook ineens heel veel! Lekker doen toch! Zijn herinneringen die niemand je afpakt en alleen jijzelf terug kunt halen! Bijzonder he! Hele fijne dag morgen!!

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    jess, gefeliciteerd met je 3e verjaardag!!!! Knuf van ons!

8. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    GOEDEMORGEN!!

Makkie wat moet moet ja daarom probeer ik het zo lang mogenlijk uit te stellen.

Dadelijk naar het CB en daarna door naar de verjaardag van mijn schoonvader.

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Jesse gefeliciteerd met je derde verjaardag!!!!!!

10. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hiep hiep hoeraaaa voor jesse!

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hiep hiep hoeraaaaa, Jesse 3 jaar!! hele fijne dag grote jongen! dikke verjaardagskus van ons!! Ook debjes en papadebjes, fijne dag met jullie mooie grote knul!!

Cira, succes bij het cb en gezellige verjaardag toegewenst!

Hier straks ook naar het cb... ben benieuwd, zal Kai Seth ingehaald hebben qua gewicht hahaha :D En de prikjes... brrrrr tis alweer even geleden die prikjes, dus mama zal er ook nog wel moeite mee krijgen. Papa is ook vrij, dus straks met zn viertjes er naar toe. Daarna even door naar babydump, nog een extra traphekje halen.

Wat een bagger weer he.. gewoon koud! en die wind, niet normaal joh! echt een 'takkezooi' :p hier op de straten!

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    wat een takke weer....bah!

13. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    takke weer het is hier 34 graden in de schaduw, van mij mag het wel iets minder. maar ja ik zit nu ook niet in nederland.

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    wel lekker nijntje! Hier is het vreselijk herfst weer .Enorme wind, 14 graden en heeeeel veel regen! Waar zit je?

15. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    ik zit in alanya. maar moet zeggen ik kan niet meer zo goed tegen de warmte denk dat dat komt door de zwangerschap. maar ja dan gaan we s'middags samen met de meid een middag dutje doen in de airco

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hoe ging het makkie? ik moet ook ene tweede hekje halen voor het nieuwe huis (overloop)

cira jeetje wat heftig meis, maar nog even uitstellen dus, succes met je jongens

sas, nou ze moeten thijs wel hebben he, nu ook al logo, mijn nichtje sprak met 3 ook erg slecht maar dat si wel verbeterd, het zoontje van mijn nichtje heeft ook logo maar hij was toen al vier, nouja misschien krijg je een paar tips voor thuis

JESSE knappe jongen , ook hier nog even gefeliciteerd!!!
    Debjes, ik heb primolut 1x gehad en het was vreselijk, onze relatie ging bijna ten einde haha, heb daarom altijd orgametril gebruikt.

Gister crematie. Kindjes deden het super. Voor het eerst alleen een uurtje in de auto geslapen verder niet maar ze hielden het goed vol. Ze gaven heel veel afleiding voor oude opa, de kindjes waren allemaal zo lief voor hem, kwamen hem steeds knuffels brengen en Timo en zijn neefje vonden zijn rolstoel (waar hij even voor deze dag in zat) super interessant. Alleen tijdens de toespraken enzo ging het niet zo goed. Ze zaten uitgebreid te kletsen en ik kreeg ze niet stil... ben toen maar even met ze weg gegaan, wij voelden ons erg opgelaten maar niemand bleek er echt last van gehad te hebben.

Vraagje, de kinderen hebben diaree. Ze zijn niet echt ziek. Ze eten nog redelijk en ik heb ze na elke vieze luier weer een bekertje drinken gegeven. Waarneer ga je ORS geven? Zelf een beetje rommelige buik dus denk virusje.

17. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Meiden bedankt voor de felicitaties!

Jesse is al verwend! vrachtauto van duplo met geluid en mooie stoere fiets! jeetje wat is hij ineens ECHT groot!

Gister is hij op zijn neusje gevallen! Dus op de foto''s heeft hij nu een wat dikke neus en beetje blauw! Erg fijn haha zal je altijd zien!

Wat een weer he meiden! Niet normaal! Heb bomen om zien waaien hier! Was vreselijk! leek wel herfst!

Ga mijn quinny met zitting volgende week op mp zetten! De wagenbak houd ik zelf! maar wil graag een andere wandelwagen! Wel gewoon de quinny buzz! Ik hoop de quinny buzz nog voor 200 euro te verkopen! Alles zit erop en eraan! Hij de bekleding ziet er echt op en top uit! Dan hoef ik zelf maar 100 euro erbij te leggen voor nieuwe wagen! Ik heb de wagen wel echt 3 jaar gebruikt :D Maar er komt nu een tijd van afscheid nemen! SNIK SNIK! Wat gaat de tijd toch hard!

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @linda, ik zou kijken of ze natte plasluiers houden .gaan ze er ook bij overgeven en drinken ze slecht of niet, dan ors geven, of als ze lusteloos worden. En heel goed je handen wassen na elke luier wisseling! Hu ze goed in de gaten. Spelen ze verder en zijn ze allert, is er nog niets aan de hand!

19. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Linda idd wat pooh zegt luiers goed in de gaten houden. En wat goed van ze dat ze zich zo gedragen hebben.

Nijntje lekker hoor helemaal n alanya. Zitten wij hier in dit irritante herfstweer.

Makkie hoe is het met de prikjes gegaan?

Debjes Jesse al lekker verwend en dan moet het feest nog komen.

Nou vanmorgen Ruben de eerste prikjes:(. Voor het eerst heb ik bij mijn kleine mannetje traantjes gezien. Vlak na de prikjes ging het goed. Ik heb hem direct erna BV gegeven en daar werd hij en mama ook weer rustig van. Jammer genoeg was dat van korte duur want vanaf het begin van de middag is hij erg onrustig geweest en had hij echt pijn. Gelukkig doet een zetpilletje wonderen en nu ligt meneertje lekker in zijn bedje te slapen. Ben benieuwd hoe de nacht gaat. Hij had vanmiddag we verhoging dus hoop dat dat morgen weer weg is.

Verjaardag was gezellig. Ben blij dat oma en opa ook even met Ruben konden zitten en zijn tante kreeg hem gelukkig ook helemaal rustig.

Ruben weegt nu 4588 gram en is 57,5 cm lang. Een lange slanke baby zeiden ze op het cb en wij maar zeggen dat er flinke babyspek aan zit.

Ow ja Ruben is nu al eten aan het volgen:$. Wordt constant wakker tijdens het koken van de geurtjes en wilt dan eten. Als wij eten smakt meneertje lekker met zijn mondje en kijkt naar onze borden:$.

20. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Cira je kleine man is er snel bij met volgen van het eten. War een verschil tussen kinderen dan.

Deel Deze Pagina