meiden TIPS!!! Evy gaat steeds zitten in bed, nu gaat ze helemaal niet meer braaf slapen, 100.000 x neerleggen helpt niet, de deken kan niet nóg strakker en een half uur niet reageren resulteerd uiteindelijk in gebrul. Gellukkig tot nu toe alleen overdag, om 19 uur gaat ze nog steeds braaf slapen.
@linda tips tja eigenlijk gewoon laten zitten het valt vanzelf weer om. Thijs heeft dat ook een week gehad. Hij kon toen wel al staan, maar niet meer gaan zitten of liggen. Ik heb hem destijds gewoon laten staan, nadat ik het een paar keer met hem geoefend had hoe die weer moest gaan zitten en daarna liggen. Op een gegeven moment had ie het door. het is een fase wat je nu even doormoet. enneh leg de tube met vallen en stoten gel maar klaar. Deze zul je de komende tijd nodig hebben. Thijs had op een gegeven moment een soort van regenboog voorhoofd, van alle blauwe plekken in verschillende stadia. Succes ermee.
Linda, aangezien ze in de avond wel gaat slapen is ze misschien niet moe genoeg? Zijn er nog andere dingen die anders zijn dan in de avond? Misschien kun je deze aanpassen? Ik zou de slaaptijd wat verschuiven, misschien heeft zij gewoon wat minder slaap nodig of wil ze wat later gaan slapen?
@ talia, taliaman en I gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Elize!!! Mooie naam!! Hier ook een sterrenkijkertje dus weet hoe t is
@linda, misschien niet moe genoeg?? Og uitproberen? Hier sinds van de week ook drama met slapen. Ik heb nu een truc... naar bed brengen gaat goed, allee als ik de kamer uit lopp gaat ij staan en brullen. Laten brullen duurt uren en oppakken en knuffelen is wat hij juist wil. Dus doe ik nu dit.... Weg lopen en op de gang blijven staan. Zodra hij gaat zitten roep ik alleen maar"liggen" en gaat ie meteen liggen. Zo gaat dat een aantal keer door. Het lijkt wel te werken... (duim duim duim)
thnx voor de tips, ja over het misschien niet moe zijn zitten we ook na te denken, Timo slaapt wel alleen dan krijg ik een kind met twee slaapjes en een met een, balen maar goed als het zo is dan is het zo. is dat alleen niet wat vroeg voor maar een slaapje? en ze moet dna ook wel wat langer gaan slapen dan een uur anders heeft ze natuurlijk niet genoeg, nouja uitvogelen komende dagen. op zich gaat ze savonds ook woelen hoor alleen is ze dan zo moe dat het minder heftig is, ze gaat een a twee keer zitten, bijna slapend en dan leggen we haar terug, oshctends ligt ze ook vaak op haar zij. @pooh wat jij zegt hetzelfde laten huilen werkt echt niet maar luisteren kan ze ook nog niet echt haha timo heeft hele rode billen het is helemaal opgezet zo zielig, hij poept de hele dag door, die rottanden maar niet dat ze doorkomen he, nou ik ga zo zonnenbankje pakken ben helemaal kapot
haaizwaai!!! we zijn thuis met onze reus. typ nu met 1 hand, de ander houdt onze prinses vast. morgen/overmorgen komt bevallingsverhaal, ook voor eigen verwerking, beeeeeeeetje heftig voor ons geweest, maar met goede afloop. met elize is nu even zoeken, borst pakt ze goed, maar heeft meer nodig dan in heb en wil ook niet slapen. komt vast ooit weer goed, haha!! zo, nu ga ik friet speciaal eten, dat heb ik gemist!hihi
Linda hoelaat komt Evy wakker en hoelaat gaat ze weer slapen? Ik vind 1 slaapje voor haar leeftijd wel weinig! Heb je geen ritueel met naar bed brengen? Met Jesse moest ik altijd vorlezen (ik las vanaf 8 maanden voor, paar bladzijde) dan muziekje aan knuffel kus neer leggen instoppen en weg. Kan ook even fase zijn waar ze nu in zit, omdat ze ineesn kan staan! Slaapt ze wel met een zak aan? Taliaa oei wel heftige bevalling dus! Veel aanleggen de kleine meid, komt je bv ook goed op gang! en krijg je meer productie Pooh goed zeg dat het werkt! Ik blijf duimen voor je aanpak! Jeetje mensen wat een sneeuw zeg ik heb het nog nooit zolang zien liggen enzoveel ook! Hier aan de kust is dat helemaal nieuw! met de kinderwagen hoef je niet te gaan, want kom je niet doorheen! Dus we doen alles met de slee! Zwangerschapstesten nog niet binnen, ik denk morgen! Nog steeds geen ongi te bekennen wel soms krampen onder in mijn buik
Haaaaaaiiiiiiiii Taliaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat gaaf te lezen, typen met elize op je arm!!! @Debjes: 's avonds is bij ons pyama aan, ik doe dan al het kleine lampje op de kamer aan zodat het al wat donkerder is, dan de fles en dan naar bed, vaak zijn ze zo moe dat ze al slapen tijdens het aandoen van de slaapzak. Ook doen we een muziekje aan. Voorlezen werkt nog niet echt omdat ze het boek willen opeten ipv bekijken, of deed jij dat als hij al in bed lag? Wat ook een ritueel is, is dat ik hun knuffeldoekje tegen ze aanleg, dat weten ze ook want die grijpen ze direct. Overdag doe ik ze in de slaapzak, gordijnen dicht en ook muziekje aan, incl. knuffel. Eigenlijk ging het altijd goed.
Taliaa wat fijn dat je weer thuis bent. En nu rustig aan he! ben benieuwd naar je heftige verhaal. Lindaa hier was dat ook een fase vooral doorzetten. Wellicht Evy alvast een kwartiertje eerder in bed (of Timo een kwartiertje later) zodat timo er niet teveel last van heeft. Debjes spannend hoor! Ik heb ook nog een testje liggen! Kan hem naar je opsturen als je wilt (niet dat ik nieuwsgierig ben) Lot fijn dat de HA je serieus neemt en je morgen nog even terug mag voor extra controle. Hier weer een zeehondje in huis denk dat ik donderdag of vrijdag nog even langs de HA ga als hij zo blijf hoesten. Zo werken van 14.00 tot 18.00 andere helft van de dag vrijgenomen wegens de oppas crisis nu hier. Volgende week zal mijn mannetje in moeten springen als het niet lukt met de oppas. Gelukkig gaat halve dagen oppassen en dan vooral 's middags heel goed bij mijn ouders. Mijn moeder geniet er ook helemaal van maar mijn pa is dan wel helemaal kapot aangezien hij zich flink voor het karretje laat spannen door Jaimy. Bloedwaardes blijven op het randje maar ondanks dat ik me niet echt happy erbij voeld voeld de internist er niks voor om iets te doen. 12 januari weer naar de gyn en als ik het zolang uithou hem weer even om advies vragen. Het belangrijkste is dat de kleine goed groeit en dt zullen we 4 januari weer zien bij de 20 weken echo. Ben er overigens nog steeds niet uit of we het geslacht willen weten. Vanmiddag mijn verlof regelen heb er helemaal zin in
Cira, tjee alweer bijna de 20 weken echo! waar blijft de tijd toch! En spannend dan als jullie nog niet weten het geslacht te willen weten... bij Jaimy wisten jullie het wel he? Als wij ooit weer zwanger mogen zijn, dan willen we het wel weten, maar dan laten we niemand weten dat we het weten, hihihi snap je nog? En het maakt ook niets uit, als hij/zij maar gezond is!! Linda, mmm geen tips geloof ik... volgens mij had Seth die fase niet... of ik ben het vergeten... hij ging en gaat altijd makkelijk slapen. Bij Seth ging zijn ochtendslaapje er bij 14 maanden af. Sindsdien slaapt hij overdag en dan savonds om 19.30 naar bed. Ik hoop dat je snel een manier vind dat het weer makkelijker voor iedereen is. Taliaa, wat heerlijk van je te horen, al typend met Elize op je arm! Wij hebben de naam Elise (met een s dus) heeeeel hoog staan voor ooit een meisje. Vind het een supernaam, zo lief en meisjemeisjesachtig! Ben ook benieuwd naar je hele verhaal, hopelijk was het kort en heftig en niet al te lang.... dikke knuffel en geniet meid! Hier bleggggghhh, ben helemaal niet lekker. Rillerig, pijn in mijn hele lijf, moe. Maar goed, vanmorgen heeft papa de jongens naar het kdv gebracht en kon ik lekker uitslapen. Maar moet er zo toch echt even uit, naar de kapper enzo. Hoop me snel beter te voelen, niets aan dit hoor! Met de mannetjes alles goed!
hai meiden, ik zal eens kijken hoever ik kom met het verhaal, want Elize moet zo eten. Oke, vrijdag dus gebroken vliezen, maar minimaal. Zaterdag nog niks, dus CTG, alles goed, wel enige activiteit op te zien. Dit was om half 8. Om half 9 waren we thuis en bleef ik krampen houden. De pijn en druk op mijn ribben van de afgelopen dagen namen in volle heftigheid toe en ik kon het niet meer hebben. De krampen werden erger, weeën dus. Maar nog niet regelmatig/sterk genoeg. Daarnaast kreeg ik nog iets anders: als ik mijn benen bewoog, of ging zitten/liggen/staan/lopen verging ik van de pijn. De ergste weeën ever waren er niks bij. Toch geprobeerd te slapen/douchen/rondlopen, maar ik kon niet meer. Ik had heel erg het gevoel dat er iets was. De weeën (inmiddels wel frequent maar nog niet lang genoeg) kon ik wel hebben, maar de pijn tussendoor was niet meer te doen. Het voelde werkelijk alsof ik mijn ribben zou breken en bij elke beweging (tja, je moet toch weeën opvangen) voelde het alsof mijn onderlijf eraf scheurde. En dan te bedenken dat de weeën dus het minste zeer deden van alles, en die deden al zeer. Om 2:00 hubbie wakker gemaakt, samen even getimed, maar ik raakte helemaal van de wereld. Helemaal in paniek en de weg kwijt. Puffen ging niet meer en de tijd tussen de weeën door werd korter, maar heftiger qua pijn. Hubbie heeft het ziekenhuis gebeld en we mochten komen. Spulletjes gepakt en daar gingen we, er lang ondertussen een dik pak sneeuw. In het ziekenhuis werden we de ctg kamer ingereden, want alles lag vol. De verloskundige nam me wel serieus gelukkig! Aan het CTG waren eigenlijk maar weinig weeën te zien, maar GELUKKIG keek de verloskundige naar hoe ik me voelde en verstond zij haar vak goed!!!! Ze wilde wel toucheren, inmiddels was het half 4: 4-5 cm ontsluiting! *shock* Dat had ik niet verwacht. Ik wilde meteen een ruggenprik (eigenlijk ging ik daarom al naar het ziekenhuis, ik had niet in de gaten dat het al echt zover zou zijn, maar wel dat ik de pijn niet meer kon verdragen). Maar helaas, die kreeg ik niet, het ging daar te snel voor, blijkbaar. Ik geloofde het nog steeds niet!!! Intussen belandde ik in een weeënstorm en kon niemand me meer op het juiste pad krijgen. De CTG bleef uitslaan en ik had steeds meer het gevoel dat de weeën aansloten en de pijn in mijn ribben en onderlijf werden 1 groot geheel. Ik kreeg pethidine, maar het enige wat het deed was dat ik hubbie onderkotste. De gyn werd erbij geroepen omdat de vlos de pijn ook niet vertrouwde. Ik bleek 7 cm te hebben, dit was rond 5 uur, de vliezen werden toen ook gebroken. Bij 9 cm (rond half 7) gingen ze het laatste randje wegmasseren, auwauwauw. Ik kon inmiddels niks anders meer roepen dan:"help me toch,help me toch". Het was verschrikkelijk!!!!!! Toen kreeg ik persweeën, maar door de pijn in mijn onderlijf bij het optrekken van de benen kon ik haast niet persen. Het vreemde was dat zowel de gyn als de vlos maar bleven toucheren en elkaar dingen "seinde". Ik vertrouwde het niet helemaal. Ondertussen toch geperst alsof mijn leven er van af hing. Er werd steeds meer "geseind" in de kamer en ik werd steeds harder aangemoedigd. De gyn zette toen al een knip, terwijl ik me bedacht dat ze dat bij isabella pas veel later deden (pas toen het hoofdje er bijna uit was).Daarna bleef de gyn met haar vinger de opening openhouden, dat was ook geen pretje. maar het bleek later allemaal nodig. Ik voelde het hoofdje staan en wist nog heeeeeeeeeeeeeel even: en ja hoor, om 741 was ze er! na een klein half uurtje persen!!! Met een enorm blauw snoetje, en helemaal onder het bruine smeer, en heel stil.... Ik kreeg haar wel op de buik, sterker nog ik heb haar zelf aangepakt.... oei, de rest volgt nog, Elize wordt nu wakker
oeioie taliaa wat een pijn moet je gehad hebben, maar je weet wel je verhaal met een clifhanger te eindigen zeg. pffff. Je maakt me super nieuwsgierig nu. Maar ja kinderen gaan even voor. @arrrgh heeft er iemand steenstrips voor me. Behang zal niet werken, dan kan Thijs erachter. pffff die heeft nu al 2 middagen geen middag slaapje gedaan. Alleen maar 2 uur liggen keten in bed. Maar daarbuiten is ie nu niet te harden omdat ie moe is. zucht. Ik blijf lekker thuis vanmiddag, met zo'n draak wil je niet op pad.
Taliaa, meid....heftig!! Kwam deze pijn dan achteraf omdat ze een sterrekijkertje was? Oei, ik hoop dat je snel je verhaal afmaakt. Petje af meid, je hebt het maar mooi geflikt, hoewel het ergggg heftig was zeg!!
Taliaa, wat een heftig verhaal!! Ik ben benieuwd naar de afloop. Gek dat je geen ruggenprik meer kreeg, ik kwam ook (hetzelfde zkh) binnen met 4-5 cm ontsluiting en kreeg het wel, maar ik had toen geen weeënstorm, dus misschien dat dat scheelt. Dat half blauwe hoofdje en sterrenkijker met een heleboel gedoe eromheen klinkt heel bekent, ook D. is op die manier geboren, met 2 knippen en nog dagen een blauw hoofdje. Hoop dat jou meisje er minder last van heeft. Weet je al waar de pijn van je ribben vandaan kwam? Debjes, ik ben heel benieuwd!! 22 december is een mooie datum om te testen (spreek uit ervaring ) Makkie, beterschap! Cira, jammer dat de bloedwaardes op het randje zijn en dan vooral dat de internist niets kan/wil doen. Ik vind dat altijd raar, alsof het eerst helemaal mis moet zijn voordat je wordt geholpen. Linda en Pooh, hoe gaat het nu met slapen? Ik ben met de kindjes lekker aan het genieten van de kerstvakantie, is wel lekker hoor even 2 weekjes niet steeds op en neer sjouwen naar het schoolplein. (heb daar een hekel aan, constant alles op de klok te moeten doen) en nu dus lekker even niet! Ik heb goed nieuws over D. we hebben haar aangemeld bij een bureau dat haar uitgebreid gaat testen. Het is eerste lijns dus we moeten wel een smak bij betalen, maar dan krijgen we volgende week al een capaciteitsonderzoek en alle overige onderzoeken al in februari, bij andere 2e lijns instanties is de wachttijd een half jaar tot 9 maanden, ik ben benieuwd wat er uit komt.
Sas haha erg he! dat eigenwijze gedrag! Heb er hier ook 1 hoor! Ene dag is hij leuker als de andere! En dat weigeren van middagslaapt heeft hij hier ook wel is dagen gehad! Linda ja ik las jesse voor als hij in bed lag! Niet dat hij meteen volmondig zat te luisteren hoor! maar gewoon eerst plaatjes kijke aanwijzen en weer weg dat boekje! Taliaa jij weet het wel heel spannend te houden hahahahaha! Ben benieuwd wat erna komt! Maar klinkt al heftig! Nou is geen 1 bevalling denk ik een prettig verhaal! Utiendelijk hebben we allemaal heeeeeel veel pijn zeg ik maar Maar vind Elize wel echt een grote baby! Waarom hebben ze je zolang door laten lopen of weet je dat niet?a angezien ze toch al zeide dat het een flinkerd werd? Cira jeetje 20 weken alweer! Wat gaat dat hard! En die test hoeft nier hoor heb er nu 4 in huis! Nu nog maar 3 want heb net test gedaan maar die is negatief, dat jhad ik al 98% gedacht hoor! Dus geen teleurstelling of iets! Me lijf is gewoon super vaag! Ongesteld als je een pil slikt en als je ermee stop wordt je het niet meer
he getsie, ben idd op een eng punt gestopt Anyway, elize lag op mijn buik en 2 man waren bezig met mij, duwen, trekken, pers maar etc etc en 2 zusters met Elize. Uiteindelijk bleek dat Elize idd niet meteen ademde en blauw zag, dus is er bloed uit de navelstreng afgenomen en deze werd ongeveer rennend getest. Ik verloor enorm veel bloed, dus moest de placenta er meteen uit en kreeg ik spuitjes, zetpillen en megatampons in. Elize ademde dus niet en ik bloedde flink, waardoor de navelstreng vlug doorgeknipt moest worden. Elize werd (nog wel steeds op mijn buik) stevig gemasseerd en liet uiteindelijk een "uhhhhh"horen! wat een heerlijk geluid! Het bleek dat Elize een aangezichtsligging had, wat betekent dat ze met haar neus eerst kwam, dus het hoofdje lag in de nek. Ze kwamen hier achter door t toucheren bij het persen, ipv fontanel te voelen, hapte Elize aan! (serieus!!) Hierdoor werd de bevalling wat risicovoller, ook omdat ze zo groot was. De gyn en vlos zeiden dat dit eigenlijk altijd een spoedks werd. (deze combi) Anyway, ik ben gehecht (en hoe, ze puzzelden met zn 2-en) en Elize haar zuurstofgehalte was goed! Ik heb later wel bloed gekregen ivm te laag hb en Elize is natuurlijk 24 uur lang gecontroleerd ivm risico op sepsis (door langdurig gebroken vliezen) en glucosecontrole ivm haar gewicht. Dus.. ik vond het vreselijk heftig. De pijn in mijn ribben kwam echt van haar af, de vlos voelde haar tijdens de uitdrijving nog steeds druk zetten op mijn ribben. En de pijn van onderen kwam door extreme bekkenpijn. Dat zagen ze ook niet vaak, tijdens de bevalling. Ik ben heel blij dat het zonder inleiden is gebeurd en natuurlijk ook heel blij met het eindresultaat. maar man oh man, wat heb ik me laten gaan. ik was compleet de weg kwijt, en daarin heb ik mezelf wel enigszins teleurgesteld. maar goed, nu gaan we herstellen en genieten!!!!! Liefss, Taliaa
taliaa, petje fa hoor meid!!! dikke pluim voor jou!!! Wat een risico iets he, bevallen...brrrrr @cira, slapen gaat beter hier (afkloppen). Hij snapt verdraait snel dat ie moet blijven liggen en ik hoop dat dit het dus is. Niet meer oppakken en knuffelen en terug leggen. Ik zeg alleen "liggen" en hij gaat weer liggen en loop ik weer weg. En gisteren moest ik wel 20x liggen roepen, nu maar 5 keer! (pooh klopt heel hard af)
Taliaa jeetje meid wat heftig allemaal. En zoveel pijn van je meisje aan je ribben en je bekkepijn. Wat schrikken dat ze zo blauw was en niet ademde, gelukkig was haar zuurstofgehalte goed. Het was zwaar voor je zeg. Hoop dat je snel herstelt en dat het genieten wel lukt zo. Hoe is het met de pijn van je aambeien en erg pijn aan je onderkant? Wat vind I van haar zusje? Probeer je rust te nemen he je hebt het nodig na zo'n zware zwangerschap en bevalling.