Zwangere dames van het PCO-clubje deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lot23, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    taliaa, ik krijg net jullie kaartje, lief!!!!!

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hihi ga even naar de brievenbus

3. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Linda smeer je wat op Timo zijn tandjes vervelend joh dat hij er zo'n last van heeft.

Taliaa heb net je kaartje gekregen, mooi kaartje!

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hier nog niet haha wel de eerste kerstkaarten voor evy en timo van opa en oma aaahhhh

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ahhh das lief!!!

6. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    Ben benieuwd naar het kaartje van Elize.

Linda, wat schattig post voor je kleintjes!

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.103
    2.252
    113
    Brabant
    ha lieve meiden,

jullie het kaartje al gehad?? wij nog niet;)

even kort: hier wil het helemaal niet. Zit er helemaal doorheen. Elize slaapt niet. Alleen op mijn borst. Niet in bed of wat dan ook.
    Ik kan alleen nog maar huilen van vermoeidheid. De borstvoeding is goed op gang, maar nu heb ik kloofjes, elke keer als ik aanleg zit ik tegen het plafond. Ik had me zo voorgenomen om te stoppen als het niet leuk meer was, maar ik vind het zooooooooooooo moeilijk...
    Elize dr bloed is geprikt, dr bili is te hoog, maar nog net acceptabel. Ze spuugt ook de hele dag, echt heel zielig. Ze is ook meer dan 10% afgevallen, morgen weer wegen..
    bahbah, waar is die roze wolk????

LIefss, Taliaa

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    he getsie taliaa, dat meen je niet!!! borstvoedingtips heb ik niet en wat zielig voor de kleine meid, zo zie je maar een flink kindje kan het juist veel zwaarder hebben, dikke knuf voor haar en jou, bedenk gewoon goed hoe je je zou voelen wanneer je over zou gaan naar fles, denk je dan het zou een opluchting zijn.... dan DOEN. Heb je een fijne kraam? xxx

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ach taliaa toch. Wat jammer... oer bv kan ik je geen tips geven. Wel dat jens ook alleen maar op de arm wilde, en dat is heeeeeeeel vermoeiend!!! HEt heeft hier best lang geduurd voor hij overdag in bed sliep. :(

10. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    Taliaa, zo herkenbaar!! Bij B. ik had ook kloofjes en bij elke voeding deed het zo ontzettend veel pijn, ik kon haar op den duur gewoon niet meer aan de borst hebben. Wij hebben direct een lactatiekundige ingeschakeld. Er is ook een lieve vrouw in de plaats waar jij woont die borstvoedingscursussen geeft voor LLL, met haar heb ik veel aan de telefoon gehangen tijdens de borstvoeding, ik wil haar naam en telefoonnummer wel mailen als je daar behoefte aan hebt. Ik heb nog steeds contact met haar. Als je zegt dat je haar nummer van mij hebt, wil ze je vast wel te woord willen staan. Ik vond het een verademing mijn verhaal kwijt te kunnen en advies te krijgen. Ik ben uiteindelijk deels gaan kolven en toch blijven borstvoeden, jou I wilde dat toen niet meer, en ik weet dat jij dat absoluut niet weer wilt, maar er zijn allelei mogelijkheden en soms is het fijn als er iemand even met je mee kijkt. Wat zegt de kraamverzorgster/vk?
    Ik ben toen 2 dagen overgestapt op voeden met slangetje en lepeltjes, uiteindelijk flesjes afgekolfde melk, ook B. was te veel afgevallen, daarna ben ik weer opnieuw begonnen met borstvoeding geven, heel langzaam opgebouwd. Er is ook een zalf die je alleen in de apotheek in asten kunt krijgen die ook heel goed is, weet alleen even de naam niet meer.
    Ik snap dat het moeilijk is om te stoppen (als geen ander ;) ) maar je kunt ook eerst alle andere dingen proberen en probeer hulp in te schakelen. Krijgt Elize wel voldoende voeding binnen? Hou even in de gaten dat ze niet ineens alleen maar gaat slapen, kan dat weer een teken zijn dat ze te weinig binnenkrijgt maar dit kun je ook zien aan de luiers. Dikke knuf! * snap zo goed hoe je je voelt. *

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @taliaa ik weet helemaal hoe moe je je voelt. Ik heb ook een bloedtransfusie gehad. Ik kon de eerste 10 dagen echt helemaal niets, dan alleen maar in bed liggen of even in de huiskamer zitten. Baderen en verschonen heb ik de 1e 10 dagen niet eens gedaan. Ik kreeg Thijs steeds aan gereikt. Ik weet wel dat ik toen heel erg blij was, dat ik van te voren al besloten had geen borstvoeding te doen. Nu kon mijn man mooi de late avond voeding, nacht en de vroege ochtend voeding doen. Ik had mn rust gewoon heel erg nodig. Daardoor kon ik het overdag goed aan en kon ik van de kraamtijd genieten. Misschien moet je er voor kiezen om te gaan kolfen zodat je man de late, nacht voeding kan doen. Dan kun jij slapen en uitrusten. Je bent dan echt geen slechte moeder. Nu raak je alleen maar gestrest en breng je dat over op Elize waardoor zij ook gestrest raakt. En ik zou met haar heel snel naar een osteopaat gaan ivm de zware bevalling en het klem zitten. wie weet zit er nu iets klem bij haar waardoor ze niet lekker kan liggen. Thijs had dat ook. die heeft ook klem gelegen in het geboortekanaal en had een heel scheef gezicht. bij hem hielp het heel erg om hem op zn zij te laten slapen tussen 2 kussentjes een soort van wigjes die wij toen bij de zorgwinkel hebben gekocht. Wie weet helpt dit bij Elize ook wel. Probeer het allemaal uit en laat je hoofd niet hangen. Wie weet helpt een van deze tips wel en kom je weer snel op je roze wolk terecht.

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    sas7, een pluim voor jou! Jij bent altijd zo vol positieve kracht naar iedereen toe, met tips en ondersteuning! Top hoor!
    En taliaa, ik zou ook de osteopaat bellen hoor. Wij hadden er ook zo veel baat bij! :)

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

o taliaa, meid toch! Maar ze is er nog maar net he? Kan altijd beter gaan en dit zijn de 'bekende opstartprobleempjes' (nou ja, probleempjes... je snapt me wel he?) Kai sliep de eerste 2 weken heel goed overdag, daarna is het ook weken drama geweest, alleen maar bij ons willen zijn. Gewoon aan toegeven, ja ik weet het, is heeeeeel lastig met een rondrazende peuter, jezelf dat herstellen moet, je bent moe moe moe, maar ECHT deze periode gaat over en straks gaat het allemaal vanzelf!! Ik ben met 5 weken met de borstvoeding gestopt en niet omdat het niet goed ging met Kai (die groeide als kool) maar omdat IKZELF helemaal leeg gezogen werd, koste me zoooooveeeel energie, energie die ik niet had.... en ja als ik terug denk dan denk ik vaak, had ik maar dit of dat... en heb ik spijt omdat ik het 'opgegeven' had. Maar op dat moment was het het beste en Kai heeft een goede start gehad en de fles is ook supergoed! (heerlijk flesjes door een ander kunnen doen als je zelf te moe bent of even weg wilt!) En die roze wolk komt echt weer, dat moet je NIET vergeten!!!!!!

En trouwens een super mooi kaartje van jullie meidje, dank je wel!

Hier alles goed verder en ik heb vandaag de kerstkaarten pas verstuurd... dus zullen wel na de kerst pas aankomen, hahaha sorry!!

14. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Meiden veel geschrevem!

Linda super tip van die slaapzak zeg! Zo heb je nog wat aan elkaar ;)

Talia meid toch wat een ttoestand! Rot dat ze niet wilt slapen! En overdag slaapt ze dan wel?
    Slaapt ze niet in de wagenbak beter?
    Of in een doek gewikkelt lekker knus?
    En de tip van Sas over de osteopaatzal ik zeker volgen!
    Heb er zle fgeen ervaring mee,maar als ik de verhalen hier hoor moet het toch echt waar zijn dat je er baat bij heb!
    Ik raad het mensen zelf ook aan als ik zulke verhalen hoor van slaapproblemen etc! Omdat ik hier zulke goede verhalen hoor!

En bv ja ik kan makkelijk praten bij mij ging het de eerste 2 maanden super goed!
    Heb je de verschillende houdingen an geleerd? ben even de naam kwijt van de houding! Rugby houden en dan gewoon de wieghouding dacht ik?
    En als het niet lukt,lukt het niet! je heb dan toch je best gedaan!

Lot fijn dat het goed was op cb! Raak je weer beetje in je ritme met 2 kids?
    Of is de ritme nog ver te zoeken?

De meiden die kerstkaarten heb gestuurd! Dank je dank je!
    Ik heb dit jaar geen kerstkaarten gedaan te druk gehad begravenis van oma en huis leeghalen sorry!

Maar ik wens jullie alle een heel gelukkig, gezond en liefdevol vruchtbaar 2011! En natuurlijk hele fijne kerstdagen!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.103
    2.252
    113
    Brabant
    hai lieverds,

bedankt voor de lieve woorden!!!!!
    Ik voel me al een stuk beter! We hebben besloten met de bv te stoppen. Het voelt HEEL tegenstrijdig, het is super goed op gang, Elize doet het heel goed aan de borst, drinkt goed, hapt goed aan enzo. Maar toch... Toch stoppen. Stoppen met dat wat ik 1 van de mooiste dingen vind van de "natuur". maar ik kán niet meer!!! Links heb ik kloven, gisteravond had Elize daar nog gedronken en spuugde ze bloed uit.. Ik schrikken natuurlijk.
    En ik ben ook gewoon zoooo moe. Kolven wil ik niet, al is de verleiding nu groot hoor. Maar ik heb het mezelf beloofd. Manlief ziet het ook niet meer zitten, dus de keuze was snel gemaakt. Maar wel heel moeilijk.
    Ik voel me nu wel 10kilo lichter van opluchting en eigenlijk hebben we een hele goede nacht gehad!
    Elize spuugt echt super veel, dus slapen is moeilijk. maar ik heb vannacht in totaal toch 3 uur geslapen en voel me als herboren!!!

Oja, weet niet of ik het verteld had, maar gisteren heeft de vk bloed geprikt en dat moest met spoed gecheckt worden voor dr bili. (geelzien). Het mocht 350 zijn en het was 308. Nu hopen dat het vandaag niet toeneemt.
    Elize was ook meer dan 10% afgevallen en MOET nu echt aan gaan komen! Hopen jullie mee??
    (dit alles heeft ook meegespeeld in de beslissing voor kv hoor!)

Oja, onderkantjesvragen: heb behoorlijke hechtingen, maar geen last ervan!!!! Echt SUPERmaf! Alleen met plassen prikt het(maar heb ook een schaafwondje, dus dat kan het ook zijn) en met op de WC zitten staat er gewoon heel veel spanning op. maar so far so good! En ook met meneer aardbei! hij is er wel, maar houdt zich koest!!!! BLIJ!!!!!!

Oh, even heeeeeeeeeeeeeeeeeeel trots: Elize ligt nu naast me in haar wiegje en slaapt zo ongeveer. knap he?? heeft ze nog helemaal niet gedaan!!!

bedankt voor alle tips!!! ik ga er zeker wat mee doen, maar nu hebben jullie alvast de laatste update!!!!

Liefssssss, Taliaa

16. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @taliaa goed van je dat je dit besloten hebt. Ik ben blij dat je je nu al een stuk beter voelt. En je ziet het nu al. Mama rustiger en Elize slaapt gelijk ook lekkerder. Klim maar lekker op je roze wolk en geniet ervan en laat je lekker verwennen en rust goed uit.
    @all pffff ik heb nog nooit zo veel sneeuw in Nederland gezien. Er lag al 10cm en nu is er zo'n 15 bijgekomen. Manlief moest vandaag even een paar uurtjes werken en dat riep ie ook heel stoer bij het opstaan, maar hij kwam toch maar even zeggen dat ie toch maar niet gaat, want de randweg is dicht en de auto's glijden door de straat. Daarna had ie nog een onzinnig idee, maar dat heeft ie ook maar laten varen. Gelukkig hebben wij de kerstboodschappen al binnen. Ik hoef alleen nog maar luiers te halen, maar dat kan ook lekker op de slee vanmiddag. Want nu sneeuwt het nog steeds en volgens buienradar moet het rond 12.00 uur eens stoppen. Kleine man zit nu lekker Dora te kijken.

17. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa wat vind ik dat rot te lezen dat het niet zo gaat. Als het zo goed voelt dat je stopt met de bv dan heb je echt de goede keus gemaakt, je moet er zelf niet aan onderdoor gaan en Elize gaat het ook goed doen op fv.
    Als ze zo slecht slaapt kan je niet proberen haar in te bakeren dat deed bij Isa echt wonderen want ook zij wilde niet slapen behalve in mijn armen. Misschien kan je man ook een voeding doen snachts dan worden je nachten iets langer. Mochten je aambeien weer opsteken dan kan je de druppels die ik heb gebruikt gaan proberen omdat je geen bv geeft dus als je de naam nog hebben wil hoor ik het he mag ook via sms hoor. Fijn dat je niet zo'n pijn hebt aan je onderkant goed blijven spoelen met je toiletbezoeken he. Dikke knuffel en probeer op je roze wolk te klimmen en ervan te genieten.

Debjes ik zit aardig in een ritme maar met dit weer ben ik ook veel thuis dus dan gaat alles een beetje vanzelf vind ik.

Ons meisje heeft vannacht weer doorgeslapen :) ze werd om 5 uur benauwd wakker dus even druppelen en toen heb ik haar bij me genomen en hebben we tot half 7 geslapen goed van haar he vanaf half 11, we zullen zien wat aankomende nacht ons brengt maar vind dit al knap voor de 2de keer.

Meiden bedankt voor jullie kerstkaarten, wij hebben ze dit jaar niet verstuurd net de geboortekaarten eruit dus vond het wel goed.

18. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Taliaa bedankt voor je kaartje! Super gaaf!
    En blij dat je, je iets beter voelt! Ook al zegt je hartiets anders! Volg je gevoel! En je zit Elize sliep meteen stukke beter, omdat mama ninder stress heeft!

Op de rest reageer ik morgen!
    Wij heben zo eters ;)

Fijne kerstavond allemaal!

19. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    Taliaa, wat jammer dat je stopt, maar ook begrijpelijk!
    Kun je niet én én doen? Dus gewoon flesvoeding en af en toe de borst als het jou uitkomt? Als je het maar 1x per dag doet, blijf je melk aanmaken. Ik ken een vrouw die 3 jaar lang 1x per dag heeft gegeven. Het kan zijn dat het zo ver terug loopt dat het niet meer gaat, maar als het wel lukt, kun je ook altijd nog verder opbouwen als je je wat beter voelt. B. nam ook zowel de fles als de borst, misschien doet E.lize dat ook wel?

20. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    Fijne kerstdagen allemaal!

Postbode is vandaag niet geweest, ik denk door de hoeveelheid sneeuw waar hier niet doorheen te komen is, dus ik moet tot na het weekend wachten, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina