hihi, hoop wel dat ik hem naar je juiste adres heb gestuurd??? die op hyves? En ik heb zitten twijfelen of ik niet bijv 's ochtends en 's avonds zal kolven en dan na een tijdje weer de borst dan aanbieden (2x per dag). maar ik heb mezelf gewoon beloofd nooit meer te kolven en dat wil ik dan ook niet.. maar de twijfel blijft. En de enorrrrrrrrmmmmmmmmeeeeeee stuwing en zere t**ten ook, dus wieweet thnx voor de tips!!! @lot, ja, blijf zeker spoelen, want t is een flinke knip. Dus zal wel even duren eer het geneest (maar veeeeeeeeeeeeeeel minder groot dan bij jou) papa geeft nu lekker flesjes. Dus ik kan nu even pitten en komende week is hij vrij, dus kunnen de nachtvoedingen omdebeurt. Als Elize maar slaapt tussendoor is het niet erg, maar nachten wakker zijn is niet zo fraai @ll, vandaag heeft de vlos de kinderarts gebeld omdat ze het spugen echt niet vertrouwde. Als we wilden mochten we langskomen, maar de ka vond het niet direct nodig. Moeten wel meteen bellen mocht er iets veranderen. Ze adviseerde nutriton toe te voegen aan de melk en raad eens???? Elize heeft VEEEEEEEL minder gespuugd!!!! En heeft al 3x ongeveer van voeding tot voeding geslapen!! Arm kind, was gewoon helemaal op van de afgelopen dagen!!! Ik heb inmiddels HEULE zere borsten, ipv zoogcompressen heeft de kraamverzorgster er luiers voor gedaan, hihi. Maar goed, even doorbijten en hopen dat de boel niet gaat ontsteken, dan zijn we er dadelijk vanaf. Vind het nog steeds heel moeilijk, maar het genieten begint wel te komen, dus een goed besluit! Liefss, Taliaa
Taliaa hoop dat de beslissing jullie de rust geeft die jullie hard nodig hebben! Dikke kus en knuffel van hier! En Thx voor het mooie kaartje. Meiden heb even snel gelezen maar ben te moe om nog iets te doen lijkt wel of alle vermoeidheid van de laatste tijd er nu ineens uitkomt. Ga zo maar lekker naar bed en morgen ochtend beginnen met de voorbereidingen voor het kerstdiner hier op zondag. Maar tussendoor heerlijk eten en genieten bij mijn schoonouders. Kan ik 's middags even lekker tussendoor tukken daar zonder gestoord te worden door Jaimy. Opa en Oma zijn echt zo snel bij hem dat hij geen boe of bah kan roepen als hij wakker wordt. Iedereen hele fijne kerstdagen!!!!!
Taliaa, nog 1 tip: Als je zeker weet dat je helemaal geen bv meer wilt geven, dan kun je om een medicijn vragen, daarmee stopt de bv en alle bijkomstigheden zoals melkaanmaak e.d. acuut. Ik weet even niet hoe dat medicijn heet, maar dan ben je wel in een keer van de ellende af, je kunt dan alleen niet meer terug naar bv. En niet kolven en af en toe eens aanleggen, gaat dat niet? Of na elke fles gewoon 2 minuten aanleggen?
Taliaa heb je je bh heel strak opgetrokken dat hielp bij mij wel met de stuwing al is het bij jouw anders omdat je bv heb gegeven en ik helemaal niet en anders natte compressen in de vriezer en daarna bevroren voor doen. Je klinkt al wat positiever lekker joh dan kan je genieten. En wat fijn dat Elize nu minder spuugt door de nutriton, fijn dat de vk de ka heeft gebeld dan ben je misschien wat gerustgestelder. Voor haar is het ook een zware bevalling geweest dus wat sas zegt het zou zeker goed kunnen dat er wat vast zit bij haar. Genietse meid lekker met de kerst met zijn 4-en!!
fijne kerst allemaal! Heb net ochtend dienst gehad in de apotheek. Was heel rustig . Wij vertrekken zo vor et kerstdiner met de familie, we gaan uit eten en morgen komt de andere kant van de familie hier eten!!!
ha meiden, hier zijn de zorgen nog niet helemaal voorbij.... Elize ziet nog steeds behoorlijk geel en is weer afgevallen, gisteren 40 gr erbij en nu weer 40 gr eraf.. Morgen komt de vk weer langs (zijn al 2x extra geweest..). Morgen laatste dag van de kraamzorg, ohoh, wat ga ik janken!!! De vermoeidheid begint hier goed door te slaan, en manlief en ik hebben flink woorden gehad. Nu hopen dat de lucht geklaard is en we een beetje weer op 1 lijn kunnen zitten. Ik ga nu slapen, want de nachtvoedingen zijn voorlopig de mijne LIefss, Taliaa
taliaa allemaal zoooo herkenbaar wat je schrijft wat een heftige dagen kunnen die eerste dagen zijn he! en jeetje de kleine meid heeft het niet makkelijk he! nutriton laxeert ook een beetje he, ik wete niet of dat nog een beetje met het afvallen te maken heeft (?). bij mij kwam vanwege het gewicht van evy het CB nog twee weken na de kraam een 1x in de week langs om te wegen en ik heb ook veel met ze gebeld dus die hulp is er en gebruik van maken hoor! ja en je borsten, beetje late reactie maar paracetamol hielp bij mij ook goed! nou en nog wat anders, het zijn echt de eerste dagen hoor, dat kleintje komt maar net op de wereld, het is niet gek dat het allemaal nog op gang/ op rolletjes loopt in zoverre dat al mogelijk is, heel veel succes meis!!!!!!!!! Hier de eerste kerst met z'n viertjes, ik vind het heel bijzonder, ik merk echt dat ik veel aan de afgelopen jaren moet denken. We genieten erorm. Vrijdag was met mijn familie, gisteren waren we samen en straks komt schoonfamilie. De kindjes zijn super lief, slapen nu heerlijk 2x per dag op een vast tijdstip en het gaat heel goed. De nachten zijn ook al iets beter, afkloppen nog maar het lijkt toch echt op vakantie! We wisselen nu de ochtenden af zo dat we een week om en om wat langer kunnen liggen, Evy en Timo maken wel zoveel lawaai haha dat van slapen niet veel komt maar heerlijk nog even luieren is ook al lekker. Nou ik ga de kindjes straks eens aankleden en dan het kerstontbijt klaar zetten. Eerst nog even knuffelen met mijn meisje hier in de warme woonkamer, de mannen slapen nog .
zuch, ik klaag effe.... van 2.15 tot 5.00 uur zijn we in de weer geweest met Jens. Staan, huilen, brullen, gillen. We hebben hem niet opgepakt(er was niets aan de hand verder). Allen zeggen "liggen" en dan weg lopen. BVen kapot moe... en moet nog veel doen. Om 1330 staat de familie op de stope.
@taliaa krijg je geen extra kraamuren erbij omdat je bloedtransfusie gehad hebt? Ik kreeg 2 dagen extra omdat ik nog zelf helemaal niets kon vanwege de moeheid die een laag hb met zich meebrengt. Ik zou het gewoon vragen. Nee heb je en ja kun je krijgen. Enneh heel veel kindjes zien geel. Soms moeten ze onder een lamp. Dus maak je over het gele niet al te veel zorgen, het is een bekend iets onder babies. Probeer zoveel mogelijk je rust te pakken, enneh manlief zal even veel bij moeten springen in het huishouden en met de verzorging van I. Maar samen komen jullie er wel uit. Probeer toch te genieten. @all hier lekker rustige kerstdagen. Gisteren bij mn schoonfamilie geweest om te gourmetten en kado's uit te pakken. Thijs heeft een FP garage gehad en de duplo boerderij, Daar is ie heel blij mee. Alleen jammer dat in het dorp van mn schoonouders het strooizout op was, dus het was een grote ijsvlakte de wegen. En ik mocht terug rijden, dus het was een hoop slip en glijwerk om bij stoplichten en bochten te rijden. Nou ja vandaag doen we lekker weinig. thijs lekker laten spelen en vanmiddag even naar een meubelwinkel even kijken voor een groot bed voor Thijs. Die groeit uit zn ledikant. Zucht wat gaat het hard.
Hallo meiden! Pooh lastig he! Heb ook zulke nachten met Jesse gehad! Wilde die alleen maar op me schoot zitten :S Idd volhouden is de beste manier, maar wel HEEEEl moelijk als je moe bent! Taliaa hoop dat het vandaag wat beter gaat ? Linda heerijk metzijn 4tjes1 Is natuurlijk ook heel bijzonder!!!! Gister ook gezellige dag gehad! Jesse weer verwend! Lego gehad. En jojo het konijn. Vandaag naar mijn ouders. Sneeuw dooit hier wel goed! Ben er wel beetje klaar mee met die vieze rotzooi! Verse sneeuw is leuk maar na week is het gewoon vies van alle auto's enzo! Maar het is hier nu 3 graden.
Taliaa hoe is het vandaag meid? Wat vind ik het rot dat het nog niet echt gaat en je meisje ook afvalt. Ben benieuwd wat de vk zei. Dat je geen extra kraamzorg krijgt vind ik wel raar je bent nog zo moe. Woorden gehad met je man vervelend zeg. Kunnen jullie het niet zo verdelen dat jullie de laatste voeding en de nachtvoedingen om en om doen zodat jullie beide iedere keer een beetje langer kunnen slapen want als jij het iedere keer achter elkaar doet krijg je helemaal geen nachtrust als je zo moe bent. Slaapt elize al wel wat beter in haar bedje? Hoop zo dat jullie vandaag een betere dag hebben en er samen uitkomen maar blijf praten samen he. Pooh wat een gedoe zo de nachten, hoop dat het snel over is denk dat je het wel goed heb aangepakt ipv eruit halen maar het is zo moeilijk om snachts niet toe te geven. Gister hebben wij kerst gevierd bij mijn ouders, we doen altijd kadootjes die mijn ouders halen en wij zorgen voor het eten en doen de hele dag alles zodat zij kunnen blijven zitten en genieten. We zijn weer goed verwend, heb een strijkijzer, lingeriebon, lunchbon, zwembadkaartje en een verwendag gehad. Isa heeft nog een leuke slab gehad met mijn opa is mijn grootste sponsor erop Tygo heeft het ikeakeukentje gehad. Vanmiddag gaan wij naar vrienden toe, gezellig eten en dan moet papa morgen weer werken wel ongezellig dat de kerst zo valt en er geen dag achteraan zit.
@all, we hebben een top dag gehad. Vanmiddag kwam de familie hierheen (neef, nicht, hun 2 meiden en mn moeder). Heerlijk gegeten, kadotjes uit gepakt en heel veel gelachen... Ben moe maar voldaan. Jens deed het prima met zijn twee nichtjes van 3 en 6. Echt zo schattig om te zien! Ga nu boer zoekt vrouw kijken...heerlijk!! Morgen heeft papa een verplichte vrije dag. Ben er wel aan toe en het is wel lekker om nog ene dagje met zijn drietjes te zijn!
Taliaa hoe is het meid? Iedereen dus leuke dagen gehad! gaat zosnel voorbij he! je kijkt er heel jaar naar uit! Zat me vandaag te bedenken dat het zo zou kunnen zijn dat wij volgend jaar met zijn 4en zijn (als alles goed gaat en ik snel zwanger raak ) Morgen moeten wij weer werken helaas
wij hebben ook een leuke kerst gehad. alleen heb 1e kerstdag avond een kleine dip gehad omdat ik had gehoopt dit jaar zwanger te zijn van ons 2e wondertje. dus wij gaan ervan uit dat wij volgend jaar met ons 4-tjes zijn. het nieuwe jaar begint wel goed want ik heb een nieuwe baan.
Nijntje gefeliciteerd met je nieuwe baan. Debjes is jojo het konijn echt zo leuk als dat er op staat, vind hem erg leuk voor Tygo. Taliaa hoe gaat het? Wij hebben gister lekker gegeten bij vrienden was erg gezellig. Vandaag moet papa helaas weer werken vind dat niets aan met deze dagen. Tygo is de laatste dagen weer zo vroeg wakker hoe leer je je kind toch uitslapen ben wel toe aan een supertip Daarentegen heeft onze kleine meid vannacht weer doorgeslapen tot 6 uur en toen nog even bij mij tot kwart voor 7, zodat papa nog niet wakker werd van ons en toen heeft ze bij papa gedronken en nu ligt ze weer knockout, overdag gaat het prima met haar maar zodra de avond begint wil ze niet slapen, veel huilen en graag bij ons zijn wat dat toch is.
@lot ik herken het wel van de eerste 2/3 maanden, evy en timo hadden dat ook, wij legden ze vaak 's avonds in onze slaapkamer (in de wandelwagenwieg) dat hielp al zonder dat ik er zelf was, denk dat het daar misschien meer naar ons rook ofzo, na de late voeding, legden we ze gewoon in hun ledikantje en sliepen ze zo verder! maar zowieso hadden wij in die tijd regelmatig dat ze dus onrustig waren na de voeding van 20.00 uur ofzo. Wij hadden toen de instelling, beter 's avonds als 's nachts dat scheelde al maar soms hielp alleen op mij in slaap vallen. ik hoorde het laatst ook van iemand met ene kindje van 6 weken dus denk dat het er echt bij hoort. tips voor tygo heb ik helaas niet, evy slaapt nu erg goed, echt super maar nu heeft timo er ene handje van rond 4 uur gillend wakker te worden, hij is dan erg hysterisch, we denken wel eens aan tandjes omdat hij dan echt huilde maar vanacht vertrouwde ik het niet, hij ging harder gillen als ik bij hem was en als ik weer weg ging dan wanneer ik even uit de kamer was, bij ons in bed ging hij uiteindelijk naar hard gillen toch wel slapen maar nu verdenk ik toch ene beetje uitproberen, zou dat kunnen op deze leeftijd? ik vind het zo zielig dat mocht hij wel wat hebben dat ik hem dan bijvoorbeeld maar laat huilen aaarrrccchhhhhh nou ik ga het huis een beetje opruimen, kindjes slapen lekker. wij zijn samen een week vrij en mogen om de dag dus langer blijven liggen, HEERLIJK, je slaapt niet super want we wonen in ene flat dus je hoort het allemaal wel vrij goed maar gewoon lekker liggen is al fijn en ik sliep toch nog behoorlijk vanochtend. morgen en overmorgen gaan de kinderen naar het kdv en hebben wij even tijd voor elkaar, haha dat ik dat ooit nog zou zeggen! we gaan eens keukens en badkamers kijken gewoon om ons eens te orienteren. het nieuwbouwhuis loopt nog steeds alleen werd het allemaal weer wat onzekerder doordat de bouw niet gaat starten, we hebben nu nog een andere woning waar we naar gaan kijken, dus genoeg te doen, oja en even ergens samen lunchen ofzo heerlijk!
Linda heerlijk even 2 daagjes voor jullie samen, lekker orienteren in keukens enzo dat is met kids toch niets waard. En wanneer gaan jullie naar het andere huis kijken? Ik denk dat het best uitproberen zou kunnen zijn maar dat weet je nooit zeker, geef hem in ieder geval geen fles want als je daar weer mee begint weten ze dat na 1x en komt hij waarschijnlijk weer iedere nacht heb dat gezien bij iemand hier en dat jongetje bleef komen voor eten. Je reageert snachts toch sneller je wil niet dat Evy wakker word en zelf wil je ook graag slapen, lastig he wat je dan moet doen. De avonden van Isa zijn we zeker blij om dat het savonds is als we samen zijn en niet overdag als ik alleen ben met beide kids dat zou voor Tygo ook zielig zijn en snachts gaat het gelukkig ook goed dus ga er vanuit dat het beter word, we proberen haar savonds in haar wiegje te leggen maar je geeft toch sneller toe omdat Tygo dan nog licht slaapt en ik hem zijn rust ook gun dus dan maar lekker beneden het gaat vanzelf een keer goed.
ja ik denk echt dat het erbij hoort, ze wil nu nog bij je zijn en haar kan je echt nog niet verwennen, ik zou zo door gaan zoals je nu doet en niet te lang proberen dan zitten er misschien ook dagen tussen dat het wel goed gaat, dan weet je dat het wel kan, wil ze niet dan neem je haar mee dan maak je er voor je zelf ook niet te veel stress van. En bij ons was idd en nog steeds ook vaak de reden dat je de ander niet wakker wilt maken, logisch. Zorg gewoon dat ze goed doorkrijgt wat avond/nacht is en wat overdag is. Tja die Timo, nu je het zegt denk ik dat hij misschien wel zo krijste om een fles ja, want soms doen we dat wel eens idd maar dan eerder rond half zes/zes uur. Mijn neefje dat dat ook rond deze leeftijd en die hebben ze een aantal dagen laten schreeuwen rond die tijd en toen was het over. Nouja we kijken het nog even aan en anders moet het maar misschien, maar dan zitten wij ook gelijk weer met het probleem Evy, nouaj die moet dan maar bij ons op de kamer ene paar dagen. Als hij het vanacht weer doet dan moeten we het misschien maar eens aanpakken want ik wordt er wel gek van en de buurvrouw is op wintersport dus dan voel ik me ook niet zo opgelaten, ze slaapt nml. naast hun haha.