Zwangere dames van het PCO-clubje deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lot23, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    hai lieverds,

even een klein privéfeestje: Elize was gisteren 100, 100?? ja echt 100!!!!! gram aangekomen!!!!
    Morgen komt de vlos nog een keertje langs om te kijken naar Elize. Kijken of ze is aangekomen, de kleur beoordelen en luisteren naar hoe wij het vinden gaan. Ze zijn er nog niet helemaal gerust op namelijk, maar 100 gram erbij is stap 1 2 en 3!!!!
    Verder heb ik vannacht mogen slapen van manlief, heerlijk klokje rond! En jank ik de hele dag, ook klokje rond.
    ach ja...
    Ik voel me nog niet gelukkig. moet gewoon nog erg wennen. Elize slaap overdag nu best wel, maar 's nachts niet. Vannacht heeft ze bij papa beneden geslapen, nouja, wakker geweest. Ik weet nog dat ik tegen de nachtvoedingen op zag, nu kijk ik er naar uit. In de zin van: een keer eruit, voeden, knuffelen, troosten, verschonen, terugleggen en verder slapen.
    Kan iemand me vertellen wanneer dat komt???? *wanhoop*;)

verder heb ik erg veel last van mijn hormonen, onzekerheid, ben gespannen/zenuwachtig de hele dag. kan geen mensen om me heen verdragen, alleen mijn moeder en mijn man. Gisteren zijn mijn schoonouders geweest en was ik helemaal leeggezogen. Bezoek krijgen we verder erg weinig, dus dat is wel lekker.
    nieuwjaarsdag komen mijn zwager, schoonzus en zwager en kijk er nu al tegenop...
    *zucht* weet iemand iets over vitamine ofzo die je kunt slikken tegen die hormonen?? heb er wel eens iets over gelezen..

Nouja, wat een egozang... sorry hoor!!!

@nijntje, 2011 gaat echt jullie jaar worden!!! hele dikke knuffel!!!!!!

@lot, fijn dat ze het 's nachts goed doet!! ik houd me een beetje aan jullie isa vast! met anderhalve maand krijg je dus dat ze een beetje een ritme hebben?? hihi (ja ik weet, ieder kind is anders!;))

@linda, geniet van je daagjes samen!!

@llemaal: fijne dagen deze week! hoop dat de sneeuw even wegblijft voor ieder die dat wil! (wij iig;))

Liefss, Taliaa

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @taliaa, vitamine b complex (et liefs een iets hogere doserinG), help tegen stress en zenuwen....

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

hee meiden!

fijn dat jullie allemaal leuke dagen hebben gehad, hier ook en de jongens zijn goed verwent weer.

Taliaa, wauwie goed zo Elize!! dat is zeker een stap in de goede richting. En ik hoop dat je snel lekkerder in je vel zit, stomme hormonen ook. Hier gingen de nachten meteen goed, maar met Seth was het ook weken drama, dus weet hoe je je voelt. Maar echt het komt goed.... heb je nu niets aan ik weet het... maar tis echt zo! Valariaandragees werken ook goed voor spanning/stress/vol hoofd.

Linda, lekker dat jullie meisje nu doorslaapt! snel hoor! En tygo, kom maar een keertje hier logeren, dan zullen seth en kai je het uitslapen wel leren. Over het onrustig zijn savonds, dat heeft kai ook erg gehad, tot wel een week of 12/13. Hij ging ook nooit savonds in zijn bedje, was altijd huilen. Dus lekker beneden op schoot of in de wagen. Na de laatste voeding wel in bed. Hoort er echt bij, hier is dat nu over, Kai gaat zonder problemen om 20.00 slapen. Al denk je dat het noooooooit goed komt, op een dag is dat wel ineens! En blijven denken dat ALLE baby's dit wel hebben. Maar beter savonds dan overdag/snachts inderdaad!

Linda, ja is ook zo bijzonder, nu met zn viertjes! Hier was dat ook even heel speciaal hoor, heerlijk! Fijn dat Evy weer goed slaapt nu.

Debjes, hoop het zo, jullie volgend jaar ook met zn viertjes! hier dooit het ook hard, ben klaar met die sneeuw...

Pooh, grrrrrr echt niet leuk zulke nachten!! Knap hoor, dat jullie volhouden, ook blijven doen, al zal het slopend zijn (mocht het vanacht weer zo zijn, maar hij gaat gewoon slapen als een roosje hoor!!)

Nijntje, meid snap je dip helemaal. Je was liever met zn viertjes geweest of in iedergeval een buikbaby erbij. Maar echt hoor, 2011 gaat um worden voor jullie!!!

Hier alles goed, Kai heeft zonet zijn eerste fruithapje op, jammie vond hij het! Weer een mijlpaal, zucht....En Seth slaapt al vanaf 12.45 uur, gekke vent. Bijkomen van de afgelopen dagen denk ik.

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa wat goed dat ze 100 is aangekomen fijng gevoel joh. En heerlijk dat je een nachtje heb mogen bijtanken,lief van je man. Meid die kraamtranen horen erbij helaas maar voel je er niet raar over hormonen zijn er nog genoeg en daar kan je niets aan doen, zijn zelfs hier nog niet verdwenen dus ook nog weleens tranen. Misschien kan je proberen Elize na de 'laatste'avondvoeding in te bakeren zodat ze wat veiligheid voelt om haar heen, Isa slaapt overdag beneden in de kinderwagenbak en snachts in haar wieg ingebakerd en dat werkt goed. Geef maar een tip misschien zit je daar niet op te wachten dan gewoon overheen lezen hoor :) Hoe is het verder met je onderkant en je aambeien? Geneest het een beetje.... Rot dat je je zo depri voelt, ik hoop dat je meisje snel een beetje ritme heeft en jullie wat meer rust in je hoofd. Hoe vind Isabella haar zusje?

Makkie heerlijk dat jullie een goede kerst hebben gehad. Fruithapje jeetje gaat weer hard zeg weer een nieuwe stap. Ik zal Tygo eens langsbrengen ;) Ze heeft nu in 1 week 3x doorgeslapen dus hoop dat er steeds meer regelmaat in komt want wat is dat weer lekker, maar ach ze is nog klein dus kan maar zo een paar keer zijn we zullen zien vannacht. Die avonden is dus normaal zo te lezen ach maak me ook niet druk maar was even benieuwd naar verhalen :)

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @makkie, wat goed van Kai's eerste fruithapje!!1 applaus!!! Vindt hij het lekker??

Hier ook een mannetje wat moe is van de drukke dagen. Het kdv is dicht deze week, ben er ergens wel blij om, want nu is hij 2 daagjes met oma thuis. Hij heeft van ons een little people kermis gehad. Helemaal geweldig!! Hi jzit nu met papa te spelen en hij is opeens ook zo handig met de duplo geworden!!! Echt goed torens bouwen enzo!!

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Pooh kdv dicht jeetje dat hoor je niet vaak, mag mijn baas ook wel doen :)

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    tussen kerst en oud en nieuw zijn ze dicht ja, dat is elk jaar zo bij ons! :)

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    btw, ik maak me zorgen over mvj. Jullie niet???
    Ze is al lang niet hier geweest en op mn smsje reageert ze ook al niet. Ik had haar smst dat Taliaa bevallen was, maar niets gehoord. Jij wel taliaa???
    Misschien is er niets hoor en heeft ze het druk! Mvj, als je dit leest, hoe ish te met je??

9. @ lot wat goed dat jullie meisje zo goed slaapt!
    Hier was t ook altid in de avond dat ze bij ons wilde zijn en huilde en moeite had met slapen.
    Heeft ook wel een paar weken geduurd voordat dat over was.
    @ linda heerlijk te lezen jouw verhaal. echt genieten en jullie hebben er zo lang op moeten wachten.
    lekker zo'n dagjes samen. Wij zijn vorige week een dagje naar de thermen geweest en hebben toen samen gekookt thuis. F was bij opa slapen. Heerlijk. Lagen om half 8 uitgeteld op de bank haha

@ pooh zit ie in een sprongetje? Balen zeg zulke gebroken nachten :(
    @ talia F was ook extreem geel. Ben toen ze 5 dagen was bloed moeten gaan prikken maar ze hoefde gelukkig niet onder de lamp en mocht meteen weer mee naar huis.
    Wat goed dat ze is bijgekomen. Ahh die hormonen herken ik nog zo goed. Vreselijk.Gat ook ver al geloof je dat nu niet ;)
    @ nijntje gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ennuh ik weet zeker dat jullie met kerst met zn 4tjes zijn!
    meiden,
    F slaapt sinds 4 dagen overdag niet meer. Ik krijg haar er met geen mogelijkheid in, ze weigert te slapen.
    Ze lijkt me ook niet moe, is niet lastig en houdt t heel de dag goed vol.
    Ze slaapt nu elke avond om 19.00 (zonder te zeuren of te huilen!!!) en wordt om9.00 wakker.
    Is ze niet te jong om overdag niet te slapen? Of zou t een fase zijn?

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @ryanna, ze is wel heel jong hoor om niet meer overdag te slapen. Hier gaat het soms ook met moeite hoor. Hij heeft nooit veel geslapen overdag, ben blij als hij de 3 kwartier haalt, Maar nadere dagen slaapt ie toch weer 2 uur.Ik zag net dat ie een nieuwe hoektand heeft, misschien was het daarom weer drama met slapen. Vannacht ging het goed..des we houden hoop!

11. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ryanne nee hoor helemaal niet jong om niet mer overdag te slapen!
    Als ze niet lastig is en niet moe oogt en optijd naar bed gaat is er geen probleem! Ze zal vast nog wel is in slaap vallen maar alsze niet wilt zou ik er geen drama van maken! Jesse heeft het echt nog nodig want wordt anders tegen 18:00 uur een enorm monster haha!
    Mijn nichtje was bijna 2 en sliep ook niet meer overdag.
    Wel viel ze is inslaap tijdens de autoritten enzo
    En misschien is het van F nu fase?
    Ik zou het gewoon aankijken ;)

12. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    MVj ja we heben echt allang niks meer gehoord!

Lot jojo konijn is echt leuk!!!!

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @taliaa: bij mij waren ze ook erg geel, wij vonden ze mooi bruin haha, timo 2x bloed geprikt en evy 1x maar dat was omdat we toch al in het zkh lagen volgens mij maar ze hoefden niet onder de lamp, veel in de wagen voor het raam

en die ellendigheid, ik herken het VOLKOMEN precies zoals ik me ook voelde, wat een ramp!!! het gaat ECHT over alleen duurde dat bij mij wel even. die nachten zo omgedraaid zijn echt omdat je meisje gewend was 's nachts wakker te zijn in je buik, overdag echt in het licht laten slapen en 's avonds en 's nachts alles donker houden, ging bij ons best snel goed, volgens mij na twee weken

lot: inbakeren deden wij ook bij beide, was echt de uitvinding!

maar 100 gram wat goed zeg!!!!!!!!

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ryanne, je meisje zal wel niet moe zijn dan! Kan zo maar zijn dat ze over een tijdje ineens weer wel wil slapen.... ze zijn zo wisselend daar in. Seth sliep altijd nog een 1,5 uur overdag, de laatste tijd nog langer zelfs. Hij heeft vandaag 4!! uur liggen pitten. En wat is jong ja, tis wel snel, maar als ze het echt niet meer wil...

Lot, ja joh, altijd fijn om bevestiging te horen van andere mama's dat het bij hen ook zo ging.

Taliaa, echt meid geloof me, nergens is het de eerste weken rozengeur en maneschijn.... tis weer zo wennen en zwaar. Je bent op en de eerste weken zijn gewoon erg intens en pittig. Straks draai je nergens meer je hand voor om en gaat E. helemaal mee in jullie ritme.

Ja ben ook wel benieuwd naar MvJ... tis wel heeeel stil ja, hoop maar dat er niets is.

Normaal ben ik niet zo van de snel aan het vaste voedsel bij die kleintjes, maar we merken dat Kai er echt aan toe was! Het eten uit je mond kijken, smakken en helemaal volgen en dan boos worden. Zo van, ik wil ook!! Seth was daar met 4,5 maand nog helemaal niet aan toe (kon ook niet met zijn KMA), pas met maanden! Maar zo zie je maar elk kindje is anders en Kai is er dus wel al aan toe. Hij is natuurlijk ook vrij zwaar en stevig, gewoon meer nodig denk ik? En hij vond het lekker, meteen na elke hap zijn mondje weer open doen. Hij heeft niet heel veel op hoor, gewoon een paar hapjes, even wennen.
    Maar oooooooh wat leuk, schattig, genieten weer! Mijn kleine baby wordt alweer een grote baby....:$

15. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Makkie wat snel he! jesse was er met 4 maanden ook ana toe (dronk natuurlijk heel slecht) eerste dagen deed ik ook paar hapjes! en toen hij meer op kon half potje per dag! En zolangzaam over naar een heel potje!

Met groente starte ik 3 weken na zijn fruithap! Vond hij ook heerlijk!

Taliaa wat goed 100 gram! En ja ik geloof helemaal niet in een roze wolk! maar heb het al is eerder geschreven ik ben een heel nuchter typ! En in je ritme komen komt vanzelf! probeer van elk rustmomentje inhuis zelf ook gebruik te maken hoe moeilijk dat ook is!
    En ja inbakeren ik ben echt voor!
    Ik heb jesse niet echt ingebakerd met zo''n doek! Maar gewoon met een hydrofiel luier! Doen ze op het kdv ook vaak met kindjes die slecht slapen! Jesse sliep echt als een blok! maakte zich zelf niet meer wakker met zijn armpjes!
    En geef je speentje?
    Misschien heeft ze wel zuigbehoefte omzo in slaap te vallen?

Ik wil ook zwanger worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ben nu echt helemaal ok! Waarom? weet niet! Ik wil er gewoon voor gaan! Mijn vriend ook! We vinden het wle spannend! Met hoe we het weer gaan doen enzo?
    Maar we weten zeker dat Jesse niet alleen moet blijven!
    Ben nu enkelt nog steeds niet ongi worden! daar baal ik wel van! Dat mijn lichaam mij nu al in de steek laat!
    Heb rond 13november mijn laatste menstruatie gehad (tenminste tussen tijdse bloeding) 25 november met mijn pil gestopt en ja nu nog geen ongi te bekenen enkelt flinke buikpijn/krampen!

16. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Pooh ik zit ook nog op een andere site van de nov. mama's 2008 en daar het ik Mvj wel voorbij zien komen, zal haar morgen weleens een pb sturen

17. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Debjes zullen wij afspreken dat 2011 ons jaar wordt en ook voor de rest die op een wondertje wachten.

Makkie mijn meid was met 4 maand ook toe aan vast voedsel en ik ben eerst met groente begonnen.

ik snap ook iets niet meer van mijn lichaam ik moest deze maand aan de pil omdat ik een cycte had ik moet nu nog na vandaag nog 2 pillen slikken maar het nog steeds licht roze ongi. en ik moet toch al bijna weer ongi worden. Ik heb trouwens deze week een afspraak in het zh gemaakt om te kijken of de cycte weg is en dan stop ik met spuiten tot en met februari of maart en willen wij het weer even zelf proberen en daarna eventueel weer de mmm in. ik heb het gevoel dat ik even afstand moet nemen van het zh.

18. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Nijntje idd 2011 is voor ons! Samen met Pooh ;)

Raar he dat jij dan ook wat verliest tijdens het slikken van je pil!
    En volg je gevoel maar! Vaak is dat het beste!

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @linda voor timo een tip. Als hij s'nachts zo schreeuwt geef hem dan een paar slokjes water. Je kunt hem dan gewoon laten liggen en hem uit een flesje wat water laten drinken. Dat hebben wij destijds ook met Thijs gedaan. En toen met een maand of 10 11 hebben wij het flesje water op een vaste plek in bed gelegd zodat hij s'nachts zelf water kan drinken. De 1e week was het wel een waterballet in het bed want hij wist hoe hij in de speen moest knijpen. Ik liet hem dan wel gewoon in de nattigheid liggen zodat hij het vanzelf weer afleert. enneh dat werkte prima hier. en nu heeft hij nog steeds een flesje water in bed staan en dat weet ie in zn slaap blindelings te vinden. En nu roept hij alleen als zn flesje leeg is. Probeer het eens uit.
    @taliaa he get meid jammer dat het nog niet zo wil gaan bij jullie. Maar ja wie weet hoe het over een maand gaat. Je weet de 1e 6 weken zijn altijd het lastigst. Wat zei de vlos vandaag?
    @Ryanne, thijs slaapt nu ook niet tussen de middag, maar hij moet wel 1 1/2 uur naar bed van ons. Zodat hij daar kan spelen. Want straks worden zijn dagen weer langer en vermoeiender, dan heeft ie toch weer zn slaapje nodig. Wij gaan er gewoon vanuit dat het een fase is.
    @all heerlijk nog een weekje vakantie en we vieren oudjaar lekker bij mijn ouders. Heerlijk want die heb al een paar weken niet gezien.

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    thnx sas, ga ik zeker proberen, we hebben afgesproken zowieso geen fles meer te geven, prompt slaapt hij gistermiddag in zijn 2e slaapje 3,5 uur en werd hij vanacht/vanochtend 'pas' om half zes wakker, dat was al heel wat en ik heb alleen een klein lampje aan gedaan, toen heeft hij met zijn knuffel wat gespeeld braaf in bed en heb ik hem om 6.10 uur de fles gegeven.

evy doet het echt super, wordt helemaal niet meer wakker 's nachts en ze slapen zo lief in de ochtend en in de middag, dat vaste tijdstip werkt nu echt, ze moesten denk ik echt even wennen aan 2 slaapjes. ben dus helemaal happy.

vanaochtend moest ze wel een pufje helaas, weer erg hoesten maar goed, ze zijn nu op het kdv en wij gaan zo op pad.

Deel Deze Pagina