Zwangere dames van het PCO-clubje deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lot23, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @debjes: ik had ook vaak last van bloedingen tijdens de pil (vroeger trouwens nooit) dus daarom zat ik aan de orgametril dat werkte beter maar dat was al tijdens de mmm een keer in een pauzeperiode, echt balen dat je lichaam nu alweer niet meewerkt. hier precies hetzelfde, dus niet het verhaal van na een zwangerschap werkt het allemaal beter. nou ik hoop dat 2011 heel bijzonder voor jullie gaat worden!

pooh: ik ga ook voor jullie duimen, hoe staat het nu met het werk van je vriend, ben het even kwijt, hoop dat dát ook verbeterd. herken het wel hoor, bij I ligt er ook altijd veel druk op het werk, hij wilde vrije dagen kopen voor 2011, heeft daarover dan toch ene zwaar gesprek gehad én dat hij het allemaal wel goed moet regelen met achtervang ivm de kinderen...... nouja zeg! hij is echt in totaal 1x onverwachts thuis gebleven (lees vrij genomen) ivm de kinderen.

@nijn: ik ga zo hard voor je duimen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ryanne: 2011 wordt voor jullie heel bijzonder, nog zo'n ontdeugend schatje erbij, vindt jullie foto's op hyves altijd zo leuk!!!

@makkie: hier ook fruit hoor vanaf ruim 4 mnd geloof ik. en vreetzakje, hihi herkenbaar bij Timo, al laat hij nu sinds een week of twee soms restjes staan van zijn flessen of eten, eerst dachten we hihi is hij ziek :$:$ want hij eet altijd ALLES maar hij lijkt langzaam genoeg te hebben. lekkere mannetjes heb je, wel grappig om te zien hoe verschillend kinderen dus zijn he!

@lot: hoe ging het slapen 's avonds gister? hoe vind Tygo zijn zusje eigenlijk?

@mvj: als je dit leest, ik wens jullie veel geluk in 2011 en hopelijk een wat rustiger jaar waarin jullie gewoon kunnen genieten

Zou Mariska al bevallen zijn?

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    beetje gekke vraag maar hoe komen jullie op onze hyves? ik kom er niet meer bij vanuit mijn eigen hyves op een een of andere manier en weet het adres niet

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    ik typ in dat vakje links boven (waar je ook vrienden kunt zoeken) pco in en dan krijg ik de link:)

@pooh, nijntje en debjes: 2011 wordt een mooi roze jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ll, waren we eerst nog van mening de natuur zn gang te laten gaan, nu is dat veranderd hoor!!! manlief zegt ook: de derde wens komt op z'n vroegst als Elize 3 is, hihi... Dus de pil komt dadelijk weer boven water hierzo! En dat is ook prima. Wellicht dat als dadelijk alles goed loopt met Isabelle en Elize, en als ik ander werk heb of wellicht voor langere tijd thuis blijf, dat we dan serieus over pleegzorg gaan nadenken!!!!! SPANNEND!!!

@update Elize:):) Vandaag wordt ze weer gewogen. Ze drinkt super goed, komt wel heel vaak! Binnen de 3 uur en drinkt dan zo 100cc op, dus eigenlijk drinkt ze te veel. Maarja, anders gaat ze me toch tekeer. Overdag doet ze het al SUPER!!! Eten, knuffelen, slapen. (en enorm veel poepen, ik dacht dat dat met bv erg was, maar met kv is het nog veel erger, hihi) maar 's nachts nog niet. Wordt in de avond enorm onrustig, krijzen etc.
    Ook blijft ze toch best wel spugen en nog vaker kokhalzen. Echt zielig. Doet ze trouwens ook overdag.
    Ik heb nu 2 nachten door mogen slapen, vanavond draai ik nachtdienst;)
    Ik heb mijn verwachtingen van deze week drastisch bijgesteld. Ik dacht eerst: lekker genieten van ons gezinnetje, er met z'n 4tjes even op uit, naar de winkel, gezellig wandelen ofzo.
    Maar nu is het alleen maar : overleven. Ik heb het daar wel moeilijk mee, maar het is niet anders. Het is zo heftig en ik voel me nog zo moe. (over extra kraamzorg, het is wel aangeboden, maar omdat man thuis is, vond ik het niet nodig.)
    Als ik me volgende week nog zo zenuwachtig/opgejaagd voel, dan ga ik zeker even kijken naar die vitamines enzo.
    Ik moet ook zeggen dat ik echt erge dingen heb gedacht hoor... Voel me daar zo schuldig over. (dingen als : waarom een 2e? Neem ze maar weer mee, enzo... erg he??? SNIK)

@llemaal: fijne dag vandaag!!!!!!

en ja, ik maak me ook zorgen om mvj!!!! heb idd niks gehoord van dr:( hoop zo dat 2011 een GOED jaar gaat zijn voor ze! 2010 was ook gewoon te heftig zeg....

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    hier een beetje verdrietige en ongeruste Taliaa...
    Elize is wéér afgevallen!!! Ze was eergisteren eindelijk 100 gr aangekomen, nu weer 80 afgevallen. Wel op een andere weegschaal, maar dat mag niet zoveel schelen.
    Waarom toch???? Ze spuugt wel, maar niet grote hoeveelheden. Ze heeft gisteren 735 cc op. ze weegt nog geen 4,5 kg. 4,5x150cc=675. Dus ze heeft meer dan de "max" op! Nu toch op advies van de vlos de voeding ophogen. naar 120, misschien dat ze het dan 's nachts ook wat beter doet.
    Overmorgen komt de vlos nog een keertje langs om te wegen, eigenlijk hoort dat niet meer, maar ze wil het toch niet zo afsluiten. Als ze dan weer niet is aangekomen, dan toch naar de kinderarts. Als we gewild hadden had ze nu gebeld, maar we willen Elize nog eventjes de kans geven om het zelf te doen. Nu met extra voeding dus... maar wat word ik er onzeker van. Nu ben ik helemaal "blij" dat ik geen bv geef....

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    dat meen je niet, hoe kan dat nou! timo heeft ook lang 'te veel' gedronken hoor maar hij had het gewoon nodig, en vogens mij zijn lichte kindjes te vergelijken met zwaardere kindjes, hoe gek ook. als zij honger heeft dan heeft ze honger maarja als ze ook spuugt... die luiers kan goed van de nutriton komen, dat gaf je toch of was dat Lot? Dat is nml. laxerend. En hier ook altijd poepende kindjes met de fles hoor, jeetje hoe vaak ik ze wel niet, direct weer in de gootsteen had liggen om ze te badderen als ze weer van onder tot boven onder zaten.

Maar dat afvallen, bah zeg, dat voelt niet lekker he, je kleine baby moet gewoon groeien, 1 ding, in het zkh gaven ze wel hele geode adviezen wat betreft voeding, vond ik althans, en ze maakten zich juist ook minder snel ongerust waardoor ik ook zekerder werd. En consultatie anders laten langskomen hoor, deden ze hier ook in week 3 en 4. Nou meissie ik ga je kaartje openene want de post komt net binnen :). Dikke knuf en ik kan alleen maar zeggen dat ik het herken dat het allemaal niet zo roze is, knuf.

6. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Taliaa jeetje zeg wat een ellende allemaal met dat afvallen. Dikke knuffel van ons en kom op je bent een supermama en ook die hebben moeilijke momenten!

Ryanne als F niet meer wilt slapen en ze trekt het goed zo ik het zo laten gewoon in de gaten houden en als je denkt dat ze het toch nodig heeft toch op bed leggen.

Makkie wat goed van KAI!!

Pooh jeetje wat is Jens toch aan het nachtbraken. Hopenlijk gaat het weer snel voorbij.

Mvj ook ik maak me zorgen om je laat eens weten hoe het met je is.

De rest sorry er is zoveel geschreven.

Hier een heerlijke kerst gehad. Eerste dag bij mijn schoonouders en de tweede dag mijn ouders bij ons.

Ook Jaimy heeft nog steeds zijn slaapdrama mbt zeer vroeg wakker worden(05:30). We hebben nu wel gemerkt dat als we hem 's middag max 1 uur laten slapen het stukken beter gaat. Buikbaby is lekker druk en vorige week heeft mijn man voor het eerst een schopje gevoeld.

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @taliaa, he waarom nou??? bah, daar gaat je roze wolk..... knuffel

@linda, het wordt iets rustiger nu met al dat overwerken. 1 januari, MOETEN die klanten over gezet zijn, dus ik denk dat we het dan gehad hebben! En over een vangnet voor de kids, tsja die hebben wij ook niet echt. Ja mijn moeder ,maar die woont hier een uur vandaan en kan er niet stel op sprong zijn. Verder hebben we lieve vrienden en buren, maar die werken ook allemaal. :(

@all, hier ish et verder goed, Ben net lekker in bad geweest en nu in pyjama achter de computer. Ben moe van die drukke dagen.
    Oud en nieuw zijn we :"gewoon" thuis met zijn drietjes. Lekker!
    Ben benieuwd of Jens wakker wordt van he vuurwerk.

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wij ook gewoon alleen thuis, vind het wel prima, 's ochtends is het toch alweer vroeg op. vandaag maar kort op pad geweest, I is ziek, echt balen alleen net 39,7 graden dus voor hem het ergste, altijd als hij vakantie heeft, zo lullig voor hem, hij werkt zich altijd te pletter en dan zijn we voor het eerst twee dagen samen en dan wordt ie ziek. nouja kan ik mijn 'zorggevoelens'op hem loslaten als de kids nara het kdv gaan ;)

morgen even koffie drinken bij een meisje (vrouw) die ik heb leren kennen in het zkh, de nachten tijdens het primen voor de bevalling heb ik uren met haar gekletst, en zij heeft tips gegeven 's nachts met de eerste weeen want zij was zwanger van haar 2e.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    ahhh Linda, balen zeg! voor je man, maar ook voor jou!! beterschap daarzo!
    En dank voor de lieve woorden! oh, nutriton laxerend? ik dacht juist stoppend? omdat het indikt? haha, weer wat geleerd!!!
    Lichte en zwaardere kindjes zijn idd vergelijkbaar. raar he? maar ze MOETEN eten, elize moest eerste dagen ook echt elke 3 uur eten en liever nog sneller!
    En bijzonder, die vrouw/jullie band! Veel plezier! zal wel raar zijn elkaar te zien mét kindjes!!

@cira, heerlijk zo'n kerst! ben je goed van je buikje aan het genieten?

@pooh:lekker uitrusten!!! En heerlijk toch, met oud en nieuw samen thuis?!

wij krijgen onze vrienden (stelletje) op bezoek. is mijn beste vriendin met man en kind. Gezellig!! is de eerste keer dat we het niet met mijn familie vieren! Mijn moeder vond het wel jammer, maar goed.
    Oja, wij gaan voor het eerst sinds jaren NIET proosten op een vruchtbaar nieuwjaar! heerlijk:):):) Maar proosten op ons voorlopig complete gezinnetje! *huil*

Elize heeft al 2 flessen van 120 leeg en spuugt wel, maar gewoon mondjes. het rare is dat ze dat ruim (uur/2 uur) na de voeding doet. maf he??
    Morgen komt cb langs voor intake, kunnen we meteen weer eea vragen!

Liefss, Taliaa

10. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Linda ik was weg gisteravond en papa lag met haar op bed want hij was niet fit maar ze was weer onrustig geweest. Nu ligt ze met hem op de bank soms valt ze even in slaap het gaat vast steeds beter.Beterschap met je man!

Taliaa Elize is dus een hongerig meisje(dat ken ik hebben wij hier ook een meisje van), misschien dat ze daarom soms ook onrustig is omdat ze er niet genoeg aan heeft. Als je je down blijft voelen misschien toch ook even de ha bellen en voorleggen hoor. Hoop zo dat je je snel wat opgewekter voelt en een beetje kunt genieten en Elize jullie wat rust geeft. Dikke knuffel meid! Lees net je bericht over het afvallen jeetje dat is wel weer een domper he, drinkt ze haar flesjes wel leeg nu met meer, we maken ons altijd druk over teveel voeding geven he maar bij ons zei het cb dat je niet meer dan 30 schepjes voeding in 24 uur mag geven dat is het enige waar je rekening mee moet houden zei ze de hoeveelheid vocht maakt niet zo heel veel uit zeiden ze dus dan heb je een beetje een houvast. Fijn dat de vk jullie even in de gaten houd en heb je bij haar ook aangegeven hoe jij je voelt...

Vanmorgen even wat uitgeslapen was wel lekker en even met Isa op pad want Tygo was bij oma. Vanavond nacontrole gehad bij de vk moet het goed in de gaten blijven houden het ziet er goed uit maar komt nog steeds vocht vanaf dus als dat blijft toch even een afspraak maken bij de gyn of ha. Nog even over anticonceptie gehad en ik neig toch naar een spiraaltje nergens geen omkijken meer na. Ik voel vandaag mijn bekken weer wat en mijn isschias is ook nog niet over dat mag nu best weleens gewoon weer fit voelen lichamelijk lijkt me wel lekker:)

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa al je vragen even opschrijven he is altijd fijn om antwoorden te krijgen. Isa geeft ook mondjes terug maar zolang het mondjes zijn is het niet zo erg Taliaa als het maar geen golven zijn.

12. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Taliaa balen van de afvallen! En dat spugen ja mijn nichtje deed dit ook (8 maanden lang) wij roken altijd de hele dag zuur als je op haar paste!
    Ook controle kinderarts etc maar er was geen verklaring voor!
    En idd ook pas een uur a 1,5 uur na haar voeding niet eens gelijk! (ja soms wel,maar niet altijd)

En logisch van je gedachte hoor als het zo moeilijk opstarte is! Denk dat het heel menselijk is!
    Maar komt echt goed! Als je eenmaal in die ritme zit!

Linda wat sas schreef over dat drinken heb ik toen ook met Jesse gedaan. Jesse kreeg alelen nooit flessen maar een tuitbeker (fles was alleen voor de nutrilon) En moet zeggen dat het hier toen ook beter ging.
    Fijn dat Evy nu wel lekker doorslaapt! Ze wisselen elkaar af met hun sprongetjes ;)

Cira jeetje 05:30 al wakker:$ en als je hem pap geeft in bed (tuitbeker met pap) in het donker gaat hij dan niet verder slapen?
    Of als je hem gewoon even laat liggen!
    Lijkt me verschrikkelijk als je zo vroeg je bed uit moet!
    Hier hebben wij wel regel voor 07:00 uur niet het bed uit (dan ga je maar even spelen)
    maar dat is hier eigenlijk nog nooit echt voor gekomen (even afkloppen)
    mijn zus doet dit ook met haar kids (8 en 4 jaar) vooral die meid van 4 is een ochtenspook! En moet dan in haar bed blijven liggen met boekje of iets en om 07:00 uur mag ze eruit.

Pooh lekker lui dagje dus!

Oud en nieuw wij zijn bij mijn broer! Jesse slaapt daar gewoon even in bed (wij wonen 2 blokken verder als mijn broer dus lekker dicht bij)
    Ik laat jesse wel rond 17:30 uur slapen zodat hij wat langer op kan blijven niet tot 00:00 uur dat red hij toch niet, maar misschien slaapt hij dan 's morgens iets langer ;)
    Vorig jaar werd jesse wel wakker van vuurwerk maar pas rond half 2 's nachts. maar hij snapte er nog weinig van natuurlijk!
    Ik ben benieuwd of hij nu wakker wordt anders mag hij even kijken en dan weer naar bed ;)

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oja dat is ook nog een goeie van lot van die 30 scheppen, volgens mij zaten mijn kinderen de eerste weken standaard aan een fles meer.

en nutriton wordt ook gebruikt soms als laxeermiddel ;) lastig hoor maar herken veel van evy en vergeet niet dat je meisje amper een week op de wereld is he, dat is echt nog heel jong!!! die maagjes zijn zo ontzettend klein als daar een flesje melk in komt en die klepjes die dan nog niet helemaal gesloten zijn dan is spugen weerw at begrijpelijker maar je maakt je toch zorgen, morgen gewoon veel vragen en gewoon een weegafspraak maken, thuis of daar voor volgende week of deze week nog dat hebben jullie wel nodig qua zekerheid. zelf wegen werd mij afgeraden omdat je er dan zo mee bezig bent maar ik wilde eerst een weegschaal huren, misschien een idee.

nou knuf

lot lief hoor zo'n zorgzame vader, ze heeft jullie gewoon veel nodig, leg ook iets van jezelf in haar bedje, deed ik toen die tijd wel.

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oja een tip voor de oudere kinderen, mijn nichtje kreeg met 2,5 jaard acht ik zo'n kinderwekker waarvan het lichtje aangaat, die kan je instellen op een tijd, pas dan komt ze haar bedje uit, werkt heel goed

15. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    linda dat is ook een goede tip voor de vroege vogels hier;)

16. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Linda aan dat lampje heb ik ook gedacht zag hem van nijntje die doet haar ogen dan open op de goede tijd maar denk dat hij hier nog te klein voor is.

Debjes die regel hebben wij hier ook altijd gehad hoor de dag begint niet eerder dan 7.00 uur dus lieten hem weleens even liggen kijk een keer 5 minuten ok maar half 7 of eerder dat probeer ik altijd even uit te stellen hoor.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    @lot, hoop idd dat je je snel beter voelt! heb je nog wel fysio??

zo, mijn nachtdienst gaat in!!!:)

18. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa heb geen fysio meer maar kan zo bellen als het nodig is.
    Je nachtdienst gaat in, hoeveel uur zit er tussen Elize haar voedingen? Slaapt ze al wel een beetje in je armen of ook niet? Hoe is het met jouw bekkenpijn en slinken je aambeien een beetje....wat een vragen he ben gewoon benieuwd hoe alles met je gaat.

19. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    @ Taliaa
    N heeft de eerste maanden ook gespuugd (soms ook uren na de fles)
    Hier lag ze dan altijd in d'r wippertje en dan ging het stukken beter.
    s'Nachts lag ze wel in bed, maar overdag wippertje in de box en dan sliep ze daar in.
    Mss is het ook iets voor jou meisje.
    Mss is de speen te groot ? dat ze de voeding te snel binnen krijgt ?
    Of een x xtra laten boeren, na de fles iets langer tegen je aan houden ?
    Weet het niet mss staat er iets tussen wat voor je meisje werkt.

Hoe was je nachtdienst ?

Hier gaat alles goed.
    M geniet van zijn vakantie en N van alle aandacht dat d'r broer haar geeft :D
    Man 2,5 dag werken en dan lekker weer lang weekend.

Liefs T

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    @allemaal: wat een feestje!!!! mijn nachtdienst;) begon als een ramp, 2 uur lang krijzen van de krampjes. Echt zoooooo zielig!!!! maar om 1200 op mijn borst in slaap gevallen, toen nog samen liggen tukken tot kwart over 1. Fles gegeven, extra veel. En toen om 2uur wakker in dr bedje gelegd, kreeg haar niet helemaal in slaap. maar: ze is zelf in slaap gevallen JOEHOE!!!!!! Tot kwart over 6!!!! En toen weer hetzelfde!!!!
    *trots* Dus ik heb een heerlijke nachtdienst gehad!!!

oja, ik heb alweer een eigen spijkerbroek aan!!!!! Welliswaar wat strak die eerst wat te groot was, maar toch*grijns*

@lot, mijn aambeien gaan super!!! zitten er nog, maar niet pijnlijk en zijn flink geslonken! is mij 100% meegevallen!
    Hechtingen gaan ook goed! heb wel een "stukje over", maar hoop dat dat nog bijtrekt. en anders ach ja, is niet dat mijn carrière dan over is;)
    Ik merk nog wel echt mijn bekken, en dat vind ik jammer. was de vorige keer namelijk niet. Denk dat het komt door de bevalling. maar ach, gaat vast ook wel weer over. (moet trouwens wel mn bekkenbodem gaan trainen, want ben zo lek als een mandje...)
    zo, nu ben je op de hoogte;);)

@nijntjelamp: vind het een heel goed ding! ik ben ook echt van plan mijn kids zoiets aan te leren. Op het werk hadden we ook een systeem en natuurlijk was er wel eens eentje uit bed voor de tijd,maar over het algemeen werkte het prima!!!

@sneeuw: wat ligt er bij jullie nog? bij ons zijn de straten sinds kerstavond niet meer schoon gemaakt, dus is het 1 ijsbaan, die maar moeilijk dooit. Hoop dat het snel weg is, dan kan mijn moeder lekker zelf langs komen (nu haalt mijn man haar steeds op, maar volgende week kan dat niet meer) en kan ik zelf lekker met de wagen naar buiten.

heeeeeeeel stiekem komt de roze wolk hoor! zeker na zo'n nacht!!!!! En als ze morgen is aangekomen, dan hangen we de vlag echt buiten!!!!!!!!!!!!!!

Liefsssssssssssssssssssssssssss, Taliaa

Deel Deze Pagina