Sas succes met leren. Taliaa wat had je toch een toeter maar wel een mooie zeg! Ja fv is best lastig he vind ik ook, veel twijfels of ik Isa meer moet geven enzo. Heerlijk wandelen, lekker trots achter de wagen ben benieuwd naar de foto. Makkie ah zielig dat Kai het zo druk vond, hij doet dan ook een hoop indrukken op. heerlijk dat Seth zo goed kan opblijven en zich vermaakt dat kan Tygo ook goed dat is wel fijn he. Ik voel me vandaag weer wat beter nog een beetje een onrustige buik maar ach een kilo in een dag kwijt is wel fijn moet er namelijk nog 4 dan ben ik weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Papa heeft net met Isa op de weegschaal gestaan en ze woog ongeveer 5,5 kilo als ik dat gewicht zie dan mag ze ook wel meer dan 150cc drinken volgens het pak wat ze volgens mij best lust. het word zo'n kleine dikzak
Linda wat goed van Timo! En ja natuurlijk zijn onze kindjes de mooiste van ZP! Lot jeetje al 5,5 kilo! wat groeid ze hard zeg! Makkie wat sneu dat Kai zo onrustig word op een verjaardag maar ja hij is nog jong dus dat komt best goed. Taliaa wandelze!! Geniet van je prinsessenduo. Zo ga nu gauww even op de koffie bij mijn schoonouders!
sas succes met leren!!! Wij zijn aan het rommelen in huis. Ik heb de koelkast gesopt en dingen aan het opruimen/schoonmaken in de woonkamer. Mn vriend is in de keuken bezig om dat weer netjes te krijgen na het leggen van de vloer. De "plinten" onder de keukenkastjes zitten los, omdat deze vloer een stuk lager is dan de oude. Dus is mijn Bob de bouwer bezig dat weer mooi te maken. Jens ligt sinds 1230 in bed. De buren bedachten net dat het leuk was om te gaan boren, gelukkig geeft ie geen kik. Vanmiddag maar een stukje wandelen. De zon schijnt en ik heb 3 tassen vol oud papier in de schuur staan die ik weg wil brengen. @lot, goed zo, 5,5 kilo al weer!! Ik vind haar echt veel op Tygo lijken hoor op je hyves foto's! Hoe is het met hem trouwens?? Meiden, nog een vraagje. Jens gaat 1x per week naar het kdv. Heel misschien wordt dat 2x per week, dat weten we deze maand. Mn vriend wil weer 5 dagen gaan werken, zijn ouderschaps verlof loopt af en het geld kunnen we wel gebruiken. Niet dat we niet rond komen, maar we sparen vrij weinig nu. En we hebben wat grote uitgaves gehad, vorig jaar een auto, dakkapel en schuifpui komen over anderhalve week. Nu mijn vraag: als hij 2x per week naar het kdv gaat, is het toch niet nodig om ook nog psz te doen?? Het lijkt me zo veel voor hem dan... maar als het nou toch bij 1x per week blijft...wat dan?
@pooh als ie 2x per week naar het kdv gaat hoef je er geen pz erbij te doen. Maar bij 1x per week kun je wel overwegen om pz te doen, alleen moet je wel opletten, dat hij dan beide dagen dezelfde juffen heeft, anders ziet ie in 1 week 3 verschillende oppassen, en dat schijnt niet goed te zijn. 2 verschillende oppassen in een week schijnt de max te zijn. Het gaat dan wel over het vast opvangritme. Thijs gaat bij ons 3x per week naar het kdv. Mn man en schoonpa wilde dat eigenlijk terugschroeven naar 2x pw, en dan 2x pw bij schoonpa. Maar daar heb ik een stokje voor gestoken. 1. Thijs wordt op het kdv voorbereid op de basisschool. 2. hij begint zich te vervellen bij opa. 3. mama kan dat logistiek niet bijwerken. Dan zou ik op maandag zo lang onderweg zijn naar mn werk. Dat zag ik niet zitten. Gelukkig kon mn man zich erin vinden en blijft Thijs gewoon 3 dagen op het kdv. Hij vind het daar geweldig. We krijgen hem s'avonds bijna niet mee. Bleh leren lukt niet erg. Als straks mn mannen terug zijn, gaan we even lekker in het bos wandelen.
Pooh Tygo gaat 2 halve dagen naar het kdv en ik vind dat genoeg hij gaat niet meer naar de psz maar dat is aan jezelf natuurlijk. Nu is het zo dat het bij ons op het kdv zo is als je 2 a 2,5 bent ga je vanuit hun naar de psz en zit bij de kdv kosten in, het zit ook in hetzelfde gebouw. Met Tygo is alles goed Pooh, hij is zo dol op zijn zusje zo schattig. We krijgen zo nog kraamvisite en dan staat er niets meer op de planning. We hebben naar ons idee weinig visite gehad, veel minder dan bij Tygo was voor Tygo wel lekker rustig wennen aan de nieuwe situatie. Morgen naar centerparcs zou ik daar internet hebben? haha erg he dat ik daar aan denk.
haaizwaai pooh: zou er geen psz meer bij doen dan sas: leerze!!!!! lot: nog even extra rustig aan vandaag! alvast een hele fijne week gewenst!!!!!!!! geniet ervan!! (en hoop dat je internet hebt, haha) makkie, haha, seth een echt feestbeest dus allemaal: even naar buiten was heerlijk. Helaas deed de wagen raar (wiel sprong vast, ipv zwenken) en dan baal ik meteen zo he.. We kregen het op straat niet gemaakt, dus ik nog meer balen. maar dat is het risico van 2ehands kopen. maar goed, manlief heeft het met grof geweld weer los gekregen, dus ik kan lekker wandelen met de kids van de week. linda: hoe maakte jij de bak op??? Ik wou het met een dekentje en lakentje doen, maar dat matrasje ligt zo krap in de bak, dat ik het dekentje er niet omheen krijg?? tips?? Heb jij trouwens jouw bakken verkocht? Want ik zat me te bedenken wat wijzer is, de bak bewaren dadelijk en met de wagen samen verkopen, of de bak dadelijk al op mp. (ik zag dat mijn bulletje niet heel veel plek meer in de breedte heeft, ik hoop dat ze er 4 maanden zeker in kan) Hoe lang lagen die van jou in de bak?? oja, heerlijk: de dames liggen samen te slapen. Isa in bed (maar 20 min liggen kletsen, YES) en elize in de wagenbak op de tafel. *emo*. het "houden van" begint te komen!!! (ja, heb het echt moeilijk gehad die eerste dagen/2 weken. Heb echt erge dingen gedacht en kan wel janken alsnog daarom.. maar nu lijkt het beter te gaan.) Liefss Taliaa ps meeting lijstje is ingevuld!!!!
Taliaa jullie begin was ook zeker niet makkelijk en neem jezelf niets kwalijk je houd zometeen net zoveel van Elize als nu van Isabella. Heerlijk even wandelen en balen van het wiel zeg. Hoelang had jij nou in totaal ook alweer verlof?
Pooh zou geen psz meer doen hoor! Eigenlijk eerlijk gezegd ook niet ook al gaat hij maar 1x in de week naar kdv! Maar goed dat ligt aan jezelf! Het zou geen kwaad kunnen en meer ouders doen het zo bij Jess op psz! Veel kindjes die en op kdv zitten en op psz 1 dagje. Makkie heerlijk dat jouw 2 mannen zoveel aan elkaar hebben! Graapig wat je met Kai zegt dta je hm haast zou vergeten dat hij er is! Dat hebben wij met Jesse ook gehad eerste jaar. Was zo'n tevreden baby! Nu nog steeds hoor is hij heel zoet! En grappig Jesse hield ook nooit van drukke verjaardagen als baby was die meteen van slag! Taliaa rot van je wagen dan! Zou daar ook wel van balen! Maar hopelijk doet hij het nu! Linda leuke filmpjes op hyves! Lot gelukkig voel je, je weer wat beter! Isa wordt ook al groot hoor!Op de foto te zien! Sas leerse haha! Wilde jullie nou nog voor 2de gaan? ben het even kwijt sorry! Nijntje hoe is het met jouw! Thamara leuke gezinsfoto op hyves!!!!! Hier gaat het redelijk! Voel me nog niet heel lekker in mijn vel helaas! Jesse is dol op baby's in eens! Hij wilt in elke wagenbak spieken en dan zegt hij ""mama mag ik baby knuffelen" zo schattig! Maar goed dat kan natuurlijk niet Morgen is Jesse zijn eerste school ochtendje! Jeetje heb zenuwen in mijn buike! Mijn kleine man zonder mama naar school! Denk wel dat hij gaat huilen ls ik weg moet! Maar goed zal vast (hopelijk) helemaal goed komen!
@taliaa: wat balen van dat wiel zeg, misschien smeren? herken het wel wat je zegt over de bak, jij hebt natuurlijk ook een tweelingbak en die zijn smal. Mijn kindjes waren natuurlijk erg klein in het begin dus toen viel het niet zo op. Ik deed ook altijd lakentje en dekentje. Ik haalde het matrasje eruit en maakte het dan op. (om matrasje aankleedkussenhoes = tip makkuie) Bij het hoofdeinde lag er een handdoek onder anders lag de matras zo schuin. Het dekentje dan aan een kant een beetje open trekken, kindje erin en de deken half onder de matras proppen. Ze hebben er hier tot 5/6 mnd in gelegen. Het zit gedeelte kan behoorlijk plat en met de onderkant van de voetenzak, en de riemen op de kleinste stand lagen ze direct goed. Als een dekentje te weinig is dan gewoon de extra deken eroverheen leggen, deden wij tenminste. Timo lag er echt strak in op het laatst maar hij vond het niet erg. Ik denk dat ik alles bij elkaar verkoop. Ik heb de bak were helemaal plat gemaakt en opgeborgen. Weet niet of je dat gezien hebt maar als je de bekleding weg haald dan zie je van die hengsels en die kunnen los en dan wordt de hele bak plat.
hallo ik zwaai ook weer even voorbij. ik heb alles gelezen maar eigenlijk niks onthouden. Ben momenteel erg druk met werken en andere dingen. en mijn lichamelijke klachten zijn ook in alle hevigheid terug dus ik ga weer op de bank hangen
haha, nee niet gezien. dan bewaar ik de bak om het in totaal te verkopen!(haha, zal het boekje eens lezen). ik heb de bak ook zo opgemaakt, en idd iets onder het hoofdje, want het lag zo zielig wagen doet het weer. idd even smeren, mis. helpt het iets. @debjes: hoe is het nu met je lijf?? @pooh, nog een teken van je cyclus??
@taliaa, neeg een teken te bekennen. ALS het eenei was ,zou mn NOD aanstaande woensdag/donderdag zijn. Ik hoop maar niet te veel. @debjes, sterkte morgen . Komt vast goed hoor!! Ik probeer ens zo veel mogelijk de kans e geven met andere kindjes te spelen/ om te gaan. We hebben veel buurkinderen maar die zijn allemaal ouder, 8-9 jaar en ouder. Maar wel GEK op JEns en ze komen vaak genoeg spelen hier. Vanmiddag heb ik ook een buurmeisje te spelen gehad die heel lief en leuk met Jens is. Jens is gek op haar.
Debjes, succes morgen, ook voor mama!! Pooh, spannend dan, ik duim voor je! Taliaa, jammer dat hret wandelen even anders ging met de wagen! En voel je niet schuldig, het houden van heeft er altijd gezeten, tzijn die stomme hormonen gewoon. Vind het fijn om te lezen dat je nu zoveel positiever bent! Hier alles goed, ga zo lekker slapen!
zoooooooooooooo hier al kapot, Timo om 4 uur wakker volgens mij was er niks maar KRIJSEN, hup toen Evy ook wakker, die hielp broerlief attent mee... ik dacht ik geef mooi niet toe maar om 5.10 was ik het zat, beide een fles (Evy wel voor het eerst zelf gedronken, mama had geen zin haha). Toen geslapen tot 7 uur en natuurlijk veels te moe. Hele tijd twee jengelende babys pppfff, gerekt tot 9.15 fruit en nu liggen ze te slapen. Nouja het ging heel wat nachten goed dus... nu de zooi hier in huis opruimen. Ben een beetje zenuwachtig, heb op mijn werk vrijdag aangegeven waarin ik niet tevreden was wat betreft mijn werk (zal het niet helemaal gaan uitleggen). Dat werd op zich goed opgevat en ik heb ook een gesprek aangevraagd met een leidinggevende van een andere afdeling waar wat plek vrij komt. Op zich goede stappen maar nu denk ik steeds: mens wat heb je je nu weer op de hals gehaald, had het lekker zo gelaten dit geeft allemaal gedoe. Ik weet natuurlijk ook wel dat dat niet zo is maar nu zie ik dus op tegen deze week. Ben zowieso chagi dus wie weet wordt ik weer eens ongi haha.
Linda, 10 maanden alweer!! en balen van deze nacht..... en twee jengelende baby's, pittig dan! en juist goed joh van je werk! tis toch belangrijk je goed te voelen op je werk, dus vind het juist heel knap van je dat je het aangegeven hebt!
thnx had ik ff nodig ben maar een beetje gaan internetten naar vakanties voor de zomer ey heeft trouwens ineens onwijs kapotte billen, misschien weer een tandje maar ik zie niks, timo heeft waterige oogjes en kwijlt enorm dus ze hebben wel ergens last van, nu zijn ze ineens lief aan het spelen. net manlief een smsfoto gestuurd dat timo heeft ontdekt aan het tvkastje te kunnen staan...
@linda, 1 jengelend krijsend kind is al zwaar in de nacht, lat staan 2. Petje af hoor! Ik hoop voor je dat dat gesprek op je werk postief uitvalt! @all, heb lekker ontbeten bi jIkea met mn kleine mannetje. Hij was zoet aan het spelen in zo'n rond speelhuisje met andere kindjes en ik zat erbij aan de bar. Gezellig! Ik heb een blauwe tunnel voor hem gekocht en meneer ging er thuis achter elkaar doorheen. mama is nu "the bomb", helemaal goed dus... Hij ligt nu te maffen.
@linda voor die rode open billen zou ik Calendulan billenzalf van VSM gebruiken. Ik zelf zweer bij dat spul, en Thijs ook. Als je dat spul erop smeert, zie je bij de volgene luierverschoning al zoveel resultaat. Ik had er een vrolijk kindje door. Het is op homeopatische basis. Leuk he als ze ineens zo gaan staan en rondlopen. Neem dan ook een tube vallen en stoten gel mee van VSM, want dat zul je de komende tijd nodig hebben op al die voorhoofdjes. Enneh als ze tanden door de lip vallen een schepje suiker erop doen, dit stopt het bloeden snel en werkt ook troostend. Geniet nu nog even van je rust, want als het gaat lopen willen ze de hele dag niet anders. Heb je al loopauto's. Ik zou er wel voor 2 gaan, anders heb je de hele dag door een gevecht.
hihi, sas met haar praktische tips!! De arnica-zalf is idd een aanrader! Voor rode billen is de vsmzalf lekker verkoelend, maar ik zie zelf meer resultaat met zinkzalf. En loopauto's is HEEL leuk!! sas: hoe is het met jullie??? Huis nog in de verkoop? En hoe is het met je cyclus?