@sas: moedige beslissing, als ik het zo lees voelt het misschien wel fijn nu de knoop doorgehakt te hebben he! @makkie: super van kai, hij gaat echt gelijk op met die van mij, vond het toen ook ergens wel jammer die laatste fles niet meer.... Hier zijn ze aan het keten, vanochtend niet willen slapen, toen naar zkh, op de terugweg direct in slaap maarja tis maar 5 min. rijden dus direct in bed en ze staan met z'n tweeen te keten, maar goed de middag is nog lang, ze gaan echt nog wel een keer slapen, mama houdt vol ... boing ik hoor weer een speen door de kamer vliegen ... Gyn was ok, alles zag er goed uit, pco was zichtbaar maar niet verontrustend, bloed geprikt voor endometriose. Heb wel orgametril mee gekregen omdat hij eigenlijk wil dat als ik twee maanden niet menstrueer, ik het dan opwek (ivm hogere kans op baarmoederholte-k.). Ik denk zelf vorige week een ei gevoeld te hebben en volgens de echo zou het kunnen dus ik wacht nog even af. Nu jaarlijks voor controle. Evy en Timo stonden er vrolijk naast tijdens de inwendige echo, toch apart, nu rij ik in mijn blote kont de buggy naast het echo-apparaat... Vrijdag samen uiteten, gezellig, we kijken er nu al naar uit, ga dan ook maar even voorleggen dat ik nog niet alle spullen weg kan doen... Oja over urineverlies, ik heb dat wel eens als ik nies na de bevalling. @zwangeren: sterkte de eerste vermoeiende weken!!! Ik ga weer naar mijn tweeling die letterlijk en figuurlijk in hun 'sprongetje' zitten, kijken
@sas, lastig! ik zou zeker even langs de ha gaan!!!! ook voor ac @linda, wat goed, dus redelijk rustig beeld. En is endo helemaal niet te zien op een echo? haha, in je blote kont met de buggy rijden. is weer eens wat nieuws. als het je beviel: je hebt campings waar je dat de hele dag doet*grijns* hier nam ik isa ook mee toen ik fm's voor elize had, idd raar! @pooh, zie je wel, dat eten is een fase! (en voor jou ook! nog eventjes!!!) @marenthe; zeg me ajb dat deze vreselijke fase snel overgaat. ik zit nog niet helemaal lekker in mijn vel, en dan kan ik het er echt niet bij hebben...
@sas, zelf wil ik niet meer aan dep il nadat nummertje 2 geboren is. Ik vind dat de fabriek bij manlief wel opgeblazen mag worden. (grijns). Klein ingreepje voor hem, als tegen prestatie voor mij of zo .hahahha! (weet ie zelf nog niet hoor) Of is het nog niet definitief dat je niet voor een tweede wilt gaan, misschien later wel? @linda, mooi dat het er oke uit zag van binnen!!! Gebruik jij nu iets van ac, of is een derde welkom, mocht het spontaan toch gebeuren, bedoel ik?
Taliaa, ik ben 10 uur op mijn werk, heb dan een uur pauze in totaal maar ben er wel zolang. Isa zit dus echt in de peuterpuberteit, hoop dat het snel beter gaat. Tygo is soms ook echt strontvervelend en dan is mijn geduld soms ook op hoor. Merk wel dat het bij Tygo beter helpt als ik uitleg waarom iets niet mag/kan ipv boos op hem te worden. Sas zo'n rubber ringetje heeft mijn moeder 2 jaar terug gekregen, het is wel een operatie maar werkt wel. Linda goed dat het er wel aardig uitzag. Komt het door je endometriose dat hij wil dat je iedere 2 maanden menstrueert? Mijn gyn zei dat het niet uitmaakte voor mij vandaar mijn vraag. Man laten helpen: ik vind dat hier nog te vroeg, ook omdat je maar nooit weet of we echt bij 2 kids blijven maar ook de gedachte dat papa nog jong is. Tip niezen: sommige zullen hem wel kennen van de fysio maar ga bij het niezen niet in elkaar gezakt staan maar goed rechtop met je hoofd opzij en je voeten naar buiten staat stom maar werkte hier wel.
Ik wil ook niet meer aan de pil of wat, wij hebben besloten dat mijn man nu aan de beurt is , wel pas na de bevalling, ik vind het gewoon genoeg met 4 kids . Ik kan me geen omstandigheid meer voorstellen dat we er nog voor zouden kiezen. Mocht er in de toekomst echt een reden zijn dat hij/wij het toch nog zouden willen, wat ik me echt niet voor kan stellen, dan zijn er altijd nog hersteloperaties mogelijk, maar die kans is wel heeel erg klein. (denkt in enge scenario's dat hij ons allemaal zou verliezen, ofzo ) Linda, ik nam de kids ook altijd mee tot 2,5 jaar ofzo, oudere kinderen nooit. Taliaa, elke fase gaat weer over, maar er komt steeds weer een andere voor terug. In deze fase consequent blijven en even goed aangeven waar de grens ligt is mijn advies, telkens weer tot vervelends toe.. Daarna gaat het vast een tijdje beter (totdat ze opnieuw je grenzen gaan verkennen) maar dat blijft zo, altijd, in elk geval zeker tot ze 8 zijn, en ik denk nog wel langer.
@lot, die tip van jou heeft mij in de zwangerschap heel wat leed voorkomen! haha. En nu nog steeds. maar heb nu ook last met rennen enzo @all: HOERA!!! ben vanaf het begin al niet blij geweest met de wandelwageninzet van onze kinderwagen!! Ben er al eens mee terug geweest naar de babydump en die konden (wilden?) me niet helpen. Nu kwam ik hier een topic erover tegen en heb de stoute schoenen aangetrokken en mutsy zelf gemaild!!! En nu mag ik de wandelwageninzet opsturen en dan vervangen ze iets waardoor het beter moet zitten!! JOEPIEIEIEIIEIEIE ben heeeeeel benieuwd!!
@taliaa: waarvoor gebruik je die dan? @lot: thnx voor de tip, ga ik zeker aan denken, de gyn wilde het overigens van die menstruatie omdat als je helemaal niet menstrueert de kans op baarmoederholtekanker groter is omdat dan je baarmoederslijmvlies maar blijft zitten en hij was bang voor langdurige en heftige menstruaties @pooh: idd geen ac, mocht het gebeuren, heel welkom maar daar gaan we maar niet vanuit, anders ga ik nog hopen, zou het nml. zelf in de toekomst best graag willen. ivf is in ieder geval voor nu nooit meer een optie, maar zeg nooit nooit maar dat zie ik niet echt gebeuren. die stress is het me niet waard, want wie zegt dat het dan weer gaat lukken en hoe lang ga je dan door, misschien wordt ik dan verdrietiger dan wanneer we het 'jammer' blijven vinden dat het niet als eigen keuze voelt.
@linda pas op met wat je wenst. Mn zusje heeft ook in de mmm gezeten en kreeg toen een tweeling enneh nr heeft zich anderhalf jaar later vanzelf een keer gemeld. Ze dacht zelf toen dat ze een buikgriepje had. De ha heeft haar toen uit die droom geholpen en verteld dat ze al 11 weken zwanger was. ha ha. Maar ze was er wel enorm blij mee. Enneh vrienden van ons hadden 3 ivf pogingen gedaan en hadden zich erbij neer gelegt dat ze nooit kinderen zouden krijgen. Gebeurd het daar toch ook spontaan. Ze hebben er nu 2 rondlopen. dusseh de wonderen zijn de wereld niet uit. Kijk maar naar marente. @all tja hakkie takkie weg zakkie wil mijn man en ik ook niet. (alleen bij het idee al viel ie flauw mn stoere vent) wie weet dat we het het ooit voor mn 42e toch willen, dan is die mogelijkheid er nog. Maar ik denk het niet. En het is ok zo. Ik liep er al maanden over te piekeren, dus het geeft nu wel rust nu ik het uitgesproken heb met mn man. We dachten er allebei hetzelfde over. Nu nog een afspraak met de ha maken. Ik ga kijken of het woensdag kan. Ik ga denk ik voor zo'n dingetje in mn arm.
@linda, kijk eens naar mij, marente, makkie, mvj...allemaal toch nog spintaan zwanger geworden. het kan dus wel, allen de vraag is of het lukt en wanneer...
Taliaa is je wagen ook van mutsy dacht dat je een ander merk had. Balen dat je er nog niet blij mee bent geweest. Goed dat je gebelt hebt. Linda je weet nooit, mocht jullie ooit beslissen weer de mmm in te gaan is de weg misschien wel korter en word er gelijk met ivf gestart ipv eerst alle andere opties te doen. Hoop dat er een wonder gebeurt bij jullie. Pooh vergeet mij niet in je rijtje haha Moet eerlijk zeggen van de week keek de gyn even van binnen ivm buikpijn en zo, zegt hij denk dat je over een dag of 5 je eisprong hebt dan denk ik wel even van ja voor een jaar terug gingen we er dan gelijk voor, ik wil zeker niet zwanger raken maar dan klinkt het weer zo definitief dat je zegt laat dat ei maar gaan maar boven ligt een schatje en beneden zit er 1 wat kan een mens daar gelukkig van worden.
Ik had ook echt niet verwacht met PCOS en luteale fase insufficientie, spontaan zwanger te kunnen worden en dan te bedenken dat ik voor B. anderhalf jaar bezig ben geweest, en uiteindelijk 3 medicijnen nodig had (puregon, pregnyl en progestan)! Echt een wondertje dus.. ze zijn de wereld nog niet uit haha! Taliaa, heb jij ook de mutsy transporter? Wat bedoel je precies? Haha Sas, hakkie tjakkie... Tussen B. en de jongste zit straks 2 jaar en een maand, weet niet hoe ik het op moet gaan lossen, of een duowagen, of de buggypod of toch een kidsit... ik ben niet dol op draagdoeken, althans niet altijd en verplicht, en moet toch dagelijks op en neer naar school. Wat zouden jullie doen?
Linda, hoe zit dat met de endo, kan dat ook vanzelf weggaan? Want als dat zo is heb je misschien genoeg aan clomid?
@marente, ik denk dat je moet kijken hoe goed b met lopen is. Als ze nog niet zo'n loper is, tja dan moet je voor een duo wagen gaan. En is ze een goede loper, dan zou ik voor zo'n kiddieboard gaan, want dan kan ze erop staan als ze moe is, of als je drukke punten moet oversteken, en anders wil ze misschien wel mee op een fietsje of zo. En misschien wil je wel de eerste maanden als overbrugging de baby in zo'n babybjorn meenemen. (ik heb er nog een te koop grijns) Thijs is bijvoorbeeld een goede loper. Ik ga nu al rustig met hem naar de stad zonder wandelwagen. Het is toch zo'n 3km, als het niet meer is. Behalve als ik weet dat ik veel boodschappen nodig heb, dan gaat de wandelwagen wel mee, om te kunnen sjouwen. Maar meestal loopt ie er dan ook naast. Ik vind het moeilijk om te zeggen wat nou het beste is, want jij kent jou kind het beste. Enneh marktplaats bied misschien een uitkomst. Als je daar eerst een duowagen koopt en je gewone wandelwagen van nu gewoon houdt, dan kun je zodra b niet meer in de duowagen wilt, deze gewoon verkopen en gewoon weer je normale wandelwagen nemen. een vriendin van mij had toen ook een duowagen gekocht omdat er maar 13 maanden tussen zat, en die had er spijt van dat ze haar gewone wagen verkocht had, want na een jaar had ze de duowagen niet meer nodig en kon ze weer een andere wagen kopen.
lot, jij had toch clomid?? of ben ik nu in de war met taliaa??? (ssst zwangerschapsdementie) @jensi dadelijk 2,5 als frummeltje komt. Hij loopt heel goed mee, loopt (nog) niet weg en kan best ver lopen. Ik denk dus meer aan zon plankje op de wagen, waar hij op kan staan. @all, ik dacht een paar dagen, mmm het gaat beter, minder misselijk, meer energie. maar vandaag is echt mijn dag niet..pfff. Ontzettend moe, groeipijntjes..en geen ut om iets te doen. Heb mezelf naar de c1000 en de speeltuin geschopt. speeltuin is op de hoek van ons rijtje, maar dan nog.... Heb trouwens de echo in het ziekenhuis afgebeld. Ik zag opeens zo tegen op het feit dat ik er deze week helemaal heen moet voor bloedprikken. En dan op een dinsdag avond door de file heen naar het ziekenhuis om om 1800 uur de echo en nekplooi te laten doen. Nu ga ik donderdag hier in het dorp bij dat star bloed prikken en heb ik een afspraak om op zaterdag ochtend bij een echo bureau te komen. Daar heb ik toen de 20 weken echo van Jens laten doen. Heel intiem en makkelijker!! maakt mn hoofd weer wat rustiger
@marenthe, wij hebben idd de transporter. Het probleem zit hem in de rugleuning. daar waar hij knikt om hem op te klappen. daar hangt hij door waardoor isabella er altijd heel ongelukkig inzat. (buiten het feit nog dat hij vrij ruim is en isabella slank...) snappie? @cira, wij hebben een mutsaerts maar dat is van mutsy. @eieren, ik zou het ook raar vinden als ik wist dat ik een eisprong zou krijgen... manlief wil ECHT niet meer. Dus we laten het zo, ik ga aan de ac en dan zien we over een tijdje wel. (ik kan me niet voorstellen dat dit "het" is) @marenthe: duowagen!!!! Ik ben er zooooooooooo blij mee! ik moet ook alles te voet doen. (boodschappen, cb, dokter, ziekenhuis en dan nog de leuke dingen) en heb de duowalker! echt een AANRADER!!!!!!!!!!! Hihi
Taliaa, ik heb even gegoogled op duowalker, maar begrijp niet helemaal welk type jij bedoelt, heb je een foto of een link? Heb jij hem tweedehands of nieuw.. ik kan me iets herinneren van 2e hands, klopt dat?
Sas, snap wat je bedoelt, ik twijfel heel erg, want ook al zou ze dan zelfstandig al goed kunnen lopen, ik moet er elke dag 2 tot 4x mee naar het schoolplein (halve km heen, halve km terug). Ik ben een beetje bang dat ze er liever constant vandoor wil, en ik daardoor binnen school of in de winkel moet gaan vechten dat ze op het plankje moet blijven. Maar goed ze is dan natuurlijk wel weer ouder dan dat ze nu is.. Ik zag ook de buddypod, iemand daar ervaring mee?
Nog ff (ik ben inmiddels hele pagina's in mijn up aan het voltypen Ik zag je wagen op je hyves Taliaa, ziet er stoer uit!!! Is het alleen niet onhandig dat hij vrij breed is? Hoe lang ga je hem gebruiken? (wie weet kan ik hem anders straks wel van je overnemen)
@marente, ja we moeten die test zelf betalen. Als ik hem in mei had laten doen ,had ik hem wel vergoed gekregen, omdat je zoveel maanden voor je 36ste hem wel vergoed krijgt. ach, ik heb het er voor over. Niet dat ik een down kindje weg laat halen hoor, maar dan kan ik me er geestelijk op voorbereiden als het zo is. Ik ben tenslotte 35plus !! Ik las iets van 140 euro ofzo.