@lot ik heb ook wel eens een koortslip aan mijn gehemelte en dat doet heel erg zeer. Om het te verzachten doe ik een paar keer per dag in mn mond water met een paar druppels echinaforce (homeopatisch middel van dr vogel ook in kinder verpakking te krijgen) na dit een minuutje in mn mond laten klotsen slik ik het door want dit is ook voor mn weerstand. Het verzacht dan de pijn weer voor een paar uur en ik heb zelf het idee dat het dan sneller over is. Je zou er eventueel nu al mee kunnen beginnen. Dat doe ik tegenwoordig ook bij de 1e tekenen ermee starten en daarna heeft het al een paar keer niet doorgezet. Sterkte ermee.
Lot, o jeetje, wat naar voor Tygo!! heeft hij er nu nog geen last van? goede tip trouwens van Sas, hoop zo dat het mee gaat vallen voor hem, arm ventje.... En natuurlijk ben je nu zelf even op, met zulke nachten en getob thuis. Ik herken dat zooooo! Moet zeggen dat nu Kai een jaar is dat de energie weer terug is, maar het eerste jaar was ik ook snel moe en van de leg als het even anders liep. Heeeeel veel beterschap bij jullie thuis met zn allen!! Pooh, heerlijk laten verwennen door de kraamzorg, dat is toch geweldig! Fijn dat ze zo goed bevalt. En jooooooooooh, al zo goed geslapen vanacht, wat een knappe meid!! wie weet blijft ze dat doen! (deed kai ook vanaf de 1e nacht!) Zal lekker zijn zeg.... Debjes, weet gewoon niet wat te zeggen.... Hoe kan dit nou na de 2 duidelijke testen?? Wat is dit oneerlijk en wrang voor jullie, snap dat je er depri van wordt..... ik denk aan je meid!!!! Zoontje van de neef van Gedo is snacht lekker veel wakker en slaapt overdag. Echt dat ritme nog omgooien. Komt vanzelf. Sprak net zijn neef en die gaat er erg nuchter mee om, tis nu eenmaal niet anders. Tja, zo is het natuurlijk ook.... zijn vriendin is extreem uitgescheurd met de bevalling en heeft nog erg veel pijn. Vind dat zo naar voor haar! Volgende week gaan we op kraamvisite. Ook gaan we in november een lang weekend weg met de familiekant van Gedo. Grote villa met alles dr op en dr aan! We zijn met 25 volwassenen en 5 kinderen (en eentje in de buik hihihi). Heb er nu al zin in!!
@makkie, word zo blij van jouw nieuws he!!! haha, hebben jullie het al aan iemand verteld? @debjes, moet aan je denken hoor, bah @pooh, jeetje.. wat een droomkindje hebben jullie!!! en wat klink je zelf ook goed zeg! geniet lekker, ook van je mooi gesneden fruit! haha zo'n kraamverz hadden wij op het laatst ook, die maakte er echt een feestje van. en dat heb je ook verdiend hoor! ben benieuwd naar je bevallingsverhaal!! waar was J eigenlijk tijdens de bevalling?? @ll, als ik zo hoor hoe andere baby's het doen, ben ik me er steeds meer van bewust dat Elize het echt heel zwaar heeft gehad, jeetje. Die sliep die eerste week gewoon helemaal niet. En daarna nog maar weinig! @lot, he bah. dikke knuffel voor jullie allemaal!!! en neem de tijd om uit te rusten hoor! ik herken het zooooo brrrrr @ll, maak me wat zorgen (alweer) om elize. Jullie weten van te klein fontanel enzo? en dat was uiteindelijk goed. Nu zat ik even te voelen, haar fontanel is bijna dicht en op een heel klein puntje na al verhard. En dat mag hoor. maar nu voelde ik een soort verdikking naar voren toe. Een rechte lijn, die een beetje als een dakje omhoog staat. Ik ben dus bang dat het een schedelnaad is. het zal toch niet he?? en wat moet ik nu doen? heb 17 okt een afspraak met de ka voor elize, en zelf verzetten heeft geen zin. Moet ik langs de ha? of t cb? brrrr, het zal vast niks zijn, maar maak me ineens ongerust.. hoofdje was wel goed gegroeid trouwens!
taliaa, tuurlijk schrik je!! Denk alleen dat je zorgen weggenomen kunnen worden door een deskundige. Van rondvragen en/of googlen wordt je helemaal gek. Het is heus niets, maar je bent als mama altijd extra bezorgd!! Hier bij Kai ook bij 4 maanden gecheckt op vergroeide schedelnaden. Echo gemaakt... brrr wat zaten we in de rats. Je voelde en zag de naden echt over elkaar lopen. Maar bleek helemaal in orde!! Hoewel het CB nogal sceptisch was, was de KA helemaal tevreden en was er echt niets. Dus ik zou als ik jou was de KA raadplegen. Ik ben zelf nooit zo te spreken over het CB, zal er niet snel problemen/vragen neerlegen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Seth had als dreumesje ineens een dikke bobbel/klier achterin zijn nek. Helemaal over de zeik was ik, maakte me zoooo druk! De ha en ka hebben me gerustgesteld, komt vaker voor bij verkoudheid (en dat was hij het de 1e 1,5 jaar heeeeel veel) en vooral bij jongentjes zie je dit vaker. Dus mama weer gerust! Tis maar een voorbeeld, maar je kunt jezelf zoooo erg zorgen maken, ik zou het echt door een expert/ka laten bekijken!! Maar nogmaals, tis heus niets! Haar hoofdje is toch 'goedgekeurd' en goed gegroeid!! Nee, we hebben het nog niemand verteld. Wil eerst bij de vlos+echo zijn geweest.
Taliaa ja logisch dat kje schrikt. Misschien toch even na laten kijken Heftiger makkie ik ook van schrikken hoor. Is dus één opgezette klier? Kunnen jullie mij nog even gerust stellen. ik test maandag ochtend op dag 40 nog 1x voor de zekerheid. En als die test negatief is beginnen met clomid??? Toch denk ik dat ik morgen ook nog één keer ga bellen om telefonisch afspraak met mijn gynaecoloog.
debjes ik hoop echt dat het de volgende ronde raak is.ik heb net geprobeert de was weg te strijken maar wat heb ik nu een last van mijn rug, kan wel janken van de pijn. en heb het niet eens afgekregen. nu maar ncis kijken en dan zie ik morgen wel verder.
Nijntje, wat naar van je rug! Had je dit bij M ook? Debjes, je bedoelt beginnen met primolut toch? Je moet doen wat jou goed voelt, vind het lastig je te adviseren hiermee...hoop gewoon dat je alsnog positief test... Even ego: kai loopt, ineens en hele stukken!! Zo knap en schattig om te zien!!
Makkie wat goed van Kai! En ja ik geloof er helemaal niet meer in eerlijk gezegd! Ik denk dat die 2 testen toch indroog lijntje hebben! Ik heb nu 3 nieuwe testen besteld op testjezelf.nu of nl. Dus ik wacht af
makkie ik had voor dat ik zwanger was van m zo veel rug pijn dat ik heel veel pijnstillers slikte. maar tijdens de zwangerschap eigenlijk nergens geen last meer gehad. tot 3 maand voordat ik weer zwanger werdt van nummer 2 en ik hoopte nu ook dat het minder zou worden maar dat is niet het geval. momenteel zijn mijn banden zo slap dat er uit het si gewricht een klein gewrichtje "uit de kom' schiet zeg maar.
ja wij liggen iedere avond samen een uurtje tv te kijken op de bank en dan ligt ze heel lief tegen mij aan. Ze is ook de baby de hele tijd aan het aaien echt heel lief. Deze zwangerschap is wel zwaarder dan de vorige maar ik ben net iemand die graag klaagt ik heb het hier vertelt maar als iemand mij vraagt hoe het gaat zeg ik dat het goed gaat of alleen een beetje moe en last van mjn rug maar ze weten niet hoeveel last ik ervan heb.
@debjes, ik zou maandag weer de gyn bellen en vragen hoe of wat. laat zij het maar zeggen. want als je niet zwanger bent en niet ongesteld, dan heb je dus geen ei gehad. En heeft clomid dan wel zijn werk gedaan? nee dus. Laat hun het maar vertellen meid. hoe vervelend ook!!! bffrr, ik krijg weer helemaal de bibbers van jouw verhaal. Weet nog goed hoe dat voelt hoor ik hoop dat je goed geholpen wordt!! @nijntje, och jeetje!!! Sterkte!!!
Debjes jeetje meid wat laat de gyn je in de steek zeg. Niet pikken hoor en probeer (hoe moeilijk het ook is) echt voor jezelf op te komen. Pfff advies ja ik moet zeggen als je maandag nega test en het gevoel heb niet zwanger te zijn zou niks je tegen houden om te beginnen met primulat. MAar probeer echt nog even die gyn aan de lijn te krijgen. In iedergeval van ons een hele dikke knuffel! Makkie wat goed van Kai! Voel je je verder goed? Nijn balen dat de zwangerschap met allerlei kwalen verloopt. En als je al een dreumes heb rondlopen kom je moeilijker aan je rust toe en is je huishouden veel zwaarder. Wel lief dat ze al zo kroelt met de baby. Pooh wat een heerlijke nacht zeg!! Hopenlijk houdt ze het vol zo! Lot ow jeetje geen goed vooruitzicht dus voor Tygo. Hopenlijk werkt de tip van Sas goed. En voor jou een hele dikke knuffel. Taliaa zorgen zorgen zorgen.... Weet er jammer genoeg ook alles van. Ik ben ook geen fan van het CB. Anders toch alvast even een belletje wagen aan de KA en even overleggen. Hier gaat alles redelijk merk dat we steeds beter in ritme komen 's ochtends en 's avonds. Het huishouden loopt ook steeds makkelijker en manlief doet gelukkig nog steeds kleine dingen voor me. Moet hem vaak wel aansporen, maar hij doet het wel. 3 oktober moeten wij weer terug naar de KA met de jongens. Voor Ruben had ik telefonisch maar ze willen hem toch zien aangezien de echowaarde's van zijn heupjes op het randje waren. Voor Jaimy hakken we dan de knoop door ofdat hij ook nog naar de KNO arts moet en hij heeft de laatste tijd ook veel last van Galbulten. Deze worden waarschijnlijk door iets waarvoor hij allergies (ja nog meer waarschijnlijk) veroorzaakt. Na een drankje voor een dag of twee drie zijn ze gelukkig weer weg maar het is echt zielig om te zien. De laatste keer had hij ze op zijn hoofdje zitten. Zijn oogje zat helemaal dicht en bij zijn oortjes. Was echt zo zielig om te zien. Waarvan hij de reactie krijgt weten we niet. Ruben is alweer 4 maanden geweest en is begonnen aan de rijstebloem pap. heerlijk vind hij het. En van zijn grote broer mag hij soms een heerlijk stukje banaan mee knabbellen. Als dit goed blijft gaan gaan we binnenkort eens een echt fruithapje of groentehapje proberen. Met mij gaat het ook goed ben nog veel moe en mijn schildklier blijft erg in waardes fluctueren, maar het is goed te behappen. Wil ook echt nog niet met de BV stoppen vind het echt zo heerlijk. En ben vooral super blij dat dit iets is wat mijn lichaam helemaal zelf kan. MMM is een heel verhaal weer geworden......ga nu snel Ruben uit bed halen die heeft honger.
Cira jeetje wat een gedoe met jouw jongens.fijn dat het met jouw wel goed gaat anders trek je het helemaal niet. Bedankt voor jullie goede steun en woorden. dag 36 en nog geen bloed.
zwaai, hier een nachtbrakertje gehad met veel krampjes. Zucht, op advies kraamhulp vanavond in bad doen , hopelijk slaapt ze dan beter!
Pooh oei dat is zwaar! Haalt ze dag en nacht door elkaar? Of gewoon echt last? Ik kan je aanraden Venkelthee te gaan drinken! (je geeft bv toch) helpt echt!!!! Wordt Jens er wakker van 's nachts?
Ik lees dat Pooh en Marente veel bezig zijn met de baby's 's nachts.... Sterkte dames! Ik prijs me zó rijk dat Tijn (voor alsnog!!!) 's nachts (en ook overdag) eigenlijk gewoon van voeding tot voeding slaapt. Ik realiseer me namelijk heel goed dat dat zó voorbij kan zijn... Misschien dat dat badje werkt Pooh, ik hoop zo voor je dat je kleine meisje vannacht lekker haar gemakje houdt! Ben benieuwd, laat morgen maar wat weten! Ohja, en Tijn is (met de gekolfde voedingen uit de fles) 100 gram aangekomen, jeeeeuuuhh!!!! Maar jeeeee wat kost dat veel tijd zeg. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen (misschien wil hij straks wel helemaal nooit meer aan de borst omdat dit natuurlijk veel makkelijker gaat voor hem), want om nu mijn hele verlof fulltime te kolven?
Meisje heerlijk. Ik had ook zo één baby en is nooit veranderd. En kolven nee ik ben daar ook niet voor. Ik werd er gestresst van. Wil hij helemaal niey aan de borst?
ff buddynieuws ik kreeg smsje van pooh: maja heeft een bilirubine van 318 en de grens is 350. Morgen wordt het weer bekeken. Pooh heeft er wel buikpijn van. Maja plast goed en drinkt 60cc per keer, maar slaapt nog heel veel. Duimen jullie mee dat de bili niet verder stijgt?