Zwangere Dames van het PCO-clubje Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door DebJes, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @mvj fijn dat je een fijne wintersport hebt gehad. hier gaat het erg goed met afvallen al 23kg en ik voel me er supergoed bij. Ik kan alles gewoon eten alleen in kleinere porties. Als je het ook overweegt kijk dan eens op de volgende forums. www. wlsplein.nl en gastric-bypassforum.nl. Dan krijg je een beetje een beeld hoe het bij iedereen gaat. Je moet er niet te licht over denken en voor de verzekering moet je ook aan verschillende voorwaardes voldoen, zoals een bmi vanaf 40 of 35 maar dan moet je last hebben van hoge bloeddruk, of diabetes, etc.
    Ik moet zeggen ik heb er nog geen dag spijt van dat ik dit gedaan heb.

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Sas qua bmi kom ik er niet maar als voorzorgsmaatregel voor de diabetes wel.
    Alhoewel het waarschijnlijk nooit weg gaat meer het wel een goede invloed heeft.

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Maar geen bijwerkingen of zo.
    Kun je wel alles eten ? ik geloof geen cola en zo ?
    Maar stel dat je nu zin hebt in wat lekkers ?
    Zou zo bang zijn dat het je hele leven op zijn kop zet.

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mvj, sas zal het je beter kunnen uitleggen ,maar wat ik van patiënten van ons weet, is dat de je de eerste weken maar HEEEEEl kleine porties kan/mag eten. Een halve aardappel met 1 blokje spinazie a la creme, zei ze laatst tegen me (die patient). Maar sas, is net geholpen, die weet alles ! Enne, wie weet raak je die diabetes nog wkijt, kan heel goed met type 2 dat je door af te vallen je suiker kwijt raak!

Wij zijn net naar het zwembad geweest .j ging wel 50x van de glijbaan. is nergens bang voor. M was met mij in het bubbelbaden viel daar haast in slaap. Snel pap gegeven en in de maxicosi gelegd. daar lag ze heerlijk te maffen met rode wangetjes ;)

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Pooh volgens de diabetes verpleegkudnige zou ik het niet kwijt raken omdat ik de familiare type heb.

ooh zwemmen lekker zeg, waar zijn jullie geweest ?
    Dordt heeft tegenwoordig ook een mooi zwembad he ?

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    gewoon bij ons in het dorp. Ben nog nooit in dordrecht wezen zwemmen ,zal eens op e website kijken! M was flink onder zeil vanmiddag :)
    Wij waren de hele middag in de tuin. j was aan het oefenen op zijn tractor, ik was wat rommel aan het opruimen en heb de tuinstoelen te voorschijn gehaald, heerlijk wat een lekker weer!

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oh ja, er komt een eerste tandje aan bij M! Ik voelde vanmiddag een scherp randje in haar onder kaaK!! :)

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ok ik zal eens kijken naar het zwembad in jullie city !
    Ik houd van rustige zwembaden hihi

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    zondag ochtend is familie zwemmen van 930-1300 uur. We waren er al om 930 dan is het leuk en goed te doen. Maar na 1100 uur wordt het loei druk!

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ja precies wij gaan ook vroeg als we gaan

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @mvj ik mag gewoon alles eten alleen kleine porties. Ik heb gewoon 6 eetmomenten op een dag. Mijn dag ziet er qua eten als volgt uit.
    1 boterham met kaas of ham
    1x tussendoortje yoghurt met wat fruit
    1 boterham met kaas of ham (of 2 knackerbrood met beleg)
    1x stuks fruit
    avond eten 75 gr vlees, 100 gram groente en een aardappel
    1x kwark met fruit

En tussendoor veel drinken. En inderdaad geen koolzuurdrankjes.
    Het is echt heel erg goed te doen. Ik kan ook gewoon een koekje nemen of op een verjaardag een stukje gebak kon ook gewoon alleen laat je dan een eetmoment vallen.
    Ik ben er nog steeds erg blij mee en eet gewoon nog lekker, alleen niet meer zoveel.
    Gewoon er veel over lezen en dan een beslissing voor jezelf maken.

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    sas, moet je dan nog extra vitamines erbij gebruiken? kan me zo voorstellen dat je uit dit dieet niet genoeg vitamines binnen krijgt?

13. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    yep ik moet een multivitamine slikken en een calciumtablet. En ik krijg elk half jaar een bloedonderzoek om eventuele tekorte snel aan te kunnen vullen. En dit trouwens de rest van mn leven. Maar ik vind het allemaal erg goed te doen en voel me er ook super bij.

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    maar hoe krijg je genoeg energie (door je voeding) binnen? Ik bedoel, als ik dat zou eten, zou ik honger hebben. Maar ik neem aan dat je maag zo verkleind is dta je honger gevoel misschien ook anders is?

15. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    en kan je maag ook weer oprekt worden als je meer zou eten?

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Als ik het zo gisteren even heel snel las heb je idd minder trek door de grootte van de maag.
    Maar het viel me op dat toen ik het las ik toch een angstig gevoel krijg.
    Ik las ook verhalen van dames die meer dan 50 kg waren afgevallen .....als ik 50 kg afval blijft er niet veel over.
    Ik laat het gewoon rustig tot medoor dringen en zie het wel.

17. hoi dames.

mag ik me bij jullie voegen?

Zal me even voorstellen ik ben Senna1985 26 jaar getrouwd een dochter van 8 en engeltje zoon en een dochter van 3.
    Ik weet sinds feb 2005 dat ik pco heb.

Wij zijn nou vanaf April 2010 aan het proberen voor een 4de en laatste kindje.
    Bleek gister mijn ei sprong te hebben gehad.

Ben bekend bij de gyn maar dat gaat allemaal erg moeizaam.
    Verder doe ik tempen en ovulatie testjes.

zo hoop dat ik uitgebreid genoeg ben geweest mochten jullie nog vragen hebben hihih hoor ik dat graag :D

18. oeps foute club sorry :D

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Klinkt goed sas! Vanwaar de calciumtablet?

Misch. moet ik ook eens aan de multivit. maar ik wordt altijd zo laks in dat soort

dingen.

Had ik al verteld dat we vrijdag een weekje naar Landal gaan? Heb er onwijs zin on. Ben moe, echt even bijtanken.

Respect pooh met twee kleintjes naar het zwembad!!! Wij gaan in Landal weer een poging wagen. Draagt Jens dan vleugeltjes? Ik weinig gewend in een zwembad zoals jullie weten. Zie mezelf niet snel met beide alleen gaan.

20. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @pooh en mvj ik heb geen honger, want dat gedeelte van de maag is weggehaald. En ik haal voldoende energie uit mn eten. Ik voel me werkelijk super. Enneh mvj je hebt bv ook nog een sleeve operatie, dan halen ze 2/3 van je maag weg. Dat is iets minder ingrijpend dat de operatie die ik heb gehad. Maar laat je alsjeblieft nooit een maagbandje aansmeren, want daar komen alleen maar problemen van, en een beschadigde maag. Mijn ziekenhuis voert dat soort operaties niet eens meer uit. Het zijn trouwens geen ingrepen waarvoor je over een nacht ijs gaat. Ik heb er ook een jaar over na lopen denken, voordat ik de eerste stap durfde te zetten. maar nu ben ik er heel blij mee.
    +

Deel Deze Pagina