Zwangere Dames van het PCO-clubje Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door DebJes, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Sorry.bilirubine is de waarde v t bloed,als de lever niet alle afvalstoffen verwerkt krijgt,dan stijgt de bili,kindjes zien dan ook geel. Als de waarde nog verder stijgt zl maja wrs opgenonen moeten worden en onder de lamp moeten.

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh wat vervelend zeg, voor Pooh en haar gezinnetje. En het leek zo lekker te lopen, balen hoor!
    Hier weer een goede nacht gehad, weinig bijzonders te melden.
    X

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    de krampjes lijken minder te worden. Overdag is ze heel zoet, slaapt veel .Gisteravond hebben we haar in bad gedaan en dan ingesmeerd met babymassage olie met lavendel en dat leek te helpen. We hebben dan ook best aardig geslapen. Ze werd alleen wakker voor de fles en een poepluier om 1.20

Jens is wat drukker dan normaal, maar verder gaat het goed. Hij is gek op de kadotjes die zijn zus krijgt, hahaha!
    En ik laat hem veel met papa op stap gaan. Straks moet het bloed van Maja weer naar het ziekenhuis gebracht worden en dan kan JEns even mee nara buiten. Anders zit ie zo veel binnen!

Duimen jullie dat de bili waardes van Maja vandaag gezakt zijn? Ik moet er niet aan denken dat ze naar het ziekenhuis moet...slik!

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    och, pooh weet nog goed hoe dat voelde hoor!!! de waardes zijn vast lager! is ze al goed wakker geweest vandaag??
    sterkte vandaag!!! *knuffel*

laat je het even weten??

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lieve pooh, ik duim dat maja niet opgenomen hoeft te worden!! Dat jullie meisje lekker bij jullie thuis blijft! Wat een zorgen ineens.... Ze doet het verder echt heel goed hè!?

Meisje, heerlijk toch!! Geniet er maar lekker van! Kai was ook meteen een goede slaper. Heerlijk dat je zo gniet van alles!!

Jesse, knapperd, veel plezier met de schoolfoto! Hoe is het met jou debjes?

Cira, zit met jullie gezondheid maar niet mee....dikke knuffel. En gelijk heb je van de bv, dat werkt toch maar mooi even!!

lekker vrij met zn viertjes vandaag. Straks auto van de keuring halen.
    Ik voel me echt zoooo enorm zwanger.....zoals ik me voel had ik bij de jongens pas vanaf een week of 7. Hoop dart ik het nog even voor me kan houden, 1e echo is 18 oktober!

6. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Pooh fijn dat het beter gong. En hopelijk goed nieuws straks

Makkie jas moet ik zeggen. Zit nu op dag 37 en, nog geen spoortje van rood snap het gewoon niet. Dacht dat clomid werk voor wat regelmaat zorgde, maar helaas. Heb jij al last van kwaaltjes?

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hallo hier ben ik!

Nee ik ben niet ziek, zowaar een beetje tijd. Kijk gewoon uit naar de periode dat ik rond 12 uur als de kindjes in bed liggen weer even kan zp-en. Nu nog ff snel.

Pooh: wat een supermooi kaartje en ik duim voor de waardes, was hier ook zo spannend bij evy en timo, dat hielprikken vond ik alleen al zo erg!!! zelf zag ik het trouwens niet haha ik vond timo gewoon een gezond kleurtje hebben (moederliefde). Heel erg benieuwd ook naar je bevallingsverhaal.

Oja en bij timo hielpen die druppels voor de krampen van vsm echt heel goed, ik gaf altijd de druppels voor elke voeding, bijna drie maanden lang

Meisje: oh wat klintk dat heerlijk en altijd weer gedoe he dat opstarten met drinken, succes, prachtig ventje!!!

Hoe gaat het met de andere net geboren kleine meid?

Makkie: spannend hoor, kan me voorstellen dat het net zo voelt als bij kai, het gaat toch om die eerste echo dus dagen tellen weer he.

Lot&Cira: jeetje wat naar voor de jongens zeg, bah wat een zorgen dan altijd he als ze weer wat hebben, sterkte!

Sas: hoe gaat het bij jullie?

Taliaa: jeetje de kleine meid gaat snel nu, voor mijn gevoel is ze nog een kleine baby hihi. Hoe vind jij het nu gaan met twee kindjes?

Debjes: jeetje wat een geklooi zeg, echt niet normaal dat het toch altijd weer zo moeizaam moet gaan. al veel adviezen hier. ik zou het zo doen zoals je zegt, op dag 40 nog een test en dan primolut. volgende onde dus fm's en ik zou zowieso ook een gesprek met de gyn inplannen voor de ronde daarna (die er natuurlijk niet komt). Je eisprongwaarde was goed een paar weken geleden toch dus daar kan het niet aan liggen. Misschien eens bespreken vanaf wanneer zij aan spuiten denken. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Het is alleen wel een stap verder dus je moet er wel zelf ook aan toe zijn. In ieder geval de komende ronde klussen wanneer het echt nodig is, dat scheelt al. Ik kreeg trouwens een paar dagen na de vermoedelijke eisprong ook een echo om te kijken of het ei ook echt gesprongen was. Kan dus ook nog... Liefs van mij, elke dag duurt nu te lang he

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Nou over het huis lezen jullie wel op hyves.

Even over de kindjes, we hebben onze handen weer eens vol, volgens mij zitten ze in de laatste sprong pppfff

Evy wil nu steeds niet slapen, ze slaapt wel maar eerst flink huilen, ik zeg de hele dag 'nee' en ze eten super slecht. Nouja dan weet je het wel hihi. Nog wel een mop, Timo werd steeds weer zo vroeg wakker. Het wordt natuurlijk langzaam weer frisser op de slaapkamers en ze sliepen steeds met pyamajasje en zomerslaapzak. Ik dacht eergister, ik doe ze ook eens een pyamabroek aan, misschien hebben ze het wel koud. Gister eindelijk weer eens half zeven toen ik hem voor het eerst hoorde (jaja daarvoor dus steeds nog vroeger). Gisteravond heb ik ze ook nog een dikke slaapzak aangedaan... ik hoorde hem om zes uur, ik dacht o nee..., toen weer stil en schrok ik om kwart voor acht wakker omdat inmiddels Ivo zich verslapen had... (Timo is tenslotte onze wekker). Ze waren niet bezweet dus kennelijk kunnen ze het wel gebruiken. Misschien voor de echte winter zo'n dikke met mouwen ;)

9. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Joehoeeee ik mag morgen om negen uur komen. Mijn gynaecoloog was best pist over hoe de assistente deed dinsdag.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    @debjes, oh gelukkig meid! ik vond het natuurlijk rot dat je niet zwanger was, maar vooral hoe ze met je omgingen!!!! bah!
    gelukkig lieve gyn!! knuffel voor jou hoor!!

@makkie, mogen we hier lekker buurten over jouw wondertje?? *grijns*, leukleuk,
    Ik denk ook dat je nu nóg sneller een flinke buik hebt( kan dat? nog sneller, haha). Is natuurlijk al je 4e zwangerschap!!! jeetjemineetje! en 18 okt een echo, dus geen hele vroege? gewoon bij de vlos??
    ben echt zo blij voor jullie!!! (ik zei het tegen mijn man, en die keek even bedenkelijk en toen: ja zie je, het kan wel. rammelrammel aan mijn eierstokken, haha)

@linda, haha, ze hadden het gewoon koud, grijns. Hier ook hoor, laatst precies hetzelfde!
    En drukdruk he.. nog even doorbikkelen!!
    Lief dat je het vraagt! Hier bevalt het helemaal goed, 2 kinderen. zijn lekker gewend en ik herstel een beetje.
    Elize doet het super en ook isabella. dus we genieten nu echt!
    Het zou fijn zijn als elize wat meer in de wagen en auto zou willen, maar gelukkig bestaan er draagdoeken:)

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oke, heb effe mn handen vrij .....

Vrijdag 16 september had ik totaal geen idee dat ik ging bevallen. Steef is nog om 2000 uur boodschappen gaan doen en ik heb ze uit staan pakken. Om 2200 kreeg een ik een zwaar drukkend gevoel van onderen, maar geen weeën. Ik zei dat ik maar naar bed ging, want je weet maar nooit (dat drukkende gevoel herkende ik van JEns). En inderdaad, steef lag te maffen en ik kreeg om 0.15 uur een eerste kramp(je). Ben toen wakker gebleven en op de klok liggen kijken. Ze kwamen om de 6 minuten. Om 1.20 de vk gebeld en die was er om 1.50, ik had al 5 cm ontsluiting!
    Dus mn moeder gebeld, de buurvrouw kwam op jens passen naar het zhuis gereden. Ik zat nog vol praatjes en lachend in mn rolstoel enzat vrolijk te kleppen met een verpleegster daar. Ze hebben mn vliezen gelijk doorgeprikt en toen werd het heftiger en moest ik puffen. Om 4.00 uur had ik 8 cm en kreeg ik persweeen. Gelukkig was het heel snel 10 cm en kwam Maja om 4.15 ter wereld. Ik was toen nog maar 2 uur in het ziekenhuis ;)

De bevalling ging snel, goed en zonder problemen. Wat ik alleen z elf eng vond, was dat Maja's hartslag zo daalde bij elke we. En omdat de weeën zo snel op elkaar kwamen, herstelde die hartslag zich ook niet echt. Dat geluid zit nu nog in mn hoofd.
    Het hoofdje geboren laten worden vond ik heel pijnlijk. Ik riep, mn muts staat in de fik! :) Ik ben alleen wat ingescheurd en heb 3 hechtingen.

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oh en de bili waardes zijn gezakt naar 284!! yeah, dus geen geprik meer en geen ziekenhuis opname voor mn prinsesje!!! :)
    Morgen ben ik jarig ,MET maja lekker thuis!

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    jankje!!! oh wat fijn! en wat enorm gezakt al!!!!
    JOEHOE!!!!
    En wat een verhaal zeg, elke keer weer indrukwekkend zo'n bevalling. maar het klinkt "mooi"! en iig heel snel:)

14. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Pooh het klinkt echt als een vlotte goede bevalling op de scheurtjes en hechtingen na dan. Toch wel bijzonder als snachts iedereen slaapt en jij weet dat de kleine in aantocht is he. Heerlijk jullie meisje kan lekker thuis blijven je verjaardag vieren als mama van 2 kindjes heerlijk.

Meisje wat fijn dat Tijn het zo goed doet, lekker van genieten! Hoe vind Ties zijn broertje? Hoe voel jij je verder lichamelijk en geestelijk?

Debjes wat super fijn dat de gyn je wil zien misschien kan hij/zij je uit deze onzekerheid halen. Dikke knuffel.

Makkie genoten van jullie dagje samen. Met hoeveel weken is je eerste echo? Vind het zo spannend voor jullie en moet zeggen dat ik nu soms toch weer kriebels heb haha het lijkt wel aanstekelijk als blijft het alleen daarbij.

Taliaa vind Elize het niet leuk in de wagen en auto dat is wel lastig misschien gaat de auto over een poosje beter als ze over gaat naar een gewoon stoeltje. Wat heerlijk dat je positief klinkt en lekker geniet en je werk?

Mama van Suze ik zie dat je online bent hoe is het met je? en met je meisje?

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wauw super verhaal pooh!!! zo stom bevallen is toch iets heftigs en pijnlijks maar als je het dan weer leest denk je, ik zou ook wel nog een keer....

16. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Linda dan denk je echt dat wil ik nog wel een keer maar als ik dan goed terugdenk weet ik weet hoe pijn het deed haha maar die verhalen blijven mooi he.

17. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Poon wat een snelle bevalling.

Ik ben vandaag naar de fysiotherapeut geweest en ik heb bekkeninstabiliteit en mijn rug is vol geplakt met tape omdat hij nu overbelast is en volgende week naar een speciale fysiotherapeut.

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

shit.... een HEEEEL Verhaal weg... grrrrrrr

Pooh, wat heerlijk dat Maja thuis mag blijven!! Hele fijne dag alvast morgen en tjeeee wat een supere mooie bevalling zeg! Natuurlijk angstig met Maja haar hartslag, maar daarnaast echt een droombevalling zeg!!

Lot, hoe is het met Tygo, merk je al dat het meer pijn gaat doen? En heelrijk dat de nachten beter gaan! Hihihi, dat Seth jou belde vanmiddag hihihi, hij is altijd in de weer met mijn telefoon en krijgt hem dus ook van de vergrendeling af.... foutje!!
    Bevalt je werk beter nu? Of twijfel je nog wat je wilt (liefste thuis zijn toch??)

Linda, ja de nachten worden echt weer koud, merk dat zelf ook! Hier Kai ook een wat dikkere slaapzak aan en een broekje. Moet nog snel een dikke winterzak halen. Petje af trouwens hoe jullie het nu doen, werken, verhuizen, verbouwen, kindjes MET sprongetjes.... top hoor! Snel een koffiedate maken?! En ja bevallen.... pffff heftig, pijnlijk... maar zoooooooo gaaf!!!!!!!!

Wanneer was de meeting ook alweer? Ben de linkjes kwijt.... kan iemand me dat zeggen?

Taliaa, lekker dat het genieten echt helemaal aanwezig is nu! Wat bedoel je met 'ik herstel een beetje' ?? Ben je nog steeds aan het kwakkelen lichamelijk/geestelijk? Hoe gaat het dan met je? En tuuuuurlijk, hier wil ik ook over ons wondertje kletsen, ennuh, ik kon je rammelende eierstokken hier helemaal horen!! hahaha

Hier een makkie die echt zo dankbaar is.... echt meiden, geloof me als ik weet dat ik me zo ontzettend in mijn handjes mag knijpen.... zo 'makkelijk' zwanger... wordt dr bijna bang van en erg onzeker. Voel me met de minuut anders... blij, angstig, onzeker, vol vertrouwen, roze wolk, bang.... tja, hoort erbij. Maar meiden weet dat ik echt DONDERSGOED weet en besef hoeveel geluk we hebben en dat we zooooooo dankbaar zijn!!!!!!!! Straks 3 kindjes onder de VIER jaar!! Wie me dat een paar jaar geleden had gezegd, had ik voor gek verklaard... ongelooflijk toch....pffffff....

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wat voor dikke winterslaapzak koop je? Je hebt toch van die waar ze geen deken bij nodig hebben, met mouwen? ze gaan steeds staan en zitten dus die deken heeft nu eigenlijk weinig nu.

oja en die maten, ik zit steeds te dubben. heb ze nu net twee winterjassen maat 86 gekocht, ze hebben nu net maat 86 aan, alleen denk steeds had ik niet beter 92 kunnen kopen. zo duur waren ze niet H&M maarja de winter duurt zo lang

hoe snel groeien ze tussen de 1,5 en 2 jaar weten jullie dat nog?

20. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Linda Tygo zijn winterjas vorig jaar was maat 92 en hij heeft daarvoor best lang 86 aan gehad. Zal ik eens kijken of ik Tygo zijn winterslaapzak nog heb liggen doe er niets meer mee. Tygo heeft trouwens ook een periode gehad dat er niet eens een deken in zijn bed lag omdat hij er toch niet onder lag, hij lag in een winterslaapzak met mouwen van de hema en een flanellen pyama aan.

Makkie ik vind mijn werk wel leuk maar ben ondertussen nog bezig met het gastouder gebeuren, volgende week komt er iemand thuis van een gastouderbureau. Wel grappig dat Seth belde ik dacht al dat ging vast fout want hij was zo snel weer afgelopen. Tuurlijk weten we dat jij je heel dankbaar voelt het is toch prachtig en heel fijn voor jullie dat het nu zo snel raak is en dat alle ellende van de mm je bespaart blijft. Merk bij Tygo zijn mond nog weinig dat hij erover klaagt dus hoop dat de huisarts het fout had en het niets is.

Nijntje jeetje wat ontzettend rot zeg, je moet nog de helft hoop dat de therapie je pijn wat kan verlichten. Stop je nu met werken? Sterkte en probeer ondanks deze mega tegenvaller te blijven genieten van je groeiende buik!

Hier een klein snotverkouden meisje maar ze is wel vrolijk ondanks haar ontstoken oogjes, dikke snotneus en hoesten. Tygo was helemaal total loss bij oma vandaan niets was goed helemaal verdrietig dus hij lag op tijd op bed en was snel vertrokken. Nu hopen we op een stille nacht tot morgenvroeg half 8 :) kunnen papa en mama ook een beetje bijslapen.

Deel Deze Pagina