Zwangere Dames van het PCO-clubje Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door DebJes, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Pooh, wat is spit eigenlijk? Pijn wel minder nu?

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Spit is een vorm van lage rugpijn. Het is een reactie van spieren op overbelasting. Bij spit schiet de pijn bij een bepaalde beweging ineens in je rug. De pijn is heftig en kan doortrekken naar je bovenbenen. Je kunt letterlijk krom staan van de pijn. Spit is de meest voorkomende maar minst ernstige vorm van rugpijn.

Spit wordt veroorzaakt door verkramping van de rugspieren. Je kunt het opeens krijgen door een verkeerde beweging of te snel overeind komen. Het kan ook langzamer ontstaan, doordat je niet op je houding let, vaak lang moet zitten, zwaar lichamelijk werk hebt of te veel stress hebt.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Owh, maar gaat wel gewoon weer weg? Jij hebt ook een zwakke rug he? Komt veeeeeeel voor bij lange mensen!

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ja, voel me nu heel moe en alsof mn rug elk moment kan breken. Zo moe is mn rug. maar daar had ze me al voor gewaarschuwd. Moest ne mn winterbanden laten wisselen. Ben met de kids effe naar het kruitvat gelopen (5 min lopen) terwijl ze bezig waren. Was weer genoeg voor vandaag! De pijn is wel minder, maar mn rug is zooooooo moe!

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Dat gevoel van een vermoeide rug ken ik. Moeilijk uitleggen he? Alsof hij zo in elkaar kan zakken, of dat je al een hele dag met iemand op je rug gelopen hebt..
    Doe voorzichtig aan jij! Heeft de fysio je ook oefeningen meegegeven om je rug sterk te maken?

Zo, ik ben moehoe! De nacht is wel beter gegaan, sssstttt!
    Ik zag dat er een kiesje door was en nog 2 bloeduuitstortingen in dr mond, zo zielig:(

6. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Poon ik ken dat gevoel. Dinsdag had ik ook weer zo'n last van mijn rug dat ik d met moeite uit bed kon krijgen. Vanmiddag maar weer naar de therapeut.

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ja, moet een handdoek strak oprollen en daar op gaan liggen, max 3 minuten. Je legt hem dan in de breedte onder je bh bandjes hoogte zeg maar.
    En ze heeft gerekt en gemasseert...oef!

mmm, m doet sinds gisteren moeilijk met drinken. Huilen, weg duwen etc. Ze had bij de juf 100 en 80 cc laten staan. Nu net een half uur over 160 ml gedaan. Ik zag net wat bultjes op haar romp, wie weet wat ze nu weer opgelopen heeft. Ze oogt verder niet ziek .Is super vrolijk, "kletst" de oren van je hoofd,, dadadaaaaaada!f

8. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Mijn rug is net helemaal ingetapet, en ik moest vanmorgen bloedprikken. Ik had de Co. Assistent gevraagd of de moeheid van een vitamine gebrek kon komen en zegt hij ja dat kan. Maar hij vult het niet in op de formulier voor het prikken, heb ik dat zelf maar aangekruist. ( normaal zou ik dat niet doen maar wil nu wel eens een keer van de vermoeidheid af)

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    goed idee nijntje ;)

10. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Ik heb zelf het idee dat het kan komen van een b12 tekort

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    van vitamine b tekort wordt je wel moe ja....

12. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Ik heb op internet gekeken naar de symptomen en ik kan heel veel vage klachten wegstrepen. En er staat dat het kan komen door ee parasiet in de darmen, daar heb ik last van gekregen in 2006 toen ik de eerste keer naar Egypte ben geweest, hier ben ik ruim een half jaar mee aan het klungelen geweest.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Mogguh!de nachten gaan iets beter:)

14. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa gaan ze vanzelf beter of nog iets verandert? Hoop dat E. het doorzet je voelt je door meer slaap zo'n ander mens!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Pmol lot:):) en liedjes aan als ze wakker is. Babyfoon in het zicht, ze ziet het lampje.
    En er is een kiesje door.

16. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Taliaa fijn dat e beter slaapt. Kan je even een beetje bijkomen.

Nijntje hopen op een verklaarbare uitslag die niks ernstigs aangeeft.

Makkie dikke knuffel meid!

Mvj mm uitstrijkje is zeker niet fijn. Hoe lang duurt het voor je de uitslag krijgt?

Debjes beterschap.

Hier een heerlijk weekend gehad op de camping afgelopen pasen. Zijn 's maandags op tijd weggegaan en nog even bij mijn schoonouders op de koffie geweest.

Woensdag weer op het buro geweest.
    Ruben is nu 8725 gram en 77 cm
    Jaimy is nu 12850 gram en 97 cm
    Maandag naar de kinderarts met Jaimy kijken wat ze vind van zijn groei. Qua gewicht nog niet veel maar hij eet wel stukken meer sinds zijn ingreep aan zijn neusamandeltjes. Denk dat het wel mee zal vallen dat ze het weer even afwachten.

Ruben trekt zich inmiddels op tot staan aan alles en loopt al langs de bank en tafel. Heb ik mijn handen vol aan zeg. pff hij blijft overal aanzitten den donder.
    Vanuit buikschuiven kan meneertje ook al gaan zitten dus gaat erg rap ineens. Nog een maandje en dan is hij alweer 1.

Zo ga nu gauw weer naar ruben aangezien meer weer staat aan de bank. en dan maar eens wat te eten verzorgen.

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    talia wat lekker zeg !

Cira wat leuk zeg dat ruben al gaat lopen ja nou is het een handenbindertje
    Max 2 weken geloof ik voor de uitslag!

Debjes hoe was het bij de kno ?

18. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    jesse wordt acht mei geholpen aan zijn keel en neus amandelen.en ze prikken zijn oorgelijk door. Het is voor goed doel, maar vind het vreselijk!

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ik moet wel zeggen dat ze dat bij Jelmer ook gedaan hebben en icm nasonex neusspray hielp het echt goed !

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    zwaai effe voorbij. rug gaat beter. moe en gevoelig, maar ergste pijn is weg. gisteren gewerkt en uit eten geweest met vriendinnen.
    m is een beetje moeilijk met eten maar is niet ziek.
    liefs!!

Deel Deze Pagina