haha, die timo en evy! Grappig om die verhalen te lezen!! En misschien een goed idee van dat kampeerbedje! Wij krijgen zo kraamvisie Ben nog steeds erg moe en heb moeite met de dag te beginnen. Soms vliegt het me een beetje aan, een baby in huis en alles wat er om heen komt! Het is nog wennen al is het een vrij makkelijk kindje! Ze slaapt veel overdag, is 's avonds goed wakker en slaapt dan weer goed 's nachts. Dus klagen mogen we niet. Maar ik moet wennen aan al die slaapjes en voedingen. We kunnen er niet zomaar effe op uit en naar dingen doen met Jens zoals we nu al gewend waren. Ach, die tijd komt ook wel weer, maar ik heb liever droog mooi weer, zodat ik met Maja ook nara buiten kan. Voel me een beetje opgesloten anders in huis
Linda wat lief dat ze elkaar dan toch zo missen in de kamer zeg. Maar als ze zo anders slapen zou ik ze misschien ook op een ander kamertje leggen. Pooh ja het is echt wennen he een 2de kindje erbij. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik na een maand of 3 me weer wat beter begon te voelen. Wel heerlijk dat je er even met Jens op uit bent geweest is voor mama en jens leuk. Nijntje wat vervelend zo'n dag en dat je Myrthe dan niet even uit handen kan geven he. Voel je je vandaag iets beter? Debjes zo'n dag is echt leuk voor de kinderen he wij hadden er laatst 1 hier in het dorp. Vrijdagnacht was Tygo zo zielig, hij had een droom/nachtmerrie gehad denk ik kwam huilend naar me toe want hij was zo bang er was iets op zolder zei hij wij samen op zolder kijken en hij kroop helemaal in mij. Daarna weer naar bed maar kwam weer heel verdrietig naar me toe ik zeg wat is er dan op zolder, monsters zegt hij heel angstig dus toen maar lekker tussenin. Hoe hij erbij komt geen idee hij zegt dat mijn neefje zegt dat er wel monsters bestaan. Gister even lekker kleding voor mezelf gekocht, wilde zo graag weer een beetje mezelf vrouwelijk voelen dus een rokje gekocht en hij zit heerlijk. Gisteravond even lekker uit eten geweest met mijn ouders zonder kinderen was erg gezellig.
och jee, arme tygo... wat sneu he... ze kunnen dan echt zo intens bang ergens voor zijn!! Seth heeft dat met een poppetje van tv, die kan volgens hem ook ineens overal opduiken... heel sneu....knuffel voor lieve tygo! Pooh, ja dat is de eerste maanden niet anders... vooral nu het wat minder warm is en de winter er aankomt, ben je meer binnen. Of straks lekker veel naar een indoorspeeltuin, maja lekker slapen, jens spelen! Deden wij met kai en seth ook veel de eerste maanden. Ben je er toch lekker uit he! Linda, wat gaan die poppies van jou hard!! Heel knap van Evy en zo kleuren, seth kan dat nog niet, zo een potlood vasthouden. En dat ze elkaar zo nodig hebben he, heel lief! ZOu ook eens kijken of het apart slapen niet beter gaat, zal even wennen zijn, maar dan houden/maken ze elkaar niet wakker. Huisje bijna klaar?? Meisje, leuk he zo'n telefoon! Kun je niet met de swypen? Dat is echt ideaal, moet je eens proberen. Gaat veel sneller dan gewoon intypen. Alles goed met jou en je mannen? Hier alles goed! Ben wel erg moooooeeeeee en de hele dag wat weeig en rare maag. Moet mezelf smorgens echt een schop geven om wat te doen.... maar ja, hoort erbij en gaat vanzelf weer over!! De jongens gaan super, zijn lief en kunnen zichzelf en elkaar super vermaken, dus kan ik ook verantwoord wat meer op de bank hangen.
Effe ego: Net alle positiekleding opgeruimd! HEERLIJK wat een opgeruimde (maar vooral ook LEGE) kast...
vraagje voor marente en meisje... Maja slaapt bijna de hele dag. Ze is wel wakker met de fles (meestal) en bij het verschonen. EN 's avonds heeft ze 1-2 uur dat ze goed wakker is. Maar verder is het een slapekoppie (gelukkig ook 's nachts). Ze slaapt op het moment in de box, omdat ik niet steeds Jens alleen kan/wil laten beneden. En ze slaapt door alle geluiden heen Omdat ik het van Jens niet gewent ben (die werd overal wakker van), ga ik twijfelen of dit wel normaal is. Slapen die van jullie ook zo veel?
ja,onzekere muts ben ik toch. Maar ze slaapt alleen maar. Ja nu effe niet, omdat papa haar net in bad heeft gedaan en ze honger heeft. Maar het is opeens zo makkelijk, een kind wat maar slaapt in de box. Met jens zat ik uuuuuren te wiegen om hem in slaap te krijgen en dan wapperde hij zichzelf weer wakker met die armpjes. Ik zat met hem nonstop op de arm, omdat ie dan alleen wel sliep! Ik weet dat ze veel moeten slapen, maar ik gok dat ze 20-21 uur per dag slaapt?
ik had ook een meid die zoveel sliep. maar vanaf de 1e verjaardag werdt het slapen steeds slechter. afgelopen nacht moest ik er 6 keer uit, ze slaapt slecht door de grote amandelen en ik heb het vermoeden dat ze last heeft van groei pijn in haar benen. dan moet ik even wrijven en dan gaat ze weer slapen.hier ging de dag beter dan gisteren. ze wil alleen niet meer slapen tussen de middag maar dat heeft ze eigenlijk nog wel nodig. en ze loopt de hele dag zonder luier (behalve als we weg gaan en als ze naar bed gaat) en ze heeft nog niet 1 keer een ongelukje gehad. ik had een kaart gemaakt waar 12 stickers op kunnen en dat ze dan een klein kadotje zou krijgen, nu moet ik morgen snel naar de winkel want de kaart is al vol.
Nijntje, wat pittig nu voor je....hopelijk gaat het na de operatie weer goed! Een wat knap, zonder ongelukjes!! Ging bij seth ook zo snel en binnen een dag, trots ben je dan hè!! Pooh, snap je wel hoor, tis ook zo een verschil met jens. Maar lijkt me dat er niets is hoor!! veel baby s slapen zoveel.
Nijntje, wat goed van haar zeg! En wat zwaar voor jou, zeker nu je zwanger bent. Gaat je man er snachts niet uit? Meisje, wat lekker he.... Kun je al in je oude kleren dan? En hoe doet de kleine man het? En de grote? Pooh, ja lastig he... Ze mogen best zoveel slapen hoor, als ze maar wel ook wakker en alert zijn! Lekker toch, haha. Geniet er maar van. Komt ze nog wel voor de nachtvoeding, of slaapt ze al door? Debjes, wanneer heb jij weer een fm? En hoe gaat het met de bijwerkingen? Vallen ze nog mee? Lot, arme tygo. Maar wat knap dat hij het al zo goed kan vertellen zeg! Hoe vaak slaap isa nog overdag en hoe lang dan? Ik twijfel nl een beetje, elize gaat wat richting 1 slaapje, maar vind haar daar nog zo jong voor. En snachts slaapt ze ook al niet zo lang. Hoe bevalt je werk? En hoe is het met je salaris nu geregeld? Linda, ik vind het toch zo vertederend he, jouw tweeling. Zo bijzonder! En wat gaat evy hard en mooi toch om te zien dat ze zich allebei op hun eigen manier ontwikkelen! Cira, dank je nog! Ik ben wel wat gerustgesteld, vind het gewoon een raar verhaal van die vlos. Hoe is het nu eigenlijk met jaimy? Met zijn allergieën? Mvj hoe is het nu met je? Gaat het allemaal? Verhuizing etc? Per wanneer s de aanvaarding van jullie nieuwe huis? Allemaal, morgen weer de hele dag werken.. Bah. Maar goed, dat is nu standaard, dus ik moet er maar aan wennen. Op zich begin ik mijn draai wel te vinden in mijn werk, t went. Alleen dat alleen-werken staat me tegen. Maar goed... Elize begint nu lekker te babbelen, mamamama, papapapapa.. Zo leuk! En in de handjes klappen, zwaaien, lekker stappen achter dr loopwagentje.. Trots Isabella is een lekker dwarse peuter, een echte meid. Kan echt bitchie doen hoor: ik praat niet meer tegen jou. En dan doet ze haar armen over elkaar en kijkt de andere kant op. Rare meid, haha. Fijne avond allemaal!
taliaa hij wil er wel uit maar slaapt er door heen. dan moet ik hem eerst wakker maken en dan gaat hij er wel uit maar dan heb ik zo iets van dan zijn we alle twee wakker. maar afgelopen weekend was ik echt helemaal op dat ik er een keer doorheen geslapen heb. en vannacht heef ze de hele nacht weer een keer doorgeslapen. en dan ben ik de hele tijd wakker omdat ik misselijk ben. debjes hoe gaat het en wanneer heb je de fm ook al weer. meisje wat goed dat je al bijna in je oude kleren kunt.
Taliaa nog van harte gefeliciteerd!! Jaimy doet het erg goed. Hij heeft weinig last van de astma en groeid sinds tijden eens super goed. Moet wel nog provoceren, maar ik wil hem nu eerst bij laten komen. Pooh Lekker hoor dat Maja zo goed slaapt! Als ze inderdaad alert is wanneer ze wakker is zou ik me geen zorgen maken. Hier heb ik soms nog moeite met beide koters. Ruben begint nu echt te roepen om sandacht en ook Jaimy wilt van alles doen. En dan het huishouden nog. Ow ja tijd voor mijn man en mijn eigen vergeet ik eigenlijk teveel. Merk wel dat het steeds beter gaat. Vooral nu Ruben een goed ritme heeft. Makkie mmm heb zo het gevoel dat je nu een meisje in de buik heb. Lot arme Tygo. Jaimy heeft gelukkig nog niet echt angsten alleen een keer een cars klok op zijn kamer die hij in het donker erg eng vond. Die hebben we weggehaald. Ow ja en meneer valt niet meer in slaap met dichte gordijnen en een dichte deur. Debjes ik duim voor je! Heb je veel last van bijwerkingen? Nijn wat heerlijk he als er een nachtje doorgeslapen wordt. Meisje wow al alle positiekleding opgeruimd! hier ligt het nog in de kast. Vind het nog erg lekker zitten en heb nog geen tijd/zin gehad om mijn kast uit te ruimen. Linda wat heerlijk dat Timo en Evy zo lekker met elkaar om gaan. En wat groeien ze hard zeg! Hier gaat alles goed. Zijn drukke dagen geweest en dat merk ik goed. Jaimy is weer flink verkouden en door het hoesten heeft hij 's nachts regelmatig een ongelukje. Ruben heeft ups en downs met doorslapen. Dus ik heb er soms gekke nachten tussen zitten. Ruben gaat erg hard en sta er van versteld hoe snel het baby er weer afgaat. Van het weekend gaan we beginnen met de bijvoeding. Hij krijgt nu tussendoor wel eens een likje van Jaimy's banaan en vind het echt heerlijk. Afgelopen maandag bij de KA had hij zelfs de banaan van Jaimy te pakken gekregen en dat ging zo naar zijn mond.
Taliaa Isa slaapt nu ook soms al 1x, ze drinkt dan smorgens haar fles en slaapt dan nog verder tot 9 uur/half 10 of word pas rond 9 uur wakker en slaapt dan maar 1x. Tygo kan wel goed vertellen wat er is dat is wel fijn hoor. Mijn werk is leuk heb mijn draai gevonden en ja mijn loon is niets aan veranderd helaas. Ik ben nog wel steeds bezig met de dingen voor gastouder maar daar gaat wel een poos overheen voor het rond kan zijn. Ik heb vanavond cursus lekker na een dag werken maar ja. Volgende week lekker vakantie!
Ja rustig! Cira, wat fijn dat de jongens het zo goed doen en jaimy nu lekker aankomt! En kleine ruben alweer aan de vaste voeding, leuk!! Gaat het kolven weer beter? lot, taliaa, kai heeft ook alweer een tijdje één slaapje, weet niet meest precies vanaf welke leeftijd. Seth echt tot een maand of 17 twee slaapjes gehad, verschilt echt per kindje. Hier groei buikpijn....en kai vandaag 14 maanden!!
zwaai, heb een druk dagje gehad. Vanochtend 2 oud collegas op kraamvisite. Leuke muts, sjaal en wantjes voor Maja gehad! Vanmiddag bezig geweest met Maja, ze zat verstopt en ik heb met buikmassage en een thermometer het meeste (denk ik) eruit kunnen krijgen! Het waren echt goudklompjes, zo hard als klei! Arm kind! Ondertussen jens bezig gehouden met klei en tekenen. En gelukkig kwam ons buurmeisje van 10 spelen. dan weer eten koken, met JEns aan tafel (papa was laat) , jens in bad en nu doet papa jens naar bed...pfff ben versleten! Morgen komt mn moeder weer. Ga ik effe op schoenenjacht voor mezelf!
Pooh wellicht verlicht wat extra water in de fles. Zo zielig als ze verstopt zitten. Makkiekolen op het werk gaat gelukkig beter maar is nog steeds niet super. Meiden Ruben net voor het eerst een beetje fruit gegeven. Hij werd helemaal hyper toen hij de lepel zag. Foto op hyves. Zo grey's anatomy kijken. En dan hoop ik lekker vroeg naar bed. Ruben moet nog wel een voeding, maar ik hoop dat hij zich niet te laat meld.
Pooh dat spul van vsm hielp heel goed bij obstipatie bij timo. Je kan ook wat nutriton geven werkt ook maarja hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk bedenk ik me ineens
Cira, geweldige foto's!! En wat lijkt ie op zn broer hè! Linda, baal dag de eerste werk dag?? Hier werkte nutriton juist verstoppend.... Zielig hè pooh, ik heb niet de tip voor je....