Zwangere Dames van het PCO-clubje Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door DebJes, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Pooh hoe ging het met j totem hij thuis kwam?

Eren ei springt toch meestal rond.20 mm en geroeid 2 mm per dag? Nu is mijn ene ei 18 mm zou hij dan morgen springen?

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Debjes, ik denk morgen en anders overmorgen! Gezellig maken in bed de komende twee dagen hihi! Wel super dat jullie nu weer echt een kans hebben!!

pooh, hoe was het met jens? En fijn dat je wat hebt gekregen voor je meisje!

Cira, tja het weer is nu maart niets voor een peuter met energie voor tien....merk dat ze het hier ook niets aan vinden de hele dag binnen.

Vandaag mijn neefje ook hele dag gehad, niet handig met dit weer, drie springende jongens de hele dag haha. Was vanmiddag ook weer zo beroerd, was even pittig, maar we hebben het overleefd!

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    het was te doen met J. Hij deed moeilijk met het eten dus heeft hij niet alles op. Zo hup naar bed gedaan en die sliep meteen! ;)

Wij hebben een redelijke nacht gehad. Maja gaat na de 2300 uur fles liggen gymen tussen in, handjes wapperen, speen in, speen uit...pffff. Ze valt moeilijk zelf in slaap en het duurt soms best lang voor ze slaapt. Overdag slaapt ze wel goed, maar ook hte liefst bij mama.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    @ pooh, en hoe gaat het met JOU? Herstel je goed? En neem je wel de tijd voor jezelf?
    Enn brrrr ik weet nog zo goed, die gebroken nachten, dat gehuil, dat machteloze gevoel als ze pijn hebben.. Brrrr

@ debjes, haha, aan de klus al? Mijn eieren zijn wel eens doorgegroeid tot 24 mm geloof ik.

@ llemaal, hoofdpijn, maar wel Vakantieieieieieie, joehoe...

Liefss, taliaa

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @taliaa, tijd voor mezelf?? wat is dat ;)
    Maja ligt al sinds de 0730 uur les te maffen en Jens kijkt naar Zeppelin, dus ja heb nu effe tijd. Maar heb net de keuken gedaan, flesjes gesteriliseerd en de vloer gezogen. En binnen een half uur is het weer flesjes tijd! 's avonds als Jens slaapt heb ik tijd om lekker te relaxen. Maja ligt dan vaak bij mij te maffen, zo knus!

6. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    #486 DebJes, 13 okt 2011
    Laatst bewerkt: 13 okt 2011
    Taliaa ja aan de klus. Heb nu wel zeurende pijn rechts onder. En laat me ei daar nou ook zitten;) vanmorgen feest gehad in bed ;). Weet niet of het van de echo komt de pijn, maar misschien toch eën eisprong.

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Hier een fijne dag gehad met de kids. Vanochtend naar de winkels gewandeld, en tussen de middag bij het weeg uurtje geweest op het CB. Maja was 400 gram aangekomen in 2 weken
    Toen we terug kwamen heeft Jens 2 uur geslapen en maja sliep van 1400 uur tot 18.30. Ze gaat straks in bad en hopelijk slaapt ze goed vannacht!

8. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Debjes eipijn mmmm spannend en ik zou zeggen als vriendlief zijn zaad goed is waag er morgen en overmorgen nog een gokje op.

Pooh wat een drukte even he de eerste weken. Ik zou toch eens proberen om Maja in te bakeren savonds als ze onrustig slaapt.

Makkie pittig je neefje en je niet lekker voelen, wanneer nou precies de eerste echo?

Hier vakantieeeeeeeeeee heerlijk zeg. Alleen voor de verandering is er weer een ziek het gaat hier echt op en af, nu heeft Tygo koorts en is hangerig maar de zetpil werkt nu dus het gaat weer even. Ik ben weer bij de fysio geweest had zo'n pijn in mijn bil, toch weer isschias en iets met mijn si gewricht ofzo nu volgende week weer en anders stuurt ze me door naar een manueel therapeut.

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @lot, daar heb ik ook over na gedacht, maar durf niet "zo maar" te gaan inbakeren, zonder goed advies te krijgen en iemand die het goed voor doet!

Sterkte met je zieke mannetje en je bil! au!! :(

10. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Pooh je kan ook soort van inbakeren met één hydrofiel luier. Ik deed dat met jessee. Die maakte zich.altijd wakker met zijn handen

Lot ja we hebben het vanmorgen gedaan. En dan doen we het zaterdag.nog is. Elke dag vindt mij vriend na vier maanden nie leuk meer. Zaad is toch 2 tot 3 dagen houdbaar?

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    debjes rond de echte eidag zou ik het wel beide dagen doen, toch meer kans lijkt mij, meer zaadjes :)

maar nog even over die meerdere eitjes. ik heb toch echt altijd begrepen dat als een eitje springt de andere nog niet rijpe eitjes, niet meer gaan springen. er wordt dan een stofje door de eisprong afgegeven die zeg maar tegen de andere eitjes zegt 'je bent te laat' ;)

een twee eiige tweeling is dan ook vaak erfelijk, dus bij vrouwen waarbij echt twee eitjes springen

een een eiige tweeling komt tenslotte van 1 eitje en die zich later na bevruchting deelt dus dat weet je nooit van te voren

alleen wanneer je hormonen krijgt die een eisprong opwekken (zoals bij spuiten/iui) dan kunnen wel meerdere eitjes springen

dus theoretisch kan het wel met jullie meerdere eitjes maar de kans is wel klein omdat je geen eisprong opwekt

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Haha, debjes die mannen hebben altijd wat te zeuren.;)
    Ik zou idd zaterdag nog een gok wagen.

Pooh, maja is goed gegroeid zeg!

13. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    debjes ik hoop zo dat het deze ronde raak is voor jullie.

ik heb vandaag een gesprek met mijn chef gehad omdat ik het niet meer vol kan houden en dat ik gisteren door de verloskundige en de fysio terug gefloten dat het zo niet ging. mijn chef had het al wel aan zien komen want ik was de laatste weken zo stil. Dus hij heeft mij vanmorgen nog ingepland bij de arbo (die zit bij ons intern, dat is dus makkelijk) en met hem afgesproken dat ik 2 uur per dag minder werk, maar hij dacht dat dat nog niet genoeg was dus moet over 3 weken al terug komen.

14. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Linda bedankt voor de duidelijke uitleg!!!!! Veel begrijpelijker als op internet. Ik heb alleen twee nichtjes die twee iig zijn. Bij hun kwam het voor aan vaders kant. Mijn opsa was wel een tweeling, maar ik weet niet of hij 1 of 2 eiig was. Maar als twee folikels springen moeten ze toch vaak beide even groot zijn?

15. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Mijn opa was twee_iig

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Als je opa aan je vaders kant zit dan kan je vader deze erfelijkheidsfactor aan jou doorgegeven hebben. Zijn je twee eiige tweelingnichtjes dus ook van je vaderskant? Dan zou dat dus misschien door erfelijkheid ontstaan kunnen zijn.

Trouwens bij wat oudere vrouwen dus tegen de 40 is de kans ook groter dat er twee eitjes springen.

En wat jij zegt ze moeten dan natuurlijk wel beid rijp zijn alleen de vraag is vanaf wanneer is exact rijp genoeg en verschilt dat nog per vrouw?... Bij mijn IVF had ik vaak meerdere grote follikels, die werden dan aangeprikt en de eitjes werden opgezogen. Ze gingen dan vervolgens kijken onder de microscoop of de eitjes dan rijp genoeg waren om te laten bevruchten. Ik had altijd veel meer follikels dan rijpe eitjes dus dat zei bij mij heel weinig. Er waren wel vrouwen op zp die hadden dan bijvoorbeeld 15 follikels en ook 15 goed eitjes, dan was ik stikjaloers want ik had meestal wel 30 follikels maar dan maar 6 of 8 rijpe eitjes en dan worden de kansen dat er een mooie emmy ontstaat natuurlijk kleiner.

Maar goed ik hoop inmiddels dat er in jou buik een wedstrijd 'wie is het eerst' aan de gang is :) :) :)

17. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Linda mijn nichtjes zijn van mijn moeders kant. De zus van mijn moeder kreeg een tweeling op mijn moeders verjaardag;)

Bedankt voor je goede uitleg;)

18. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Pooh dat snap ik, ik kreeg zelf de tip van de vk en heb Isa in een puckababy gehad zo kon ze toch nog iets bewegen maar
    er niet zomaar uit. Dit gaat gewoon dicht met een rits dus geen handigheid voor nodig. Ze zijn best prijzig maar
    marktplaats staat er vol mee. Je kan het ook eerst eens proberen met een slaapzak en dan haar handjes er gewoon in laten
    ipv erdoorheen halen.

Nou Tygo is niet naar de psz want had vannmorgen al 38.4 hij is nu wel aan het spelen. Mijn schoonzusje heeft vanmiddag weer een echo nu 4 weken niet gehad dus nog wel spannend!

19. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Lot arme tygo beterschap. En spannend voor je schoonzus

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007