Zwangere Dames van het PCO-clubje Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door DebJes, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hoi meiden *zwaai* druk gezellig weekendje, donderdagavond al voor kerst naar germany mijn ouders dus kort weekje voor de boeg.

timo blijft alleen een drama, elke keer krijsen met naar bed gaan, nouja ik zeg drama, inmiddels stopt hij er op z'n laatst een kwartier later mee maar hij wordt ook rond 23 uur wakker en gaat dan ook schreeuwen, we laten hem nu gewoon liggen en alleen als hij het langer dan 5 min. vol houdt dan check ik even of hij speen en knuffel nog heeft, snachts wordt hij niet meer wakker maar wel om half zes, ook dan gaan we er ook niet heen en uiteindelijk werd hij vanochtend dan om kwart over zeven weer wakker en toen heb ik hem opgehaald.

wel een nachtlichtje geplaatst inmiddels en alle tips uitgeprobeerd maar dit lijkt toch het beste te helpen, gewoon laten gaan, mijn moederhart doet wel erg pijn en overdag zit hij aan mij vastgeplakt, ik vind het ook zo naar dat hij dan steeds gaat staan in bed, dekentje af en dat hij dan zonder deken slaapt, normaal stopte ik hem in als we naar bed gingen maar nu wordt hij van elk geluidje wakker dus ga ik maar niet langs, dus dikke pyama en sokken in de slaapzak zodat mama zich geen zorgen maakt...

al met al niet super erg maar we waren zo gewend aan normale slaaptoestanden dat dit weer ff heftig is, hij is echt aan het testen en overdag ook behoorlijk bijdehand, ineens weer Evy totaal de baas dus het zal echt wel een fase zijn maar nu wel een langefase zucht

taliaa dikke knuf en veel plezier morgen, ik herken je gevoel best wel, hoewel ik ook in de beginperiode veel heb kunnen genieten was het ook veel super zwaar en die zwangerschap op het laast ook erg heftig waardoor ik het ook wel moeilijk heb gehad met de verwerking. in het eerste jaar was ik ook erg met een 3e bezig maar ik moet eerlijk zeggen dat is echt helemaal weg, voor mij hoeft het voor nu helemaal niet meer, omdat ik merk dat je nog genoeg te (ver)zorgen hebt ook boven de een jaar heb ik wel het gevoel mijn 'moederliefde' helemaal in te kunnen zetten (als je begrijpt wat ik bedoel) ik had het niet verwacht maar ben ook totaal niet meer jaloers op andere zwangere en als ik hoor over nachtvoedingen dan denk ik alleen maar, wat heerlijk dat ik me tegenwoordig weer redelijk uitgeslapen voel en wat meer energie heb.

debjes, ik vind het ook echt niet normaal wat jij moet doormaken meis! ik snap heel goed dat je misschien wel denkt was ik maar niet zwanger, dit is gewoon onmenselijk bijna toch, ik denk aan je xxx

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    linda, ik herken het van jens vorig jaar december. Opeens huilen, gillen met naar bed gaan. Verlatingsangst dachten we toen. Het duurde een week of 2-3 en toen ging het weer goed. Wel met nachtlampje aan. En het was ook uitproberen hoor! Maar wel een lastige fase!

Trouwens dat filmpje op je facebook is echt zo schattig. Jip en janneke in de regen ;)

Herkenen jullie dit. Ik kan helemaal vol schieten en angstig worden bij het idee dat er wat met de kids gebeurd. Of met ons. het idee dat ze me zich niet zullen herinneren mocht er nuwat met me gebeuren vindt ik zoooooo naar .En als ik lees /hoor in het nieuws wat voor nare dingen er gebeuren met kinderen, kan ik het echt benauwd krijgen. De liefde voor die 2 is zo groot, dat het soms overweldigend is.

3. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Linda lastig hè met timo. Wij hebben dit met jesse rond die leeftijd ok gehad. En ging eignlijk weet zelf over, want wat we ook probeerde het bleef.

Taliaa jeetje alweer jaar wat gaat dat hard hè. En snap je angst best met betreft een derde. je heb het ook niet makkelijk gehad.

Makkie fijn dat je je wat beter voelt, en ook blijft!

Ik heb idd wel is het moment dat ik denk waar ben ik hier aan begonnen. Werk zeg ik meteen dat dit kindje meer dan welkom is hoor, naar het is echt zwaar!!!

4. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Pooh herken dat wel hoor vooral als je dan weer dat verhaal zie van luik met die baby die om het leven kwam, vreselij k!!!

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Debjes Ik herken het maar al te goed.
    Het is ontzettend balen, het is echt K*t even plat gezegd, maar je beebje heeft het goed binnen daar gaat het om.
    Dat kan ik nu wel zeggen zo denk je misschien want jij voelt je rot.
    Maar het komt goed.
    Meestal is het ergste na 3 maanden over en max 6 maanden ...het komt goed !

( ik ben niet zo goed in een hart onder de riem steken maar weet wat je voelt.)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Debjes, vreselijk!! Heb je al gezocht bij steunpunt hg? Naar lotgenoten info? Of daar je verhaal doen bij meiden die het ook hebben meegemaakt?
    Ik probeer echt mee te leven hoor! Ik heb me wel echt beroerd gevoeld, maar niet te vergelijken met jou. Heb veel respect voor je. En houd voor je dat het straks echt weg is!!!
    Smaksmaksmak!!

Linda, ik herken je verhaal... Als ik nu denk aan mijn vriendin dan ben ik oprecht blij voor haar, niet jaloers. En als ik denk aan hechtingenbloedingenstuwingnachtvoedingenhuiluurtjes etc etc, nou nee, bedankt;)

Pooh, dat is raar, toen we de laatste keer mochten ophogen ging ze naar 2x 4ml! Hmmm.. We zien wel wat ze doet komende nacht, dan is het op en moet ik gaan bellen.
    Ben benieuwd, zie je wel eens kindjes van een jaar die het nog gebruiken?
    En ja, ik kanzo ontzettend bang worden van wat er allemaal zo kunnen gebeuren. Kan alleen bij de gedachte al huilen...
    Bah..

Liefss, taliaa

Ps, thnx allemaal voor de reacties, reageer snel weer!

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ja taliaa, dat gebeurd wel vaker! Dat ze het later nog gebruiken! ;)
    Van die dosering wete ik niet hoor, ik zou het niet te hoog doen. Hoeveel weegt ze nu dan/

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hiep hiep hoeraaaaa voor elize!!!! Lieve mooie meid van harte met je verjaardag en hele fijne dag!! Ook voor papa en mama!

9. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Taliaa gefeliciteerd met je dochter!!!!!!7 maak er leuke en gezellige dag van:)

10. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Elise gefeliciteerd met je verjaardag.

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    lieve elize, gefelicteerd!!

Hier terug van het cb. Jens was vriendjes aan het maken met een oude man die er ook was. iedereen dacht het zijn opa was ;)
    Maja weg nu 6430 gram en is 63 cm, bolleke :)
    2 prikken gehad en ligt nu in bed.!

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Elize gefeliciteerd met je 1st verjaardag meisje !

Pooh door alle drukte is het me een beetje ontgaan maar hoe beviel je eerste werkweek ?

Hier zitten we een beetje met een griepvirusje of zo....iedereen heeft al overgegeven behalve ik hahah en ik moet vannacht werken dus ik hoop de dans te ontspringen.
    Probleem is wel dat ik nu al een maand met keelproblemen loop.
    Ben vanmorgen bij de ha geweest en die zag wel wat rood achter in de keel.
    Maar er was geen medische reden voor een kuur tenzij ik er op zou staan, nou eehhm nee dan maar niet.

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    eerste werkweek was effe wennen. Ik begon dinsdag met lood in mn schoenen en heb eerlijk gezegd dat ik een beetje teleurgesteld was dat ik van sommige meiden eigenlijk nauwelijks iets had gehoord al die maanden. Vrijdag was ik al weer aardig in het ritme en het was lekker om weer wat anders te doen dan luiers, flesjes en puzzelen ;)

14. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Elize beetje laat maar super gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!! Alweer een jaar voorbij en Taliaa ik herken je verhaal zeker.

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Elize van harte meisje en ik wil wat meer fot's hoor!!!

Debjes en Pooh ja ik herinner me jullie verhalen nog wel. Gister heb ik hem extreem rustig naar bed gebracht. Hij ging wel schreeuwen maar was na 10 min stil. Vervolgens wij als muizen door het huis en hij heeft de hele nacht doorgeslapen, ik hoorde om 6 uur een schreeuw maar gelijk stil, ze verder om kwart voor zeven wakker omdat wij op gingen staan dus al hele verbetering. Net ook weer heel duidelijk geweest en vooral heel rustig, wel even schreeuwen maar ik denk nu 5 min, het schreeuwen is ook al minder extreem dus ik heb goede hoop. Nu even volhouden. Maar niet te vroeg juichen, liefst natuurlijk nog zonder huilen slapen.

Debjes ben benieuwd!

Mvj: beterschap!!!

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Thnx allemaal!! Foto's op fb!

17. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa op fb dat heb ik nou weer niet beetje jammer. Leuke dag gehad? Was vergeten te reageren op je vraag over de snowboots maar ze waren al snel verkocht. Draag jij e. nog in de bykay?

Vrijdag gaan we op vakantie een week naar mijn souders, en natuurlijk neem ik mijn ouders en broertje met gezin mee met de kerstdagen.
    Isa is weer aan het hoesten ze begint telkens weer op nieuw, ze hoest zichzelf wakker zo zielig iemand een goede tip voor een wondermiddel.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    nope, in de geweven doek, of in de boba. Soms in de ringsling.
    als je iets zoekt voor mee te nemen op vakantie? dan zou ik zeker een drager voor op de rug adviseren!:)
    heeeerlijk.
    maar, met de ringsling op je heup dragen doe ik ook nog wel en manlief kan zo met gemak uuuren wandelen. (ik heb slechte rug)
    je mag gerust mijn geweven of mijn ringsling lenen hoor!

jammer van boots, maar volgens mijn krijgen wij geen sneeuw. Heeft isa eigenlijk al schoenen? ik ben erg in dubio of ik voor elize al iets moet kopen, de oxxy worden te klein..

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa, isa heeft slofjes/schoentjes om naar buiten te gaan voor de kou maar verder nog niet want ons kleine luie monstertje is nog niet van plan om te gaan lopen :) ze trapt ook alles uit word je gek van. Op de site van bykay staat dat het tot 18 kg kan en mag.

20. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Taliaa haha zeg dat niet te hard dat we geen sneeuw krijgen ik ben met de elfstedentocht geboren in februari;)

Deel Deze Pagina