Debjes wat rot dat het weer wat meer is, hoop dat het snel weer de goede kant op gaat. En hoe is het met namen bij jullie, al iets in gedachte voor de kleine man? Nijntje al naar het zh geweest, en? Nou de uitslag van mee met wat de arts dacht. Mijn banden zijn niet zo erg beschadigd als gedacht werd. Je kan zien dat hij uit de kom is geweest, veel vocht eronder en er zitten wel karteltjes aan de banden dus wel licht beschadigd. Hij hoopt dat het met een sisser afloopt en ik moet over 3 weken bij hem komen en dan zullen we zien wat er gebeurt nu nog 3 weken in het gips. Vanmorgen moesten we naar het cb met Isa en we hebben onze twijfels over haar heupjes. Isa loopt achter haar loopwagen heel raar met 1 been, ze loopt op haar tenen en naar binnen en sleept soms haar been een beetje mee dus zijn hier wat bezorgd over. Nu zijn we door de arts doorgestuurd om het na te kijken en dit mocht niet te lang duren van haar en moesten als het kon deze week. Dus gelijk langs de ha en horen van haar wanneer we kunnen. Hoop dat het allemaal mee valt. Het is op het moment wel bingo bij ons met zh bezoeken enzo hoop dat het hierbij blijft.
Ik moet vanmiddag naar het zh. Zit er bij haar verschil in de plooitjes op haar bovenbeen, hieraan konden we het zien bij m dat ze iets aan haar heupjes had.
Oei lot, schrikken he... Ik neem het cb niet al te serieus meer, paniekzaaiers. Hoop dat jullie goed geholpen worden door ha! En fijn van bandenknieetc Mvj, hoeoeoeoeoeoeo gaat t met je??
Taliaa het kwam niet van het cb uit wij maken ons er zelf een beetje zorgen om. Deze week gaan we foto's laten maken. Nijntje hoe was het in het zh? Taliaa hoe is het met jouw en met de meiden?
Lot dat is schrikken. Maart ook omdat je zelf ook al zag. Hopelijk isd het niets Wij hebben al wat namen hier. één mijn favoriet. Dus die wist het vat.hahaha
Hoi meiden, Weer even bijgelezen. Lot fijn dat het 'meevalt' maar desondanks wel heftig allemaal zeg. Makkie en ik komen snel op de koffie . En dan de heupjes. Bij mij hameren ze steeds dat het voetje van Evy nog wel goed komt maar blijf zelf soms wel bezorgd. Makkie hoe gata het met je keuken? Taliaa hoe is het bij jou? En met Isa? Sas super zeg, wat zei de bedrijfsarts, heb je zelf ook nog wat in te brengen...? Nijn spannend zeg! Ik duim en voor de test op het cb. Debjes beterschap! Nou nu even ene klaagzang: Op dit moment is het een drama als ik de kinderen ophaal van het kdv. Zo erg dat ik vandaag zelfs geen zin had om ze op te halen gewoon omdat ik weet wat er komt.... Het is zo bizar, ze zijn uiteraard wel vaker opstandig en soms ook flink maar dan is het te doen, met tot 10 tellen of op de gang zetten oid. Maar als ik ze nu ophaal van het kdv gaat het als volgt: ik kom binnen, ze zien me en roepen keihard NEE! vervolgens probeer ik rustig aan te doen, niet overhaast te vertrekken dus ik kijk nog even mee met wat ze aan het doen zijn, zeg rustig dan we naar huis gaan en ga dan hun schoenen pakken. Dan begint de ellende, rennen, gillen, schreeuwen, schoppen. Niks helpt, alleen als ik net alsof doe of ik alleen de deur uitga dan willen ze nog wel eens meewerken maar dat vind ik dan zo stom. De leidster bemoeit zich er dan maar bewust even niet mee en verbaast zich dat Evy en Timo zo extreem kunnen reageren eigenlijk. Dan voel je je wel een beetje suf als je zegt, zo gaat het anders nooit hoor. In de winkel, waar dan ook, ik vind dat ze heel goed luisteren, maar op deze twee momenten in de week lijken ze totaal hysterisch. Ik schaamde me vandaag kapot.Ik zit er wel mee in mijn maag. Ik heb het gevoel dat ze doorhebben dat ik op het kdv minder hard durf te zijn voor ze en dat ze daar gebruik van maken. Zelf denk ik nog dat ze het erg nodig hebben dat ze weten wat ze te wachten staat. Thuis bereid ik ze ook overal uitgebreid op voor dus misschien moet ik vragen of ze vanaf een uur of 5 willen zeggen dat mama straks komt...? Het valt de leidsters nu ook wel echt op volgens mij...
Linda indd goed idee dart de leidsters alvast gaan zeggen.zometeen komt mama, dan gaan we onze jassen aantrekken en schoenen aan doen oké? Wij doen dit ook met vier jarige, je moet je niet schamen hoor het is echt heel normaal gedrag. Ze hebben indd misschien door dat je op kdv wat liever bent dan thuis. En dat spelen ze uit hoe klein ze ook zijn. En anders verhef jeeee maar is je stem op kdv tegen ze. Of je vraagt de leidsters om meteen in te grijpen, inplaats van datt ze weer een hele acteer sessie kunnen gaan beginnen. Het wordt dan een gewoonte om het te blijven doen voor ze. Terwijl als het meteen wordt afgekapt weten ze dat het geen zin heeft.
Linda zijn er nog veel kindjes als jij komt, misschien helpt het als je ze later ophaald als er bijna geen kindjes meer zijn. Hier was de echo goed vandaag. Ik had genoeg vruchtwater, maar niet te veel.
Fijn nijntje dat het goed was... Afwachten he.. Lot, ja, jad gelezen dat hetvan jullie afkomt, maar vond t een beetj ajam paniki dat je op stel en sprong naar de ha moest. Ik bedoel, die ene dag maakt dan het verschil ook niet of wel? Hoop dat er niks ergs uit komt, hoeiswas isa met kruipen enzo? Of is het echt alleen met lopen? Debjes, ben zo benieuwd naar jullie namen Linda, ojee... En als je tips vraagt aan de leidsters? Is geen schande hoor! En ik snap dat je al buikpijn krijgt als je weer "moet" ... Maar geloof me, die leidsters zien wel ergere dingen dan een liefdevolle moeder met kinderen die ook wel eens opstandig zijn Makkie, hoe is je keuken?? en wat een buiuik!! Moohooi!! Hier gaat t met de meiden wel oke... Elize doet het overdag prima, alleen de 13 maandensprongterror, haha. Maar snachts blijft het bal met 14 maand weer naar t cb, daar maar weer eens aankaarten, anders gaan we naar de ha. Vanwege de heftige bevalling voor haar zou het ook bes nog eens iets met werveltjes kunnen zijn hoor.. Isab die is echt een verhaal apart... Heerlijk kind hoor, maar kan zo, ehm apart zijn. Vind alles eng, is enorm gevoelig voor structuur ( helemaal over de flos als we iets vergeten in het slapengaanritueel bv. ), kan door een verandering helemaal van slag zijn ( laatst gingen we niet met de gewone auto, maar met die van mij, nou echt huilen tot kokhalzen aan toe) is heel gevoelig voor geluid ( heeft vaak de handen voor de oren, bv met de autodeuren dichtdoen, een blaffende hond, tv die aanspringt. Wil bv ook niet in liften die praten, dat onverwachtse maakt haar zo bang). Is heus niet super slim ofzo, maakt bv pas puzzels met 9 stukjes, maar het is echt een denker/ filosoof. Wil allllllles weten en denkt ook door. Onthoudt echt alles, weet gewoon nog details van een jaar geleden... Ehm, herkenning? Iemand? Ik hen te lang met autisten gewerkt en zie nu overal een autist in dus zeg me maar dat het normaal gedrag is Poohhhhh hoe gaat t nu? En met de nachten?? Liefss, taliaa
Taliaa grappig, dat je dit schrijft. Zeg vaak tegen mijn vriend jeetje jesse lijkt som s wel autist. Ik herken het met bed ritueel. Alles moet via schema alles moet recht staan, geen speelgoed op de grond dekens goed in gestopt. Anders is hij van slag. Ook puzzels kan hij heel goed. En sinds denken wij werk is dat hij fotografisch geheugen heeft, kan zich echt dingen herinneren° van 1,5 jaar terug. En kan zich zelf soms zi druk maken om dingen. Nu bijvoorbeeld over de basisschool hij kan zo daar over na denken! ook laatst over waar de bsby uit komt. Ik vertelde uit mijn buik, en dat de dokter hem eruit haald. Oh maar mam dan heb je toch veel bloed! Dus begrijp wel beetje wat je bedoeld.
@taliaa misschien is I een high sensitive kind. Google daar maar eens op. Waarschijnlijk kun je een hoop herkennen. enneh volgens mij hebben kindjes van deze leeftijd best behoorlijk wat structuur en vast rituelen. Thijs heeft dat ook, zeker met naar bed gaan. Als je daar van af gaat wijken, moet je dat toch duidelijk eerst vertellen. Enneh hij heeft ook een olifanten geheugen. Hij weet nog precies dat hij 1,5 jaar terug een keer heeft moeten overgeven omdat hij teveel pepernoten had gegeten en dat hij met zn auto's onder de douche moest. En zo zijn er nog meer dingen. zo hadden wij het van het weekend over de vakantie dat we weer gaan wandelen in de bergen. Hij vroeg gelijk of naar de gletcher gingen lopen en dat we weer een keer in de stoeltjeslift gaan. Hij vind het wel eng, maar ook spannend, en als papa en mama erbij zijn, hoeft hij niet bang te zijn. Waren zijn eigen woorden. Grappig dit is toch al weer bijna een jaar geleden. Heeft dus veel indruk gemaakt. En hij is ook wel eens voor dingen bang. Ik denk dat het gewoon bij de leeftijd hoort. Zullen we weer eens gezellig wat afspreken? @lot jeetje wat vervelend van die heupjes. Maar ja je bent er gelukkig zelf heel alert op. @linda dat van Evy haar voetjes kan inderdaad gewoon nog goed komen. Ik hoorde van mn moeder dat ik vroeger op de zijkanten van mn voeten liep, en dat was na een half jaar ook over, toen ging ik normaal lopen. @nijntje fijn dat de echo goed was. @all nou de bedrijfsarts had gebeld en ik moet zeker nog tot 13 feb thuis blijven. Hij beslist dan wanneer ik weer een beetje mag gaan werken. Verder gaat het hier zn gangetje en kan ik al weer wat langer lopen en dingetjes doen. Ik kan me ook al weer wat beter concentreren.
heb bijgelezen maar wist t onderaan niet meer dus ff de kladblok erbij geoakt. @ debjes gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Fijn dat je t dus niet voor niets bewaard had.heb ik dus wel Maar nu is mn vriendinnetje zwanger en heeft een hoop meidenspul mee. @cira wat fijn dat je t zo hebt kunnen regelen. lekkere 'korte' daagjes. sow flinke vreetzak Hier gister en eergister ook maar 4 voedingen en een half potje fruit. Niet bijster veel maar hij doet t er goed op en sliep tot vanochtend 8 uur. Vanavond eens wat groente proberen. die voeding is mega duur he.. welke heb je? F heeft hem ook heel lang gehad. @nijn fijn dat alles goed is en dat ze je in de gaten houden. Laat die beeb nu maar komen @pooh een flinke boeddah die meid van jou Zo begon C ook en dacht echt waar gaat dat heen.. nou nergens dus haha want hij is niet veel meer bijgekomen. ze doet t goed op mama melk! @sas succes en beterschap met opknappen. benieuwd wanneer je weer aan t werk moet. @lot fijn dat t allemaal lijkt mee te vallen. en ben benieuwd wat uit de foto's van i gaat komen. No nooit iemand eerder wat gezien? Op t cb letten ze er normaal toch op he? @linda kan me indenken hoe jeje voelt. hier helaas de andere kant van de medaille. Als ik F breng smorgens is t drama. begint thuis al en als i haar achter wil laten klampt ze zich aan me vast en krijst en huilt. verschrikkelijk. (al gaat t sinds 3 weken heel goed!) Maar wat voel je je dan opgelaten he. als de leidster haar overpakt roept ze heel dramatisch MAMA MAMA en strekt zich naar me uit. ging altijd weg met een naar gevoel. @talia google eens op hoog sensitiviteit ook zo gevoelig? - hoogsensitieve kinderen Hier tzelfde eigenlijk. Niet zo heel erg als jij omschrtijft wbt schrikken en geluid maar wel met rituelen. Ook heeft alles zn vaste plekje en is ze nooit wat kwijt. Met puzzelen zit ze nu op 48 stukjes dat onthouden is hiet ook. ze weet nu nog wat ze op haar verjaardag gedaan heeft en met wie. (aapjes met oma in de dierentuin) en als ze t dan over aapjes heeft gaat ze vervolgens over naar het verhaal van de apenheul dat er een aapjke op de kinderwagen zat. ze onthoudt ook alles wat ik zeg of beloof. soms heel vermoeiend!
@debjes ook dat drukmaken herken ik. we zeggen pas op de ochtend dat ze naarv t kdv gaat anders ligt ze er over te denken en kan er niet van slapen. ze gaat zich dan zorgen maken.
Ryanne ja dat hebben wij ook. We zeggen niks meer in de avond wat we de volgende dag gaan doen, want in de nacht komt hij er voor wakker. Zaterdag bijvoorbeeld was hij om half zes wakker voor de baby dokter.
Soms denk ik wel is dat het door mijzelf komt omdat ik hem zo gestructureerd heb opgevoed!! De drie R-s waren hier nummer één!!!
ff kort... taliaa ik dacht ook mee aan hoge gevoeligheid, autistisch lijkt me ook heel erg in een eigen wereldje zitten enzo (ok de uitleg van een leek ik weet het) evy is ook heel erg op de regeltjes en op hoe alles moet, ze kan dan ook wel erg lachen als ik bijv. doe alsof ik haar jas ga aandoen, dan slaat ze haar hand voor haar mond en lacht oh mama! zo van dommerd! hihi ik denk ook niet dat ze mega slim is maar ze is wel super snel met woordjes aanwijzen en zeggen, misschien normaal hoor ik maar ik vergelijk natuurlijkt toch soms met timo, met haar zijn we uiteindelijk ook altijd het meest in de weer maar wat jij beshcrijft vind ik ook wel heftig klinken.
Autistisch is moet alleen im eigen wereld leven. Je heb zoveel verschillende vormen, sta je nog van te kijken. Autisme is ook zeker wel bang voor veranderingen of iets zeggen en uiteindelijk iets anders doen. Maar goed als ik hoort dat meerdere kids van deze leeftijd het hebben, maak ik me nog geen zorgen
zo ,ben ik ook weer effe. Hier is mama en J aan het snottebellen. Bah! Gisteren paste oma op de kids en die belde naarmn werk dat J ziek was en niet naar het kdv zou kunnen vandaag. Hij heeft vannacht goed geslapen, geen koorts gehad dus naar het kdv gegaan. Die hebben niets an hem gemerkt, dus het valt wel mee. Ik ben SNOT VERKOUDEN! bah. Morgen lekker vrij! @taliaa, Jou I lijk wel hetzelfde als J. Die loopt ook met zijn handen op zijn oren. Ik vond steeds oud bloed in zijn oor, zag ik dat ie met zijn pinken in zijn oren in bed ligt. Waarschijnlijk dus opeens gekrabt... Ook zijn geheugen is indrukwekkend. Echt dat je denkt, he???/ Hij hoort 3 tonen van en liedje op de radio ,weet ie nog dat mama dat liedje op de computer had, met de video erbij. Apenmuziek is Bruno Mars, lazy song , of mama, coldplay!!!!!!. Hij is HEEEEEL leergierig en is gek op technische dingen. Ziet iets 1 x en kan het dan zelf,puzzelt met gemak grote puzzels voor kleuters. Hij is ook heeeeeeeel erg van structuur. Dat is wel fijn, want dat heb ik zelf ook nodig! Maar dingen moeten dus niet anders gaan dan hij gewent is. Bed ritueel, zelf zijn pap maken, kom er niet aan, ander blèrt ie knoerthard! En ik moet er boven op zitten ,omdat hij heel erg aan het uitproberen is. We zijn dan ook best streng. Nee is nee, wij zijn de baas en niet luisteren betekent de gang. @linda, J was toevallig vandaag ook dramatisch bij het ophalen op het kdv. Hij had een leuke dag gehad maar wilde niet mee naar huis. Ik heb hem in de hout greep genomen, schoenen aan, jas aan (hij gaat muts weg gooien, handig). Toen niet meen naar de auto willen ,heb ik hem sleurend mee over straat genomen. (iedereen kijken natuurlijk), bokkend in de autostoel vast zetten, brullen dat ie een koekje wil. En thuis bleef hij jankend in de tuin staan, wilde niet mee naar binnen. Nou doei!!! Erg handig als je je handen vol hebt met kdv tasje en een zware maxicosi. Bij J helpt het klok kijken enorm met dingen. Hij weet dat na de boterham tussen de middag, komt er een 3 op de klok van de magnetron (1300 uur of zo) en dan betekent de 3 dat ie gaat slapen. Hij gaat dus ook zelf op de klok kijken, roept jaaaaa een 3 en gaat zonder problemen naar boven en slapen. Misschien kan de juf je kindjes een klok late zien, zo van als de wijzer daar staat, of als er een 7 is dan komt mama en gaan jullie naar huis. Zodat ze wat meer voorbereid zijn op het moment van naar huis gaan! J is heel gevoelig om uit zijn spel weg gerukt te worden omdat.... Maar als ik zeg, als er een 4 op de klok is gaan we naar de winkel, is er geen probleem.
Vanmorgen om kwart voor 8 is Nijntje bevallen van djayden kay hij weegt 4460 gram en is 56 cm. Bevalling is goed gegaan alleen Nijntje haar bekken niet soepel gegaan.
ja dat klokkijken werkt hier ook heel goed. Gisteren gelachen met thijs. Hij was die dag bezig met oefenen met poepen op de wc (wat hij op de een of andere manier doodeng vind) Afijn op een gegeven moment hoor ik uit de wc de volgende worden. Jeetje wat een sukkel ben ik. Toen ik ging kijken had ie per ongeluk gepoept op het opstapje voor de wc. Bleek dat hij dacht dat ie niet gepoept had en tijdens het zitten op het krukje was er toch een drolletje te voorschijn gekomen. Afijn bij de 3e poging is het poepen toch gelukt. Je zag hem gewoon groeien. enneh meneer zette gelijk goed door en gaf aan dat hij tijdens zn middagdutje geen luier om wilde. Misschien dat het toch geholpen heeft om naast zn plaskaart een plaatje van de playmobil politieauto te hangen. die krijgt ie als beloning als hij overdag helemaal geen luier meer nodig heeft. En vanochtend kreeg ik een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek, die morgen plaats vind. Wel leuk dat ik uitgenodigd ben, want ze hadden 150 aanmeldingen.