Deborah, wat een heerlijk mooi mannetje! Echt een knap ventje! En wat een mooie haartjes al! Zit hier helemaal weg te dromen..... super van de BV, lijkt me zo mooi als dat goed gaat! Vraagje: Heel af en toe krijg ik heel laag onder in mijn buik beetje pijn (net erg hoor, voelt een beetje raar alleen dus pijn is een groot woord) en dan voelt het helemaal hard aan. Tis maar een klein plekje. Als ik er dan aan voel, dan voel ik echt een harde bobbel zeg maar. Dat zakt weer vrij snel weg hoor. Dan voel ik het weer naar boven schuiven en dat wordt het weer zacht. Ik voel het ook altijd aankomen, dan eerst wat geschuif, dan die harde plek en dan verdwijnt het weer. Zou dat de kleine kunnen zijn, met het ruggetje of hoofdje ofzo? Herkennen jullie dit? (vind het moeilijk uitleggen, hoop dat jullie het snappen...)
@ makkie, ik denk dat dat de kleine is! T ruggetje ofzo, of een voetje! Ik voel dat allemaal niet zo, volgens mij heb ik een megaplacenta ervoor liggen! maar aangezien jij het allemaal wel goed voelt, voel je dit dus ook... nou ja, als het niet heel erg pijn doet is het ook wel leuk toch? @ all, ohoh, die hormonen, ik kan maar niet beslissen waar ik heen wil op vakantie.. nu zie ik dat het in frankrijk ook wel leuk weer gaat worden... pfft moeilijk hoor allemaal hahaha.....
ja als het de kleine is dan vind ik dat zeker super fijn! Maar straks is het wat anders? Ja, frankrijk is super! Daar willen wij volgend jaar ook heen! Deze vakantie blijven we gezellig in Nederland, Overijssel... hopelijk is het weer dan wat beter...
deborah; wat een heerlijk mannetje! Taliaa; die hormonen blijven voorlopig nog wel! Ik heb er nog heeeeel veel last van! Ik kan vandaag namelijk de hele dag wel janken! Suze heeft eczeem, op haar hals, kin, schouders, richting naar borst en in haar gezichtje! We hebben creme van de dokter meegekregen en als het niet over gaat krijgen we een hormoonzalf.... Ze voelt zich al een paar dagen niet helemaal lekker en had wat "uitslag" maar nu weten we dus wat het is. Ik voel me echt ellendig heb namelijk een afspraak gemaakt om as maandag kennis te maken op het kinderdagverblijf.... BAH! waren de financieen maar zo dat ik thuis kon blijven! Makkie; ik herken het niet, maar het is vast je kindje! Cira; hoe is het gegaan vandaag? Sas; voel je je al wat beter?
ja, ik zou ook wel thuismoeder willen zijn straks... vind 3 maanden verlof na de bevalling ook veels te kort. Heb eens gehoord dat ze hier 6 maanden van willen maken, lijkt me veel beter! Wanneer moet je weer aan het werk dan? En hoeveel dagen werk je/ hoeveel dagen KDV? Eals jullie dat gevoel van mij niet herkennen in mijn buik, wat zou het dan kunnen zijn? Hoef me toch niet druk te maken he?
Makkie; het klinkt wel als je kindje, maak je geen zorgen! Ik moet 18 aug weer werken. Maandag werken; Suze ochtend bij papa middag kdv woensdag werken; Suze bij papa vrijdag werken; Suze bij oma
Ja dan ga ik er maar vanuit dat het de kleine is... kan altijd een keer aan de Vlos gaan vragen. Maar goed geregeld zeg! Lekker veel bij papa en mama en dan ook nog een dagje oma! 1 dagje KDV is prima toch? Zo is Suze in iedergeval bijna de hele week lekker bij familie! Komt vast helemaal goed! Eerst nog lekker vrij de komende maand! Zo gaat er bij ons uitzien, als er niets ondertussen veranderd: Ma KDV Di Oma's Woe ik vrij Do papa vrij Vrij ik vrij En dan op de dinsdag de ene week de ene en de andere week de andere oma. Dus ook maar 1 dagje KDV gelukkig!
Mijn gyn had een limiet dat ze het kindje pas 1 week van de voren wilde halen met KS. Hebben toen afspraak gemaakt. Maar onze zoon melde zich 2 dagen eerder, en toen werd het dus een spoed keizersnede. Want ze vonden het onzin om me een poos met weeen (die ik nog niet had) rond te laten lopen. En achteraf maar goed ook, want zoon was groter dan ze hadden verwacht en dat had ik dan nooit op natuurlijke wijze kunnen doen.
Makkie, ik herken het wel hoor. Soms alleen een harde plek, daar heeft het kindje dan geduwd of geschopt. Maak je niet druk. Taliaa, succes met de vakantiekeuze! Chantje, wat zielig dat Suze eczeem heeft. Hopelijk helpt de creme! Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om weer te gaan werken. Pffft. Toch hoor ik vaak van collega's dat ze het wel weer prettig vinden na een tijdje. Zelf moet ik er ook nog niet aan denken en dan is ze nog niet eens geboren Thamara, bedankt voor je antwoord.
ik werk zelf op een kdv maar vind het niet leuk om Suze te brengen zolang ze nog een baby is..... Straks als ze wat groter is en echt lekker speelt vind ik het weer anders.... Krijg net mijn rooster binnen via de post, en mijn contractwijziging en de factuur..... Zo wordt het allemaal wel erg officieel..... Lekkere timming voel me al zo rot!
Ja, balen dat je dat juist vandaag moest ontvangen Maar goed, nu heb je het al binnen, dus dat komt niet meer. Na het openmaken meteen wegleggen en de komende maand niet meer naar kijken! Hoop ook dat eczeem van Suze snel minder wordt... kleintje van onze vriend heeft dat ook al vanaf haar geboorte (is nu 1,5 ) en het is met buien echt erg. Zo rot om te zien, vooral als ze zoveel jeuk erbij heeft... hopelijk doet de creme goed en snel zijn werk!
dankjewel bloemetje! Ik voel me een beetje een muts! Moeder zijn valt me aan de ene kant 100% mee, Suze is een heeeel makkelijk meisje! Ze doet het super goed, mijn relatie met mijn man is alleen maar sterker geworden. We genieten echt met z'n 3en! Maar al die moedergevoelens zijn ook soms best lastig! Als Suze zich rot voelt door bv spruw, prikjes, krampjes, eczeem dan voel ik dat ook enorm. Ik wil alleen maar dat Suze blij en gelukkig is. Ik hou zo vreselijk veel van mijn kleine vriendinnetje.... zo veel dat het bijna pijn doet!
Chantje, zo hoef je je echt niet te voelen joh! Het is niet niks om moeder te zijn. Er komt zoveel op je af en je dochtertje is nu je alles. Het moet overweldigend zijn om ineens een kindje te hebben, daar kun je je ook niet op voorbereiden. Je wilt gewoon het allerallerbeste voor je kindje! Volgens mij voelen heel veel moeders zich zo, vooral in het begin. Ben maar vooral trots op jezelf en blijf lekker genieten met zn drietjes!
Chantje vervelend dat suze eczeem heeft hopelijk helpt de zalf want hormoonzalf is ook niet alles. Heb je al een rotdag en dan ook post van je werk waar je al helemaal niet aan wil denken gelukkig duurt het nog een maand. Deborah prachtig kereltje zeg! Heb vandaag controle gehad bij de vk en alles zag er goed volgens het boekje uit. Nog 1 dag werken en dan lekker pas volgende week donderdag weer werken heerlijk ben er wel even aan toe. cira succes morgen!
@deborah : aaah wat een lekker mannetje ! @chantje : ah gossie ...hoop dat ze zich snel beter voelt en jij ook ......
@ chantje, ik vind je geen muts hoor (en wij allemaal dus niet). Ik denk dat we dalijk allemaal zo gaan denken als het zo ver is! Succes met de exceem! @ all, de auto is terug ben er levend vanaf gekomen Bij ons gaat de kleine 2 dagdelen of 1 dag naar mijn moeder en de rest ben ik thuis. Incidenteel is het een dag of dagdeel meer. Een dagdeel is dan: ik breng kleintje om 1500 bij mijn moeder en papa haalt haar om 1800 op, de volgende ochtend brengt hij haar om 800 en haal ik haar om 900 of 1200 op. Ik slaap dan op mn werk! en ik werk om het weekend ong. dus dan is papa thuis. Dus ja, op zich ideaal voor ons. Maar dus weinig echte regelmaat voor kleintje, maar wel de mogelijkheid voor mij om 20-24 per week te werken.. Dussss.... Nou weer een avondje alleen op de bank Liefss, Taliaa
Talliaa, fijn dat je de auto weer terug hebt. Geen grote problemen ermee dus? Nou ook goed geregeld straks met jullie kleine hoor! Fijn! En nog ffies alleen op die bank meid, je mannetje is al snel weer thuis! All, morgen gaat mijn zwager met de babykamer aan de slag. Hij gaat de muren spachtelen, hoopt dit binnen 2 dagen gedaan te hebben. Vanmiddag ook gebeld door babydump, ze komen de babykamer maandag 28 juli al brengen! Joepie! Wie van jullie had ook al zo snel de kamer binnen? Ben dan net 21 weekies..... vind het zelf wel leuk hoor, lekker ermee tutten en inrichten enzo....maar tis wel snel of niet?
Cira, heel veel succes morgen met de draaipoging van jullie mannetje! En goed aangeven wanneer het genoeg voor je is he? Maar dat doe je vast wel....Hopelijk valt het mee en is een klein zetje al genoeg. ik (wij allemaal) zal aan je denken! Toi toi toi!