Hoi allemaal, Heb even snel bijgelezen maar heb het ontzettend druk (en nog)! @ Sybje, rustig aan doen! @ Makkie, klinkt leuk die polonaise! @ Cira, fijn dat je weer terug bent en dat het zo goed gaat. Ik ben nog steeds niet echt ongesteld, alleen wat druppels helderrood, maar verwacht dat het morgen of woensdag echt doorbreekt. Verder vanmiddag slecht nieuws gehad.. een kennis van ons is 32 weken zwanger, maar onlangs bleek dat het kindje een ernstige afwijking heeft omdat de organen niet op de juiste plaats zitten. Nu is de baby tijdens(!) de zwangerschap geopereerd en heeft het een kans om te overleven, maar die is maar 60%. Ik vind het vreslijk voor hun, ze hebben al een dochter van 4 met een beperking, en zij is ook zwanger van de derde.. Ook wij hebben een dochter met beperking (we kennen elkaar via het medisch dagverblijf van onze dochters). Wij willen dus ook een derde, pff je gaat er niet vanuit dat je zoiets ernstigs je met toeval 2 x kan overkomen, maar ben er enorm van geschrokken! Ik weet dat bij ons de genetische onderzoeken goed waren, maar dat was bij hun ook! De schrik en angst zit er bij ons goed in! Het is niet zo dat ik er vanuit ga dat zoiets ons ook direct weer overkomt, maar wij hebben er maanden overgdaan om te overwegen of we een derde aandurfden.. dit hakt er enorm in.
jeetje Milla wat een heftig verhaal!Ongelooflijk dat ze een baby kunnen opereren tijdens de zwangerschap! Hopelijk komt het helemaal goed met het kindje! Sybje; meis probeer iemand te zoeken om mee te praten. Echt doen hoor! Rustig aan!
@milla, wat heftig! En wat knap dat ze kunnen opereren in de baarmoeder! Hoop dat alles goed komt met ze. Enne, alleen wat druppels bloed? Wie weet, wie weet..
@ Milla wat heftig, hopelijk komt alles goed met hun kindje. Dat ze zoiets kunnen opereren tijdens een zwangerschap
Milla dat is wel heftig en nu word je nog eens extra herinnerd aan de erfelijke afwijkingen waar jullie samen zo goed over nagedacht hebben. sterkte. Hopelijk is de operatie geslaagd.
meiden, effe wat anders. Herkennen jullie dit? veel slijm verlies en het is dik gelig (sorry) Net alsof je een flinke verkoudheid hebt gehad
Pooh ik heb bij vlagen ook wel slijmverlies maar niet echt dik en gelig, heb je geen jeuk? Maar slijmverlies schijnt wel bij een zwangerschap te horen en de een heeft het wel de ander niet dacht ik.
hey meiden ...bedankt voor jullie lieve reacties ! ik loop nu al een aantal maanden bij een psychologe voor ademhalingsoefeningen voor de hyperventilatie ...en daar heb ik wel baat bij .... alleen krijg ik nu steeds sterker het gevoel dat het iets medisch is ...vind het zo raar dat ik iedere keer zo benauwd ben en zo moe .....snap het gewoon stom weg niet ...ik gooi het woensdag in de groep bij de gyn en als hij niet normaal reageert dan of stap ik over naar een andere gyn of ik ga naar de ha .... vanmiddag onderweg in de auto had ik er ook weer last van ...maar goed ondertussen kan ik wel huilen ..en als je echt benauwd bent gaat dat toch ook niet ? @makkie : oei dat is zeker schrikken zeg ....maar jullie heb het toch goed overwogen allemaal nu ? tuurlijk blijft het dan nog wel schrikken .... @poohbear : ja gele slijm ken ik wel ...........dat ik aan het begin van mijn zwangerschap ook erg veel ....niks aan te doen ......gewoon een paar keer verschonen ...zou liever niet met inlegkruisjes gaan rommelen want dan gaat het broeien
hai meiden, @ pooh: bedoel je dat slijm als in afscheiding of in ophoesten? ja sorry mis. domme vraag, maar omdat je zegt net als na een verkoudheid? Ik heb iig ook veel afscheiding, kleur varieert een beetje zolang je verders geen klachten hebt, zal het wel meevallen toch? (over t ophoestslijm, ik heb veel last van groen/ geel sputum gehad in t begin...) @ Sybje, meissie, doe lekker rustig aan! Het klinkt wel heel erg als hyperen. En ook als het niks fysieks is, wil het nog niet zeggen dat je er iets aan kunt doen hoor! Je hebt bijna verlof en dan ga jij eens lekker rustig aan doen! Orders van ons hier! Als je gyn niet wil luisteren, dan naar de HA? of mis een losse afspraak bij de vk? @ Milla, wat een eng verhaal! En ook voor jullie, komt zo dichtbij he? Sterkte ermee voor jullie en zeker voor hun! @ makkie, wat een drukte in jouw buik zeg! gezellig hoor! @ Mariska: hoe is het met jou en jullie dochter? hopelijk snel goed nieuws! (wat is het criteria om naar huis te gaan? gewicht, of de aders die nog dicht moeten?) @ all, ben niet zo lekker.. blegh... Was ook al om 600 wakker.. Zit nu de OS te kijken, je moet wat he.. Misselijk, dizzy, bah. Gaat dalijk wel over. Kei lief: mannetje heeft gister de kinderkamervloer afgemaakt! Lief he? (had alleen 80cm plakplint te weinig, en dat was het eerste wat ik zei, flauw he?)Maar hij maakt het vandaag of morgen af. En dan deze week de meubels, en dan begint het ergens op te lijken.. Nou ik ga maar eens naar de WC, wie weet lucht dat op Liefss, Taliaa ps ik voel de kleine steeds beter, ben wel opgelucht. Ze ligt ook anders denk ik, ik voel dr iig ergens anders
Taliaa; bah,vervelend hopelijk voel je je snel beter! Fijn dat je jouw kindje steeds beter voelt! Suze was vanmprgen na een hele late fles op 8:15 uur wakker. Papa sliep ook nog. Ik heb haar een flesje gegeven en terug in bed gelegd, dan slaapt ze altijd meteen weer tot een uur of 10. Dat is echt zo lekker! Nu liggen mijn 2 schatjes boven heerlijk te slapen en heb ik al met de hond gewandeld en het een en ander opgeruimd.......
Hello dames! Had ook al gepost in het PCO-topic, maar hier ook nog even! Vanochtend FM gehad, en er was nog niks te zien. Milla, de echoscopiste begon over Clomid (hihi, net zoals dat toen bij jou ging he), dus ik heb aangegeven dat we daar misschien maar eens aan moeten beginnen, helemaal omdat wij over 2 rondes aan IUI willen beginnen. Dan is het wel makkelijk als er ook 'snel' een ei groeit want we willen vooruit! Maar nu even een vraagje: wanneer begin je met Clomid? Toch niet op dag 1 he? Want ik wil dus even kijken, als het deze ronde niet raak is dan wil ik daar wel mee beginnen, maar ik weet natuurlijk pas dat het niet raak is als ik ongesteld geworden ben. Heel verhaal dus... Ik ga nu even gauw op Cira d'r Hyves kijken of ik daar iets kan zien van haar kleine spruit! Chantje heeft ook al van die schattige nieuwe foto's erop gezet! X
oja als de 2 wakker zijn gaan we gezellig shoppen in Roermond. Met de trein,met de kaartjes van de blokker. We zijn namelijk deze hele week nog vrij......
Milla Wat een heftig verhaal zeg hoop echt dat alles goed komt! Makkie heerlijk he als mensen zo naar je buik kijken. Taliaa en Poohbear lekker rustig aan doen hoor meiden! Jullie hebben je energie hard genoeg nodig voor de frummels in jullie buiken. Meisje ik moest ook de clomid vanaf dag 3 slikken. Ik ga duimen voor een mooi ei! Chantje lekker hoor shoppen heb ook zo'n zin om naar buiten te gaan maar kan echt nog net ver lopen. Ga proberen om morgen met mijn ventjes maar eens een paar boodschappen te doen bij de supermarkt tegenover ons. Meiden mijn hubbie is echt zo'n huismannetje nu aslles moet opgeruimd en schoon zijn voor mij en Jaimy. hij staat nu al te poetsen in zijn ochtendjas
@ chantje, wat lekker zeg, zo;n ochtendje! En dalijk lekker met de trein weg! neem je dan suze mee in de maxicosi? of hoe gaat dat in de trein? @Cira, dank je! Ik zal rustig aan doen @ meisje, mis. is clomid idd iets voor je! Maar ik hoop dat het niet nodig gaat zijn! (je begint idd op dag 3) @ all, ben dus weer een beetje opgeknapt. Vanavond weer werken... liefss, Taliaa
@Sybje, inderdaad een botte lul die gyn! @Cira, wat leuk om te horen ben ook zo benieuwd Haha jullie ventje is inderdaad een goeie eter Jammer dat het niet lukt met de fotos. @Milla, kan me voorstellen dat je daar toch van schrikt. Heeft de baby dan dezelfde afwijking als hun eerste kindje? @Chantje, klinkt heerlijk zon gezinsleven @Taliaa, fijn dat weer opgeknapt bent werk ze vanavond! Hier gisterenavond en vannacht weer (pijnlijk) oefenweeën gehad op zich zou het van mij wel door mogen zetten..aan de andere kant is het zo ook wel goed haha..(hoezo onzeker) Al denken we zelf dat het nog 3 weken duurt je weet maar nooit.
@ krisstel, wel spannend lijkt me, die oefenweeën? hoe weet je nu precies wanneer het oefen en echte zijn? licht dat aan de tijd er tussen? Succes ermee! @ all, wanneer mag nu precies thuis bevallen, vanaf de 37 of de 38 weken? Mensen vinden me steeds een ontaarde moeder als ik zeg dat ze van mij over 8/9 weken mag komen. Ik bedoel, als ze dan vanzelf komt is ze er klaar voor toch? Of is dat nu weer stom gedacht van mij? Liefss, Taliaa
oja: vanochtend na het badderen mezelf eens even van onder bekeken... Pfft, ik kan de begroeiing daar niet netjes meer bijhouden.. Ik zie het gewoon niet. Laatst op de tast gedaan en nu allemaal rode puntjes.... Hoe doen/ deden jullie dat? (ik deed sowieso alleen mn "voorkant" scheren en de rest trimmen ivm ingroeiende haartjes..) Haha, lekker onderwerp, na al het serieuze gepraat