Spannend Mariska morgen...zal aan je denken! @Bloemetje..wij hebben de kinderdagwagen ook al gekocht Heb vanmiddag het nieuws aan mijn werkgever verteld omdat ik deze week mijn vakantie moet inleveren. Hij reageerde toch best positief..we zijn nu met drie meiden zwanger, schelen allemaal 4 weken van elkaar
Hallo iedereen! Mijn huisarts vermoed dat is PCO heb, heb gister de brief binnen gekregen voor een afspraak met de gyn. Ik heb een beetje in een dipje gezeten toen ik het te horen kreeg maar toen ik hier begon te lezen zag ik dat er zoveel zwanger zijn! Dus dat geeft mij weer hele goeie hoop! Ik lees hier af en toe een beetje mee en laat jullie natuurlijk de uitslag weten als ik bij de gyn ben geweest daarna zal ik er wel vaker zijn. Liefs
Hoi meiden, Hier een happy meid... Alles is goed met ons kleintje, het bewoog goed en het hartje klopte ook mooi. Ons kleintje meet nu 5 cm ( zelf ben ik ook maar 1m58 ) dus kan niet verlangen dat het een grote baby zal zijn hé... Maar de gyn zei dat alles in orde was... De nekplooi was ook goed en de blaas en de maag lagen op de juiste plaats. Het was zo mooi om te zien, die armpjes en die beentjes en voetjes... Och ik ben zo verliefd hé op ons kleintje en het is nog niet geboren Na het bezoek aan de gyn naar de prémaman geweest om zo'n zwangerschapsbelletje, was er al een tijdje over aan het praten dus nu maar weest gaan kopen. Zal direct m'n echo in album zetten... Hoe is het met de andere meiden?
Eergisteren bij de fysio geweest en het is inderdaad bekkeninstabiliteit. maar omdat ik er al vroeg bij ben kunnen we het waarschijnlijk zo houden zo als het nu is en kan ik toch alles blijven doen met mate. Ik mag alleen niet meer tillen, nordic walken en trappen stofzuigen of zwaar schoonmaakwerk zoals douchecabines schoonmaken. Traplopen zo min mogelijk en zwemmen geen schoolslag en gewoon lekker een half uurtje per dag wandelen. De tandarts was een drama. Hij heeft een paar keer moeten stoppen omdat ik anders over mn nek moest. Er zit een gaatje, maar dat wordt over een half jaar gevuld evenals foto's maken. Hij wilde dat nu allemaal doen, maar ik had geen zin in die polonaise in mn mond. Dus dat gebeurd nu later. Verder zit ik nu op mn werk en zag ik in mn agenda staan dat ik eigenlijk de hele week nog vrij ben, dus ik ga straks weer lekker van mn vrije middag genieten. Lekker stom dit.
Hé hallo, Mariska, wat fijn dat de echo goed was, leuk! Krisstel, gezellig met zn drieën zwanger. Gelukkig reageerde je werkgever positief. LovelyLove, veel succes! Sas, balen zeg BI. Ook maar echt rustig aan doen dan!
Ff een vraagje: Zijn er hier nog meer meiden die snel last van de onderrug hebben? Ik hoef maar een volle wasmand te dragen en dan heb ik daar de hele dag last van. Pas als ik dan geslapen heb 's nachts is het weer over. Ik heb dit al een tijdje, maar vind het vreemd dat ik dat nu al heb
Nee herken ik niet. Misschien verstandig om er even na te laten kijken voor je he tweet heb je bekken instabiliteit en wordt het alleen maar erger. Met fysio of een osteopaat kan je het beperken. En het verslapt allemaal he je lichaam , dus kan het ook daar mee te maken hebben. Ik had een paar weken geleden enorm pijn in mijn rechterbil. Bleek dat het ontsteking was en nu heb ik er geen last meer van.
Hier ook Bloemetje..alleen had ik voor de zwangerschap ook al regelmatig rugklachten. Ben wel van plan om op korte termijn weer naar de fysio te gaan. Lekker genoten allemaal van het super mooie weer? Jammer genoeg morgen weer werken.
@bloemetje, dat heb ik ook en bij mij is bekkeninstabliteit geconstateerd. Ik mag nu helemaal niets meer tillen, zelfs geen stofzuiger. Ik loop nu bij de fysio. Ik heb daar een aantal handvaten gekregen wat ik wel en niet moet doen overdag, en dat scheelt enorm. Alleen moet ik tussen door op mn werk even een half uurtje gaan liggen, en laat dat nou net niet gaan, dus het is nu weer afzien van de pijn. Ik ga het donderdag even met de gyn overleggen of dat ik niet wat minder kan gaan werken, waardoor ik mn rust kan pakken, want dan gaat het wel goed met mn rug. Ik zou als ik ja was in iedergeval kleine passen nemen met lopen, als je slaapt in bed en je ligt op je zij dan een kussen onder het bovenste been zodat hij niet meer te diep kan vallen. Geen trappen stofzuigen of diep bukwerk. Stofzuiger van de ene verdieping naar de andere door een ander laten sjouwen. geen boodschappen meer sjouwen. Met zwemmen geen schoolslag. veel wandelen tussendoor. Niet langer dan een uur zitten, dan weer even een stukje lopen of liggen Zwaar schoonmaak werk door iemand anders laten doen, ook de tegels achter de wc enz. Ik hoop dat dit je een beetje helpt. gr sas
Sas, bedankt voor de tips! Ik ga het volgende week maar even aankaarten als ik op gesprek ga bij de verpleegkundige. Op zich zou BI niet vreemd zijn aangezien ik van mn 8e tot mn 22e fanatiek paard gereden heb. Ik heb gelezen dat je er dan meer kans op hebt. Heerlijk he dat zonnetje. Ik krijg al helemaal lentekriebels 8)
Hallo meiden hier weer een berichtje van mij. Mariska fijn dat de echo goed was! Hier gaat alles redelijk merk echt goed dat ik aan het zwageren ben door de hormonen. Giseren ook met de arbo arts gepraat en gelukkig adviseerde hij gelijk om al minder te gaan werken. Te beginnen met nog maar 6 uur per dag. Mariska hoe bevalt het geheel thuis? Chantje hoe is het met jou? Sas rustig aan he met BI! Bloemetje hou je eigen goed in de gaten hoor!
hee meiden, fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie en jullie beebjes! hoop dat wij (pco clubje) jullie nou eens snel mogen volgen en lekker hier kunnen mee kletsen! geniet heerlijk verder van jullie wonder! liefs makkie
Makkie, ik hoop dat jij en de rest heel snel hier mee komen schrijven! Hou vol! Good luck Cira, fijn dat je minder kunt gaan werken!
Sas7 wil je even veel plezier en succes wensen morgen met de 20 weken echo! we horen het wel! Alle zwangere dames geniet van jullie wondertje dat groeit in jullie buik!
Bloemtje ik moet het eerst nog met mijn baas over hebben maar denk niet dat hij er onderuit durf te komen nu er een schriftelijk advies komt. Ik houd jullie op de hoogte. Vandaag lekker een dage vrij. Echt benodigd na een zeer drukke week vanoxhtend al gestreken en bed verschoont ook staat er al een was aan. Ik merk dat dit soort dingen gewoon verwaarloosd worden op dit moment.
He meiden. Gisteren de 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed, en de baby ligt precies op schema. Enneh we weten wat een wordt. Ik wilde het weten, want ik voelde al de hele tijd dat het een jongetje zal worden, en om teleurstelling te voorkomen bij de bevalling, had ik besloten om het te willen weten. En mn partner ook natuurlijk. Mijn gevoel was goed het is inderdaad een jongetje. Vandaag bij de gyn geweest en die vond ook dat alles goed gaat, alleen moet ik wel een afspraak maken bij de arboarts omdat hij het niet goed vind dat ik steeds zo uitgeput ben na een dag werken. Ik moet waarschijnlijk minder gaan werken. Gelukkig kan ik daar morgen terecht. Ik ben benieuwd. Hoe gaat het verder met iedereen? en gaan jullie ook naar de 9maanden beurs.
Sas wat leuk dat je weet dat het een jongetje is... Gelukkig is alles in orde met de kleine. Gho je bent al in de helft van de zwangerschap zeg, wat gaat die tijd toch snel hé... Met mij alles goed, gisteren en vandaag wat last van bandenpijn maar de misselijkheid is zo goed als weg
@Cira..hier blijft het huishouden ook liggen als mijn man niets doet, ben echt af en toe niet vooruit te branden. @Sas...gefeliciteerd met de goede echo en natuurlijk met jullie kleine ventje! Wat gaaf dat je gevoel klopte. Ik ga niet naar de 9 maanden beurs, eigenlijk gewoon geen zin (vooral door de misselijkheid). Morgen hebben we de combinatietest..we hebben super veel zin om de kleine weer te zien.
Hier wel naar de negen maanden beurs geweest. samen met mannetje op valentijnsdag. Er was daar een VK dus nog even het hartje geluisterd. Hier gaat het goed merk dat ik wat fitter ben nu ik van de week minder gewerkt heb maar dit ging nog allemaal van mijn verlofuren af. Maandag ochtend bespreking op het werk over het advies van de arboarts en onze casemanager is er dan bij omdat ik geklaagd heb over klimatologe problemen op kantoor. Wij zitten met 12 man in drie zeecontainers zonder ramen naar buiten en goede ventilatie. Het is er dagenlijks zo warm en benauwd echt niet leuk meer. Dus ik ben benieuwd. Meiden ik ben ook heel erg benieuwd naar chantje heb haar al even niet meer gehoord.
Hoi hoi, Lot, dankjewel. Hou vol he meissie! Cira, fijn dat je weer wat fitter bent. Sjonge, zo'n werkplek is echt niet normaal zeg. Groot gelijk dat je daarover klaagt! Sas, leuk dat je het nu zeker weet! Fijn dat de echo goed was! Mariska, fijn dat je misselijkheid zo goed als weg is. Krisstel, hoe was het om de kleine weer te zien. Hoe ging de test? Chantje, begint het zwaar te worden meid? Hopelijk gaat het goed met jou en de kleine. Vandaag 12 weken, jippie! Mijn misselijkheid is weg nu. Gisteren mn eerste zwangerschapsbroek gekocht. Ik voel 's nachts nu echt mn banden. Als ik opsta om te plassen of soms als ik me omdraai trekt het echt heel erg. Dinsdag echo, spannend! Fijne zondag, X Bloemetje