Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Deborah; ik heb overal gelezen dat het het beste is om baby's wakker in bed te leggen...... Maar hem laten huilen dat hij over zijn toeren gaat is ook niet de bedoeling. Wat is het moeilijk he!
    Ik heb veel gehad aan een boek (maar waarschijnlijk ben ik de zoveelste die een boek aanraad...). Het is een boek over rust en regelmaat.
    Ik heb daarbij Suze ingebakerd.... zij sliep daardoor heel goed....
    Je kan die kleintjes niet verwennen maar ik denkn dat ze wel aan iets kunnen wennen hoe klein ze ook zijn.......
    Je moet gewoon je gevoel volgen, doen waar jij je goed bij voelt.

2. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ja moeilijk he, weet het zelf soms ook niet meer en kan dan best erom huilen, ik heb Jesse net getroost ga hem over 10 mnuten weer troosten en met een doek inbakeren .

3. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Suze vond het inbakeren heel erg prettig. Ze hield zichzelf steeds wakker met haar armpjes. Heeft Jesse al een beetje een ritme? Want dat kan ook voor veel rust zorgen, ik doe steeds het zelfde als ik Suze naar bed breng en vertel haar duidelijk dat het tijd is om te gaan slapen en dat we dicht bij haar zijn, als ik haar rond 7 uur naar bed breng lees ik haar voor bij een nachtlampje, vertel dat ik van haar hou, doe een muziekdoosje aan en het licht uit. Dan loopik meteen weg ookal zeurt/huilt ze. Als ik haar na een paar minuutjes nog hoor geef ik haar haar speentje, doe het muziekje opnieuw aan en loop meteen weer weg. Meestal is dit genoeg en slaapt ze heerlijk. dit doe ik al een hele tijd. In het begin dacht ik voorlezen voor zo'n kleintje is toch gek maar ze kijkt en luisterd echt al.....
    Misschien kan je ook voor Jesse een ritueeltje bedenken....

4. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Jawel ik doe vrijwel het zelfde, maar ik zeg het Jesse valt meestal aan de borst inslaap, en als die dan is wakker blijft dan heeft die meestal al geslapen en dan denk ik, ik leg je nu niet weer in bed. En Jesse 's avonds tond deze tijd in bed leggen is ook erg riskant meestal komt die dan om kwart over 11 half 12 niet meer wakker voor zijn laatste voeding, en dan heb ik een probleem, want dan klappen mijn borsten hahaha

5. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ik heb Jesse om 5 over 9 goed ingebakerd speen erin gedaan en nu slaapt hij heerlijk!

6. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    om de hoeveel uur drinkt Jesse? Heeft hij daar al een beetje een ritme in? Anders moet je hem proberen te laten slapen tussen 2 voedingen in

7. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    oh lekker joh!
    Ja,inbakeren vinden veel baby's erg fijn

8. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    om de 3 uur krijgt hij zijn voeding maasr hij is 1 voeding wakker en dan slaapt die alweer.

9. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    als Suze na haar slaapje wakker wordt knuffelen we wat maar meestal is het tijd om meteen te eten, dan knuffelen we wat,speelt ze wat in de box of wipstoel ofzoiets en zodra ik ook maar zie dat ze moe is leg ik haar in bed. De ene keer hoor ik haar dan nog wat brabbelen, de andere keer slaapt ze meteen of is het toch nog een beetje te vroeg voor haar om te slapen en dan neem ik haar nogeven bij me. Het blijft toch allemaal uitproberen.
    Soms denk ik "ja, ik heb je helemaal door" en dan vind mevrouwtje het toch eigenlijk wel heel leuk om ons hele schema in de war te schoppen!

Gewoon op je gevoel vertrouwen, dan komt het helemaal goed

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.090
    2.225
    113
    Brabant
    Goedemorgen meiden,

pfft ben vrij vandaag, maar dus vroeg op. Ik kon niet meer slapen en heb vannacht ook weer weinig geslapen... Lig steeds aan frummeltje te denken..Tja.

@ Thamara: wat een schrik zeg! gelukkig is alles goed!
    @ chantje en debjes, ik heb niet veel tips, maar probeer wel jullie tips op te slaan in mn hoofd:) voor ons frummeltje later:)
    @ Linda, meisje en mila: hoe is het met jullie meiden?

@ all, ik ga dalijk lekker met mijn boekie in bed denk ik, haha:) heb trouwens gister mn eerste babywasje gewassen, wat schattttttig! Ik heb het gewassen met alleen een klein beetje wasmiddel en geen wasverzachter, dan is t goed toch? En gewoon aan een rekje laten drogen, we hebben geen droger.. Tis tweedehandsspul dus niet meer zo stug:) De nieuwe dingen was ik dalijk 2 keer denk ik..

Liefss, Taliaa

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Thamara: Jee meid, dat was schrikken geblazen! Denk maar gewoon goed aan jezelf (net als Poohbear want die moet ook niet zo veel hooi op haar vorkje nemen!)

@ Fleurebel: Gefeliciteerd met jullie mooie dochtertje Elena! Hopelijk gaat het snel wat beter met het drinken en valt ze niet te veel meer af.

@ Milla: Hoe gaat het met jou?

Verder: ben net terug van nieuwe FM. Er zat wel een ei, maar dat was 1,25 bij 0,91 cm dus stelde nog niet veel voor. Baalde er wel weer goed van, zit nu geloof ik al weer op dag 20 en nog niks geen fatsoenlijk ei te bekennen! Hoewel ik gisteren wel meende wat te voelen, en ik behoorlijk wat slijm verlies. Toen de echoscopiste ook nog suggereerde of ik mijn ei dan niet al gehad had, had ik het even helemaal gehad! Nu mag ik over een week weer, maar heb de afspraak met de assistente gemaakt voor a.s. vrijdag. Ben veel te bang dat ik mijn ei anders weer mis!
    Volgende ronde gaan we voor IUI.
    De echoscopiste had de vorige FM gesuggereerd dat clomid misschien iets voor ons zou zijn, ivm de lange cycli. Dus ik gaf dat net bij de FM aan (was een andere echoscopiste) maar die zei dat de gyn n.a.v. een gesprek dat wij een paar weken terug hadden, opgeschreven heeft dat het in eigen cyclus zou moeten/mogen. Pfff.... lekker, die interne communicatie. Heb het weer even helemaal gehad daar. :(

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ged meisje, wat irritant is dat!
    Lekker duidelijk allemaal! Knuf!

Hier is dhet begin gemaakt van de nieuwe badkamer. Het is een takke herrie en nu al 1 grote stof zooi omdat er in de vloer en muur gefreest wordt.
    Lijkt wel poedersuiker daar boven!

13. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Deborah ik leg Jaimy wel wakker in zijn bedje als hij nog niet slaapt. Meestal jengelt hij dan een tijdje en valt dan vanzelf in slaap. Wel probeer ik altijd hetzelfde ritueel te volgen. Jaimy komt wel zelf echt om de drie uur ongeveer voor zijn voeding. Jaimy vindt het overigens ook heerlijk om ingebakerd te worden. Net als wat chantje zegt probeer ik mijn gevoel te volgen hierin al is het soms echt heel erg moeilijk.

Thamaraa jee das schrikken zeg! lekker rustig aan doen en ik ga duimen dat het niks ernstigs is. Dikke knuffel!

Meisje jeetje wat lekker zeg die interne communicatie in het ziekenhuis. Anders nog eens met je gyn over hebben want voor IUI is het wel belangrijk om een redelijk regelmatige cycles te hebben. Ik duim dat je ei snel door groeit en dat de IUI helemaal niet meer nodig is.

Milla/Linda meiden hoe is het met jullie?

Poohbear fijn he al dat verbouwingsstof :rolleyes: . Maar je krijgt er wel een mooie nieuwe badkamer voor terug. Hoe is het nu met jou?

Taliaa goed bezig ;) . Ik heb alle nieuwe kleertjes maar 1 keer gewassen. En inderdaad met alleen wasmiddel en geen wasverzachter.

Chantje er word wel gezegd dat je baby van de hypo allergene voeding slechtere stoelgan kan krijgen. Je heb ook iets van VSM wat goed moet zijn hiervoor. Poohbear had het hier ook al eens neergezet.

Hier gaat alles lekker Jaimy heeft volgens mij gisteren een soort van regeldag gehad kwam echt zo onregelmatig voor zijn voedingen. Vanochted na ruim een week niet meer gevloeid te hebben begin ik ineens weer te vloeien :( .

14. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @debjes Ik heb Thijs echt vrij regelmatig met voeden. Meestal om de 3,5 en 4 uur komt ie voor een fles, en zo niet dan maak ik hem wakker. Overdag dan. s'nachts komt ie vanzelf wel. We hebben al 3 nachten gehad dat ie doorgeslapen heeft. Giseren had ie een onrustige dag en dan lukt het slapen ook niet zo goed. We hebben s'avonds wel een ritueel. Eerst baderen (douchen met papa, tumytub of badje) en daarna in het donker zn flesje en dan zn bedje in, muziekje aan en we geven de wieg een slinger zodat het lekker schommelt. en dan slaapt ie meestal van zelf. Hij gaat bijna altijd wakker zn bedje in zodat ie weet waar ie ligt, anders schrikt hij.
    @thamara wat een schrik zeg.
    @meisje zit je nog steeds bij dat ziekenhuis. Het loopt toch bijna altijd niet lekker daar. Ik had allang een ander ziekenhuis gezocht, waar ze met meer aandacht werken en intresse in je hebben.
    @taliaa gewoon normaal wasmiddel gebruiken en inderdaad geen wasverzachter.
    @cira ik stopte ook zo snel met vloeien, maar heb inderdaad nog een paar keer een paar dagen in de afgelopen weken gehad dat ik toch weer vloeide, maar dat is goed, want alle rommel moet er toch uit, anders krijg je ontstekkingen.

15. Milla

Milla Niet meer actief

@ Meisje. Tjonge, wat vervelend zeg.. en helaas herkenbaar..
    Ik wordt er ook niet vrolijk van iedere keer aan de echoscopistes te zijn overgeleverd, soms zeggen ze dingen die volgens mij niet kloppen.. bijvoorbeeld dat je na het gebruik van Pregnyl geen Progesteron test kunt krijgen omdat die dan door de Pregnyl beinvloed zou worden, volgens mij kan dat helemaal niet! Zo zijn er nog veel meer dingen misgegaan met de spuiten (geen naalden mee geven, geen duidelijke instructie voor apotheek enz.). Bovendien vind ik het vreemd dat een echoscopiste (zonder medicijnen gestudeerd te hebben) op eigen houtje medicijnen, receptjes en doseringen en eventuele verhogingen uitschrijft.
    Maar goed, ik wil ook standaard om de 4 dagen terug komen, of er nu iets te zien is of niet, tijdens mijn vorige cyclus was op cyclusdag 10-11 niets te zien, ze stelden toen in het ziekenhuis voor om pas na een week terug te komen, dat wilde ik niet dus ik heb aangedrongen na 4 dagen weer terug te komen, gelukkig mocht dat al deden ze daar wel moeilijk over. Toen ik terug kwam bleek er een ei te zitten van 12 mm dat na een paar dagen 18mm was, als ik pas na een week terug was gekomen had ik mijn eisprong ook kunnen missen, erg vervelend vooral doordat ik ook vanalles voel groeien wordt ik altijd erg onzeker.
    Hoe ga jij dit van de Clomid nu oplossen?

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met de beebjes hier!

Met mij gaat het ook allemaal prima, ik ben alweer dagen aan het spuiten en heb donderdag de eerste fm. Ik ben benieuwd, verder heb ik het erg druk (kinderen zijn weer naar school, veel geregel ook voor de vakantie, wij gaan over 2 weken). Dus niet zo veel tijd om na te denken over mijn cyclus. Ik hoop wel dat ik mijn eisprong voor de vakantie krijg anders wordt het erg lastig omdat ik dan geen fm's kan krijgen en waarschijnlijk ook niet mag spuiten, maar we zien wel.

Succes allemaal met waar jullie mee bezig zijn!

16. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Milla: Ik heb je maar even gepb't, want anders gaan we wel erg off-topic met ons FM-verhaal!

17. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Thamara, wat schrikken zeg, rustig aan! Gelukkig zag alles er nog goed uit.

Meisje, wat ontzettend vervelend zeg dat gedoe met die FM's. Ik wist niet dat ook anderen dan de gyn zelf FM's doen. Sterkte ermee en goed voor jezelf opkomen daar!

Pooh, hou je het vol tussen het stof?

Chantje, wat vervelend dat Suze zo'n last heeft van haar stoelgang. Succes ermee!

Deborah, moeilijk hoor als je het even niet meer weet. Volg je hart.

Sas, oho die poepluier :) Had het er gister nog met mn man over, hij denkt dat hij er heel erg aan moet wennen. Maar volgens mij valt dat reuze mee als het je eigen kind is. Toch?!

Cira, balen dat je weer bent gaan vloeien, maar het zal er wel uit moeten.

Taliaa, leuk he die kleine kleertjes enzo uitwassen.

Milla, succes donderdag. Misschien alleen maar fijn dat je momenteel bijna geen tijd hebt om er aan te denken.

Mariska, fijn dat het kolven zo goed gaat.

Fleurrebel, lekker aan het genieten?!

Makkie, veel plezier in Zandvoort.

Lot, hoe is het nu met je rug?

1e kindje, Krisstel en Sybje, alles goed?

Hopelijk ben ik niemand vergeten...

Ik ben hier bezig met de laatste voorbereidingen. We moeten op de valreep nog een nieuw wiegmatrasje maken omdat het andere in de was gekrompen was :( :rolleyes: :) En omdat het geen standaardmaat is (zelfgemaakte familiewieg) kunnen we het niet in de winkel halen. Maargoed, hopelijk krijgen we het vandaag af.
    Verder flink last van oefenweeën.

18. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Bloemetje: het wordt écht spannend voor jou nou he!
    Hopelijk laat de kleine spruit niet te lang op zich wachten (haha, maar dus nog wel even lang genoeg voor het (opnieuw) klaar maken van het wiegje!) :D

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden

@fleurrebel gefeliciteerd met jullie dochter !

@ mariska : gelukkig is je meis dr ei kwijt !

@thamara : hoe gaat het nu ?

@all : durf het bijna niet te zeggen maar heb het weekend door gebracht in het zh ...
    ben er zaterdagavond naar toe gegnaa omdat ze dachten dat ik weeen had maar dat was dus niet zo ( gelukkig) ik had ontzettende buikpijn en rugpijn werd er echt gillend gek van ....heb een gyneacoloog gezien , een chirurg en een seh arts en niemand kon zeggen wat het was ....vermoedelijk waren het toch galstenen .....maar dit konden ze niet goed zien omdat het kindje er voor lag .....
    elke dag is er bloedgeprikt en ik ging 2 keer op een dag aan de ctg schan maar beebje doet het heel goed ....
    vanmorgen heb ik nog een arts gezien die ook meer het idee had dat het galstenen waren of galstenen in de maak ,
    ben nu weer thuis maar heb nog steeds buikpijn ...hoop dat het snel over gaat ....
    baal dr echt van heb zo nu en dan het gevoel dat mijn zwangerschap niet echt rozegeur en manenschijn is .....maar goed krijg er iets moois voor terug ....

20. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh nee he Syb, wat nú weer!
    Je bent écht een pechvogel meid!
    En dan te bedenken dat een zwangerschap toch wel iets van een roze wolkje zou mogen zijn!
    Gelukkig gaat het wel goed met je kleine dwergje, maar eigenlijk zou het toch ook wel fijn zijn als het met mama ook wat beter bleef gaan.
    Heel veel sterkte, beterschap en knap maar gauw weer op.
    Ik denk aan je meissie!

Deel Deze Pagina