Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Bloemetje gefeliciteerd met al weer 12 weken zwangerschap!

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Succes met het gesprek Cira...wel fijn dat je je wat fitter voelt!

De nekplooimeting is goed gegaan afgelopen vrijdag..hij was 1,4 mm. We moeten nog even wachten op de uitslag omdat ik vrijdag ook bloed heb laten prikken. We hebben ongeveer 45 minuten naar ons kleintje kunnen kijken, vond het echt geweldig. Hij/zij is nu 5,4 cm en bewoog ontzettend veel..lag lekker met gekruiste beentjes en één hand onder het hoofd :D

Dinsdag hebben we de 12 weken echo bij de VK..jij ook Bloemetje? Gefeliciteerd met je 12 weken, fijn gevoel hé!

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @all zaterdag naar de 9maanden beurs geweest, en dat was erg leuk. We zagen daar een mooie aanbieding van een kinderwagen die we al hadden uitgezocht, dus die hebben we nu maar besteld op de beurs. We hebben nu de quinny speedy sx gekocht. En de maxi cosi is in dezelfde kleur. Leuk hoor. Een hoop handige dingen en tips gehad, en het wiegje gezien die we willen gaan bestellen. Ik vond het wiegje al helemaal geweldig op internet, en mn mannetje zag hem hangen op de beurs en die is er ook helemaal wild van. Dus vanavond effe bestellen. Sinds vandaag werk ik 2 uur minder op de dag, en daar ben ik erg blij mee. Gelukkig deed de arboarts niet moeilijk, want er zijn allerlei regelingen voor zwangere. Het kost mn baas zelfs niks, dus die vind het ook prima. Ik begin die kleine nu zelfs steeds meer te voelen, wat wel erg grappig is, want het lijkt alsof ie kieteld en ik kan niet tegen kietelen dus ik schiet nog wel eens in de lach.
    Voor de meiden die nu 12 weken zijn, gefeliciteerd en nu kan het echte genieten beginnen. Wat gaat de tijd toch eigenlijk snel vinden jullie ook niet.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Hai meiden,
    ik mag me ook hier melden! Ben helemaal happydepappy! Kan het alleen niet beseffen, hoop dat dat komt na de 1e echo!
    deze week de gyn bellen voor een echo, dat is dan weer een voordeel als je via de gyn zwanger wordt he!
    Wanneer hebben jullie de vlos gebeld? Neem aan dat dat nu nog niet hoeft?
    Pfft, weet je, ik vind het contrast zo groot: van het verdriet, onzekerheid en teleurstelling naar het enorme geluk.. Ik denk dat ik die shock voorlopig nog niet te boven ben.. Pfft
    Anyway, ik ga nu dus hier ook meeschrijven! Deze dagen nog niet zoveel, want we logeren eventjes bij mijn moeder ivm renovatie thuis..
    Nou, ik ga me van de week helemaal inlezen hiero:)
    Liefss, Taliaa

5. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @taliaa, de gyn geeft aan wanneer je door kunt naar de Vlos. Ik herken je gevoel heel erg. Ik had er destijds ook erg veel moeite mee om van de mmm om te schakelen naar zwanger zijn. Ik heb dat toch zeker een week of 4 gehad. Ik had me helemaal ingelezen op de mmm en helemaal niet op zwanger zijn. Dat ben ik pas rond mn 10e week gaan doen, toen ik al 3 echo's gehad had, en het toen een beetje ging geloven dat ik zwanger was. Maar ik blijf me nog elke dag verwonderen dat er nu een mini mensje in mij groeit, zeker nu ik het begin te voelen. En de echo's vind ik ook nog steeds onwerkelijk. We hebben de dvd van de 20 weken echo nog een paar keer terug gekeken, maar dat onwerkelijke gevoel blijf ik houden.
    Geniet ervan.

6. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Sas...welke kleur Quiny hebben jullie gekocht? Wij willen ook de Speedi.
    Super dat de arboarts goed reageerde en dat je nu 2 uur per dag minder kan werken.
    Tijd gaat soms inderdaad snel, soms ook heel langzaam ;)

@Taliaa...wat super dat je zwanger bent, GEFELICITEERD! Snap je gevoel heel goed, probeer te genieten. Ik heb de verloskundige rond de 5 weken gebeld en we konden bij 8 weken langskomen voor een intake gesprek. Aangezien we via het ziekenhuis eco's kregen hebben we morgen de eerste echo (12 weken) bij de VK.
    In het ziekenhuis hebben we een echo met 6 en 9 weken gehad.

7. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Taliaa welkom hier!

Meiden vandaag een goed gesprek gehad. Ik ga nu 2 uur per dag minder werken en hoop dan dat het allemaal wat beter gaat. Mbt de omstndigheden op kantoor verwachten ze absoluut geen verbetering de komende tijd. Het smoesje is dat ze er niks aan kunnen doen.

8. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Taliaa, wat een goed nieuws: GEFELICITEEEEERD! Ik herken ook wat je schrijft, na de mmm zwanger worden voelde voor mij ook heel onwerkelijk. We waren zo gewend aan slecht nieuws altijd, dat we het bijna niet konden geloven toen het eindelijk goed was. Maar dat ga je stukje bij beetje wel loslaten denk ik. In ieder geval super en probeer er maar van te genieten!

Cira, dankjewel :D Fijn dat je minder mag gaan werken. Wel belachelijk van die smoes :(

Krisstel, wat leuk zo'n lange echo en hoe jullie kindje erbij lag, hihi. Morgen mogen we weer allebei. Ik heb er ook superveel zin in.

Sas, leuk dat jullie spullen gekocht hebben. En geweldig dat je kindje je kietelt :)

9. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @kristel wij hebben die blauwe gekocht. Hij heete in de folder Sail. We zaten te twijfelen tussen de rode en de blauwe, maar bij de rode kregen we een roze maxi cosi, en mn mannetje zei gelijk nee, die zag dat niet zitten. En die blauwe zit er lekker stoer uit. Ik heb een paar mensen op de beurs gevraagd die met een quinny speedi liepen, of ze tevreden waren, en die reageerden allemaal super enthousias. Ik heb zelf een kind van anderhalf lopen duwen, en dan loopt de kinderwagen nog steeds erg licht. Dus we hebben deze gekozen, met een leuke blauwe maxi cosi erbij. We hadden echt een superaanbieding. Alles erop en eraan en maxi cosi voor de prijs van een kale kinderwagen met reiswieg.
    @cira lekker he 2 uurtjes per dag minder werken. Die arbo artsen zijn als het op zwangerschap aankomt erg makkelijk. Maar dat komt ook omdat ze weten dat er een eind aan komt, en je baas vind het ook niet erg waarschijnlijk, want hij kan het ziekengeld van jou terug declareren bij het UWV. Er zijn aparte regelingen voor zwangere. Dus het kost je baas niets. Geniet van je zwangerschap.

10. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Hoi Meiden daar ben ik weer!

Heb even een tijdje rustig aan moeten doen!
    Voelde een week/anderhalve week de baby heel weinig. Had daar erg veel stress door en sliep maar een paar uurtjes per nacht door al het piekeren.

Mannetje lief heeft de vk gebeld en we konden meteen terecht. Zij stuurde ons door naar het ziekenhuis voor en ctg en een echo maar alles zag er gelukkig wel goed uit.
    Op advies van de vk werk ik nu halve dagen om zo veel mogelijk stress te ontwijken en flink uit te rusten.......

Ga even terug lezen wat er allemaal geschreven is.......

Veel liefs voor iedereen!

11. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    hey meiden,

Allereerst allemaal GEFELICITEERD met jullie zwnagerschap.
    Ik heb ook PCO en ben ook zwanger geraakt door de MMM het was echt een enorme zware periode met veel ups en downs.
    Daarbij kwam ook dat 1 van mijn eierstokken niet werkte dus ook dat was weer een tegenslag.
    Na een moeilijke periode zijn wij dus uiteindelijk zwanger geraakt en van een tweeling!
    Inmiddels ben ik op 7 december bevallen van 2 mooie dochters en we genieten volop van ze het zijn 2 heerlijke meiden.

Wel merk ik dat ik door de hele MMM en een zware zwangerschap emotioneel een klap heb gehad.
    Ik zie mijn 2 meisjes echt als een verreiking van ons leven maar in mijn achterhoofd weet ik dat het allemaal erg moeilijk is gegaan met het zwanger worden en ook de zwangerschap was niet makkelijk.
    Ik geniet ook volop van onze meiden en ben dankbaar dat ik het allemaal heb mogen beleven.
    Ik weet niet of ik weer zwanger zal worden want we vinden voorlopig 2 wel genoeg.

Ik wil jullie echt een super zwangerscahp wensen en geniet ervan!

Liefssss

12. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Chantje, fijn dat alles goed gaat met je kindje. Doe rustig aan meid!

Kreeftje, gefeliciteerd met jullie twee mooie meiden!

Ik heb gisteren een geweldige echo gehad :D

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    @ kreeftje, fijn dat je even je verhaal deed. geeft denk ik wel een hoop herkenning bij de meeste van ons! Geniet van je prachtmeiden!

@ all:
    zo vandaag al 4 weken en 5 dagen, maar dat is een beetje gegokt:) kan er een dag naast zitten..
    En ik ben moemoemoe... Maar ben ook niet fit, moet erg veel hoesten, dus dat zal ook wel meespelen.
    Ik heb een afspraak gemaakt met de gyn, 4 maart heb ik de 1e echo.. Ik vind het zo spannend. We hebben gezegd er nu al van te genieten, maar ik denk dat dat toch pas echt komt als we een goede echo hebben!
    Vonden jullie het ook zo spannend? (geen zin om 20 pag terug te lezen, sorry)
    Zijn jullie nu allemaal onder controle bij de vlos?
    Sjonge, ik kan nog wel 100 vragen stellen!
    Maar dat doe ik niet! Ik ga zo dadelijk weer huisje kijken met mn mannetje... Ben benieuwd..
    Liefss, Taliaa

14. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Taliaa ik vond het ook superspannend. En dat blijft telkens weer. Ik ga niet naar de verloskundige maar moet bij de gyn blijven ivm darmziekte en medicijngebruik.

15. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Hallo Dames

Hier ben ik weer ik schaam me heel erg!
    Ik zie dat ons clubje wel al wat groter is geworden, nog van harte voor de dames die hier bij zijn gekomen!
    Ik had even wat tijd en rust voor mijn zelf nodig!
    ben nog steeds helaas veel ziek, veel overgeven maagzuur enz.
    Maar goed vandaag 20 weken echo gehad en alles zag er op en top uit! We weten wat het wordt, maar dat hou ik nog heel even voor me haahha, zaterdag vier ik mijn verjaardag en laat ik een grote taart maken met het geslacht erop!
    Dus je weet nooit wie hier op het forum allemaal mee lezen, dus houd ik het nog even voor mijn zelf! Maar mijn gevoel zij sinds een week dat het .... werd en het is nog goed ook ;)

16. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @deborah vervelend zeg dat je steeds zo ziek bent.

@taliaa, ik loop bij de gyn, ik ben 1x bij de vlos geweest, maar toen was mn bloeddruk te hoog en werd ik weer teruggestuurd naar de gyn. Ik moet zeggen dat ik elke keer ook zenuwachtig ben als ik voor controle moet. Maar het is elke keer goed. Alleen kreeg ik het advies van de gyn om niet bij elk kwaaltje op pijntje te denken dat het er wel bij zou horen, want ik had al iets te lang doorgelopen met mn bekkeninstabiliteit. Ik ben nu wat beter naar mn lichaam gaan luisteren. Ik werk nu ook 2 uur per dag minder om in goede conditie te blijven, want die pijn put je erg uit, en de gyn was bang dat het straks misschien kon overslaan naar mn kindje. Maar met de tips van de fysio en minder werken ben ik minder moe en heb ik ook bijna geen pijn. Dus ik geniet nu weer volop. Dat moe zijn hoort er even bij de 1e weken. Straks na de 12e week gaat het beter. Voor nu geld ook voor jou, veel slapen en rusten. Dat is alleen maar goed voor jou en je beebje.

17. Makkie

Makkie Niet meer actief

mmmm sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, maar zei met een ij.... wordt het toevallig een meisje? hihihihihi :)

18. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ja lees nu ook dat het zei moet zijn ;) en ja een ZIJ kan best, maar goed een HIJ is ook mogelijk ;)

19. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Deborah@ Wat fijn dat je nog es langskomt... Je bent al bijna in de helft van de zwangerschap, wat gaat het snel hé. Jammer dat je nog steeds last hebt van misselijkheid en zuur. Ben ook al heel benieuwd naar wat het wordt hoor een meisje of een jongen?

Taliaa@ Nog eens hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap...

Chantje@ Probeer echt niet te stressen op je werk hé, goed dat je nu halve dagen gaat werken...

Hier alles goed met mij, ik geniet er met volle teugen van om lekker thuis te zijn... Niet meer de stress van het werk echt zalig! Nog steeds niet bijgekomen maar kverlang er echt naar dat m'n buikje wat dikker wordt.
    Vandaag ook nog even wat kleine spulletjes gekocht voor de baby... 2 jasjes het zijn meer trainingsvestjes hoor, een speelgoedje in de vorm van een babygirafje met een ring eraan waar er bolletjes in lopen. En dan ook nog een 2de lakentje van winnie the pooh voor onze wieg...

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

hahahaha je houd het wel spannend hoor! Maar wat dan ook, als het maar gezond is toch? Dat is het allerbelangrijkste.... maar ben toch wel errug nieuwsgierig!

Deel Deze Pagina