Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden !
    mag hier mee komen kletsen ? ;)

2. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Welkom Sybje@!

3. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ben benieuwd Mariska, succes met de tekening!
    Hier ook de laatste dagen veel bandenpijn...hopelijk komt er dan nu ook een buikje ;)
    Ik wil graag borstvoeding proberen.

@Sybje....gefeliciteerd! :D

4. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Welkom sybje :)

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    dankje wel meiden !

gelijk maar een vraag ...waren jullie ook zo bang voor een mk ?
    ik ben er eigenlijk best wel bang voor .........

en ik zit me net te bedenken dat we deze maand 2 eitjes hadden .....hadden jullie dit ook en waren jullie toch gewoon zwanger van 1 beebje ?

6. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Sybje, ik was ook altijd bang voor een mk... Maar zei dan altijd tegen mezelf: "meid, je hebt geen erge buikpijn en ook geen bloedverlies. Dus alles zal in orde zijn met ons kleintje."
    Kga nu ook maar weer volledig gerustgesteld zijn als de echo achter de rug is hoor :oops:

Had die maand ook 2 eitjes zitten, maar er zit maar 1 beebje in m'n buik... Was eigenlijk ook wel opgelucht met 1 kleintje hoor. Want onmiddelijk 2 kleintjes is wel zwaar denk ik. Ook omdat het ons 1e kindje is en we hebben nog geen ervaring met babytjes.

7. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen

Ja tuurlijk ben je bang dat eht mis gaat, omdat je er zolang over heb gedaan, bij mij is dat dan ander geval ik was na eerste ronde clomid meteen zwanger (echt veel geluk) en ja toen ik eenmaal zwanger was dacht ik ook met hormonen heb je veel meer kans op meerlingen hahha, dus dat was nog wel even afwachten, want ja ik begin liever met 1! maar goed als je er 2 krijgt is dat denk ik ook wel weer een een wonder!
    Je moet afwahcten met je echo!

8. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Sybje ik heb nog steeds wel eens van zou het allemaal goed blijven gaan. En of het er 1is of 2 ja dat zal de echo uitwijzen.
    In iedergeval super welkom hier!

9. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @sybje ik heb daar de 1e 3 maanden er in mn achterhoofd wel rekening meegehouden, omdat je als pco patient meer kans maakt op een mk. Maar ik had wel het vertrouwen dat alles goed ging. Ik heb vanaf het begin zo'n rust in me en zo'n goed gevoel dat het allemaal goed is met mn kindje. Ik heb ook een dag voor de 14 weken screening afgebeld, gewoon omdat ik weet dat alles goed is. En met de 20weken echo werd alles bevestigd dat het allemaal goed zit. Vertrouw op je gevoel. Doet mijn gyn ook. Nooit tegen het moedergevoel ingaan is zijn moto.

@cira. Ik ga flessenvoeding geven. Ik zie borstvoeding absoluut niet zitten om een paar redenen. Mn oma en moeder hadden niets, ik heb mn zusje er bijna aan onder door zien gaan destijds met haar tweeling. Gelukkig stopte ze optijd. Verder vind ik het erg belangrijk dat mn mannetje ook vanaf het begin goed contact krijgt met ons kindje. Dat voedingen geven voor hem ook het rustpuntje op de dag is. Verder zie ik kolfen absoluut niet zitten, en zeker wil ik die rompslomp niet als ik straks weer moet werken. Ik denk ook dat het een goede keuze is, want die boobs willen bij mij nog niet zo erg groeien. Ik draag nog steeds dezelfde bh's.
    @all bij mij gaat alles lekker. De kleine is het type touwtje springen met de navelstreng. grijns. Geen idee wat ie daar van binnen de hele dag aan het doen is, maar het voelt wel grappig aan. Mn mannetje kan het sinds vorige week ook voelen als ie zn handen op mn buik legt. Het buikje begint nu ook pas een beetje te groeien. De bekkeninstabliliteit gaat niet zo goed, het is sinds vrijdag een beetje verergerd nadat ik gestruikeld ben over de stofzuigersnoer van de schoonmaakster. Ik heb een smak tegen de grond aan kunnen voorkomen, maar wel gekke bewegingen gemaakt. volgende week maar weer met fysio verder kijken. Verder kom ik er maar niet toe, om kleertjes of zo te kopen. Ik kan gewoon niet kiezen. Een beetje besluiteloos en vergeetachtig nu ik zwanger ben. Het zal er wel bijhoren.

@chantje. Hoe gaat het met je? Kom je weer een beetje bij nu je halve dagen werkt?

10. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Wilde even reageren op borstvoeding, tis natuurlijk ieder voorzich! En ik heb altijd toen ik jong was (ben nu oh zo oud ahah) ik geef nooit borstvoeding, maar toen ik las hoeveel voordelen borstvoeding heeft! En hoe zoveel meer gezonder het is dan flesvoeding ben ik wel gaan nadenken! En ja je kan bij andere mensen nare ervaringen gezien hebben, maar dat hoeft natuurlijk totaal niet bij jouw te zijn!

Ik wil zelf proberen tot half jaar borstvoeding te geven.

11. Krisstel

Hier een stuk of 20 eitjes :D Toch is het er eentje!
    Moet eerlijk zeggen dat ik redelijk positief ben en niet vaak heb stil gestaan bij het feit dat het een miskraam zou kunnen worden. Hoop natuurlijk ook niet dat het gebeurd..bij niemand! Sterkte de komende spannende tijd en probeer te genieten :D

12. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Hé meiden,

Had ik vanmiddag een heel bericht getypt, valt de laptop uit, aaaargh :(

Mariska, mooi buikje. Ik wil ook borstvoeding gaan proberen.

Cira, leuk dat je het kleintje al voelt.

Krisstel, dit is ook ons 1e kindje.

Cira, de 12e een echo, wat fijn om weer naar uit te kijken.

Sybje, GEFELICITEEERD! :whistle: Heel fijn voor jullie!
    Ik ben ook erg bang geweest voor een mk. Vooral omdat ik er eerder al een gehad had en omdat ik last heb gehad van bloedverlies in de eerste weken. De angst voor een mk is nu wel voorbij, maar ik blijf het toch elke keer weer erg spannend vinden. Al kan ik er nu wel echt van genieten. Vertrouw op je lichaam en probeer van je zwangerschap te genieten, tis toch weer een wondertje he. Ik ben benieuwd, 1 of 2...

Sas, fijn dat het goed met je gaat. Wat ontzettend leuk dat je mannetje het kindje nu ook kan voelen, lijkt me zo geweldig. Is voor hen toch ook heel bijzonder. Wel balen dat je veel last hebt van de BI. Succes daarmee.

Chantje, lekker rustig aan aan het doen? Jij kan al echt aftellen he?!

Hier gaat het goed. Dinsdag op controle bij de gyn en dan een verwijzing naar de fysio. Verder voel ik echt mijn banden nu en ik vind het ook fijn dat ik mn baarmoeder nu zo goed voel. Ik ben nog wel steeds heel moe, ben benieuwd of dat nog een beetje bij gaat trekken.

Fijne avond nog allemaal!

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden bedankt voor jullie antwoorden !

ik moet het maar gewoon afwachten .....morgen bel ik de fert arts ! .....weet echt niet wat er me allemaal te wachten staat .....heb ook maar 1 test gedaan ...(die staat in mijn album) zal toch wel genoeg zijn ?

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    ja joh, die is hartstikke duidelijk!
    (mja, ik heb er 3 gedaan voor ik het geloofde)
    Ga je maandag de gyn bellen voor een afspraak?
    Ik ken je angst voor een miskraam, zeker nu ik zoveel buikpijn heb.. niet normaal.. Maja, ik vertrouw er ook wel op dat het goed zal gaan. Wil er van genieten vanaf dag 1, maar nu de 1e echo echt dichtbij komt knijp ik hem echt hoor...

liefss, Taliaa

15. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Sybje dat is wel een super posi test hoor!

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @cira : was je in het bgein niet bang ? ik voel me zo onzeker ...........als je op internet gaat speuren en je kijkt naar week 4 dan staat er deze week hoor je ongi te worden ...en bla bla bla ...voel me zo onzeker ......heb wel symptonen maar ben erg bang ....kan er niet echt van genieten zo ....terwijl ik het me allemaal anders voorgesteld had ....

17. Krisstel

Die onzekerheid is logisch..helemaal als je zoals de meeste van ons toch lang bent bezig geweest en in de MMM hebt gezeten. Je kan niet geloven dat je zwanger bent, laat staan dat je er van uit kunt gaan dat alles goed gaat.
    Ik merkte wel dat hoe meer ik las over miskramen etc. ik ook meer ging opletten wat ik voelde en vaker ging denken dat het misschien ook wel een miskraam zou kunnen zijn.

Wanneer heb je je eerste echo?

18. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ga zo bellen naar het zh .......let inderdaad wel op alles wat ik voel ....en als ik iets verkeerds lees op internet voel ik me idd ook niet echt prettig ...ben benieuwd wanneer ik een echo heb ...zal wel na de pasen worden ..weert eigenlijk niet zo goed wanneer ze in de mmm een echo doen ''

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    @ sybje, mijn gyn zei dat ik terug moest komen als ik 2 weken overtijd was, dus 6 weken ver. En ik heb dus de 1e echo bij 6 weken en 3-4 dagen...

@ all, morgen mn eerste echo. Eerst keek ik er naar uit, maar nu... BEn zo stikzenuwachtig.
    Ik denk ook omdat ik gezegd heb dat als de echo goed is, we er dan echt vanuit gaan dat het goed zal gaan. En er dus echt helemaal van gaan genieten!
    Pfft, morgenochtend om 900...

20. Krisstel

@Sybje..wij hebben onze eerst echo gehad met 6 weken en daarna nog een met 9 weken.

@Taliaa..ik was de eerste keer ook zo zenuwachtig..maar als je morgen jullie eigen 'boontje' ziet en misschien wel een kloppend hartje dat kan je geluk niet op. :D

Deel Deze Pagina