Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Sas, nee hoor, ik maak me helemaal niet druk om de borstvoeding! Dat zien we dan wel weer! Vond het alleen gek dat mijn ene borst wel veranderd en de andere (nog) niet....

Fijn dat het zo goed gaat met Thijs! Hopelijk gaat het slapen in zijn eigen bedje goed. En heerlijk dat lekker lang wandelen! Je boft het met het weer vandaag.

2. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Met Suze gaat het super!
    Haar ontlasting was heel moeilijk maar dit lijkt beter te gaan. Na de prikjes heeft ze standaard last van eczeem maar dat lossen we op met acupunctuur. Ze heeft 3 keer peer gegeten en lijkt daar (nog?) niet op te reageren met eczeem.
    Ze heeft nu echt een ritme, erg fijn!
    Volgende week dins 1e keer naar babyzwemmen en morgen naar de oogarst. 2 dagen na haar geboorte heeft ze een vis oogje gekregen en dat is nog steeds niet weg... heeft ze dus al 4 maanden last van......

3. Milla

Milla Niet meer actief

Misschien een rare vraag maar hebben jullie (meiden die meerdere eisprongen hadden voordat ze zwanger werden) in de ronde dat jullie zwanger werden iets anders of extra's gedaan bijvoorbeeld bepaalde vitaminen, eten, of juist iets laten staan? Misschien anders klussen als daarvoor, ipv om de dag, elke dag ofzo?
    Ik ben benieuwd. Dat ik nog niet zwanger ben ligt nu niet aan de eisprong want die heb ik inmiddels door de medicijnen al een heel aantal gehad, dus vraag me af of ik iets anders verkeerd doe.

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Milla, Wat ik die ronde anders achteraf deed: Ik slikte trouw 2 keer per dag tarwekiemcapsules, we hebben het de 3 dagen voor mijn ei elke dag gedaan en de 2 dagen na mijn ei (normaal de dag voor en op mijn ei), ik heb het onbewust wat meer los gelaten en had erg veel afleiding omdat mijn opa op sterven lag die periode. Dus me eigelijk niet met mezelf bezig gehouden (maar goed, dit kun je (gelukkig niet!) zelf plannen, dit gebeurde toevallig op dit moment...) Ik heb zelfs die periode nog een paar keer gerookt :oops: Heel stom, maar was er gewoon minder mee bezig... en ja hoor, RAAK!

Maar goed, of dit alles nou de reden is geweest dat het nu wel raak is... geen idee hoor. Maar dit viel me achteraf gewoon op....

5. Milla

Milla Niet meer actief

Ik pieker me er suf over waarom het ondanks de eisprongen maar niet lukt, ik denk sinds een tijdje dat er bij mij meer aan de hand is omdat ik ook altijd na een dag of 8 al bloedverlies heb en omdat mijn temp na mijn ei maar heel langzaam stijgt. Ik vermoed dat ik ook Progesteron te kort heb, heb er maandag een afspraak over bij de gyn.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Heel goed dat je zelf stappen onderneemt Milla. Ik hoop het natuurlijk niet, maar wellicht is er idd 'meer' aan de hand. En dan kun je het beter maar meteen weten. Mss extra ondersteuning bij je luteale fase?

7. Milla

Milla Niet meer actief

Ja ik hoop dat ik dat voorgeschreven zal krijgen, heb in al die tijd ook maar een keer een progesterontest gehad en toen bleek ook dat het veel te laag was. Zou fijn zijn als er een aanwijsbare en vooral oplosbare reden zou zijn.
    Ik ga nu beginnen met Vitex Agnus Castus, het zit ook in Etos zwanger worden en schijnt de luteale fase te verlengen. Ben wel benieuwd wat de gyn maandag zegt.

Heb trouwens van Meisje gelezen dat ze in de 2 x dat ze zwanger werd beide keren Etos zwanger worden heeft gebruikt. Wie weet is die Vitex een goede hulp!

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Milla:
    Ik heb zowel de vorige zwangerschap als bij deze, in beide rondes voor het eerst die Etos Zwanger Worden pillen geslikt. Wat ik ook in beide rondes voor het eerst heb gedaan, is de Cola Light laten staan. Ik had dat de vorige keer ergens gelezen, was toen net in het nieuws, en heb dat dus deze ronde ook gedaan.
    Of het daar aan ligt weet ik niet, maar ik vind het wel heel toevallig!
    Misschien voor jou ook een idee?
    (overigens zijn de meningen over die Etos pillen verdeeld: sommigen denken dat ze er een langere cyclus van krijgen, sommigen zweren erbij. Misschien even het topic opzoeken, er is veel over geschreven!).
    Oja, en deze ronde voor het eerst geloof ik óm de dag ipv alle dagen rondom mijn ei. Kan je het precieze schema wel geven als je wil, heb het nauwkeurig bijgehouden.

9. Milla

Milla Niet meer actief

Je hebt pb!
    Ik wist niet dat colalight in het nieuws is geweest omtrent vruchtbaarheidsproblemen. Geld het alleen voor Cola light of ook voor gewone cola? Ik drink zelf voornamelijk gewone Cola en Lipton ice tea met bubbels.

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Volgens mij was cola in het algemeen niet 'goed'... en ice tea met bubbels mmmmmm... ben er gek op, dus hier heeft dat niet tegengewerkt!

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nee, ik weet bijna zeker dat het toen heel specifiek om Cola Light ging.

Ik heb iets gevonden op gezondheidsnet.nl:

Cola is slecht voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Dat zegt zwangerschapsconsulente Diethild de Vries uit Almelo. Volgens haar zorgt het fosforzuur in de cola hiervoor.

Cola slecht voor zwangere vrouw
    Dit zuur blokkeert volgens haar de opname van calcium. Terwijl calcium juist nodig is voor het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel van het ongeboren kind. Volgens De Vries is het ook slecht voor de hormoonhuishouding van de vrouw. Ze denkt dat het regelmatig drinken van cola zelfs de oorzaak kan zijn van onverklaarbare onvruchtbaarheid bij vrouwen.

Het was al langer bekend dat cola tijdens de zwangerschap beter vermeden kan moet worden, maar dan om de cafeïne. Het vergroot de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Ook aspartaam, de zoetstof in cola light, verstoort mogelijk de ontwikkeling van het ongeboren kind.

De Vries ontraadt toekomstige moeders ook om intensief te sporten en pijnstillers te gebruiken. Een gezonde leefwijze zonder stress is belangrijk. Het verhoogt de ontwikkelingskansen van een ongeboren kind.

Dit zuur blokkeert volgens haar de opname van calcium. Terwijl calcium juist nodig is voor het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel van het ongeboren kind. Volgens De Vries is het ook slecht voor de hormoonhuishouding van de vrouw. Ze denkt dat het regelmatig drinken van cola zelfs de oorzaak kan zijn van onverklaarbare onvruchtbaarheid bij vrouwen.

Misschien kunnen jij en de andere klussers er nog iets mee (hihi, Linda, jij dus ook?!)

12. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ga het gewoon even een tijdje laten staan.. Wie weet. TNX

13. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Milla wij klusten iedere dag rond mijn ei. Ik slikte alleen foliumzuur.

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @chantje, heelijk dat babyzwemmen, wil ook ook gaan doen!
    En die Kindicol adviseer ik ook vaak op mn werk! Super spul!

@Milla, ik slikte alleen foliumzuur. Verder waren we net terug van vakantie...misschien dat dat geholpen heeft..rust en effe er niet mee bezig zijn...ik weet het ook niet!

15. Milla

Milla Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden, nog ff een andere vraag:
    Ik heb vandaag een nieuw pakje 'etos zwanger worden' gekocht, de enige en laatste keer dat ik dat deed waren deze bruinig van kleur en nu wit :confused: Heeft iemand die ze eerder geslikt heeft dit ook wel eens opgemerkt?

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

Geen idee Milla, de twee rondes dat ik ze heb geslikt waren ze idd bruin...

17. Milla

Milla Niet meer actief

Op het het topic van etos zwanger worden pillen heb ik de vraag ook gesteld, ik had ze dus bruin en nu wit, sommige andere hebben ze ook wit hebben en anderen weer geel/groen.. Raar zeg! :confused:
    Ik wil wel weten welke kleur Meisje had, als dat ook bruin is ga ik ze ruilen ;) :) (zie me daar al staan haha)

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    whaha, die milla....

19. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Nog even een foto van ons meisje...

@Milla, ik heb ook foliumzuur en de VSM 'Puur Mama' geslikt voordat ik zwanger werd.

20. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Krisstel: wat een SUPER schattig meisje! Geniet er maar lekker van!

@ Milla: ik heb jou gepb't!

Verder: wij hadden gisteren visite. Kreeg tijdens het bezoek ineens echt het idee dat ik ongesteld werd. Gauw naar de wc, maar er was niks. Vannacht ook niks en nu ook niks :D . Maar ik word er wel onzeker van hoor! Ben dan weer meteen bang dat het weer mis is... :confused:
    Maar dat moet ik niet te veel doen, want stress is ook niet goed he!
    En ik meen dat ongesteldheids-krampen ook bij het prille zwanger zijn horen toch?!

Deel Deze Pagina