@ meisje, dat hoort er zeker bij hoor! Ik heb die ongikrampen echt een hele tijd gehad! dan groeit je baarmoeder en dat voelt hetzelfde!
Jij weet niet hoe fijn ik het vind om dat te horen! Ben er best onzeker over, nog meer dan de vorige keer. Heeft natuurlijk ook te maken met onze missed abortion de vorige keer. Maar goed, op het Mei-2009 mama's topic geven de dames ook aan dat ze er wel last van hebben. Pffff.... en dan die lage rugpijn.... Weet je wat het is: al wordt het 100 keer erger, ik neem het GRAAG op de koop toe, maar ik ben nu alleen zo bang dat het een verkeerd teken is... (hihi, het is niet gauw goed he, dan bén je zwanger en dan beginnen deze twijfels weer...)
haha, ja meisje, vreselijk he? maar die ongi krampen en lage rug krampen horen er écht bij! een teken dat je lichaam een babytje aan het verwelkomen is! Ik snap dat het extra onzeker voor jullie is! ik hoop dat je er wel een beetje al van kunt genieten? Liefss, Taliaa
Tuurlijk, het genieten is wel begonnen hoor! Hebben het al tegen onze beste vrienden verteld, en het weekend tegen onze ouders! Heb er zin in!
Meisje, die krampen horen erbij hoor! (krampen heb ik niet gehad, maar wel een beetje een rara buik en idd lichte rugpijn). Ken het van mijn zus en mijn vriendin, die hadden het heel erg. Leuk dat jullie het bijna opa en oma gaan vertellen, super! Milla, zou het echt uitmaken de kleur? hahaha je moet gewoon doen wat goed voelt meid! Ik merk dat de kleine echt steeds sterker aan het worden is! Soms gaat hij/zij te keer en dan kan het echt wel flink au zijn zeg maar. Hoewel, pijn is het niet echt, maar tis ook niet zo dat ik het niet voel zeg maar.... jullie snappen me vast wel (kan echt zo moeilijk uit mijn woorden komen... dan weet ik wat ik wil zeggen maar ik krijg het er voor geen meter uit....hahahaha)
Makkie dat ken ik ja had af en toe het gevoel dat mijn ribben braken. Krisstel wat een mooie meid! Milla klinkt raar, maar doordat wij een pauze ronde hadden door de verdere onderzoeken ben ik er eigenlijk helemaal niet mee bezig geweest. We dachten deze ronde kan het nooit gebeuren, maar het resultaat ligt hier heerlijk in de kinderwagen te slapen. Meisje die krampen en die lage rugpijn herken ik ook zeker nog ik heb er in het begin ook therapie voor gehad. Thamaraa mooi buikje! Pooh inderdaad vaak op een dag eten anders kan je behoorlijk beroerd worden. Ik had ook altijd overal wat te eten inzitten Jaimy is jammer genoeg wat ziekjes. Hij heeft al drie dagen een temp van ruim 37,5 (gelukkig nog steeds onder de 38) en is ehoorlijk snotterig en pieperig. Net ook maar zoutoplossing gehaald voor hem om zijn neusje schoon te kunnen maken. Gelukkig drinkt hij nog goed.
Cira, vervelend dat Jaimy niet helemaal fit is... altijd sneu voor de kleintjes. Gelukkig drinkt ie goed, dat is natuurlijk heel belangrijk. En slapen, slaapt hij wel goed en lekker? Heb uitgerekend dat ik nog maar 20 dagen hoef te werken! Ik werk 3 dagen per week en hoef vanavond maandag nog maar 6 weekjes! Dat schiet lekker op, heerlijk!
Hye meiden wat een hoop geschreven zeg! Had even geen tijd om hier te komen, erg druk! Allereerst Meisje van harte gefelicteerd! Geniet er lekker van, de onzekerheid hoort erbij hoor! Makkie, hopelijk lukt het deze ronde voor jouw! Cola is zoiezo slecht voor je! Zowel voor de man als vrouw, heb ik toen gezien op tv bij babyboom. Linda hoe is het met jouw? Circa vervelend dat jaimy niet zo lekker is, Jesse is hier ook wat verkouden maar denkt niet dat hij er last van heeft alleen soms met drinken! Milla, mijn borsten waren tijdens mijn zwangerschap helemaal niet veranderd, had dezelfde cup maat en ze hebben nooit pijn gedaan, dus was ik best onzeker over de BV. Na dat Jesse was geboren ging ineens mijn linkerborst meer groeien en mijn rechter bleef maar klein, was ook bang dat ik straks aan de ene kant minder had dan de ander. Maar blijkbaar was mijn onzekerheid voor niks! Nou met Jesse gaat alles goed, alleen dus wat verkouden en laat vaak los aan de borst! Was wat onzeker over de Bv aangezien Jesse natuurlijk zo huilde steeds onder het drinken, maar zal ook wel met zijn verkoudheid te maken hebben, en ik was te gefixeerd op de 20 min dat hij moest drinken per borst! Nu ik niet meer op de klok kijk gaat het wat soepeler! En Jesse groeit goed, hoor in mij omgeving dat hij lekker bolle wangen krijgt! En hij heeft echt flinke plasluiers, dus dat is dan wel teken denk ik dat de BV nog steeds heel goed gaat? Jesse heeft met slapen 's nachts nog niet echt een ritme de ene keer slaapt die van 22:30 tot 02:15/02:30 en de andere keer weer van 22:30 tot 05:15 uur. Maar goed zal allemaal nog wel komen! Ik heb gelukkig nog lekker 8,5 week vrij ! Wij gaan volgende week vrijdag lekker weekje er tussen uit met mijn ouders! Heerlijk heb er zin in! Hier wat foto's van Jesse http://94.100.113.76/351950001-35200000 ... _oRtt.jpeg Samen met zijn nichtje Feline! http://94.100.113.168/350400001-3504500 ... _74jz.jpeg http://94.100.114.42/350350001-35040000 ... _ygkK.jpeg http://94.100.114.42/350350001-35040000 ... _OUkb.jpeg
Debjes, wat een heeeeeerlijk mannentje zeg! En leuk lekker weekje weg met je ouders, kunnen zij ook lekker lang van Jesse genieten! (en je hebt per ongeluk mij en milla door elkaar gehaald, hihihi. Maakt natuurlijk niet uit hoor!) Milla, hoop idd ook dat het deze ronde voor jullie gaat lukken en laat gewoon lekker de cola staan! Jullie allebei als ik het zo hoor van Debjes.
Makkie overdag slaapt hij amper echt van die hazeslaapjes. 's nachts gelukkig goed want hij is dan zo moe. We kijken vanaaf nog aan en anders bel ik gewoon de ha post. Deborah Jaimy huilt ook wel aan de fles. Gelukkig niet elke, maar toch. Is zo zielig.
@mesije, ik heb zeker tot week 6 krampen gehad. Heel irritant en eng. Nu alleen nog kst van bandenpijn...men dat lange staan red ik haast niet meer op mn werk. Moet echt extra gaan zitten.
@Meisje, onzeker is logisch..maar het hoort er inderdaad allemaal bij. Lekker genieten joh... @Makkie, leuk hé om de kleine steeds beter te voelen....over een paar weken wordt het nog sterker. @Cira, sterkte met Jaimy..gelukkig drinkt en slaapt hij 's nachts goed...succes, hoop dat de huisarts bellen niet nodig is. @DebJes...jee 20 minuten aan de borst? Of wordt dat langer naarmate ze ouder worden? Britt drinkt gemiddeld 'maar' 10 minuten...en ze groeit als kool. Mooie foto's weer...veel plezier volgende week! Britt had vandaag weer wat krampjes..dus we zijn vanmiddag naar de Appie geweest voor rooibos- en venkelthee van Zonnatura. Vind het zo zielig als ik zie dat er zoveel last van heeft. Verder is het echt genieten, morgen is de kraamhulp alweer voor het laatst. Gek idee..maar kijk er ook naar uit om lekker met z'n drieën te zijn.
Krissetel toen Jesse net geboren was moest ik hem 20 minuten aanleggen aan elke borst, maar Jesse is dus nu binnen 10 minuten klaar waardoor ik me zorgen ging maken, maar mijn zus zei ook je moet niet op de tijd letten, zodra hij tevreden is dan is het goed! Dat is het ideale aan borstvoedng. Jij heb dus nooit 20 minuten aan elke borst gedaan?
@cira Maak je geen zorgen om de hazeslaapjes. Waarschijnlijk zit jaimy in een sprongetje. Thijs had het ook rondom die leeftijd dat ie hazeslaapjes deed. Deze week is dat namelijk ook weer het geval. Als hij s'nachts maar goed slaapt. Ik maak me er geen zorgen om. Een week later slaapt hij overdag weer goed. Wat je wel zou kunnen doen is een cursus babymassage volgen. Daar leert ie zich goed ontspannen en daarna slaapt ie als een blok. Ik heb het morgen weer en dan is Thijs zelfs te moe om een fles te drinken, dus die slaan we dan maar over. Ik geef dan tussendoor wat kleine flesjes. @meisje ongikrampen horen erbij bij de de zwangerschap. Ik weet dat toen ik net zwanger was dat die ongikrampen erger waren dan normaal. Probeer te genieten. @milla wat ik die ronde anders deed dan anders was. Inderdaad de cola laten staan en ook de Thee en koffie ivm de cafeine. Tevens slikte ik etos zwanger worden en ik volgde een dieet voor diabetisie om minder koolhydraten binnen te krijgen. PCO patienten en koolhydraten is geen goede combinatie, maar je hebt de koolhydraten wel nodig. En dat werkte perfect zoals je in mn album kunt zien. Als je het dieet wil hebben dan moet je me maar een pb sturen met je email adres erin, dan kan ik je het doorsturen. @all het gaat nog niet denderend om Thijs tussen de middag in zn bed te laten slapen. Hij heeft het vandaag een uurtje uitgehouden. Dus weer weinig geslapen overdag. Maar ja hij zal er wel aan wennen. Ik kreeg ook een telefoontje van het KDV, volgende week maandag gaan we voor een intake gesprek en dinsdag 23 sep mag Thijs een ochtendje wennen en mama mag dan een ochtendje gaan werken omdat de uitzendkracht het werk moet overdragen. Zo ga ik dus een week later ook al een ochtend werken om de overdracht compleet te maken. Maar ja daar krijg ik dan wel weer een vakantiedag voor terug omdat ik nu een dagje eerder begin. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat die combinatie werk en kind. Het komt wel goed denk ik.
@DebJes, de eerste 5 dagen 10 minuten aan elke borst (maar dat haalde ze nooit) nu drinkt ze de ene keer aan de linkerborst en de andere keer aan de rechterborst...ongeveer een kwartier. @Sas, gek idee of niet dat je straks weer gaat werken..wel fijn dat alles geregeld is met het KDV!
Oh nee Jesse drinkt wel aan elke borst ongeveer 10 Je moet toch weer met de birst beginnen waar je mee bent geeindigt voor de achtermelk, als je dan steeds maar 1 bordt laat drinken, komt je achtermelk er toch niet goed uit?
achtermelk?, hahaha leer hier elke dag wel een nieuwe woordje! Nu nog weten wat het precies is . Dus, vertel vertel!
Achtermelk is het melk waar ze meest van groeien! voormelk hoeven ze geen moeite voor te doen, dat spuit er zo uit! maar als de voormelk op is, moeten ze meer kracht zetten om te zuigen om die achtermelk eruit te zuigen.