@chantje. ik hoop dat je mag blijven. Ik heb het pas echt verteld bij de 3 maanden, want even ervoor kreeg ik mn vaste contract en dat vond ik even wat belangrijker. Maar mn baas was blij voor me. @sybje. Ik heb gelijk vanaf het begin van de ronde een heel rustig gevoel over me gehad, dat alles goed zat. en daar ben ik in blijven geloven, en de dagen naar de 1e echo vlogen voorbij. We hebben wel tegen onze naasten gezegt die wisten dat we bezig waren, dat we voorzichtig blij waren, omdat ik zwanger was. Als we het al vertelden dan was het toch met een zekere terug houdendheid omdat je als pco patient een verhoogder risico hebt op een miskraam, en in onze omgeving waren een hoop miskramen. Ik heb ook duidelijk gezegt dat ik de 1e 3 maanden geen kado's wilde hebben. Een beetje bijgeloof. Ik heb me de 1e 3maanden ook erg rustig gehouden en s'avonds geen afspraken gemaakt, omdat ik te misselijk en moe was. Ik ben wel veel beter naar mn lichaam gaan luisteren. Pas na de 3e echo met 10 weken hebben we het bekend gemaakt aan de rest van de familie en vrienden, omdat het risico toen al geweken was en we naar de VK mochten. Helaas 2 weken later van de VK weer terug gestuurd naar de gyn met hoge bloeddruk, maar dat was ook het enige. Ik had echt een bepaalde innerlijke rust (valt moeilijk te omschrijven) en het gevoel dat alles gewoon goed zit. Ik heb destijds ook de prenatale screening een dag van te voren afgezegt, omdat mn gevoel zei dat alles goed is, en ik niet door risico analyse waar je geen 100 procent zekerheid krijgt, een onzekere zwangerschap wilde hebben. En bij de 20 weken echo was alles goed en het geslacht ook, en dat was precies wat mn gevoel ook zei. Mn gyn zegt altijd dat je niet tegen het gevoel van een as moeder moet in gaan, want die voelen het allemaal heel goed aan. Moraal van het verhaal geloof in jezelf dat allemaal goed zit. @chantje blijf in jezelf geloven. Het is allemaal goed en over 2 weken kun je lekker gaan ontspannen. En lukt het deze laatste 2 weken niet, meld je dan ziek. Jij en je kindje zijn nu belangrijker dan het werk.
Lieve Chantje, wat ontzettend vervelend. Hopelijk brengt je verlof je meer rust. En wat Sas ook zegt; stoppen als je het niet vol kan houden, jij en je meisje zijn nu t allerbelangrijkst! Sterkte ermee, het komt gewoon allemaal goed
@sas : kijk dat geeft moed! op zich de hele rronde was ik heel rustig en er totaal niet mee bezig .......de eerste 2 dagen was ik heel zenuwachtig .....maar dat begint nu wel mee te vallen .....ik weet dat ik pco heb maar heb niet het gevoel dat ik daardoor meer kans op een mk heb .........misschien dat dat naief is ...... hebben jullie ook wel eens het gevoel dat jullie minder symptonen hebben ? is dat erg ?
@sybje hi hi dat gevoel ken ik. Ik had het in het begin ook. Dan dacht ha lekker niet misselijk vandaag, ja totdat ik mn tanden ging poetsen, dan ging het finaal mis. enneh als ik een hele drukke dag gehad heb, dan gaat het nog wel eens mis met tandenpoetsen. Enneh in het begin deden mn tepels heel zeer. Ik dacht wel eens dat ze kapot konden scheuren, maar dat zwakte gelukkig wel af. Ik lees overal dat die boobs nog moeten groeien, maar tot nu toe zijn ze bij mij nog niet gegroeid. Alleen steviger geworden. Ik pas nog steeds in mn eigen bh's. Hopelijk blijft dat zo, want groter hoeven ze echt niet van mij en ik ga zo wie zo geen borstvoeding geven.
Sybje proberen om dit soort verhalen juist niet op te zoeken en te lezen en probeer vertrouwen in je lichaam te hebben. Natuurlijk was ik ook bang en nu nog steeds af en toe maar ik denk dat dat wel normaal is.
@chantje Net als wat bloemetje zegt als het niet gaat je eigen gewoon ziek melden jij en je meisje zijn belangrijker hoor! @ sybje ik kendat ben totaal niet missenlijk geweest alleen veel last van mijn rug gehad en mijn buik begon snel te groeien. Aan die twee dingen kon ik aan mijnzelf zien dat ik zwanger ben. @ taliaa ik ken het gevoel mijn baas is nog steeds aan het beslissen of ze wel een passende functie voor me kunen vinden na mijn verlof. Jammer genoeg loopt mijn contract ook af in mijn verlof. Ik ga er ook maar van uit dat ik geen verlenging krijg dan kan het nooit tegenvallen. Hier gaat alles goed ben echt aan het aftellen naar volgende woensdag ben zo benieuwd hoe hard ons guppie gegroeid is en natuurlijk wat het wordt.
oke bedankt voor jullie reacties meiden.....ben het zoo nu en dan gewoon effe nodig ...de onzekerheid wisslet nog steeds heel erg ......iederekeer als ik onzeker wordt dan denk ik waarom twijfel je , je bent niet ongi geworden , je hebt symptonen genoeg en heb geen reden om te denken dat het mis gaat ......misschien wel iets te naief ,.....maar goed
Hey sybje, ik herken je onzekerheid hoor. Ik was bv stikzenuwachtig voor de test van MvM, dacht steeds dat de andere testen vast niet goed waren, domdom.. Hey sybje, je bent zo ontzettend zwanger joh! probeer ervan te genieten, van die roze wolk Heb je je trouwens al aangemeld voor MvM, of ga je dat niet doen? Liefss, Taliaa
heb ik gedaan talia ....ze hebben 1 keer terug gebeld en toen was ik er niet ...toen zouden ze terug bellen en dat hebben ze niet gedaan .....beetje jammer dus ...als ze niet meer bellen bel ik na mijn vakantie wel terug ......
hmm, idd beetje jammer.. moet zeggen dat ze mij ook pas na 1,5 week te pakken hebben gekregen, hoewel ik zei dat ze mn voicemail in mochtend spreken, mja Nu pis ik lekker in de potten
Succes met MvM...moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik nog maar 1,5 week moet..ben het wel een beetje zat (ook al weet ik dat het voor een goed doel is). @Subje..hoop echt dat je een beetje kan genieten...wat heerlijk naar Aruba!
Hoi meiden, Taliaa ben echt blij voor je dat alles goed was met jullie kleintje... Sybje probeer maar te genieten van het zwanger zijn en van jullie reis naar Aruba... Chantje doe het maar rustig aan meid, je moet alleen maar aan jezelf denken en aan je meisje... Cira zie dat je dezelfde dag naar je kleintje gaat gaan kijken, hopelijk weten we beiden wat het gaat worden... Laat je het hier weten wat het wordt of niet? Hier alles rustig, toch al een goeie 500 gram bijgekomen die nu eindelijk blijven " hangen " Ben ook ontzettend benieuwd hoe het met ons kleintje zal zijn. Khoop dat alles in orde is. Morgen de 2de muurtekening tekenen in de kinderkamer en dan nog inschilderen en de kamer is " klaar ". Heb proberen foto's te nemen van de eerste tekening maar je ziet het niet goed. Met dat het potlood is op een witte muur... Zal eens zien of ik ze niet met de computer wat kan bijwerken. Als dit lukt zal ik ze zeker in m'n album zetten. Ja en anders zal ik ze kunnen tonen als ze geschilderd zijn hé
Mariska natuurlijk vertel ik het hier als ons guppie het laat xien natuurlijk. Moet het natuurlijk ergens kwijt kunnen. Ben reuze benieuwd naar de muurschilderingen.
jeetje jullie zijn al helemaal bezig met een babykamertje. Ehh ik nog helemaal niet. Ikzelf mag absoluut niet schilderen nu, en mn mannetje heeft het retedruk op zn werk. Hij is al 2 weekenden bezig om zijn rokhol leeg te halen. Ok er staat ook zooi van mij bij. Hopelijk kan ie dit weekend daar de betonnen vloer afmaken en het houtwerk scheuren, zodat hij volgende week s'avonds een beetje kan gaan verven. Hij zegt dat we na de pasen op die kamer kunnen gaan slapen. En als onze slaapkamer dan vrijkomt, kan ie daar gaan schilderen een nieuwe garderobe kast kopen en laminaat leggen. Zodat we dan de babyspullen daar neer kunnen zetten en weer tijdelijk ons bed, omdat ik dan dichter bij de wc ben s'nachts en geen trap hoef te lopen. Als de kleine er straks is, dan ga ik na de kraamtijd wel weer naar boven met het bed. Vanavond gaan we wel al het laminaat kopen en de verf, want dat is allemaal in de aanbieding. O ja en gisteren kreeg ik het wiegje. Gaaf joh. Je moet maar eens kijken op wiegje.nl. Wij hebben de hangsta wieg daar gekocht. Het is allemaal wel klein spul hoor. Als ik het steeds zo zie en al die kleine kleertje heb ik het idee dat het nooit gaat passen. Ik heb denk ik het idee, dat er gelijk een reus uit komt. Ik wou ook dat ik de 1e paar maanden van de baby kon overslaan. het is allemaal zo priegelig klein. Straks ruk ik er per ongeluk een armpje of een beentje af als ik het kindje in de kleertjes probeer te proppen. Je merkt wel aan me dat ik vroeger niet met poppen gespeelt heb. Mn mannetje zegt dat het allemaal niet in zo'n vaart zal lopen en dat het allemaal wel goed vast zit, en dat mn moeder gevoel echt wel komt. Dat laaste denk ik ook wel, want ik ben nu al helemaal gek op mn kindje. Als ze al naar mn buikje wijzen dan wil ik al aanvallen. Ik heb gelukkig al wel de belangrijkste dingen gekocht, zoals een wiegje, commode en kinderwagen en maxi cosi. Kleertjes en luier spul en wasmiddeltjes koop ik wel straks als ik met zwangerschapsverlof ben. Ik heb daar gewoon geen ruimte voor in mn hoofd. Ben ik nu zo'n rare, of ben ik gewoon te langzaam met dingen kopen. Heb ik teveel van het brabantse overgenomen, het komt wel goed.
haha zou het sas ? je trekt er niet zomaar een arm of een been af hoor ...zou wel heel grappig zijn ! beebje is lekker flexibel !
grijns. mn moeder zei ook al, had je vroeger maar niet zoveel met hijskranen en playmobiel en lego gespeeld, dan had ik het nu allemaal geweten. Maar ja ik heb ook wel eens op die van mn zusje gepast en zelfs een paar keer meegeweest met baby zwemmen, en daar ging het aankleden ook altijd goed. Alleen moest mn nichtje nog wel eens duikbootje spelen in het zwembad. Dat was dan niet de bedoeling. Ik hield er dan iets diep. Maar ze heeft er gelukkig geen trauma aan over gehouden. Hi hi. ik klink wel als een kneus zo. maar ja al doende leert men.
Sas hier wel alles aanwezig maar ook nog steeds niet met het kamertje daadwerkelijk begonnen. Het kamertje staat vol met allemaal bayspullen welke we al gekregen hebben.