Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @talia : als je zo'n dorst hebt ben je dan ook veel aan het geeuwen/gapen ? en voel je je soezen ?
    dan is te hoog hoor !

ben benieuwd wanner je meisje komt ....ik vermoed dat die van ons tussen 20 en 26 okt komt /wordt gehaald ....
    stiekum hoop ik wat eerder .....

hoe voel je je verder ?
    heb je ook zo'n last met draaien in bed en lopen en opstaan ?
    mijn kindje drukt ook nog eens op mijn schaambot en ribben ......en zet zich dan lekker af ....au ...

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    taliaa een fijne dag morgen en succes met de voorweeen! Het schiet nu echt op hoor!

Wij gaan zo met aan ander zwanger koppel naar het ziekenhuis waar we beide gaan bevallen. Die houden open dag op de verlos afdeling. Kan je een verloskamer bekijken, vragen stellen en leuke dingetjes mee naar huis nemen!

Morgen weer behang trekken en uitrusten!
    Fijn weekend allemaal!

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Taliaa, 37 weken, joepie dan mag jullie meisje lekker thuis komen! Veel plezier met de verdere voorbereidingen en doe het maar lekker rustig aan. Veel plezier morgen met je verjaardag vieren.

Pooh, wat leuk, wist niet dat dat kon.... lijkt me ook erg interessant! Ga je sowieso in het ziekenhuis bevallen of alleen als het niet anders kan?

Syb, hopelijk heb je gelijk en komt jullie kleintje rond die tijd.... volgens mij heb je het wel een beetje gehad ofniet? Je hebt ook zoveel pech gehad... hopelijk is het na de zwangerschap alleen maar genieten!

Hier vandaag alweer 31 weken! Joepie, gaat ook snel zo! Over 6 weken mag onze kleine lekker komen, hoop niet eerder! Mijn vriend is trouwens echt MEGA SNOTVERKOUDEN! Niet normaal meer... vanacht voor het eerst apart geslapen :cry: , omdat we elkaar alleen maar wakker hielden. Vond het niet leuk, maar het was even niet anders....

Fijne dag allemaal, heb het vandaag druk en vanavond verjaardag, dus ik 'spreek' jullie morgen wel weer!

(iemand trouwens nog iets van Chantje gehoord? Is alweer even geleden dat ik haar hier 'gezien' heb...)

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    @ makkie, nope, ook niks van chantje gehoord... die is lekker aan het tutten denk ik:). Zo schiet bij jou ook al op he? heb je het idee dat het snel gaat/ gegaan is of juist niet?

@ sybje, tja, dat gapen, ik weet het niet, ik ben ook gewoon erg moe, en ik heb altijd al heelveel moeten gapen.. (haha, luie doos). En die dorst is met name 's avonds en 's nachts en dan zou je verwachten dat je eerder tegen een hypo aan zit.. maja, we zien wel..
    Hey, Sybje, met 20-26 okt, dan ben je 38 weken?

@ Lot, leuk en interessant! heb dezelfde vraag als makkie: wil je sowieso in het zkh bevallen?

@ all, heb nu Maaloxdrank voor de maagzuur, helpt ook al geen klap, haha.. Maja, nog even... :) of nog 5 weken... Pfft.. kvind mezelf nu wel een beetje zielig hoor.. haha.. Hebben trouwens net beschuiten en muisjes gekocht. Kwilde eerst iets anders, maar wist niet wat, en ik vind t erg lekker, dus ja, dan maar dit. Mis. dat ik voor de kids nog lange vingers koop en die dan met muisjes versier.
    Wat hebben jullie gedaan/ gaan jullie doen?
    We gaan dalijk t bed verhogen en dan dat bedzeil erop enzo (en mn oude overtrek, you never know..)

Hmm, we zijn er klaar voor!

Liefss, Taliaa
    gaat dalijk poetsen, hmm, mis. is de nesteldrang van sybje en makkie toch over komen waaien?

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @makkie, ja ik beval in het ziekenhuis omdat ik antidepressiva slik tijdens mn zwangerschap. Dat is veilig ,maar het kindje moet even extra in de gaten gehouden worden na de bevalling en ik mag ook geen borstvoeding geven.

We hebben stapels met folders mee gekregen en er werden verschillende presentaties gegeven over couveuses, kinderafdeling, kraamafdeling etc. Echt leuk, leerzaam en gezellig. Je hebt toch een soort band met al die aanstaande ouders en je klept onderling wel wat af. We waren er met een stel wat 32 weken zwanger is en kwamen de broer van mn beste vriendin tegen met zn vrouw die 34 weken zwanger is.

Ik weet niet of elk ziekenhuis het doet, maar die van ons in Capelle doet het 2x per jaar!

ps, heb sinds een paar dagen last van stotteringen en vergeetachtigheid...is dit nu zwangerschaps dementie?;) :rolleyes:

6. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Hey meiden hier even snel berichtje van mij! Drukke dag gehad, zo op dierendag! met de cavia van me meod bij de dierenarts gezeten beestje kon niet meer eten en was eigenlijk uitgehongerd! Aangezien ze met ze 2en in hok zitten ahdden we het niet zo snel door! De cavia had schreven kiezen waardoor hij niet kon eten hij beet steeds op ze wang of tong, dus hij ahd hele ontstoken wang ook :( Nu zijn ze tanden afgeslepen en moet hij aansterken!

Met Jes alles wel goed, borstvoeding gaa twat minder vanwegen de spruw! Ik kijk het nog even aan andrs stap ik over op fles voeding, want ik merk aan Jes dat hij niet genoeg krijgt hij is wel tevreden maar houd het niet langer dan 3 uur vol, ik geef hem al week elke avond na de borst een extra fles nutrilon opvolg melk en dan slaapt hij tot half 7 door, doe ik dit niet wordt hij tussen 3 en 4 wakker, dus ja is toch een teken he? Maar goed kijk het nog even aan paar dagen de spruw behandel ik goed, bij hem is het wel weg alleen mijn tepels niet, dus die toeschietreflex gaat niet snel genog voor hem, waardoor hij in tranen uitbarst!
    Als ik moet overstappen vin ik het wel heel erg, maar mijn vriend zegt ook, je heb het bijna 3 maanden volgehouden en dat is al heel wat!

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Debjes, aaa gossie wat zielig voor jullie cavia! Hopelijk knapt ie snel op! (en dan nog wel op dierendag...) En je vriend heeft helemaal gelijk meid, 3 maanden borstvoeding, hartstikke goed! Het zou jammer zijn als je moest stoppen natuurlijk, maar dat heb je zelf niet in de hand.... ik vind het heeeeeel knap van je!

Vraagjes aan jullie dames: ik heb sinds een paar uurtjes een beetje een menstruatiegevoel.... geen krampen, maar wel een rare zeurderige branderige buik, last van mijn rug en (boven)benen.... en winderigheid :oops: Wat zou dit kunnen zijn? Herkenbaar en normaal in deze periode? Maak me ietsiepietse zorgen hoor...... de kleine is wel gewoon lekker actief!

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik heb geen idee makkie, maar als je het niet vertrouwd bel je toch je verloskundige?

9. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Kunnen oefenweeen zijn makkie.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    @ makkie, klinkt als rekken en strekken van je baarmoeder... tenminste zo heb ik dat bij mezelf altijd uitgelegd. maar zoals al gezegd: anders gewoon de vk bellen hoor!

@ Lot, ah, vandaar:) moet je kindje na de geboorte naar de kinderafdeling of gewoon op de kraam wat extra controle?

@ all, zo de mon chou taart staat in de koelkast:) morgen nog een appeltaartje bakken en we zijn er klaar voor.. Ben echt kapot. Zit er redelijk doorheen, bij alles wat mn hubbie zegt begin ik kei onredelijk te doen en vervolgens heel hard te huilen.. Pfft, hormonen..

Liefss, Taliaa

11. Milla

Milla Niet meer actief

@ Linda, heeeeeel veeeeeel succes zometeen, ik duim voor je!

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    taliaa fijne dag!
    linda nogmaals veel succes....ik denk aan je (wij allemaal) Hopelijk doet de punctie niet te veel pijn!

@all.. heb van 20.00 tot 8.20 geslapen. Viel haast met mn hoofd in mn avond eten gisteravond. zo moe was ik!
    Vandaag doe ik wat was en behangtrekken...meer niet. Misschien lekker dvdtje kijken!

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hye meiden !

@ talia : ja dan ben ik 38 weken in die week ....maar als het eerder komt is het ook prima ... :oops: mag het misschien niet zeggen maar ben het wel een ietsjepietsje zat nou ....zeker met de wetenschap in mijn achterhoofd dat ik 2 weken na de bevalling moet bellen voor een ok afspraak voor die galblaas ..... :rolleyes:

@makkie : klinkt idd als indalings/oefenweeen ......de eerste keer schrok ik me ook wild hoor , dacht dat het feest was begonnen hihi

@debjes : jeetje wat een gedoe zeg mat dat beestje , hoop dat hij snel opknapt !

14. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Sybje 38 weken zwanger meid! gaat nu echt opschieten als je mij zal volgen zou je nog 9 dagen moet lopen ;) Dus ik hoop het voor je! En dat je het zat bent snappen we allemaal hoor!

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @debjes : bn nu nog 35,5 weken zwanger he ?

16. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Makkie hoe gaat het met de krampen?

Dames ik ben van plan om thuis te bevallen.

Morgen nog een week werken en dan begint mijn verlof echt een raar idee dat je dan vrij bent. De babykamer meubeltjes staan er nog wat accesoires kopen en dan is dat klaar dan kan ik aan de kleertjes beginnen om te wassen :D

17. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Lot lekker zeg dat je straks vrij bent! Geniet er maar van gaat echt zo voorbij! Zie het aan mij over 4,5 week moet ik weer werken :(

Wat heeft je besloten om toch thuis te bevallen?

18. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    linda veel succes.

lot geniet volgende week van jouw zwangerschapsverlof.

hier last van mijn bekken, ik ga morgen naar de huisarts voor een verwijzing naar een bekkenbodemtherapeut.

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @lot : lekker hoor , tel maar lekker af en geniet van je verlof !
    spannend zeg je thuisbevalling ....lekker knus dat wel ! en zeker te weten een lekker bedje waar je in bevalt !

@1ekindje succes morgen bij de ha !

20. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Hoi!

Makkie "miste" me al.... hi hi lief van je! Hoest met het zeurderige gevoel in je buik? En met je mannetje? Slapen jullie nog steeds apart? Vervelend is dat he?!

Vanaf de 13e moet ik mijn mannetje een paardagen missen.... het al een jaar geleden dat ik alleen heb geslapen. Vind het niets aan!

Linda; hoest met jou meis? Ik hoop dat de punctie mee is gevallen! Wat breekt er een spannende tijd aan voor jullie! Ik duim voor een positief telefoontje dinsdag!

Talliaa; fijne dag vandaag! Hopelijk word je flink verwend! Volgende verjaardag viert jullie kindje gezellig mee!

Deborah; vervelend van de spruw! Maar zo'n lange tijd bv geven is toch prima! Fantastisch zelfs! Ik ben daar stiekem wel een beetje jaloers op hoor! Volg je hart en doe wat het beste voor Jesse is!

1e kindje; wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken, veel succes hoor!

Lot; nog maar 1 weekje werken, wat een heerlijk vooruitzicht!

Milla; hoest met jou?

Mariska, Sas en Cira; alles goed met jullie moppies?

Pooh; lekker relaxen vandaag! Goed naar je lichaam luisteren en zo veel rust pakken als je nodig hebt!

Ben ik iemand vergeten? (zoja sorry)...

Hier gaat alles goed!
    Suze is alweer bijna 5 maanden, het gaat ECHT heel hard!
    Ze ligt nu te slapen maar ik merk dat ze steeds minder slapen gaat.
    Ze eet lekker fruit en zo nu en dan ook wat groente, ze is er dol op. Elke dinsdag genieten we van het babyzwemmen. Afgelopen keer moest ik haar koppie onder doen "slik" dat is zo tegen je gevoel in. Maar mevrouw was helemaal niet onder de indruk!
    Gister een fotosessie met Suze gedaan. Kan de foto's de 18e ophalen, ben reuze benieuwd!

Vandaag lekker chillen op de bank, liedjes zingen met Suze, "kiekeboe" spelen, voorlezenen heeeeeeerlijk knuffelen........
    (papa is werken dus we hebben lekker een meidendag!)

Liefs voor iedereen!

Deel Deze Pagina