Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    lachen jullie maar om mij hoor:):):)
    @ makkie, ja idd, over 3,5 week is ze er iig.. En op die 40 weken scheelt dat nogal een slok op een borrel.

ik zoek ook te weinig af leiding hoor.. Maja..:)

@ mila, ik ben wel benieuwd naar hoe en wat? wil je me pb'en?

Pfft, mn ribben worden gekraakt, haha... sterke meid hoor!

Liefss, Taliaa

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hier is de kleine ook al de hele dag druk! Zoooooo heerlijk! Ik heb er nog lang geen genoeg van hoor! (hoewel ik natuurlijk ook erg nieuwsgierig ben en naar de kleine verlang... maar zwanger zijn is ook ZOOOOOO GAAAF, dat ik het stiekum ook wel fijn vind dat het nog 'even' duurt!)

3. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Makkie geniet er maar volop van, want je gaat het ehct missen! ik ben dan 9 maanden lang ziek geweest en had het echt gehad, was blij dat Jesse paar dagen eerder kwam! Maar als ik nu zwangere zie denk ohhh wat was het toch eigenlijk fijn om zwanger te zijn! En dat gemis van die schopjes!

Taliaa, heel begrijpelijk hoor dat je geduld opraakt! Heb je al de beruchten dingen geprobeert? Traplopen, ananas eten? Biter lemon drinken?

Milla ik zou ook wel pbtje willen ben wel benieuwd.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    @ debjes, tja, die dingen, ben zo bang dat ze niet werken en ik dus uit elkaar ga klappen van het maagzuur..
    Traplopen zal ik eens proberen, maar kom bijna niet meer boven, haha. gelukkig wonen we in een flat:)

@ Makkie, ja denk dat ik het zwanger zijn ook wel ga missen, maar ben het nu zo beu dat ik er vanaf wil, haha..

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Taliaa, is ook wel een gezond denk ik hoor, om het op het laatst een beetje zat te zijn... dan heb je met de bevalling zoiets van ERUIT JIJ!
    Heb je niet een keer een buikfoto van jezelf? Die heb ik nog nooit van je gezien en zo op het laatst ben ik wel errug benieuwd hoor! (heb je via hyves ff gemaild, sorry foutje, wat dom van mij :oops: :oops: )

Debjes, ja jij bent veel ziek geweest, dus dan snap ik ook dat je zat was! Maar toch mooi dat je er wel fijn naar terug kijkt! En dat getrappel, dat is denk ik echt wat ik ga missen straks! Miljoenen vrouwen zijn zwanger of geweest en kennen dat getrappel, maar toch blijft het toch ook echt iets samen tussen jou en je kindje!

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @taliaa volgens mij ben je er helemaal klaar voor. Ik moet zeggen dat ik de laatste weken van de zwangerschap snel vond gaan, maar ja ik had ook 3x in de week controle waar ik zo wat een hele ochtend aan kwijt was, dus dan schiet de tijd wel op.
    @debjes. Die schopjes heb je nu aan de buitenkant. grijns. Of schopt Jesse je niet. Thijsje trappelt heel wat af. En kletsen natuurlijk. Enneh hij heeft ontdekt dat ie ook kan gillen. Hij ligt gewoon in de box lekker voor zich uit te schreeuwen. En een lol dat ie dan heeft.

zo nu ga ik hem lekker ophalen van het KDV. Hij zal wel weer hele verhalen voor me hebben in de auto. Zo super gezellig. Enneh het went wel hoor hem wegbrengen. Zonder tranen. Na je zwangerschapsverlof ben je gewoon weer toe om te werken.

7. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Dus de meeste hebben een dekbedje. Ik heb een hoesje voor een dekbedje dus ging het in de winkel vragen en er word een dekentje met lakentje geadviseerd omdat ze met een dekbedje niet zonder toezicht mogen dus mocht ik thuis komen en de kleine slaapt dan zou ik het dekbedje eraf moeten halen maar vind een dekentje zo dun eruit zien en een dekbedje veel lekkerder voor in een kinderwagen denk dat ik die maar haal.

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Even een praktisch vraagje aan de mama's of de bijna mama's die dit al hebben ingericht: Hoe is het handig om de commode in te richten? Dus wat doe je in de bovenste lade, de la daaronder, enzo. Als ik straks verlof heb wil ik alles logisch gaan indelen, maar ja, wat is logisch? ;)

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    @ makkie, haha, ik heb die commode al 100x veranderd..
    Nu heb ik in de bovenste la: pakjes maat 50, en rompertjes (een gedeelte, de rest ligt in de kast), mutsjes, Hydrofiele doeken en washandjes. Luiers en doekjes.
    En een mand met verzorgingsspullen, die ik dus in 1 x op de commode kan zetten/ in de badkamer/ huiskamer, net waar ik het nodig heb. Daarin zitten de badderspullen, 2luiers, billendoekjes, sudocreme, thermometer, hydrofiele doeken, washandjes ehm, dat was het denk ik.
    in de 2e la heb ik een mandje met sokjes, buitenpakjes en ehm, heel onhandig, de slingers en balonnen, haha
    en in de 3e la ligt de voorraad luiers en billendoekjes, beddengoed en omslagdoeken.

En de rest van de kleertjes liggen en hangen dus in de kast..
    Of het zo handig is, zal ik je vertellen als ik het weet:) ennuh, geeft niks hoor (van hyves:))
    Hm, je hebt nu echt bijna verlof he? lekker hoor! (wel raar idd dat je dan echt afscheid neemt van je werk:()
    En nee, geen buikfoto's, haha.. Ik zal mis. eens wat op mn hyves gaan zetten, dan kunnen jullie daar kijken. Sowieso komen er geen babyfoto's hier op de site, maar ook alleen op hyves..

@ sas, ja op zich moet ik toegeven dat ik mn verlof wel snel vind gaan, in de zin van: zo, ik heb al 4,5 week verlof erop zitten. Maar je zit de dagen zo vooruit te kijken he?

@all, hmm, die nesteldrang blijft uit.. ben toch maar een beetje aan de poets gegaan, zou me doodschamen als de kraamhulp mn keuken zo zou aantreffen:)

Oja, SYBJEEEEEEE, kom je eens melden! of lig jij al wel lekker te puffen?

Liefss, Taliaa

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @makkie : ben nog geen mama dan ....
    maar in de bovenste lade heb ik de pampertjes liggen , de hydrofiel luiers en de flanellen luiers ...
    de vit k en d druppels ....druppels tegen maagkramp , thermometer en zalfjes en kammetjes .....
    in de 2e la rompertjes en badcapes en wat luierpkajes .....en pakjes ....
    in de 3e la liggen voorraad spullen zoasl de flesjes voor na de bv en de sterilisator .....stroomafdek dingen .....

en in de gewone kleding kast de kleertjes en jasjes ....en de grote boze doos van de zorgeverzekeraar ....

@talia : heerlijk he die hormonsters ....hier zijn ze momenteel rustig ...alhoewel dat gisteren wel anders was ......manlief vind ik meer dat ik last van de hormonen heb dan ik ...
    maar 1 ding scheelt .....hij heeft ook last van zijn hormonen ...hij is ontzettend moe en snauwerig ....dus volgens mij ietswat gespannen haha ..en dit ontkende hij net niet .....

pppffff moet er nog niet aan denken dat ik moet gaan werken na de bevalling .....maar het is misschien ook wel weer lekker !

hier vandaag een redelijk rustig daagje achter de rug ....
    dacht dat het gisteravond ging beginnen .....maar dat viel mee ...had ontzettende menstruatiekrampen en buikpijn ...maar idd geen weeen geloof ik .....
    net in de auto had ik even het gevoel dat ik de hele boel niet meer op kon houden ...had echt zoiets van als ik zo moet gaan staan valt alles er uit ...maar het zit er nog in hihi

@pooh ...je bent echt stil ...druk?

trouwens ik voel mijn kindje niet meer zoveel hoor ...voel het nog wel lichtjes bewegen .....maar daar blijft het bij

11. Milla

Milla Niet meer actief

@ Makkie, mijn tip: hoe je het ook indeeld, altijd zorgen dat je de luierdoekjes en luiers het dichtst bij hebt liggen zodat je altijd met een hand bij je baby kan blijven en met de andere hand bij de luierdoekjes en luiers kunt.
    Kleertjes en andere spulletjes kun je van te voren klaar leggen, maar luiers en doekjes heb je gewoon ook wel eens spontaan nodig en dan wil je ze niet onder uit een laatje halen terwijl je baby onbewaakt op de comode ligt!

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

das idd een goeie tip, had zelf ook al gedacht dit in iedergeval in de eerste la te doen!

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik geloof dat ik me effe moet laten horen (he syb...;) )
    Sorry, was aan het werk en ik slaap de laatste avonden al weer rond 2000 uur. Vreselijk saai dus!

Op mn werk is he iets gezelliger aan het worden, al ben ik met die ene collega erg op mn hoede. Ik hou niet zo van mensen die je vrienden noemen, maatjes en dan om iets totaal onbenulligs weken lang als stront behandelen en je negeren, zonder er over te willen praten. Niet dat er veel te bepraten viel, maar oke.
    In ieder geval komen er binnenkort 2 nieuwe colleg'as bij, een beetje frisse wind door ons team dus!

Verder gaat alles goed. De kleine is vandaag rustig geweest. Ik hoop op nog wat meer gekriebel vanavond!
    Heb allen een broodje surinaamse eiersalade op en heb al de hele middag last van zuurbranden. Toch iets te pittig denk ik. Heb ook geen idee wat ik wil eten vanavond. zat aan poffertjes te denken, maar das toch niet echt eten...hihi!

Ik lees echt wel mee hoor, maar werk fulltime (behalve maandag) en ben 'sa vonds gewoon op. Nu ben ik net thuis, maar zodar ik op de bank ga liggen, ben ik vertrokken!

Groetjes en misschien tot laterzzzzzzz

14. Milla

Milla Niet meer actief

Om eerlijk te zijn zou ik dit niet in een la doen, maar op een plank boven de comode. Als je 2 benen in een hand hebt om een poepluier te verschonen, en je zoekt met de andere hand naar doekjes en je moet dan ook nog een la open maken, waar jezelf logischer wijze voorstaat, lukt dat waarschijnlijk niet en moet je de beentjes loslaten, met alle gevolgen (babyvoetjes in de poep) van dien. ;) (geloof me, ik heb de laatste 5 jaar al duizenden luiers verschoond! :D )

Hoe je het ook neerlegt, binnen een paar weken heb je zo'n handigheid met verschonen en badderen dat je er snel achter komt wat practisch is en wat niet.

15. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Tijdens mijn zwangerschap had ik alles helemaal ingericht, ik dacht erg handig. Maar toen Suze er was heb ikalles na een tijdje omgegooid.
    Het is gewoon even uitvogelen wat jezelf makkelijk vind.....

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja de doekjes wel op de commode idd. En de rest moet ik idd dan maar uitvinden. Maar teveel graaien in de die lades met een kleintje erop dat is niet handig!

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hihi wat een grappige gesprekken, normaal lees ik niet zo in detail omdat ik dan een beetje verdrietig word :( maar nu moest ik wel lachen om de commode-inrichting-tips :)

18. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Lieve Linda, volgende week gaan je jou hopelijk ook allemaal tips geven! Daar duim ik elke dag nog voor!

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ja Linda, jou tijd komt ook hoor! En hopelijk heeeeeel snel al!

20. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    @ Makkie gelukkig valt/viel de pijn dit x reuze mee met je kies.
    En die groeipijn is idd AUWIE.
    Ik had op de commode de doekjes staan.
    Bovenop het schapje (weet niet of jij dat heb) alle creme's en middeltjes voor de kleine.
    Linkerla rompers, middelste la hydro luiers, en rechterla luiers
    Dat zijn echt dingen die je allemaal snel bij de hand moet hebben.
    En kleertje hingen in de kast en die pakte ik voordat ik mijn zoon pakte dus had dan alles binnen hand bereik.

@ Milla ja ben gestopt met de website (punt.nl) liep er zo veel mee achter en heb ook al mijn weblog hou daar alles bij.
    Moet je mijn website button maar even aanklikken.

Zo het is weer avond.
    Dadelijk even een lekker kop choco drinken en dan vroeg naar bed.
    Hele fijne avond allemaal.
    Liefs Thamara

Deel Deze Pagina