Zo ik kom me weer eens melden. Mis het geklep over zwanger zijn. Krijg alleen maar in mijn omgeving van die goed bedoelde tips waar je niks aan hebt. Gewoon het normale van hoe doe jij dat? is wel eens fijn te kunnen delen ( spreek mijn zwangere zus ook niet dagelijks) Fijn dat er weer wat zwangere bij zijn . Van harte gefelciteerd ! Geniet ervan. Hier gaat het goed , voel me goed. Als maar goed naar mijn lijf luister voel ik me prima en anders krijg ik last van mijn buik. Heb net een blaasontsteking achter de rug waar ik al een aantal weken mee liep. Ben net even bij de hema wat positie slips gehaald, heb wel even tegen de kassiere gezegd dat ik ze zeer klant onvriendelijk vond hangen , moest nog net niet op de grond gaan liggen om erbij te komen, handig zo'n groeiende buik. Hoe gaat het met jullie?
Hier gaat het wel al weer wat beter vooral de koorts blijft weg en mijn hoofd lijkt wat fijner aan te voelen. De 20 weken geeft wel een heerlijk gevoel. gisteren zijn mijn man en wat denk nog 20 weken of zal het nog iets langer zijn voor we ons gozertje in onze handen mogen houden. Lot als je twijfeld bel gewoon de gyn beter een keer te veel bellen hoor! Sybje veel plezier vanavond! En die bussen hoef je echt niet vol te plassen hoor. Taliaa ja het klussen is niet echt meer als wat het hiervoor was ook door toch wat angst en krampachtigheid.
@cira: fles is al vol ! haha..........we gaan vanavond naar zwager en schoonzus het vertellen en morgen naar mijn schoonouders .....
Sas; moeilijk een harde buik te omschrijven.... ff denken..... bij mij voelt het alsof mijn buik helemaal opgeblazen is, alsof ie bijna kan ontploffen. Het is heel strak en hard maar doet geen pijn. Het is een onaangenaam gevoel. Vaak helpt een warme douche me te ontspannen..... Vandaag na een bezoek aan de vk doorverwezen naar het ziekenhuis voor een ctg. De baby had bij de vk een hartslag van 180 tot 200. Erg hoog dus. ik heb 45 min. aan de ctg gelezen en een echo gahad en de arts vond het er wel goed uit zien. In de brief die hij schreef aan de vk las ik dat ze mijn baby een jogging fetus noemde. Nou op het internet kan ik daar niet zoveel over vinden dus heb aan de vk op dit forum naar uitleg gevraagt. Ben erg benieuwd! Heb gelukkig al wel gelezen dat het onschuldig is. Ons meisje is al wel ingedaald en ligt zoals ze dat noemen vast. Ze ligt er dus al helemaal klaar voor! Sybje; veel plezier met het vertellen!
@chantje bedankt voor je omschrijving van de harde buik. Ik denk nu dat het gewoon mn kleine circusartiest is, die dan lekker ligt. Wat zal het spannend geweest zijn zeg, en effe schrikken als je zo door gestuurd wordt. Had je wel iemand bij je. Geniet lekker van je verlof.
Vandaag weer voor controle geweest, alles was goed! erg eigenwijs kindje, want duurde ff voordat ze het hartje te pakken had Verder groeid alles zoals het moet! Wel ben ik misschien een week verder dan we denken, maar dat kon ze nog niet met alle zekerheid zeggen! Het is niet erg, zal wel lekker wezen Ze gaat nu ook even voor me opzoeken of krentenbaard gevaarlijk is, want dat heerst nu op me werk Ook legde ze de 5de ziekte nog even uit! Als je onder de 20 weken ben is het iets gevaarlijker dan erboven, je kindje kan sterven aan deze ziekte, daar schrok ik wel van! Maar goed bij mij was alles goed!
deborah fijn dat alles goed was, erg he telkens die kinderziektes op het werk! chantje dat was even spannend dus gister succes! sybje hoe was het gisteravond? Ik heb een vraag(alweer Als ik druk zet heb ik ongeveer 4 a 5 cm boven me schaambeen iets naar links of rechts een flinke steek wat zou dit kunnen zijn?
Dat kunnen al je banden zijn, je baarmoeder gaat nu flink zijn best doen van binnen, er gebeurt zoveel van binnen nu! Dat je afentoe wel is een steek kan hebben, heb dit nog vaak!
Sas, ja, mijn man was bij me. Ik moet steeds op woensdag naar de vk. En dat is de vrije dag van mijn man. Hij wilt ook altijd steeds mee. En gister was ik heel blij dat hij lekker bij me was! Gaan jullie mannetjes ook vaak mee naar de vk?
hey meiden het was errug leuk om het te vertellen ..... we zijn naar mijn schoonzus en zwager geweest (zij is 3 maanden langer zwanger als mij ) ik had een shirtje laten drukken voor mijn neefje waarop stond : hoera ! ik word neef ! toen ze het uitpakte keek ze naar de voorkant ...het duurde wel even voordat ze snapte dat ze hem ook even om moest draaien ...dat was wel errug leuk dus ! haha vanavond gaan we naar schoonouders en oma ....ben benieuwd ..... we hadden het al aan onze buren vertelt en hun hebben een kleine van 5 , we hebben het dinsdag aan haar vertelt .........en gezged dat het een geheimpje is ......dus op school mochten ze vertellen over de vakantie ....ze was wel op vakantie geweest maar dat viel niet ter sprake.....ze zei alleen maar "ik heb een geheim , en dat geheim komt op de buurman zijn verjaardag en het heeft ook met de buurvrouw te maken " maar zo stug dat ze is niet het geheim verklappen maar wel 300 keer zeggen dat ze een geheim heeft haha...dus op een gegeven moment raadde de juf haar geheim .....toen was ze een beetje in paniek ......ze had zoiets van ja het is een geheim en ik heb het niet vertelt ...haha die kleintjes ook .....leuk !
Chantje mijn mannetje is nog niet meegeweest. Hij werkt de hele week en 's avonds kunnen we hier niet op controle. Afgelopen Dinsdag moest ik eigenlijk voor controle maar heb afgebeld omdat ik ziek was/ben. Nu ga ik een nieuwe afspraak maken ik hoop dat deze volgende week kan dan kan ie mee (volgende week een weekje vrij) Sybje fantastisch he die kleintjes. Mijn tante haar zoon is nu 7 en we hebben hem verteld dat hij op de baby moet wachten tot na zijn vakantie. Afgelopen weekend zei hij doodleuk mama ik denk dat we maar eerder op vakantie moeten want ik wil de baby zien van Cindy . Toen toch maar even verteld dat dat echt niet gaat.
Willen jullie voor me duimen? Vanmiddag belt de huisarts of ik nu wel of niet een blinde darm ontsteking heb. Heb vannacht pijn gehad, wist heel goed waar het zat en het was niet kaboutertje. Vanmorgen naar de HA , met spoed bloed prikken en nog een keer mn urine nagekeken. De blaasontsteking is nog niet weg. En nu heb ik zeurend gevoel op de plek van de blinde darm. Heb er wel vaker last van maar trekt vrij snel weg, maar dit blijft. Leuk hoor een weekje vrij.
@chantje, mn mannetje is tot nu toe elke controle meegeweest. Hij vind dat echt zijn moment om dichtbij de baby te komen. Hij is 1x niet meegeweest en toen was het bij mij stress omdat ik toen met spoed doorgestuurd werd van de VK naar de Gyn met hoge bloeddruk. Hij had er toen stevig de pest in, omdat hij toen in duitsland zat en mij huilend en een beetje in paniek aan de phone had. De komende controle kan hij ook niet mee, en dat vind ie ook erg, ook omdat ie dan weer in Duitsland zit. Maar ja ik voel me goed en begin eindelijk een buik te krijgen. Dus we gaan ervan uit dat alles goed is. Hij heeft liever niet dat ik iemand anders mee neem. Hij vind dit echt iets prive's. Ach leuk he die kleintjes. Mn neefje van 4 had op school een voorlichting gehad over zwangerschap omdat zijn juf bijna met zwangerschapsverlof ging. Had het hartje gehoord enzo. Komt die lieverd naar me toe en legt zn handjes op mn buik om de baby te voelen, en terwijl hij voorzichtig aan het voelen was stelde hij me met de volgende woorden gerust. We gaan niet eerder op vakantie tot de baby eris en ik moest me geen zorgen maken, dat het babietje door mn poep komt, want de lieve verpleegster doet hem dan even wassen en dan is alles weer goed. En dat werd met een heel serieus gezicht gezegd natuurlijk. Wel erg leuk. Enneh al zijn speelgoed waar hij niet meer mee speelt wordt voor de baby apart gehouden. @fleuribel weet je al wat? @all vandaag lekker vrij, want straks wordt de kinderwagen en de maxicosi geleverd. Spannend. Ik heb mn mannetje al 6x aan de phone gehad of het er al was. Die is echt super nieuwsgierig.