Debjes dat word even wennen denk ik succes morgen. Vandaag weer controle gehad. Ik had wat vocht verloren maar was geen vruchtwater een extra echo gehad om te kijken naar het vruchtwater en ons kleintje heeft nog genoeg dus zit vast voorlopig nog prima. Bloeddruk was prima en ik was niet aangekomen
@pooh : geeft niks meis ...doe het nu het nog kan en geniet er nog even van *gaap* @lot : gelukkig heeft de kleine nog genoeg vruchtwater ! en de rest van de apk keuring was gelukkig ook goed ! @all : hier gaat het lekker ....knip is minder pijnlijk vloeien is niet zo best geloof ik maar die details zal ik jullie besparen ...... vandaag is de wijkverpleegkundige geweest , was een aardige meid . Jelmer doet het erg goed , moet alleen zijn handjes in de gaten houden want ze vond zijn handjes erg blauw en koud .... en zijn oogjes moet ik ook goed in de gaten houden want die blijven pussig ......als dat niet snel beter word moet ik naar de ha ... en bij het eerst volgend bezoek aan het bureau moet ik regelen dat Jelmer gezien word door een kinderarts in het zh , gezien de hartafwijkingen in de familie ....zou mijzelf misschien ook wel wat rust geven denk ik
Hallo! Hier even een korte update van hoe het ging in het ziekenhuis. Heb net een fm gehad. Er zaten 2 follikels (ik zag er overigens 3 maar die derde zal volgens de echoscopiste het vermelden wel niet waard geweest zijn). Allebei een dikke 10 mm. De echoscopiste wil dat ik maandag terug kom. Zij gaat er van uit dat de IUI dan op dinsdag of woensdag plaatsvindt. Ondanks dat ik de grootte van de follikels (en de dikte van mijn baarmoederslijmvlies) wat tegen vond vallen, ben ik wel blij dat er 2 (of wel 3!) zitten! Nu maar hopen dat ze maandag mooi doorgegroeid zijn en ik volgende week de IUI heb! Spannend weer! (@ Milla; zoals verwacht, mevrouw M. gaf aan dat ze het zelf precies zo gedaan zou hebben als haar collega, voor wat betreft de timing van de vorige cyclus. Had niet anders verwacht, maar ik heb het in ieder geval gezegd he...)
@ Meisje, wat super dat het nu zo snel gaat en dat je al 2 follikels hebt zitten, dubbele kans dus! Belachelijk weer die opmerking, als je op dinsdag je ei hebt ben je op woensdag toch gewoon te laat! Hopelijk doen ze er toch wat mee ook al geven ze het niet toe. Ik wens je heel veel succes, wie weet gaan we samen het wachtbankje op!
Meisje spannedn hoor! Hoop het zo voor jullie! Zal hard duimen! Sybje gelukkig is de pij wat minder, lijkt me erg onprettig. Hoop dat Jelmer zijn oogjes snel over zijn! Wel prettig idee dat hij wordt nagekeken vanwegen de hartafwijking! Is voor jezelf ook meteen een rustpuntje straks. Lot: Gaat voor jouw ook opschieten! Leuk dat je, je kleintje weer even heb mogen bewonderen! Poohbear: Neem maar lekker je rust hoor, hoort erbij je lichaam begaat een grote verandering. Lekker genieten van je weekje vrij straks! Nou Straks om half 2 ga ik Jesse naar mijn ouders brengen en dan ga ik werken tot half 7, poeh heb er nu al buikpijn van gek he? Ik weet dat die in goede handen is maar toch heb ik een gevoel in me buik die niet is te beschrijven! Zal er wel bij horen. Ben benieuwd hoe de kids van me werk reageren als ik weer terug ben.
Super meisje dat er 2 eitjes zitten ik duim dat ze mooi doorgroeien en jullie volgende week weer een kans hebben. Milla hoe is het met jouw? Debjes moeilijk lijkt me dat zo'n eerste dag heel veel succes! Het begint hier wel op te schieten, om ons heen bevallen er allemaal dames dus dan begint het echt wel te kriebelen. Nog even geduld en dan is het onze beurt. Het spant er bij ons nog om of wij het eerste kleinkind brengen bij mijn ouders of mijn broertje zijn vrouw, zij is 3 dagen eerder uitgerekend. Linda hoe is het met je?
@ Lot, spannend hoor, ik weet nog dat je zo onderste boven was van het nieuws van je broer en schoonzusje! Wat fijn dat jullie samen zwanger zijn geweest. Spannend! Voor jou is het echt aftellen nu! @ Deb, succes vandaag, hopelijk valt het mee! @ Ryanne daar kan ik ook niet tegen, tegen zulke opmerkingen De echo van eergisteren was opnieuw teleurstellend er was weer niks te zien. Nu spuit ik 112,5IE en moet ik morgen avond terug komen, ik durf nergens meer vanuit te gaan.
Oh... Milla, wat een gedoe toch he! Is de kliniek voor jou eigenlijk ver rijden? Of is het net zo dichtbij of dichter bij dan het MMC?
@milla : wat een teleurstelling zeg , hoop dat ze morgen wel wat zien ! @all : hier gaat het lekker .....heb net kraamvisite gehad van mijn baas .....nou hadden we het er over wanneer ik weer aan het werk moet ....nou dacht ik dat je gewoon 16 weken hebt ....maar zij zegt 6 weken voor en 10 weken na en dan zou ik nu dus maar 8 weken na hebben omdat ik 2 weken eerder bevallen ben .... heb er koppijn van kan het niet meer bedenken ...had gehoopt dit jaar niet meer aan het werk te moeten maar waarschijnlijk wel dus
@ Sybje, misschien moet je het even goed uitzoeken, via je CAO ofzo. @ Meisje, de kliniek is een half uurtje tot 40 minuten rijden, dus eigenlijk net zo ver.
@sybje je hebt gewoon recht op 16 weken. Je kunt namelijk ook 4 weken ervoor opnemen en 12 weken erna. Dat is nu dus in jouw geval gebeurd. De uitzondering is alleen als je 2 weken na je uitgerekende datum bevalt, dan heb je 2 weken extra. 2 weken minder kan niet. Kijk maar op de uwv site of anders bel je ze even. Zij betalen nu namelijk je zwangerschapsverlof aan je baas. Anders heeft je baas 2 weken winst. succes.
Inderdaad Syb, Sas heeft gelijk! Je hebt MINIMAAL recht op 16 weken (met andere woorden, ook al beval je bij 30 weken al, dan nog heb je 16 weken, in dat geval dus 16 weken na de bevalling!). Zie hieronder een stukje wat ik van internet heb afgeplukt voor je: De zwangerschapsverlof-uitkering duurt minimaal zestien weken. Je kan het verlof laten beginnen tussen zes en vier weken voor de dag nadat je uitgerekend bent. Binnen deze termijn mag je zelf kiezen op welke dag je je verlof laat starten. Als je eerder bevalt dan dat je verlof is ingegaan, zal de uitkering starten op de dag van de bevalling en heb je gewoon recht op 16 weken verlof. Als je later dan de vermoedelijke bevallingsdatum bevalt, heb je na je bevalling toch nog recht op het aantal dagen verlof dat je in principe had gekozen. Je totale verlof duurt dan dus langer dan 16 weken. Als je bijvoorbeeld kiest voor vier weken verlof voor je vermoedelijke bevallingsdatum en je bevalt een week te laat. Je blijft dan na je bevalling recht houden op de 12 weken verlof. In totaal heb je dan vier weken verlof voor je vermoedelijke bevallingsdatum, 1 week overtijd en 12 weken na je bevalling. Uiteindelijk heb je dan dus 17 weken betaald verlof. Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je te vroeg bevalt. In dat geval blijf je recht houden op je 16 weken verlof. Het verlof dat je voor je bevalling niet hebt kunnen gebruiken, wordt dan bij je verlof na je bevalling opgeteld. Stel dat je verlof is ingegaan 6 weken vóór de vermoedelijke bevalingsdatum. Je bevalt 2 weken te vroeg. In totaal heb je recht op 16 weken zwangerschapsverlof. In dit voorbeeld heb je dan 4 weken voor en 12 weken na je bevalling. Succes ermee!
@milla, da's best hoog, maar het kan nog veel en veel hoger... dus schrik daar niet van! De eerst ronde spoot ik ook 100 IE! Succes he meid! @meisje, spannende. Hopelijk groeien er 2 mooi door! @all, heb vandaag een goede dag gehad. Niet teveel last maar wel moe. Ga dus voor de verandering maar weer op de bank liggen vanavond. Ben echt blij met mn weekje vrij volgende week!
dankje wel meiden ! had ondertussen ook al mijn werk gebeld omdat ik er erg mee zat ....zoals het er nu voor staat zou 14 januari mijn eerste werkdag zijn
Milla dat klopt van mijn broertje alleen hebben hun toen een miskraam gehad en een paar maanden later een week na onze posi test waren ze weer zwanger toen vond ik het nog wel even moeilijk maar niet zo moeilijk als de eerste keer want nu was ik natuurlijk zelf ook zwanger.
Dit is zeker waar hoor, wat sas al zegt! Je heb recht op 16 weken! En je stopt 0f 6 weken ervoor of 4 weken ervoor! En alles wat je daarvoor bent gestopt is ziektewet! Geen verlof! Laat je goed informeren daarover!
Nou Mijn eerste werkdag zit erop! Was wel weer leuk om me collega te zien, en na uurtje was het net alsof je nooit was weggeweest! Wel zat me gedachten vaak bij Jesse, keek je op de klok en dacht je oh ja nu is hij aan het eten, en nu rond deze tijd zal hij wel slaapje doen! Heel raar hahaha maar went ook wel! Morgen weer werken van 2 tot half 7 en daarna ga ik uiteten met me vriendinnen, maar eerst even snel naar huis om me om te kleden en Jesse te knuffelen! Meiden vroegen ook ga je na het eten dan eme gezellig ergens wat drinken, maar nee dat sla ik af ik wil gewoon rond 11 uur lekker thuis zijn! Zodat ik als het moet Jesse gewoon 's nachts een fles kan geven!
Oei... ik zit nu te kijken in mijn werk-agenda. En nou heb ik volgende week op donderdag de hele dag een cursus in Nieuwegein (is voor mij 'de andere kant van de wereld' he...). Nu hóóp ik dus maar dat de IUI op dinsdag of woensdag plaats zal vinden, want die cursus kan ik denk ik niet meer annuleren (ja, of niet gaan maar dat kost mijn baas dan een paar honderd euro)... Spannend dus, wat de echo maandag laat zien! X