Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Sorry meiden even een ego bericht, maar ik heb echt een heel bizar verhaal.. Wij hebben kans op een 6-ling! :confused: :(

Er zaten in totaal 6 follikels van rond de 2cm, een daarvan is vandaag of gister al gesprongen, dat kon de arts niet precies zien, de vraag is of de anderen nog zullen springen of blijven zitten. Hoe dan ook ze zijn veel harder gegroeid dan dat de arts verwacht had!
    Probleem is dat wij van zondag op maandag nog een poging gedaan hebben (donderdag zat er nog maar 1, wij wisten toen niet dat er in sneltreinvaart 6 zouden groeien!), dit geeft als ze vanavond/vanacht nog allemaal springen een reeële kans op zwangerschap en ook van een meerling tot zelfs een 6-ling. De arts zei dat zaadcellen makkelijk 4 dagen kunnen overleven. Ik ben totaal in schock! Morgenvroeg moet ik terug komen om te kijken of de rest nog gesprongen is, in het geval dat alleen de ene gesprongen is hebben we kans op een 1 ling en krijg ik medicijnen om de luteale fase te ondersteunen, maar de kans is ook aanwezig dat ze allemaal springen. Ik ben totaal verbaasd. Dit is zo'n rare situatie

2. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Jeetje Milla ja zo heb je niks en zo ineens traks een 6 ling.
    Maar ik had ook 4 follikels en als deze alle 4 zouden springen zouden ze er 2 bij mij weghalen (wat een 4 ling de eerste keer is wel veel van het goede) maar er heeft er maar 1 overleefd.
    Kunnen ze dat bij jouw ook niet doen stel dat ze alle 6 straks bevurcht zijn?

3. Milla

Milla Niet meer actief

@ Debjes, ja dat kan wel, maar die keuze lijkt me echt verschrikkelijk. Daar wil ik eigenlijk echt nog niet aan denken, lijkt me zo moeilijk..

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Jee Milla, lijkt we of het nooit een keer 'normaal' kan zeg! Pfffff wat een lastige situatie voor jullie! Heftig weer....

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Milla: ik had al gereageerd op jou in het PCO-topic...

Nou, mijn IUI is goed gegaan.
    Zoals ik al verteld had, is de pregnyl spuit er zonder blikken of blozen in gegaan woensdagavond.
    Gisterochtend zat het ei er nog, was ongeveer 20 à 21 mm groot.
    Er zijn 49 miljoen zwemmers ingebracht, waarvan 71% goed beweeglijk. Een goede score, zo zei de echoscopiste.
    Vanavond klussen we voor de zekerheid nog een keertje, en dan hebben we ons best weer gedaan!
    En nu... kunnen we dus weer wachten!
    Spannend!
    X

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    meisje, hier nogmaals een dikke duim omhoog en afwachten maar. Wanneer is je NOD dat je mag testen?

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, ik weet het niet 100% zeker natuurlijk.
    Immers, ik heb woensdagavond pregnyl gespoten.
    Dan zou het ei binnen 36 uur moeten springen (dus uiterlijk vanochtend).
    Gisterochtend zat het ei er nog, toen was het ruim 20 mm.
    Ik denk zelf dat het gisteren is gesprongen, maar ik weet het niet zeker, kan ook vandaag nog (vandaar dat we vanavond nog maar een keer klussen).
    Dus dan is mijn NOD 27 of 28 november (donderdag of vrijdag over 2 weken).
    Ik denk dat ik dus misschien pas ga testen op 29 november (zaterdag).
    Nou ja, we hopen maar dat het dan nog nodig is he!

Overigens, de eerste keer dat ik zwanger was, testte ik op 21 november meen ik positief, nu dus bijna precies een jaar geleden. Wat kan er in een jaar veel gebeuren he...

X

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Meisje, zet um op he? We gaan weer allemaal met je meeduimen hoor!

Jee, wat een sch*tweer vandaag! Maar dat mag de pret niet drukken, ben vandaag alweer 9 jaar samen met mijn vriend! Vanavond lekker saampjes uiteten en het romantisch vieren! Heb er zin in! Zo eerst mijn neefje van school halen en die blijft vanmiddag bij mij, dat is zo'n schatje!
    Verder weer behoorlijk slecht geslapen, denk dat dat er vanaf nu gewoon bijhoort, dus daar zeuren we verder maar niet meer over. Ook weer flinke voorweeen vanacht/vanmorgen in bed gehad. Vanaf morgen mag ons kleintje thuis komen!

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik ga effe naar mn oma toe, de foto's laten zien van de kleine!
    Hopelijk kan ik mn gezicht in de plooi houden, wnat ze riep al gelijk door de telefoon, t wordt een jongen he?!
    Moeilijk hoor je mond houden!

Vanavond een etentjem et mn werk. Tis mn 12,5 jarige jubileum vandaag. Ben benieuwd wat ze in petto hebben. Moet wel zorgen dat ik er vroeg ben, om ee strategische plek te hebben. Heb geen zin om heel de avond naast mn baas te zitten! ;)

10. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Meisje we duimen hard voor je!

Makkie ja het slechte slapen hoort er nu echt bij!Vervelend he die oefenweeen! Maar ook dat went hahaha

Poohbear lijkt me erg moeilijk je mond houden over het geslacht!

Hoe is het met milla en linda?
    En de rest natuurlijk ;)

Hier gaat het wel, nog steeds ziek, erg hoesten en afentoe nog benauwd. Nog maar lekker rusig weekendje houden en dan maandag weer aan de slag!
    Jesse heeft vanmorgen weer wat hapjes fruit op nou ging er toch wel in! Eerste hap trok die natuurlijk weer zo'n lekker bekkie! Hij ligt nu alweer uurtje te slapen, zal zo wel wakker worden.

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

Debjes, hihihi leuk die gekke bekken! Maar je trouwens de fruithapjes zelf of kant en klaar? En hopelijk knap je snel helemaal op, heeft nu wel lang genoeg geduurd he? Beterschap!

12. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Makkie ik had 2 potjes in huis, gekregen in zo'n babydoos! Maar mijn moeder neemt vandaag wat appels mee en peren van de markt en dan kook ik die en dan maak ik de hapjes zelf, want anders moet je steeds zo'n potje weggooien omdat ze nog niet veel er eten (nu neemt mama soms ook hapje hoor haha) en zelf gemaakt hapje kan je in de vriezer bewaren.

ja ben ziek zijn nu wel zat! Je zit maar thuis, nu is het vandaag vies koud weer dus dan is het wel weer lekker om op de bank te hangen bij de kachel ;)!

13. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Oh ja ik zit trouwens ook nog op een ander forum (berner forum) en nu zijn daar paar meiden ook pas moeder geworden. Maar als ik daar lees hoe snel sommige meiden al aan een fruithap beginnen! En zelfs al babyliga met sinaasappel terwijl je kind amper 3 maanden oud is. Dan denk ik ben ik dan zo'n miep die alles gelijdelijk wil opbouwen? Het is toch niet niks wat die darmpjes moeten verwerken! En ben toch best wel voorzichtig met allergieen dus daarom wil ik gewoon stap voor stap te werk gaan. Zie zoveel allergieeen op me werk, gluten allergie, allergisch voor noten, aardbeien, citrusvruchten etc,

Wat vinden jullie?

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    @ debjes, bij ons op t cb willen ze pas dat je na 6 maanden begint met hapjes. tenzij blijkt dat je kind er eerder aan toe is, dus die meiden zijn wel ergggg vroeg hoor! doe het lekker rustig aan! tis niet niks voor zo;n kleine om iets anders dan melk te krijgen..! wel stoer hoor, zo grote knul!:)

@ makkie, lekker zeuren hoor, die laatste loodjes wegen erg zwaar! En dat niet slapen/ slecht slapen sloopt je echt! probeer overdag lekker je ogen dicht te doen!(en veel plezier vanavond!)

@Pooh, gefeli met je 12,5! poehee, das lang! have fun bij je etentje!

@ meisje, ohoh, ik duim zooooo voor je!

@ mila, hm 6! das een heleboel he!Ik blijf je volgen!(en voor je duimen)

@ Linda; ook jou vergeten we niet hoor!

@all, heb toch de ha maar even gebeld, hoefde niet langs te komen. de assistente beoordeelde door de foon dat het spruw was en ik kan vanmiddag t recept ophalen! Dalijk even kijken wat ik voor de rest allemaal moet doen. flessen uitkoken denk ik? iemand nog meer tips?
    Ik kolf, dus heb er gelukkig zelf geen last van!
    Verder heeft ons meissie wéér geslapen vannacht! Knap he? Ze ligt gewoon eerst 15-20 min hartverscheurend te huilen en valt dan als een blok in slaap. Vannacht weer tot half 5! En na die fles viel ze weer als een blok in slaap! Mama gaat btw wel douchen als ze ligt te huilen.. (slap ben ik..)
    Ik heb de flessen opgehoogd, ze krijgt nu in elke fles 120 en in de laatste 125/130. Ze had gewoon niet meer genoeg aan 110, wat wordt ze toch al groot he?
    Hihi, begin nu toch wel een hele trotse moeder te worden!
    Dank jullie allemaal dat jullie me steeds weer vertellen dat het er allemaal bij hoort en het allemaal goed komt!

Liefss, Taliaa

15. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    hier ook even een ego berichtje.

mijn voorhoofdholte ontsteking wil nog steeds niet overgaan, heb er nu al 7 weken last van en gisteren had ik zo'n last van mijn bekken en rug dat ik niet kon zitten of lopen het deed zo'n pijn. vandaag gaat het iets beter maar trap lopen en opstaan doet nog wel heel veel pijn.

@meisje ik duim ook mee voor jou.

16. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    1e kindje jeetje meid dat zit niet mee voor jouw! En dan ook nog is hoogzwanger! Nou doe maar rustig aan hoop dat het snel over gaat!

Taliaa, ja ik snap ook het doel er niet van om je kind zo jong al zoveel te geven, die flessen gaan er voorlopig toch nog niet af! maar goed, ik geef dan alleen wat tips op het forum en dat wordt dan niet in dank afgenomen, want ieder heeft zijn eigen manier van opvoeden, krijg ik dan te horen.... :rolleyes:

17. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    weet iemand een site waar ik de afkortingen kan vinden die ze gebruiken op de controle kaart van de verloskundige.

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    1e kindje...daar ben ik ook al naar op zoek gegaan vanochtend..
    zijn van die onbegrijpelijke termen!

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
  20. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506