Lot, wat fijn om zo snel wat van je te horen! En jee, dat klinkt als een fijne (in hoever je het fijn kan noemen dan) en vlotte bevalling! Super voor jullie! Heerlijk dat je lekker thuis kon blijven, en dat alles goed gaat met jullie! Geniet ervan meid!
@ lot, ontzettend gefeli met jullie zoon Tygo! en wat een hippe leuke naam! En t klinkt als een bevalling die tja, hoe zeg je dat.. te doen was? tis natuurlijk geen feestje, maar tis iig vlot gegaan! nu lekker genieten meid! Ookal is dat mis. soms niet zo, als je je ff down voelt onthoud dan maar dat dat steeds maar voor korte duur is! Herstelze en geef Tygo een dikke knuffel van me! Liefss, Taliaa
Lot en man: GEFELICITEERD met jullie mannetje!! Wat een goeie bevalling zeg, fijn voor je! Lekker genieten met z'n 3en!! Nou makkie dan ben jij de volgende geloof ik.... spannend!! Meisje en Milla: ik ga ENORM voor jullie duimen!! Er is zoveel geschreven en ik ben erg moe dus ben wat ik gelezen heb een klein beetje "vergeten" sorry! Dus voor iedereen veel liefs!! Suze is ziek, ze is enorm verkouden en heeft koorst, zo zielig.... Verder heeft ze alvast van oma haar schoen(tje) mogen zetten en er zit zomaar al een kadootje in.... Ze wordt zo verwend door oma!!!!
@ chantje, ach arme.. beterschap voor Suze gewenst! @ Linda: dikke knuffel voor jou meid! @ all, hmm, we zitten nu lekker met zn 3-tjes op de bank.. bijzonder hoor
@ Lot: goed om te lezen dat het eigenlijk al met al best voorspoedig is gegaan! Hopelijk (en daar gaan we wel van uit) zet zich dat positieve voort en krijgen jullie een super heerlijke kraamtijd! @ de rest: Ik las ergens (ik meen van Linda) dat ze zich nog als de dag van gisteren kon herinneren dat Makkie positief testte. Ik heb dat gevoel ook. Op zich duurt dat wachten altijd zó lang, en als je naar jezelf kijkt dan heb je het idee dat je al járen bezig bent (wat soms helaas ook klopt), maar wat er in die tussentijd allemaal gebeurt, soms onvoorstelbaar! Ik vind ook dat Linda, Milla en ik nu wel aan de beurt zijn voor goed nieuws. En Didlina enzo, van het andere topic, net zo goed! Want er komt hier langzaam aan wel weer veel plaats voor zwangere dames he! Iedereen gaat hier bevallen! (dan moet dalijk het topic ook een andere naam krijgen, hihi, 'mama's' van het PCO-clubje)! We gaan er voor meiden, schouders er onder en HUPLA, gaat goed komen!
Meisje; that's the spirit! Ik hoop zo ontettend vreselijk dat jullie heel erg snel zwanger mogen zijn!
Chantje beterschap voor Suze! Linda Meisje en Milla jullie zijn zeker wel aan de beurt! Lot wat fijn dat de bevalling lekker vlot gegaan is! Nu lekker genieten van jullie mannetje! En fotootje? Deborah hoe is het nu met je vader? Makkie je bent de volgende meid! Taliaa lekker gevoel he met zijn drietjes op de bank.
Lief al jullie steun! Voor mij is het inderdaad ook erg herkenbaar wat Meisje en Linda ook schrijven. Ik kan me ook nog als de dag van gister herinneren van bijna iedereen dat jullie zwanger werden, Suze is nu al een half jaar en de rest is allemaal bevallen, nog zwanger of zelfs al weer voor de helft op weg.. De tijd vliegt voorbij! Als je nog bezig bent zwanger te worden ben je al gauw anderhalve maand verder voor een volgende kans, in een zwangerschap is 6 weken heel veel, vandaar dat jullie zwangerschappen in onze ogen waarschijnlijk voorbij vliegen. Ik ben er van overtuigd dat er een dag komt dat wij allemaal bevallen zijn en ons lang gewenste wondertje vasthouden. Misschien zelfs volgend jaar rond deze tijd wel! Ik hoop het!
Milla, Meisje en Linda, jullie weten half niet hoe erg ik het jullie gun dat jullie de volgende zwangeren zijn! Ik merk nu zelf nu ik zwanger ben dat de periode in de MMM toch wel vervagen en op de achtergrond raken. Niet dat ik ben vergeten hoe het was, maar het valt (vind ik) wel nu in het niet. Maar als ik er dan wel goed bij stil sta en bedenk in welke situatie jullie zitten, dan krijg ik weer helemaal de tranen in mijn ogen.... tis zo'n onzekere tijd. Je wilt iets zooooooo graag, en het voelt alsof dat zooooo ver weg is.... Hopelijk is de tijd nu echt aangebroken dat jullie achter elkaar zwanger mogen raken van een ontzettend mooi wonder! (veeg ff mijn tranen weg hoor.....) Ja, was ik weer.... Vriend heeft zonet de klossen onder het bed gedaan, hij kreeg ineens de kriebels dat ie dat moest doen! Twas ff een gehannes, maar tis gelukt! Wat ontzettend hoooooooog zeg, hihihihi. Wel een speciaal gevoel dat de kleine nu thuis mag komen! Of dat ook echt gaat lukken kunnen we natuurlijk alleen maar hopen! Chantje, heeeeeel veel beterschap met Suze, wat een pech zeg Cira, hoe gaat het met jou en je ventje? Taliaa, super lijkt me dat, ineens met 3 personen gezellig op de bank! Geniet er maar lekker van! Verder alles goed? Syb, hoe gaat ie bij jullie thuis? Laat je snel weer even wat horen? Debjes, gaat het goed met je vader? Fleurrebel, hoe gaat het met jou en jullie meisje? Vanmiddag hier Sinterklaas intocht.... wilde er heen met mijn zus en d'r kindjes, maar heb afgebeld... zie het niet zo zitten om daar te gaan staan hangen....
ik ben het helemaal eens met Makkie. Al moet ik zeggen dat die anderhalf jaar mmm nog vers in mn geheugen staan. Elke keer als ik een patient krijg met een recept Clomid of Puregon, of nog erger IVF recepten, heb ik wel zoiets van...gelukkig dat hoef ik niet meer. Donderdag was ik op bezoek bij een vriendin in het ziekenhuis en toen liep ik weer op de afdeling waar ik geholpen ben. Heel apart! het gevoel van je wilt het nu, elke dag is er een teveel, alle tegenslagen, hoop, en vermoeidheid eisen erg hun tol! Petje af voor diegene die heel wat stapjes meer of verder moeten zetten dan dat wij uiteindelijk hebben moeten doen. Als ik alleen al lees over IVF, ICSo, eiceldonatie KID etc etc, dan stelde onze mmm niets voor!
hmm, ik sluit me bij Makkie aan.. qua gevoelens van in de MMM zitten enzo.. Maar ook de tranen die komen als ik aan jullie denk, meisje, linda en Mila.. Ik gun het jullie zo zo zo heel erg! maja, ik heb het al eerder gezegd, als het daarvan afhing, dan waren jullie allemaal al zwanger! @ all, gister met mn mannetje nog even kort over de bevalling gehad. Hij is er echt van overtuigd dat die van mij niet volgens het boekje was en het daarom zo veel indruk heeft gemaakt (en zo moeilijk ging etc). Ik heb nog een beetje t gevoel dat ik me aanstel(de).. Maja, ik sta ook nog strak van de hormonen, dus dat maakt het lastig om er eerlijk naar t kijken.. Ik ben nu bezig met I die gel voor de spruw te geven, echt zielig, is smerig joh, héél zoet. Oja, ze moet het enkele minuten in dr mondje houden, haha.. Zo braaf is ze nog niet nu maar hopen dat die spruw snel weggaat. Ik kook nu elke dag de flessen en spenen uit, moet ik nog meer dingen doen? (Debjes: jesse heeft toch ook spruw gehad?) I heeft vannacht weer braaf geslapen, ben zo trots op mn meissie. Overdag zijn het hazenslaapjes, maar 's nachts doet ze het beter! Van 12 tot half 6, knap he? Nu kwam ze alweer na 2 uur voor de voeding, echt ritme heeft ze nog niet, maja, ze doet het goed, daar gaat het om.. Heb gister mn knip weer bekeken, en snap er werkelijk niks van wat ze nu hebben ingeknipt. De knip loopt door tot mn bil (gelukkig wel schuin en dus niet richting mn ****) , maar daar komt toch helemala geen baby uit? haha, snap het echt niet.. Gelukkig lijkt het wel goed te helen, wijkt nog een beetje, en dat irriteert, maar zal wel goed komen.. (weet niet of ik ooit nog s-e-k-s ga hebben..) Nou, iedereen lief wezen en de schoen zetten vanavond! Liefss, Taliaa
Makkie hier gaat alles goed hoor. Ik heb mijn vreetschuurtje weer helemaal terug! Taliaa dat s-e-k-s komt vanzelf wel weer hoor! Ik hoop dat de spruw snel over is!
Cira, fijn zeg dat je mannetje de smaak met drinken weer te pakken heeft! Taliaa, dat komt heus vanzelf wel weer hoor! Ennuh, ik ben bang dat ik zelf tot de bevalling ook droog sta .... nu de kleine goed ingedaald is en vast ligt, durft mijn mannetje 'daar' niet meer in de buurt te komen hihihihi. Ach ja, er zijn meer manieren en knuffelen is ook fijn! En zelf heb ik ook niet meer hele erge behoefte hoor, dus we zien het na de bevalling wel weer... of niet
Meisje heb goed gesproken meid! Ik hoop ook echt dat jullie alle 3 snel zwanger mogen raken! We gaan gewoon weer met ze alle heel hard duimen! Taliaa ja Jesse heeft ook spruw gehad, leek wel alsof ik er nooit vanaf kwam! Ik had ook gel die ik in jesse ze mondje moest smeren met mijn vinger, maar ze hoeven het niet in hun mond te houden hoor, ze mogen het meteen doorslikken, zal wel raar zijn als ze dat van een baby verwachten! Ik moest dan ook me eigen bors/tepel behandelen. Spenen uitkoken elke avond is goed hoor, zo verkom je over en weer besmetting! verder hoef je niks te doen Nou de Sint is weer in eht land, jeetje me Neefje (binan 6) en Nichtje (2 jaar) zijn er helemaal vol van! We hebben even de Sint welkom geheten vandaag in Scheveningen! Met mijn vader gaat het nog niet echt goed, heel veel pijn! hij hoopt ook zo dat die donderdag of vrijda geoepeert wordt en dat de pijn dan wat minder wordt. Dus we hopen maar op goede afloop! Nou ja zinn voet 100% kunnen gebruiken als ervoor zit er niet meer in, maar goed we gaan van positieve uit dat alles goed komt! Voorlopig zit die nog wel 3 maanden in het gips, en als die geoepert moet worden nog langer. Nou ik ga even mijn patat uit de oven halen! En me krokketten erin doen hahaah en dan even hapje eten! Daarna Jesse de fles en kan die even een tuk doen!
De MMM daar ben ik heel lang niet echt meer mee bezig geweest. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me de laaste paar weken wel weer heel bewust ben van die moeilijke tijd. Ik zou Suze namelijk heel graag, als dat zo zou mogen zijn, een broertje/zusje "geven". Het leukste zou ik het vinden als daar niet heel veel jaar tussen zou zitten. Nu zit ik met zoveel vragen..... sowieso moeten er eerst min 10 kilo's af voordat ik uberhaupt weer naar het ziekenhuis zou gaan. (daar ben ik nog wel een hele tijd zoet mee, eten/afvallen in nog al een valkuil voor mij). En dan.... Ik voel me soms zo schuldig dat ik snel voor een 2e kindje wil gaan, ben ik dan niet hebberig, moet ik niet gewoon accepterendat mijn gezin mijn prachtige wondertje Suze en mijn lieve man is? Eigenlijk vind ik het vervelend om dit hier op te schrijven omdat er meiden zijn die zo graag zwanger willen zijn van hun 1e kindje. Ik wil niet vervelend overkomen..... Het gekke is dat ik altijd dacht maar 1 kindje te willen, maar nu ik Suze heb is dat anders. Het lijkt me fantastisch als Suze een broertje/zusje heeft. Weet ook niet of jullie op mijn vragen en onzekerheden zitten te wachten omdat jullie net zwanger zijn of net mama, maar vind het eigenlijk zelf wel heel fijn om het even op te schrijven... S-E-K-S: wij hadden aan het eind van mijn zwangerschap wel seks, het was lichamelijk niet echt fantastisch maar wij dachten misschien werkt het (niet dus....) Zo'n 2 a 3 weken na de bavalling hebben we voor het eerst weer seks gehad. Ik vloeide zo goed als niet meer en had zo goed als geen last van mijn hechtingen en knip meer. Vonden het allebei wel heel eng weer, het voelde weer een beetje als de 1e keer, heel bijzonder hoor!
Chantje, het is toch helemaal niet gek dat je denkt aan een tweede wondertje? En wat zou er dan mooier zijn als dat jullie nogmaals gegund is en dat Suze een broertje/zusje krijgt! Zou me maar totaal niet schuldig voelen, nergens voor nodig! Je moedergevoelens hebben de smaak te pakken Nee zonder gekheid, je moet echt je hart volgen hoor! S-E-K-S aan het einde nog... mmm moet ik maar eens even aan mijn mannetje laten lezen dan hihihihi. En de eerste keer na de bevalling, lijkt me ook wel weer speciaal ja....maar goed, ik denk dat ik het toch nog heel wat weekjes zonder moet doen
Ik snap heel goed hoe je je voelt, ik heb me vaak niet prettig gevoeld tussen iedereen die nog geen eerste heeft terwijl ik er al 2 heb en nog steeds voel ik dat heel vaak, ik durf op het forum dan ook bijna nooit te klagen ook al is het soms heel zwaar. Maar anderzijds is het in mijn ogen niet hebberig om iets te willen wat eigenlijk gewoon heel natuurlijk behoort te zijn. Het doet mij ook enorm veel pijn als ik zie dat mensen om ons heen wel de keuze hebben en wel spontaan wanneer het hun uitkomt, zwanger worden van een kindje of het nu het eerste is of het 5e. Jou volgende kindje is vast en zeker net zo welkom is als Suze, en je verlangt er denk ik net zo heftig naar, toch? Het is vast net zo welkom en gewenst. Het enige verschil is dat je al moeder bent. Wil niet zeggen dat omdat het bij een ander niet lukt dat jij daarom niet voor een tweede mag gaan. Het kan weet ik uit ervaring net zo frustrerend zijn als het niet lukt als met een eerste kindje omdat het net zo hevig gewenst is! Iedere onvervulde wens is er denk ik een te veel. Mijn wens was toen ik klein was al 3 kindjes. Dat verlangen is er altijd geweest. Doet me zo pijn te zien wanneer somigen per ongeluk zwanger worden van een volgend kindje terwijl wij daar zo hard voor moeten vechten. een tip: als je er niet te veel tijd tussen wilt laten zitten wacht dan niet te lang. Tussen mijn jongste dochtertje en een eventueel derde kindje zit nu al minimaal 3,5 jaar, ik heb dat nooit gewild en vind het echt heel erg, heb daar veel ellende van, ben bang dat de kindjes straks niet veel meer aan elkaar zullen hebben. Als ik dit had geweten was ik meteen na de geboorte van mijn jonste dochtertje al begonnen, zij was 1 jaar toen wij voor een derde kindje wilden gaan en zie hoeveel tijd er nu al tussen zit, ik hoop dat dat anderen bespaart blijft.