UITGEREKEND: 06 december 2008: Makkie : 20 december 2008: 1e kindje :-# 18 maart 2009: Thamara -> Meisje 21 maart 2009: Poohbear226 Jongen 12 juli 2009: Ryanne : AGENDA: 17 november: poohbear226 intake ziekenhuis ivm med indicatie 19 november: Makkie verloskundige 20 november: 1ekindje echo zh 24 november: poohbear226 verloskundige 26 november: 1ekindje vk 2 december: 1ekindje levering babykamer (hopelijk) 10 december: Thamara verloskundige 13 december: Thamara pretecho 22 december: poohbear226 pretecho BIJZONDERHEDEN: BEVALLEN: 07 mei 2008: Chantje bevallen van Suze 3885 gram 07 juli 2008 : Sas7 bevallen van Thijs 4100 gram 14 juli 2008 : Deborah bevallen van Jesse 3375 gram 5 augustus 2008: Mariska bevallen van Malika 2520 gram 5 augustus 2008: Cira is bevallen van Jaimy 2650 gram 14 augustus 2008: Fleurrebel bevallen van Elena 3700 gram 22 augustus 2008: Bloemetje bevallen van Lieze 4 september 2008: Krisstel bevallen van Britt 3414 gram 22 oktober 2008: Sybje bevallen van Jelmer 4038 gram 27 oktober 2008: Taliaa bevallen van Isabella 4320 gram 13 november 2008: Lot23 bevallen Tygo 3550 gram en 52 cm Buddy's: Poohbear & Thamara Syb & Milla Makkie & Lot Taliaa & Chantje 1e kindje & eigen mannetje
Even ego berichtje Zo de babykamer is zover klaar. Behang zit erop en alle meubels staan er. Nu alles op zolder opzoeken wat we nog hebben en dan wassen en een plekje geven. Ben helemaal happy en kijk vol ongeloof dat daar over 4 mnd een baby ligt in het bedje Onze zoon vind het allemaal heel erg spannend. Die heeft ook allemaal nieuwe meubels dus boven zijn we nu echt klaar Ga zo lekker naar bed, ben doodmoe na 2 dagen flink klussen en opruimen.
Hoi Dames, Even een berichtje van mij. Hier genieten we volop van onze kleine man! Hij krijgt fv en drinkt goed. Tygo heeft alleen last van krampjes en dit vooral snachts dus we zijn dan wel in de weer en dan vind hij het heerlijk om bij mijn man op de borst te slapen anders blijft hij verdrietig erg zielig, hoop dat het snel wat beter gaat met de krampjes. Met mij gaat het op zich wel goed heb alleen last van de hechting erg lastig. Debjes Tygo was niet te vroeg volgens de vk hij zat nog erg onder de huidsmeer maar qua gewicht had het gekunt, hij is de afgelopen dagen wel afgevallen en mag eigenlijk niet meer afvallen nu. Zal snel een foto plaatsen.
Lot fijn dat het allemaal goed gaat. Wat hier goed geholpen heeft tegen de krampjes is Cinababy van VSM. Makkie ja je mag echt een jaar niet zwanger raken ivm je wond heling (mijn BM is natuurlijk opengesneden). Als ik binnen het jaar zwanger raak heb ik een hogere kans dat de wond open gaat. 1 Jaar is natuurlijk wel gemiddeld, maar we spelen zeker op safe hier. Thamaraa fijn dat de babykamer af is! Nu wordt het aftellen!
@ Thamaraa: wat fijn! lekker op tijd, kun je dalijk lekker rustig gaan tutten met de afwerking! @ Lot, wat fijn dat het goed gaat! Gelukkig dat jouw hubbie er 's nachts raad mee weet! hoop dat de krampjes snel overgaan, zielig is dat he? En over dat afvallen, hij zal zn laagstepunt wel gehad hebben hoor! Hij zal nu wel echt aan gaan komen! @ all, I doet overdag steeds maar hazeslaapjes, dat is wel vervelend. Over een dikke week moet ik naar t cb, mis heeft de dokter daar nog tips. Vannacht mag ik er weer uit, (en de komende 6 nachten, dan heb ik weer mn nachtje!) dus hoop dat ze goed slaapt... Liefss, taliaa
Hoi dames, Heb even jullie verhalen teruggelezen; heb er niks aan toe te voegen! Verder, hier geen nieuws. Gisteren is mijn lief zwarte piet geweest, erg leuk, bij de intocht hier in het dorp. En nu ben ik weer aan het werk! (maar het is in de makelaardij best rustig nu, dus zal wel veel hier te vinden zijn!) X
nou, we zijn net terug van ons intake gesprek in het ziekenhuis. Was niet veel te bespreken, maar we hebben smurf zn hartje weer even gehoord en meneer ging lekker schoppen naar die doppler..hahahaha! Bloeddruk was goed 100/65 en baarmoeder bij mn navel. Volgende week maandag heb ik een bel afspraak en daan verteld de gyn me meer over hoe en wat. Ga zo effe wat soppen in huis en dan boodschappen doen!
Hier ook even een kort berichtje van mij.. Ook weinig bijzonderheden te melden, heb alleen gruwelijk zere borsten, ik vermoed dat dat van de utrogestan is, hopelijk een goed teken, we zullen zien!
Hey meiden Poohbear fijn dat je weer even hartje heb gehoord! Milla, hoop ook voor jouw dat de zere borsten een goed teken is! Nou hier niks bijznders! Straks om 2 uur werken tot half 7! Echt geen zin in, hoest nog steeds heel erg maar goed komen we ook wel weer overheen.
@ Milla: weet jij eigenlijk al wat je deze cyclus gaat doen t.a.v. het testen? Begin je weer (zoals gewoonlijk, hihi) vroeg met testen, om zo te kijken of er iedere dag meer te zien is? Of wacht je tot je NOD? Ik weet zelf niet goed wat ik zal doen, omdat ik niet goed weet wanneer mijn NOD nou is, donderdag of vrijdag. Ik denk dat ik dus tot vrijdag of zaterdag wacht met testen .... X
Ja we zijn idd vroeg, maar je nu kon ik mijn man nog zelf helpen en dat wilde ik graag. Het is nu nog beetje een rommeltje op de babykamer. Maar als alles opgeruimd is dan plaats ik wel even een foto van hoe het geworden is Ben helemaal blij met het resultaat. Hoe ver zijn jullie er dan mee POOHBEAR
Thamara, wat goed dat de kamer al klaar is! Wel snel zeg, ik heb um voor mijn gevoel pas vorige week helemaal af! Lekker van genieten! Ben benieuwd naar de foto('s)! Lot, heerlijk dat jullie zo genieten van jullie mannetje. En lastig die hechting.... hopelijk heelt dat snel! Bevalt het goed dat de kleine bij jullie op de kamer slaapt? Meisje, ik denk dat je toch gewoon de donderdag als NOD kan aanhouden? Of had je dan je eisprong vrijdag? Milla, hopelijk een goed teken je pijnlijke borsten! Had ik ook een paar dagen na mijn ei. Rond mijn NOD ging dat weg en bij een week of 6 kwam dit weer terug. Spannend meid! Debjes, werkse vandaag ondanks dat je nog niet helemaal fit bent dus Pooh, heerlijk, weer het hartje gehoord, blijf zoooo mooi he? Ben je wel wat wijzer geworden dan? Wat voor soort intake was het? Cira, ja dan zou ik het ook op safe spelen en netjes dat jaar wachten (tenzij je ineens eerder 'goedgekeurd' wordt) Vandaag zijn mijn vriend en ik lekker saampjes vrij. We hebben amper weekend gehad samen, dus dat is fijn. Vanmiddag nog even de allerlaatste dingetjes halen en dan heb ik rust in mijn hoofd (hoop ik ) Verder weer een paar lichte weeen vanacht gehad (tenminste dat denk ik...) Nu nergens last meer van....Woensdag weer naar de verloskundige. Fijne dag verder allemaal! xx Makkie
Makkie laatste dingetjes en dan is het echt WACHTEN! Ik hoop voor jouw dat het niet al te lang duurt, en de baby zich op tijd meld !
@thamara, wij zijn zo klaar met al het grote werk. Het is nu een kwestie van inrichten en nog een kleding kast kopen en accecoires.Mn moeder is nu de gordijnen aan het maken, dus over 2 weken kunnen die dan ook opgehangen worden. ik wilde oo kzo veel mogelijk helpen, want dat vind ik leuk om te doen. En je weet nooit hoe lang je je nog it genoeg voelt daarvoor. Vandaar dat we de box ook hebben besteld dit weekend. @makkie. Ik gebruik anti depressiva tijdens de zwangerschap. Daarom moet ik in het ziekenhuis bevallen en moest vandaag dus mn neus komen laten zien. (tis een ander ziekenhuis dichterbij ons huis, waar ik niet bekent ben) . Mocht ik dan gaan bevallen, dan weten ze wie ik ben en wat er gedaan moet worden als de kleine er is. Niets om je grote zorgen over te maken, maar de kleine kan wat last hebben met zn ademhaling.
hey meiden ben ik weer ..... @kinderwens : ik sta er nog steeds elke dag bij stil moet ik bekennen dat het bij ons ook niet soepeltjes ging ...en dan in de trant van : gisteren bijv een kindervejraardag waar ik vorig jaar heel de tijd met dikke strot tranen zat weg te slikken omdat ik zelf geen kleintje had en het nooit zag gebeuren .....op die manier ben ik er veel mee bezig .... ik weet nog niet wanneer er hier een 2e komt ....alles op zijn tijd ...eerst moet die rot knip maar eens genezen . moet wel zeggen dat ik het idd ook heel moielijk vind voor de meiden die nog niet zwnager zijn , mijn vriendin zit in het icsi traject en daar heb ik het ook moeilijk mee , weet soms niet goed wat ik moet zeggen hier gaat verder alles redelijk lekker .... ben vrijdag avond nog naar de hap geweest voor die fijne galstenen , had weer eens koliekpijn ... en neem maar van mij aan dat je er beter last van kan hebben als je zwanger bent ....dit was niet te harden .... maar goed volgende week heb ik een gesprek met de chirurg ... Jelmer doet het heel goed ...soms heeft hij last van krampjes poepen gaat goed ik ben het drankje aan het afbouwen ben nl bang dat hij luie darmen krijgt ....
fijn dat het met Jelmer beter gaat Syb. Nou die rot knip van jou nog, en je galstenen! Wat voor dranje heb je voor hem? Lactulose? Hier alles goed. Veel maagzuur, dus neem morgen maar wat mee van mn werk. heb vast wat kerstinkopen gedaan vanmiddag. Alles wat ik binnen heb ben ik blij om want ik zie nu al op tegen al die drukke winkels en dat gewaggel van mij met die buik die met de dag dikker wordt! Ik lees steeds dat je je nu fit en energiek moet voelen. Waarom val ik dan elke middag 2-2,5 uur in slaap? ben zo ver&mde moe smiddags. Ben dan ook erg benieuwd hoe dat van de week gaat met weer werken na een weekje bvrij te zijn geweest.
Zit met tranen achter de laptop, Suze heeft geen stem meer over, ik heb haar om 17:45 opgehaald van het kdv. Ze was vreselijk aan het huilen. Ze hing in de maxicosi (die hangt aan het plafond). Alle boxen lagen volmet spullen en ook het vloerkleed was helemaal opgeruimd (ze zijn tot 18:30 open). Ze kon dus niets anders dan in dat ding.... Suze maar huilen en huilen, herkende toen ik haar spullen ging pakken haar stemmetje niet eens omdat het zo schoor was! "Suze wilde niets meer, niet opschoot, nergens in alles vond ze niet leuk". Waarom had ze haar speentje en lievelingsknuffel niet? "dat wilde ze ook niet".... dan laat je dat toch lekker bij haar liggen, kan ze het zelf pakken..... nee stoppen ze het in haar mandje.... Ben ik op 18:00 thuis en ga ik met Suze en de hond wandelen, valt ze lekker in slaap. Nu slaapt ze al een uur, maar in haar slaap is ze de hele tijd aan het snikken, zo zielig. Ik werk zelf op een kdv, ik weet dat soms een baby niet lekker in haar/zijn velletje zit, dan haal ik alles uit de kast om het kindje toch een fijne dag te geven. Ik weet dat het anders kan. Die leidsters bij Suze stralen helemaal niet uit dat ze plezier in hun werk hebben..... VRESELIJK Ik voel me zo ellendig, ik kan het natuurlijk niet met mij en m'n eigen collega's vergelijken maar ik weet dat wij een heel warm en liefdevol team zijn en dat stralen ze bij Suze helemaal niet uit. Ik ben misschien heel kritisch omdat ik weet hoe het moet maar voel me er echt niet goed bij, heb al een gesprek gehad een tijdje terug, weet het nu even niet.. Sorry voor mijn ego berichtje mijn man is niet thuis en wilde even mijn hart luchten.....
ach chantje dat vind ik echt super zielig. Als ze geen stem meer heeft , heeft ze vast lang gehuild! Ze heeft het er nooit echt naar haar zin gehad toch? wat moet je daar nou mee? weer een klacht indienen?