Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @chanjte : ooh schrikken zeg dat suze zo spuugde , gaat het nu wel wat beter ?
    fijn dat je meisje nu naar een ander kdv mag !

@milla :meis als jij er prettig bij voelt om op dat tijdstip te testen moet je dat ook gewoon doen hoor , ik zal je er niet om veroordelen ....
    ik zelf ben een bangerik en durfdedat nooit ...maar dat was puur om de teleurstelling ...
    toen ik positief teste heb ik ook maar 1 test gedaan ....verder niks meer ..ik was doodsbang dat het opeens negatief zou zijn :oops:

3. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Milla weet even niet wat ik moet zeggen, had et je zo gegunt!

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    lieve, lieve Mila,

een hele dikke knuffel! Natuurlijk kunnen wij allemaal zeggen dat geen bloed moed geeft, maar daar geloof jij niet meer in, en terecht denk ik, je kent je eigen lichaam voort zo goed. Dat is ook met dat vroege testen., ik zou het iedereen afraden, maar in jouw geval, tja jij hebt een uniek lichaam, zullen we maar zeggen.

En zoooo verdrietig, jouw sinterklaasverhaal.. Meissie, kan wel met je meejanken.. En dan je dochter die wel een babytje wil, zo confronterend.

Meid, nu is het ff turen in het donker, maar je zult echt weer een lichtpuntje zien! Ik beloof het je!(als ik het in mn handen had..)

@ meisje, fijn dat je ons op de hoogte houdt! ik hoop het zooooo voor je! en wat zal deze tijd nu lastig voor jullie zijn, je denkt toch steeds terug aan vorig jaar:( Ik hoop op een heeeeele mooie sinterklaas voor jullie!

@ all, mn nichtje ligt nog steeds in het zkh. Krijgt nu alles via de sonde, wil niet eten of drinken:( Koorts lijkt te zakken, maar ze hebben de O2 opgebouwd omdat dr hartslag te snel was.. ohhh, maak me stiekum toch wel zorgen. maar die kleintjes kunnen veel hebben he? dit was trouwens de update van gisteravond, wieweet hoe goed het nu gaat.. Ze ligt trouwens in isolatie ivm diarree..
    Hmm, sorry moest het even kwijt..
    Verder wil ons meissie 's avonds ineens niet meer slapen, *gaap*. We lieten haar al een tijdje huilen en dan viel ze in slaap, maar nu dus niet meer.. Morgen eens op t cb vragen voor tips.

Ik maak me stiekum wel een beetje zorgen om dr hoofdje, tis echt a symetrisch en ze heeft nog steeds een hele sterke voorkeurskant en dan nog dat te kleine fontanelletje.. Ben benieuwd wat t cb morgen zegt en over 2 weken moet ik naar de kinderarts.. best spannend hoor..
    Oja, t kolven loopt hier giga terug, dus dat is ook minder. Bah:(

Nou dat was een heel verhaal...;)

Liefss, Taliaa

ps makkie: nog steeds rustig bij je?

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Taliaa, wat vervelend dat je je druk maakt om d'r hoofdje... hebben ze dan al wat verontrustends gezegd daarover dan? En is het niet erg dat ze een voorkeursligging heeft? Hopelijk valt het allemaal mee en kan de kinderarts je gerust stellen! Mss dat de borstvoeding ook wel terugloopt omdat je je (natuurlijk heel logisch!) druk maakt om I.

En wat zielig he voor je nichtje....

Hier alles rustig hoor, met wat 'oefeningen' tussendoor :) Heb zojuist de kinderwagen in de gang gezet, met ballonnen erin voor de katten. Ze schijnen het niet echt boeiend te vinden.... met de box doen ze ook al niets! Beter! Morgen of overmorgen het wiegje bij mijn zus ophalen. Dekentjes en lakantjes heeft ze nog, alleen nog een matrasje halen.

Gaaf he die sneeuw! Hiervoor zie ik een papa met zijn kleine zoontje sneeuwballen gooien. Dit doen wij volgend jaar (als er dan sneeuw ligt) ook met onze kleine! Wordt er helemaal warm en knus van van binnen!

Fijne avond allemaal! xxx

6. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Makkie spannend hoor! ben heel benieuwd naar jouw kleintje!

Taliaa vervelend dat ze voorkeurshouding heb! Je kan er een matrasje voor kopen.
    http://i20.ebayimg.com/08/i/001/07/c7/57cc_2.JPG
    Jesse heeft dit nooit gehad een vorkeurshouding!

heerlijk he die sneeuw! Sneeuwt hier al de hele middag, blijft alleen niet echt liggen op straat! Wel op de auto's en in de duinen! Net lekker wezen wandelen met de hond!

Heb net de foto's van me telefoon afgehaald! Jeetje zeg zag daar foto van Jesse net een weekje oud en dan foto van bijna 4 maanden oud, wat gaat dat toch hard! Zal hem even showen ;)

http://94.100.113.175/415400001-4154500 ... _s7cn.jpeg

http://94.100.113.90/415400001-41545000 ... _0T70.jpeg

Nou is het weekend alweer bijna om :( Gaat echt veelste hard! Volgende week is mijn vriend lekker weekje vrij! Ik ben dan alleen de dinsdag en woensdag vrij, ook wel lekker kunnen we nog iets gezellig met ze 3en doen :)

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    @ makkie, ja geweldig he, die vooruitzichten...:)
    in het zkh constateerden ze al dat te kleine fontanel (echt klein, net een vingertopje groot) en heeft de kinderarts gekeken, daarom moet ik over 2 weken er weer heen, gaan ze kijken wat en hoe (het mag niet binnen de 6 maandne dichtgroeien ivm de groei van de hersentjes). de cb juf die hier op bezoek was zei dat ze niet eerder zo;n klein fontanelletje had gezien :( (maar ze was nog jong;)) en zij begon over operatie of butsmuts enzo (naja, zij zei helmpje natuurlijk) En die voorkeurshouding is erg hardnekkig, ook met alle tips van t cb. Maar goed, wieweet is het allemaal prima, we weten het dus niet. maar bomvol hormonen maak ik me er dus wel een beetje zorgen om..

over mn nichtje: goed nieuws: AB slaat aan! joehoe! koorts is gezakt en ze heeft al weer gegeten. O2 wordt afgebouwd! Gelukkig maar..

Groetjes, taliaa

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Debjes, jee dat is echt al ee verschil! En dat met 'maar' een verschil van 4 maanden! Moet je nagaan hoe het verschil is over nog 4 maanden later!
    Gaaf sneeuw in de duinen! Mooi gezicht is dat he? Wel lekker, straks paar daagjes vrij met je 2 mannen!

Taliaa, tjee ja, natuurlijk maar je je zorgen! Maar vind het niet zo netjes van de cb juf dat ze zoiets zegt..ten eerste heeft ze niet veel ervaring dus nog niet heeeeel veel beebjes gezien. Straks valt het reuze mee en dan heb jij je zo druk gemaakt. Niet erg tactvol van dr hoor! Je kunt helaas niets anders doen dan afwachten wat de KA straks zegt.... bah onzeker hoor!

Fijn van je nichtje!

Ga nu ff poffertjes opwarmen, jammie jammie! Eet alleen, mannetje is op locatie en komt pas heeeeel laat thuis :cry:

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @makkie...zoontje? wordt het een knul dan?

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

de buurman was met zijn zoontje buiten... wij weten het geslacht echt niet hoor! maar wordt wel steeds nieuwsgieriger zeg...pfffff!

Met jou alles goed? Gaat het alweer beter met je rug?

11. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hallo meiden!

Dames in de wachtweken [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<

Makkie nog niet aan het puffen lees ik. ben benieuwd wanneer jullie kleintje zich laat zien. Hier reagere de katten ook erg goed op Jaimy. Het was eerst even aftasten, maar tegenwoordig knijpt Jaimy ze al zonder dat ze een kik geven.

Chantje fijn dat suze overgeplaatst wordt!

Taliaa hangdagen hebben ze vaker. Wel rottig dat I slecht slaapt. Jaimy had ook een sterke voorkeurskant ik legde hem in het begin net wat vaker op de zij van zijn niet voorkeurskant. Nu heeft hij gelukkig geen voorkeurskant meer. Ik weet dat ik me ook erg druk maakte over de groei van zijn hoofdje. Je kan ook altijd even naar je HA als je echt ongerust bent! Of het CB bellen voor een extra afspraak.

Deborah wat een lekker ventje zeg! Hoe vind hij het happen? (je was toch al begonnen met hapjes?)

Poohbear vervelend zeg die rugpijn! doe maar rustig aan!

Lot fijn dat alles zo goed gaat met jullie!

Als ik iemand vergeet sorry!

Jaimy is het hele weekend al ziekjes. Vrijdagavond had hij 39 graden koorts. Ben naar de HAP geweest, maar alles was/is verder in orde. Nu met paracetamol zit hij nog op 37,5 graden.Al een stuk beter. Buiten dat hij wat hangeriger is is hij nog lekker vrolijk gelukkig.

12. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    @makkie dan wordt het wel een hele verassing als de kleine geboren wordt. wij weten het wel en ik vind het wel makkelijk. we hebben namelijk net de naam op de muur geschilderd (nu mag er niemand meer op de babykamer komen).

13. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    1e kindje lac hen zeg de naam op de muur! Dus iedereen moet eruit blijven! over 4 weekjes mogen ze het kmaertje weer komen bewonderen ;)

Cira, ach wat sneu dat jaimy niet lekker is, heerst ook erg he! Gelukkig is hij nog wel vrolijk!
    Jesse vind de fruithapjes heerlijk! Veel lekkerder dan zijn flessen! Had ik wel verwacht!

14. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Mama's die de kinderen fv hebben gegeven, wanneer deden jullie er 10 cc bij, Tygo drinkt nu 80cc maar wij vragen ons af als we 10 cc meer geven of hij het dan misschien snachts wat langer zou redden tussen de flessen? Tygo heeft best vaak de hik kent iemand dit?
    En klopt het dat die kleintje nog zo onregelmatig ademen? Erg he zo'n ongeruste moeder vind het soms ook nog best lastig allemaal....

15. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Lot volg je gevoel! Als jij denkt Tygo red het niet meer met 80cc dan maak je toch lekker flesje van 100cc! Ik zou het zoiezo zeker doen met de laatste fles, zodat hij wat langer doorslaapt!

En ja de hik hebben ze heel veel, ook borstvoeding kinderen hebben dit! jesse had het zo vaak ik vond het zo zielig! maar mijn kraamhulp zei dat die kleintjes het niet eens als vervelend beschouwen mama's vidnen het vaker erger dan de kindjes zelf.

Onregelamtige ademhaling hoort er ook bij als ik het goed heb! heb het bij Jesse eigenlijk nooit gezien, of misschien niet opgelet?

16. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Lot; toen de kraamhulp weg ging dronk Suze al 100cc. Ik denk dat Tycho echt al wel 90cc mag drinken hoor!

Cira; wat vervelend dat Jaimy ziekjes is, vreselijk he als je baby ziek is!?

Taliaa; fijn dat het met je nichtje beter gaat. Kan me voorstellen dat je onzeker bent. Suze haar hoofdje groeide een tijdje niet zo heel goed. Voelde me toen ook heel onzeker, vind het toch altijd een beetje spannend met die hoofdjes. Ik hoop dat met jouw kleine meisje alles goed komt!

MMMMMMMMMMH poffertjes!

Suze heeft gelukkig niet meer gespuugd!
    Vandaag hebben we foto's in de sneeuw gemaakt met Suze in skipak! Zo leuk!
    Suze wordt zo groot, vandaag gingen we ergens een warme chocomelk drinken en toen hebben we haar even in een kinderstoel gezet. Ik kon wel huilen, het was zo mooi om dat kleine wijfie bij ons aan tafel te zien zitten!

17. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Debjes om de hoeveel kreeg Jesse een flesje toen hij ongeveer 90/100 cc dronk?

Vind de hik ook zo zielig voor Tygo maar je doet er niets aan helaas.

Chantje gelukkig dat ze niet meer heeft gespuugd. Gaat echt hard he ze is alweer een half jaar, blijf genieten! Weet je al wat je met de kinderopvang gaat doen?
    Weet je nog hoe Suze dronk met een week, qua hoeveelheid en om de hoeveel uur?

18. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Lot Ik gaf meer als ik het gevoel had dat Jaimy meer nodig had. Sowieso kan je wat extra geven als bijna al de flessen leeg gaan.

Chantje ja is zo zielig hoor hem zo snotterren en kan er echt weinig aan doen. Gelukkig heeft suze niet meer gespuugt! Lijkt me wel heel apart als je kindje ineens met je aan tafel zit in een kinderstoel.

Deborah fijn dat Jesse de hapjes lekker vind. Hoe ben jij begonnen? eerst een paar hapjes of tot hij aangeeft genoeg te hebben?

19. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Cira ik gaf Jesse de eerste 2 dagen 4 a 5 hapjes, zodat hij even aan de smaak kon wennen en zijn darmpjes de tijd hadden. Wel gaf ik 2x per dag hapje. Rond 10 a 11 uur 's morgens en tegen 5 a 6 uur 's avonds.
    Sindsg gister ben geef ik meer hapjes, zo'n kwart (iets meer) van het potje. Ik merk vrij snel wanneer Jesse genoeg heeft.

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @lot : maak jij je voeding niet klaar met 90 cc ?
    wij maakten altijd 90 cc voeidng klaar en zagen wel waar het schip strandde nu maken we 120 cc voeding klaar en zien we het wel ....

of zou 120 cc te veel zijn voor Jelmer ?

Deel Deze Pagina