En veel drinken zorgt ervoor dat je doorspoelt , minder kans op blaasontsteking. Ik was ook niet zo'n drinker maar nu klok ik 2 liter water weg per dag naast nog de koppen thee en koffie en melk.
@lot veel drinken is belangrijk, want daar spoel je straks ook je vruchtwater mee door. @all hier gaat alles goed, alleen moet die kleine niet zn voet de hele nacht in mn maag zetten, want dan voel ik me toch niet zo prettig. Gisteren zwangerschapsgym gehad, en ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Ik moet daar allerlei oefeningen doen, maar ik wil altijd het waarom weten, dus ik denk dat de juf me een beetje vervelend vind met al mn gevraag. Maar dat zal mij een zorg zijn. En het is ook nog een beetje een tamme groep, maar wie weet komt dat nog wel los. Mn mannetje is nu voor 2 weken weg, en ik merk aan hem dat ie het er nu best moeilijk mee heeft, nu ik al zo ver in de zwangerschap zit. Hij was er zelf erg verbaasd over deze gevoelens. Maar ja hij wordt ook voor de 1e keer papa.
Wij laten ons kindje bij ons op de kamer slapen. vandaag een groeiecho gehad. Ons meisje is al heel ver ingedaald en daardoor konden ze haar hoofd niet meer meten. Ze is een stukje groter dan ze zou moeten zijn met 36 weken...... Haar buikomvang komt overeen met 39 weken en het botje in haar bovenbeen met 37.5 weken. Ze weegt al bijna 3 kilo....... Veel mensen in mijn omgeveing hebben het gevoel dat ze eerder komt, ben zo benieuwd! Spannend hoor!
Waarom heb je er voor gekozen om de baby in jouw kamer te laten slapen? Ben ik gewoon nieuwsgierig naar!
Het lijkt me fijn om de 1e periode de baby op de kamer te hebben. Dan is het lekker knus in de buurt, handig met borstvoeding geven en ik weet zeker dat als de baby op haar eigen kamer zou liggen ik (en mijn man ook) om de haverklap ons bed uit zou gaan om bij de kleine te gaan kijken......
vaak advissert de kraamzorg ook om de kleine bij je te leggen eh in bijv de kinderwagen zodat je aan elkaar kan wennen en je niet een eind hoeft te lopen voor de kleine .... @chantje spannend hoor klinkt allemaal wel een beetje alsof ze eerder komt !
Chantje wie weet komt ze eerder spannend zeg! Heerlijk toch je meisje zo dicht bij je op je kamer. cira hoe is het 20 weken echo gegaan. sas heerlijk al die papa gevoelens, en lief dat hij zo met jullie bezig is, wel moeilijk dat hij ver weg is. hier gaat alles goed. Ben met vlagen een beetje misselijk en heb weinig tot geen eetlust als de kleine maar genoeg binnen gaat krijgen.
@ Chantje, mijn dochters sliepen de eerste weken ook bij ons op de kamer, ik heb dat als zeer prettig ervaren. Ik ben 2 keer in de avond in het ziekenhuis bevallen, maar mijn kindje mochten de verpleegsters absoluut 's nachts van mij niet mee nemen naar de babykamer (vol baby's) Ze moesten van mij bij mij bijven. Ben je net bevallen en nemen ze je meisje mee! Ik snap je helemaal!
Hoi Dames vandaag zijn de muebeltjes gebracht! jeetje zeg wordt nu echt een babykamertje! Ons kamertje is best klein, dus was best bang dat ales tegen zou vallen, maar tis me 100% mee gevallen eigenlijk! (verhuis plannen hebben we zoiezo in het nieuwejaar) Ben er al erg trots op! Me moeder gaat vrijdag de gordijnen opnemen, dan gaan wij nog plankjes halen voor aan de muur, schilderijtjes ophangen en klaar! http://www.mijnalbum.nl/Album=CDC3PSVY
Tot maandag dames. Moet van het weekend werken. ( sta in een stand op de hondenshow) Ga bij mijn paps slapen en daarom ga ik morgen al erheen. ( 3 uur rijden, vrijdag opbouwen ) Lekker even naar de fam, en ach dat werken dat is dan ook wel leuk. Vind het iets te gortig om zondag avond al terug te komen dus blijf dan nog een nachtje bij paps. Fijn weekend alvast!
Hoi Meiden, hoe is het hier met jullie! Ben hier alweer een tijdje niet geweest (ga morgen alles doorlezen en reageren..sorry) Hier alles goed, buik groeit eindelijk en heb gisteren voor het eerst ons kleintje gevoeld
Deborah@ Mooi kametje hoor... Krisstel@ Leuk hé om je kleintje te voelen Ik begin onze kleine meid ook steeds meer en meer te voelen... Ben al volop aan het aftellen naar volgende week donderdag voor de echo. Morgen weer wat verder schilderen in de kinderkamer. Vandaag hebben we een dagje rust ingelast want begin steeds meer last te krijgen van m'n rechter heup M'n ventje en ik zijn deze morgen even gaan shoppen om lakentjes enz... Ook weer 2 kledingstukjes meegehad. Ja ik kan dat echt niet laten hangen hé als ik iets zien van kleertjes
fleurrebel werkse het weekend en veel plezier bij je familie! Mariska leuk steeds dingen kopen denk ik lijkt me geweldig. Rustig aan doen he als je last heb van je heup.
@all daar ben ik weer. Het ging gisteren even helemaal verkeerd op mn werk. Ik werd me toch een partij misselijk en buikpijn. Had ik s'n achts ook al gehad, maar in de ochtend ging het weer. Na de boel ondergespuugt te hebben op mn werk ben ik naar huis gegaan en heb toen heel lang geslapen. Ik werd wakker omdat mn circusartiest weer van zich liet voelen. Daar was ik best blij om, omdat ik die eigenlijk al de hele dag niet gevoeld. Waarschijnlijk was ie ook misselijk. maar nu gaat alles weer goed. @mariska pas je op met je heup, dat is het begin van een BI. @chantje spannend. ben je niet super nieuwsgierig hoe ze er uit ziet.
Meiden hier staat het kamertje in elkaar. Het was nog een hele rit met al die dozen naar huis. Mannetje heeft het dus allemaal dinsdag avond al inelkaar gezet . als ik het niet vergeet zal ik straks even een fotootje knippen. De echo gisteren was ook super alles was goed met ons ventje. Alles erop en eraan. (inclusief zien piemel die vol in beeld kwam ) De echografist kon de kleine niet goed meten aangezien hij absoluut niet stil wou liggen, maar de kleine is weer goed gegroeid. En natuurlijk ligt hij in een vokome stuit! Dit moet even goed in de gaten gehouden worden. @ sas das minder meid dat je zo beroerd was. @ mariska rustig aan hoor en genoeg rusten. Fijn dat je je meisje al aardig begint te voelen. @ Kristell lekker gevoel he als je je kleintje voelt. @ Deborah leuk kamertje en een mooi buikje!