Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Thamara gelukkig was alles goed! Straks met 30 weken wordt het echt aftellen! Jeetje wete nog wel dat je ons vertelde dat je zwanger was! Wat gaat dat hard eigenlijk!

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Hoi Dames,

hier gaat het allemaal goed. Gister naar het cb geweest en Tygo groeit goed weegt nu 4100 gram en 54 cm. Verder was alles goed hij had wel een klein ruisje bij zijn hartje maar dat schijnen veel baby's te hebben en is waarschijnlijk de volgende keer weg zei ze dus dat hoop ik maar. Ik heb het idee dat hij wat last heeft van opboeren en maagzuur dus als dat zo blijft moet ik hem wat comfot voeding geven door zijn gewone voeding.

Afgelopen nacht heeft hij van half 1 tot half 4 geslapen toen wilde hij niet meer in zijn bedje slapen en bij ons heeft hij tot kwart voor 6 geslapen. hij word snachts wakker maar echt honger heeft hij volgens mij niet hij doet langer over zijn flesje en als hij dan na 5 uur na zijn vorige fles drinkt drinkt hij veel sneller maar hij word gewoon wakker en wil dan even niet meer in zijn bedje slapen, dat komt vast ook wel niet teveel verwachten van zo'n klein mannetje. Tygo drinkt nu 6x 120 cc maar zoals gister als hij snachts zolang slaapt drinkt hij maar 5 voedingen dus even een vraag moet ik deze 5 voedingen dan ophogen of is het niet erg als hij dan wat minder binnen krijgt?

Volgende week gaan wij naar mijn schoonouders in oostenrijk dus maar eens even bedenken wat we allemaal mee moeten nemen voor zo'n kleintje?!

3. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Ja het gaat echt hard.
    Ben stiekum nou al aan het aftellen, want de weken vliegen echt voorbij (tenminste voor mij)

4. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Ze hebben mij bij mijn zoon gezegd, drinkt die alle flessen leeg dat ik dan meer moet aanbieden.
    Dus als Tygo die 5 flessen leeg drinkt, dan gewoon wat meer klaar maken.

5. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Lot maak je geen zorgen meis, Jesse had dit ook en bij de volgende controle was het ruisje weg! Maar als je het niet vertrouwd, kan je anar je huisarts gaan ik heb dit toen wel gedaan omdat het bij ons in de familie voor kwam, toen ik 2 dagen later naar de huisarts ging kon hij al niks meer horen.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    @ all; ben vandaag naar de gyn geweest. Nou niks spannend hoor! ff gepraat en naar de knip gekeken. Dat was allemaal in orde (haha, zo voelt het niet;)) ook over anticonceptie gehad, zij adviseerde mij toch heel dringend om aan de pil te gaan als ik niet zwanger wilde worden. Ivm verhoogde kans op baarmoederkanker. he bah, ik kots dat PCO zo uit he? maar goed, ik wacht even af wat mn lichaam doet he... (ik ben net als debjes ook weeeeken achter elkaar ongi geweest, dus dat wil ik niet meer he..)
    En als ik zwanger wil worden moet ik stoppen met de pil en dan even kijken, maar waarschijnlijk weer naar de gyn.
    He getverdegetver, ik ben het even zooooo zat die PCO. Ik ben natuurlijk een van de gelukkigen die met PCO redelijk easy zwanger is geworden in vergelijking met sommige anderen, maar toch baal ik er even van! Stom he, heb mn schatje, ben gelukkig. Maar toch...;)
    Maja, dat wilde ik even laten weten.
    I doet het prima, heeft alleen een hangdagje, dat is lastig met dat inbakeren en de regelmaat. ip "mag" ik haar er tussendoor niet uithalen, maar doe het toch hoor. Doe het op mn eigen manier, met een snufje van ria blom;)

Ik reageer volgende keer weer op jullie allemaal hoor:)
    Liefss, Taliaa

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    oja, nóg een egoberichtje: morgen naar de kinderarts met I...:( ivm dr fontanelletje... ben erg benieuwd..

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lieve meiden,

Hier ook even een ego berichtje van mijn kant! Het gaat hier super, alleen hebben we nog geen nacht maar 1 oog dicht gedaan.... dus de slaap halen we overdag wel in. Seth is snachts erg onrustig en ik blijf aanleggen. Hij was in mijn buik al altijd de hele nacht klaarwakker, dus dat ritme proberen we nu te onderbreken, maar dat heeft tijd nodig. Verder doet hij het super, wel wat te veel afgevallen, morgen moet dat wel beter zijn anders waarschijnlijk gaan bijvoeden. Lichamelijk gaat het met mij ook erg goed, bijna nergens last van! (weinig vloeien, van onderen alles vrij rustig) Dus we hebben alle tijd over om te genieten!

(taliaa, succes morgen met I bij de kinderarts)

xxx Makkie

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    @ Makkie, ja die nachten zijn slopend! maar fijn dat jullie bij kunnen slapen! hebben jullie een leuke kraamhulp? hoop het! ennuh, die nachten, dat gaat steeds beter hoor! ik hoop dat Seth nu lekker aan gaan komen! En fijn dat het oorlogsgebied lekker rustig is!;)
    Liefss, taliaa

10. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa veel succes bij de kinderarts(misschien wat gemist maar wat is er met I haar fontanelletje?)
    Ik vroeg ook aan de ha wat te doen met anticonceptie en zij zei dat ik niet perse aan de pil hoefde vroeg ook of dat niet erg was ivm baarmoederhalskanker en zij zei van niet. Vervelend he en tegenstrijdig dat je dan de pil moet gebruiken terwijl je waarschijnlijk geen eisprong hebt.

Makkie heerlijk dat jullie aan het genieten zijn en vervelend dat de nachten voor jullie onrustig zijn hoop dat Seth dag en nacht gauw omdraait en jullie meer aan je rust komen. Geniet lekker van je kraamdagen want je zit alweer op de helft.

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    sterkte bij de kinderarts Taliaa!
    EN makkie, ik hoop dat je snel efffe lekker kan slapen!

die ondeugd van ons was vanochtend blij dat mama thuis was denk ik zo. Hij lag te trappen en reageerde goed op mijn duwtjes in mn buik!

Benn u net terug van een middagje werken. Het ging goed. Loeidruk, 2 nieuwe collega's en nu een beetje last van mn rug.
    Dus maar weer lekker o[ de bank liggen!

12. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Makkie; fijn te horen dat het goed met je gaat! Hopelijk komt Seth binnenkort lekker weer aankomt.

Taliaa; succes bij de kinderarts!

Pooh; lekker chillen vanaaf!

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    @ pooh, ben blij dat het goed ging op je werk! nu lekker uitrusten hoor!

@Lot: I dr grote fontanel is te klein en dat kán problemen opleveren voor ontwikkeling van de hersentjes. (dr fontanel is net een vingertip groot, ehm klein dus..)
    Hmm, dus jij hoeft geen pil te slikken? ook niet als je geen menstruatie hebt?

14. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa zoals ze nu zei hoefde ik ook dan niet aan de pil. dacht zelf ook dat dat moest omdat je een keer in de zoveel tijd wel moet menstrueren misschien dat ik het toch ook eens aan de gyn vraag mocht het niet op gang komen.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    @ lot, dank je!

Wat doen de andere dames? ik wil nl eigenlijk niet aan pil en gewoon zien wat er gebeurt... Maar nog niet bewust zwanger worden, want weet dat dat er eigenlijk niet in zit...
    Pfft, lastig...
    Hebben jullie dat ook af en toe, als je denkt aan een evt volgende dat je denkt aan gyn , ziekenhuis, fm's, verdriet en teleurstelling..? Dat je dan weer verdrietig wordt? aan de ene kant is de MMM nu ver weg in het verleden, maar aan de andere kant toch eng dichtbij, snap je t nog..;)
    (sorry Milla, meisje en Linda als dit stom voor jullie klinkt...:()

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @talia : wat bedoel je met die verhoogde kans op baarmoederhalskanker ?

ik weet nog niet wat ik ga doen ...denk weer aan de pil ....aan de andere kant ook weer niet ...maar ik wil geen 2e binnen 1 jaar (klinkt cru maar dat bedoel ik niet zo )
    ik ben wel weer aan het menstrueren en volgens mij heb ik op dag 17 een ei gehad ... :oops: ik kan er niks aan doen maar ik ben nog steeds heel erg veel met mijn cyclus bezig ...denk ook iedere keer ooh moet ik tempen :rolleyes: zucht word er zelf wel een beetje moe van ....

hey maar meiden ...mijn knip is nog steeds niet dicht ...en vorige week zag mijn ha mijn knip en die vond hem ook erg lelijk ....
    volgende week moet ik naar de gyn en ik denk dat ik daar eens flink uit mijn stekker ga ...ben wel getrouwd en niet de knapste maar dat wil niet zeggen dat ze moeten dicht naaien als een .....
    ja ik ben boos .... :evil: :evil:

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.089
    2.222
    113
    Brabant
    @ sybje, door PCO (lange cyclus, geen cyclus, wel/geen eisprong etc) wordt je baarmoederslijmvlies niet zo opgebouwd en afgebroken/gestoten als 'normaal' daardoor heb je op latere leeftijd een verhoogde kans op baarmoederkanker. Door de pil gaat t wel "normaal" met dat baarmoederslijmvlies. (ff krom gezegd) Als je met PCO wel een "normale"cyclus hebt is er overigens volgens mij geen sprake van een verhoogd risico.
    maar wat goed dat jij een cyclus hebt joh! (waarschijnlijk dan!). Ongelovelijk he? En ik snap dat je erg bezig bent met je cyclus hoor en ook dat je het 1e jaar niet een 2e wilt:)
    Wij zien wel hoe het gaat. eerst deze maar eens wat groter brengen:) en stoppen met de bv en kijken wat mn lichaam doet. Starten met de pil is zo gedaan he..

Moet trouwens zeggen dat we nog geen seks hebben gehad en dat er voorlopig ook nog niet in zit... Dus hoef me nergens druk om te maken...;)

Hoe is het trouwens met Jelmers verslikken?

Liefss, taliaa

18. Milla

Milla Niet meer actief

Klinkt niet stom, echt niet, althans niet in mijn oren (ogen).
    Ik heb ook in jou schuitje gezeten dat scheelt misschien. Ik heb natuurlijk de wens nog eens moeder te worden, maar ik ben vooral al moeder van 2 wondertjes, ik schrijf er niet veel over om julle niet voor het hoofd te stoten, maar bijna alles wat jullie hier vertellen is niet nieuw voor mij. Ik zal vertellen hoe het in mijn situatie gegaan is misschien heb je er wat aan..

Bij mijn oudste dochter ging het niet vanzelf, ik ben toen zwanger geworden met Clomid, bij de nacontrole zei de arts dat ik beter niet aan de pil kon gaan, vanwege de PCO, hij zei dat ik gezien mijn eierstokken die er op dat moment heel slecht uit zagen, waarschijnlijk ook niet zwanger kon worden..
    Daarna ging dik anderhalfjaar voorbij en ineens voelde ik me niet lekker, het leek of ik zwanger was, maar wij waren daar helemaal niet mee bezig, ja we wilden wel een tweede maar zagen op tegen de mmm dus stelden het uit. Toen ik een test deed, alleen om uit te sluiten bleek die positief, ik kon het niet geloven! Was totaal overdonderd, ik geloofde er heilig in dat een spontane zwangerschap er voor ons niet in zat. We wisten ook niet hoe lang ik al zwanger was, want mijn cyclussen waren zeer onregelmatig en ik was al een tijdje niet meer ongesteld geweest. Die zelfde dag het ziekenhuis bleek ik nog geen 5 weken zwanger, het was volgens de arts gezien mijn eierstokken een wonder!
    Wat ik hiermee wil zeggen is dat je wel zwanger kunt worden, ook al is de kans klein, ga er dus nooit vanuit dat het spontaan niet kan en je niet zwanger zult worden. Ik las dit soort verhalen ook altijd met het idee dat overkomt alleen anderen. ;)

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @taliaa je hoeft niet aan de pil om bmhalskanker te voorkomen. Je moet er alleen maar voor zorgen dat je tenminste 4x per jaar menstrueerd desnoods door dit op te wekken met de welbekende provera. Enneh ik begrijp je helemaal met je pco. Ik baal er op dit moment ook stevig van, want ik ben al 2 1/2 week ongi geweest en nu 4 dagen niet en nu begint die ellende weer. grrrrrrrrr. En mijn gyn had me afgeraden om aan te pil te beginnen omdat het anders weer moeilijk op gang komt als ik voor nr 2 wil gaan. Maandag moet ik voor Thijs bij de HA terug komen, dus dan zal ik het er nog eens over hebben, want dit vind ik niet leuk. Anders maar een verwijzing naar de gyn om te weten hoe hier mee om te gaan. Tja en mmm heb ik er wel voor over voor nr 2. Elke keer als ik naar Thijs kijk vind ik de mmm dubbel en dwars waard geweest. Enneh ik ga niet weer het hele protocol volgen met clomid enzo. Ik ga gelijk aan de puregon, want dat werkte. Dit staat ook in mn dossier. Ik wordt er ook niet jonger op, dus volgend jaar juni ga ik weer in de mmm starten zodat ik er helemaal klaar voor ben als mn mannetje uit afganistan komt. grijns. Die moet dan volgens mij superzaad hebben als ie 4,5 maanden droog gestaan heeft. ha ha.
    @sybje meid wat is dat schrikken zeg. Ga je nu naar het cb voor advies, wat te doen als ie dit weer heeft?
    @milla dit is helemaal jouw ronde. Ik voel het aan mn water.
    @chantje leuk he baby zwemmen. Enneh onderwater met Thijs vind ik super grappig en hij ook. Gelukkig gaat hij niet meer huilen als ik onder water verdwijn. Hij heeft het door dat ik ook weer boven kom.
    @all gisteren mn mannetje nog gesproken over de phone en hij was goed aangekomen. Duurde alleen wel wat lang en hij miste ons behoorlijk. Met Thijs even wezen wegen op het cb en hij is al weer gegroeid gelukkig. Hij is nu 67 cm en 7.6 kg. Daarna lekker met hem gezwommen, en hij viel tijdens zn fles al in slaap en heeft daarna heerlijk 3 uur geslapen, en mama ook lekker 2 uurtjes. Bij de osteopaat ging ook alles goed. We hoeven niet meer terug te komen.

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @sas : ik wil morgen graag even naar het cb gaan idd ...maar ik had ze vorige week gebeld en toen werd ik ook niks wijzer ......volgende week hebben we een afspraak ook voor de 1e prikjes ....

@talia : oke op die manier .....ik snap uhm,..nou dan maar aan de pil ....

@milla : nee ik ga daar ook zeker niet van uit dat je niet zwanger kan raken hihi .....

Deel Deze Pagina